Of een hele domme transactie of pure intimidatie, benieuwd of Justitie helderheid krijgt in deze zaak.quote:Een van 's werelds meest waardevolle auto's is verkocht voor slechts tien euro. De Italiaanse autoriteiten hebben de zaak in onderzoek en de voormalige eigenaren doen een oproep tot informatie over de huidige locatie van de auto.
Een Italiaanse familie is in één klap 30 miljoen euro kwijtgeraakt. De zaak wordt nu onderzocht door het openbaar ministerie in Milaan. Het gaat om een zeldzame klassieke auto , een Alfa Romeo 33 Stradale, die plotseling is verdwenen.
Volgens de Italiaanse krant " Il Giorno " is de auto voor het laatst gezien in een garage in Napels. De krant meldt dat de weduwe van de Franse eigenaar na zijn dood onder druk werd gezet door een kennis, die haar via telefoontjes en bedreigingen intimideerde. De precieze omstandigheden zijn nog onduidelijk.
Familie looft beloning uit voor informatie
Als onderdeel van een schikking verkocht de familie hun Alfa Romeo 33 Stradale ter waarde van ¤30 miljoen voor slechts ¤10. De erfgenamen trekken nu echter de koopovereenkomst in twijfel. Volgens de krant "Il Giorno" onderzoekt het Openbaar Ministerie van Milaan de zaak wegens afpersing en valsheid in geschrifte.
Na de overdracht zou een nieuw opgericht bedrijf de auto in bezit hebben genomen, het kenteken hebben laten uitschrijven en de kentekenplaten als verloren hebben opgegeven. De erfgenamen doen nu een openbare oproep aan getuigen die weten waar de Alfa Romeo zich bevindt, die mogelijk al niet meer in Italië is . De familie heeft een beloning van ¤ 100.000 uitgeloofd.
De Alfa Romeo 33 Stradale werd gebouwd tussen 1967 en 1969 en wordt beschouwd als een van de meest elegante sportwagens ooit gemaakt. Er bestaan wereldwijd slechts 18 exemplaren, waardoor hij extreem zeldzaam en waardevol is. Overigens is de meest waardevolle auto ter wereld de Ferrari 250 GTO . Deze klassieker, waarvan tussen 1962 en 1964 slechts 36 exemplaren werden geproduceerd, is nu tussen de 60 en 70 miljoen euro waard voor verzamelaars.
Bron
Ik zal nooit zo'n verzamelaar kunnen worden. Er mee rijden is zonde, er niet mee rijden is zonde, maar je wil er toch wel mee rijden.quote:
Ik zou ook nooit zo'n verzamelaar kunnen worden. Ik zal ermee rijden, alleen de euro's ontbrekenquote:Op zondag 1 maart 2026 11:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zal nooit zo'n verzamelaar kunnen worden. Er mee rijden is zonde, er niet mee rijden is zonde, maar je wil er toch wel mee rijden.
Dan ga je maar werken met je luie donder.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:31 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit zo'n verzamelaar kunnen worden. Ik zal ermee rijden, alleen de euro's ontbreken
Hoelang denk je dat het duurt om 30 euro bij elkaar te werken?quote:Op zondag 1 maart 2026 11:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan ga je maar werken met je luie donder.
Eerst ontbreken de euro's en dan weer niet. Make up your mind man!quote:Op zondag 1 maart 2026 11:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hoelang denk je dat het duurt om 30 euro bij elkaar te werken?
Dat tientje heb ik wel overigens
Nou, dan kom je nog maar 2 tientjes tekort.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hoelang denk je dat het duurt om 30 euro bij elkaar te werken?
Dat tientje heb ik wel overigens
Scherp!quote:Op zondag 1 maart 2026 11:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou, dan kom je nog maar 2 tientjes tekort.
Er zijn dagen dat ik zulke bedragen niet op zak hebquote:Op zondag 1 maart 2026 11:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Scherp!
Ik bedoelde uiteraard 30 miljoen euro
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |