quote:
Op vrijdag 27 februari 2026 01:11 schreef Gimmick het volgende:[..]
Er is zat verkeer, misschien zelfs nog meer persoonsverplaatsingen. Het blijkt dat meer mensen gaan fietsen en wandelen als de kans kleiner is dat ze worden doodgereden. Bizar dat zelfs een succes als minder verkeersongevallen nog wordt tegengesproken.
Dus bevolkingsonderzoeken zijn niet goed genoeg, verkeersveiligheid statistieken zijn niet goed genoeg, fijnstof metingen zijn niet goed genoeg. Goed discussiëren zo.
Zeker als iemand nog woorden in je mond legt van 'Bizar dat zelfs een succes als minder verkeersongevallen nog wordt tegengesproken'. Volgens mij doe ik dat niet. Of al eerder in het topic een aantal keren. Je leest niet eens de argumenten. Dus exact. Goed discussiëren.
Ik snap wel waar de auto haat vandaan komt: tussen de oren.
Je zegt wel dat je voor multimodaal bent, maar heb nog niets gezien. Alleen maar huistruiken over de auto.
Ik heb veel ontwerpeen gemaakt die periode en veel simulaties gedraaid. Wat nu vaak wordt voorgesteld uit utopisch waanbeeld is echt het tegenovergestelde van wat het beste is. Maar dat willen de autohatertjes niet horen.
Verder heb ik niet het idee dat hele centra worden afgesloten zoals jij hier doet denken. Delen, zoals woonerven. Zoals in parijs, zoals in cph. En nog al logisch dat je als je tol heft, mensen wel wat anders gaan zoeken. Maar hey, het is een stad, daar hoef je niet uit.
Maar nadelen? Daar heb je het niet over.
Inhoudelijk op de enquetes ingaan? Doen we niet. Bewoners sturend gevraagd, maar de gebruikers dan? Zomaar iets over klusbedrijven bijvoorbeeld, ook belangrijk, mijden Amsterdam tegenwoordig.
Utopische wensdenkertjes zorgen er alleen maar voor dat een bestaande situatie erger wordt. Een ding is belangrijk en de rest kan de tyfus genieten.