Ligt eraan. Koriander bevat vrij veel aldehydes. Een klein deel van de bevolking heeft een genmutatie waardoor hun neus daar heel gevoelig voor is en en ze een zeepgeur waarnemen. Door die overgevoeligheid overheerst de geur van zeep alle andere aroma's van de koriander.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ken het niet, dus geen idee....maar als er een zeepsmaak aan zit dan heb ik niks gemist.
Dat is een DNA dingetje. Of je het naar zeep vindt smaken. Grappig hè.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 18:23 schreef Durmada het volgende:
Nooit van gehoord, maar blijkbaar iets dat naar zeep smaakt?
quote:
Hoe dan? Dit is toch niet een heel gek of onbekend kruid? Of eten jullie nooit Mexicaans, Indisch, India’s, Thais of Vietnamees?quote:
KLB / Mensen wier "hoe dan?" bezigen als uiting van verbazing.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
[..]
Hoe dan? Dit is toch niet een heel gek of onbekend kruid? Of eten jullie nooit Mexicaans, Indisch, India’s, Thais of Vietnamees?
Zeepquote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar ik zou totaal niet weten hoe het smaakt.
Ah dacht echt dat je het niet eens van naam kende. Vandaar.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
KLB / Mensen wier "hoe dan?" bezigen als uiting van verbazing.
Verder ken ik koriander wel van naam, misschien dat ik het ook onbewust ooit eet omdat het in een gerecht zat.
Maar ik zou totaal niet weten hoe het smaakt. Terwijl ik de smaak van bv peterselie, bieslook en munt wel goed ken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |