abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220167221
quote:
Onderzoek naar rapport ombudsman na felle kritiek van 'gechoqueerde' Halsema

De stelling van de ombudsman dat Femke Halsema haar rechtstatelijke boekje te buiten is gegaan door achter de schermen invloed uit te oefenen op zijn onderzoek, noemt de burgemeester zelf een 'gotspe'. Dat zei ze vanmiddag in de Stopera, waar raadsleden vragen afvuurden over het onderzoek, maar vooral de rol van de burgemeester, die intern stevige kritiek had geuit. Na een debat in de raad is de conclusie dat de onderzoeksmethoden van het rapport opnieuw onder de loep moet worden genomen.

"Ik heb forse kritiek op die methode", zei Halsema vanmiddag voor het eerst in het openbaar, "Laat ik het niet onder stoelen of banken schuiven: ik ben eigenlijk best gechoqueerd door de wijze waarop het onderzoek is gedaan."

De hele middag kreeg de burgemeester vragen van raadsleden die zich afvroegen wat er zich achter de schermen afspeelde bij de totstandkoming van het onderzoek van de ombudsman. Dat onderzoek is kritisch op het functioneren van Bureau Integriteit.

Ongewenst gedrag en uitval
Mensen die met ongewenst gedrag te maken krijgen of het idee hebben dat er andere ongewenste praktijken zijn, kunnen een melding doen bij dat Bureau Integriteit van de gemeente. Maar het is de vraag in hoeverre dat instrument echt werkt. De ombudsman concludeert namelijk dat een veel te klein deel van de klachten ook echt opgevolgd wordt. Sommige ambtenaren zouden zich daardoor niet gehoord voelen.

Het rapport trekt conclusies die voor de gemeente pijnlijk zijn, want het is al langer bekend dat het rommelt binnen het ambtelijk apparaat van de stad. In een vorig jaar verschenen rapport was al te lezen dat discriminatie en ongewenst gedrag aan de orde van de dag was op de werkvloer van de gemeente. Afgelopen september werd duidelijk dat het verzuim onder de ambtenaren dit jaar op 9,6 procent ligt.

Rol Halsema
En daar komt nu dus het rapport over het Bureau Integriteit bij. Halsema heeft kritiek op de onderzoeksmethoden, zo zei ze vandaag nog maar eens. Er is onder meer geen hoor en wederhoor gepleegd en dat maakt het onderzoek volgens haar niet representatief.

Dat Halsema kritiek had, was al even bekend. Een week voor publicatie kwam het rapport al uitgebreid in het nieuws vanwege de rol die burgemeester Halsema zou hebben gespeeld. Halsema, verantwoordelijk voor het ambtelijk apparaat, zou achter de schermen haar onvrede over het onderzoek al meerdere keren hebben geventileerd. Daarover ontstond vervolgens commotie, want moet de ombudsman niet de ruimte krijgen om het gezag in de stad te controleren? En was de burgemeester niet haar boekje te buiten gegaan door achter de schermen invloed uit te oefenen?

'Staatsrechtelijke grens'
De ombudsman in kwestie, Munish Ramlal, vindt dat hij wel degelijk onder druk is gezet. In een interview met Het Parool zegt hij zelfs dat de burgemeester een 'staatsrechtelijke grens' is overgegaan.

"Een gotspe", zei Halsema in de commissievergadering van vanmiddag, waar onder meer deze uitspraak van Ramlal aan haar werd voorgelegd. "Ik heb me gehouden aan de bevoegdheden die ik heb. Ik heb ze gebruikt zoals ik ze mag gebruiken. Dat ben ik ook verplicht als mijn ambtenaren op de tocht staan."

https://www.at5.nl/artike(...)gechoqueerde-halsema
Wederom een vernietigend rapport over het wanbestuur van Amsterdam. De reactie van Halsema is grensoverschrijdend en anti-rechtsstatelijk. Dat terwijl de cijfers voor zich spreken: er is een hoog verzuim en een toename van 55% aan ziekmeldingen. Zelfs de ombudsman voelt zich niet meer veilig, die zou niet deugen en wordt nu weggepest.
pi_220167264
We zitten verlegen om een nieuwe wereldorde en dat brengt grote onzekerheid

https://www.amsterdam.nl/(...)espraak-burgemeester

Uit de nieuwjaar toespraak

Dat mens is knettergek en moet zsm opgesloten worden en aftreden
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:44:52 #3
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220167305
Een vrij ernstige aantijging aan het adres van Halsema.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220167317
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
We zitten verlegen om een nieuwe wereldorde en dat brengt grote onzekerheid

https://www.amsterdam.nl/(...)espraak-burgemeester

Uit de nieuwjaar toespraak

Dat mens is knettergek en moet zsm opgesloten worden en aftreden
Wat heb je nou precies tegen haar? Lijkt een soort persoonlijke vete of iets.
Ze is een beetje een zweverig tiep maar niet kwaadaardig of zo.
Dus ik snap deze kruistocht niet zo. Care to explain?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220167329
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:44 schreef Scjvb het volgende:
Inderdaad en juist Mijn Waarde. :)
pi_220167657
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:44 schreef Scjvb het volgende:
Niks gevolgd van Lisa, rapport over homo 'bescherming', het vuilbeleid en stek oost?

Dat mens hoort niet waar ze nu zit. Totaal ongeschikt. Totaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:58:44 #7
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220167703
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dan heb je het vorige topic niet gelezen. Die vrouw is burgemeester onwaardig.
pi_220167722
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niks gevolgd van Lisa, rapport over homo 'bescherming', het vuilbeleid en stek oost?

En de pogrom van 7 november 2024 vooral niet te vergeten.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:00:21 #9
345631 Scjvb
pi_220167725
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het een en ander mag best vatbaar zijn voor verbetering. Maar om haar nou knettergek te noemen, het moeten aftreden en vervolgens op te sluiten (laatste figuurlijk dan ;)) gaat m.i. toch een flinke brug te ver. :)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:01:09 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220167742
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Het een en ander mag best vatbaar zijn voor verbetering. Maar om haar nou knettergek te noemen, het moeten aftreden en vervolgens op te sluiten (laatste figuurlijk dan ;)) gaat m.i. toch een flinke brug te ver. :)
Ze heeft in elk geval nergens spiegels hangen, zo ver duidelijk.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:02:33 #11
345631 Scjvb
pi_220167756
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ze heeft in elk geval nergens spiegels hangen, zo ver duidelijk.
Geen idee. Het kan. Nooit in haar woning en privésfeer geweest. ;)
pi_220167817
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik lees altijd alles zodat ik geen onnozele statements post per abuis. Maar het gaat mij meer om een soort persoonlijke hetze qua indruk. Het is best lastig om de leuke stad annex shithole Amsterdam te besturen. Misschien met harde hand waar Femke de feminiene zachte hand hanteert. Is m.i. weinig mis mee. En doet ze best goed. De meeste inwoners van Amsterdam zijn er niet ontevreden mee i.i.g.

Je kunt het natuurlijk nooit goed doen in de zin dat iedereen instemt. Dat is het trieste lot van de bestuurder.
pi_220167838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat ze de ombudsman heeft aangedaan is wel kwaadaardig.
pi_220169852
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Heb je dat verhaal niet gevolgd van die ombudsman? Puur misbruik van positie en proberen te verdoezelen wat negatief is voor je.

Ze is totaal ongeschikt. Samen met die groot wassink.
1947-2016
pi_220169857
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:00 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ombudsman verhaal.

Te. Veel. Om. Op. Te. Noemen.
1947-2016
  zondag 22 februari 2026 @ 00:53:31 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220172098
twitter
pi_220173234
Volgens mij weet TS het ook niet
pi_220173247
De burgemeester is ongekozen, de lokale pers is een doorgeefluik van de gemeenteraad ipv een controle van de macht, echte tegenmacht is er niet, etcetera. Echt democratisch is het allemaal niet en mevrouw Halsema voelt dat ze heel machtig is.

Punt is, de meeste inwoners van Amsterdam zijn passanten en boeit het weinig wat er gebeurt in de Stopera. Daarom kan het voortduren.
pi_220173273
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat oordeel is te mild.

Halsema berokkent niet alleen Amsterdam veel schade, maar is ook voor Nederland een ramp. Zij belichaamt alles wat er momenteel in ons land niet goed gaat. Een verheven arrogante figuur die continu haar eigen verwrongen opvattingen wil opleggen aan de gehele mensheid. Het voortdurend meten met twee maten. De pijnlijke hypocrisie als het gaat om haar uitspraken en haar handelen. Zichzelf steeds boven de wet plaatsen.
pi_220174087
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:29 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat oordeel is te mild.

Halsema berokkent niet alleen Amsterdam veel schade, maar is ook voor Nederland een ramp. Zij belichaamt alles wat er momenteel in ons land niet goed gaat. Een verheven arrogante figuur die continu haar eigen verwrongen opvattingen wil opleggen aan de gehele mensheid. Het voortdurend meten met twee maten. De pijnlijke hypocrisie als het gaat om haar uitspraken en haar handelen. Zichzelf steeds boven de wet plaatsen.
Zij is een klassieke regent. Arrogant, dronken van macht, onaantastbaar. Zo wordt Nederland eigenlijk al eeuwen bestuurd, door een club ongekozen regenten. Daaromheen zit een schil van doorgeefluiken en poortwachters, lees de journalistiek en rechterlijke macht, die de macht van de regenten afschermt.

Een deel ligt ook aan de Nederlandse bevolking, die de propaganda van de NPO blijft slikken en daardoor blijven stemmen op de kartelpartijen, en zo dit regenteske clubje in stand houdt.

En wat ik zei, een deel boeit het niet, daarvoor is de welvaart en vrijheid in Nederland te groot. Je hoort mensen klagen, maar er zijn ook een hoop mensen die het gewoon heel goed hebben. Dat is ook een feit.
  maandag 23 februari 2026 @ 14:13:31 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220184752
Cijfers over geweld tegen handhavers klopten niet, proef wapenstokken had foutieve basis

De gemeente heeft een flinke vergissing gemaakt in de interpretatie van de cijfers over geweld tegen handhavers. Tot de helft van de gemelde geweldsincidenten heeft nooit plaatsgevonden. Niet 8 op de 10 boa's kreeg met agressie en geweld te maken, maar 4 à 5 op de 10. Op het foutieve aantal meldingen baseerde de gemeente onder andere een proef waarbij handhavers wapenstokken kregen. Volgens de burgemeester was die proef echter alsnog 'te rechtvaardigen'.

Burgerrechtenorganisatie Control Alt Delete, dat in opdracht van de gemeente de cijfers onderzocht, kwam erachter dat de cijfers over geweld verkeerd geïnterpreteerd zijn. Burgemeester Halsema meldt de fout vandaag in een brief aan de raad. Meldingen die werden aangevinkt als 'niet van toepassing' werden ten onrechte geregistreerd als 'fysiek geweld'. Daardoor zijn tot september 2024 foutieve cijfers aangenomen.

Op basis van het hoge aantal geweldsincidenten deed de gemeente een proef waarbij handhavers een wapenstok mochten gebruiken. Die periode liep van 1 januari 2024 tot 31 december 2025. Met de lagere cijfers komt mogelijk ook de juridische basis van de proef in het geding. Halsema stelt echter: 'Weliswaar liggen de cijfers lager maar dit is nog steeds een substantieel hoog aantal dat mede de aanvraag van de wapenstok lijkt te rechtvaardigen'. De gemeente evalueert nog of ze doorgaat met de wapenstok voor boa's.

Correctie niet gedeeld
Al in augustus 2024 bleek dat het aantal aangiftes bij de politie van handhavers lager lag dan het aantal registraties bij de gemeente, en dat de cijfers mogelijk niet klopten. Daarop corrigeerde het verantwoordelijke Steunpunt Agressie en Geweld het systeem. Volgens Halsema is die herziening echter nooit meegedeeld. 'Waarom deze correctie niet eerder is gedeeld, wordt nog nagegaan', zegt ze. Afgelopen vrijdag werd de burgemeester ervan op de hoogte gesteld dat de cijfers niet klopten.

https://www.at5.nl/artike(...)n-had-foutieve-basis

Hoe kan dat nou gebeuren onder leiding van de beste bestuurder :? O-)

Oh wacht zou daar ook mee gesjoemeld zijn O-)
  maandag 23 februari 2026 @ 14:19:07 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220184800
quote:
6s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Cijfers over geweld tegen handhavers klopten niet, proef wapenstokken had foutieve basis

De gemeente heeft een flinke vergissing gemaakt in de interpretatie van de cijfers over geweld tegen handhavers. Tot de helft van de gemelde geweldsincidenten heeft nooit plaatsgevonden. Niet 8 op de 10 boa's kreeg met agressie en geweld te maken, maar 4 à 5 op de 10. Op het foutieve aantal meldingen baseerde de gemeente onder andere een proef waarbij handhavers wapenstokken kregen. Volgens de burgemeester was die proef echter alsnog 'te rechtvaardigen'.

Burgerrechtenorganisatie Control Alt Delete, dat in opdracht van de gemeente de cijfers onderzocht, kwam erachter dat de cijfers over geweld verkeerd geïnterpreteerd zijn. Burgemeester Halsema meldt de fout vandaag in een brief aan de raad. Meldingen die werden aangevinkt als 'niet van toepassing' werden ten onrechte geregistreerd als 'fysiek geweld'. Daardoor zijn tot september 2024 foutieve cijfers aangenomen.

Op basis van het hoge aantal geweldsincidenten deed de gemeente een proef waarbij handhavers een wapenstok mochten gebruiken. Die periode liep van 1 januari 2024 tot 31 december 2025. Met de lagere cijfers komt mogelijk ook de juridische basis van de proef in het geding. Halsema stelt echter: 'Weliswaar liggen de cijfers lager maar dit is nog steeds een substantieel hoog aantal dat mede de aanvraag van de wapenstok lijkt te rechtvaardigen'. De gemeente evalueert nog of ze doorgaat met de wapenstok voor boa's.

Correctie niet gedeeld
Al in augustus 2024 bleek dat het aantal aangiftes bij de politie van handhavers lager lag dan het aantal registraties bij de gemeente, en dat de cijfers mogelijk niet klopten. Daarop corrigeerde het verantwoordelijke Steunpunt Agressie en Geweld het systeem. Volgens Halsema is die herziening echter nooit meegedeeld. 'Waarom deze correctie niet eerder is gedeeld, wordt nog nagegaan', zegt ze. Afgelopen vrijdag werd de burgemeester ervan op de hoogte gesteld dat de cijfers niet klopten.

https://www.at5.nl/artike(...)n-had-foutieve-basis

Hoe kan dat nou gebeuren onder leiding van de beste bestuurder :? O-)

Oh wacht zou daar ook mee gesjoemeld zijn O-)
Betaalde amateurs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 23 februari 2026 @ 14:34:43 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220184908
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:19 schreef thedeedster het volgende:
Betaalde amateurs.
Onder leiding van nog grotere randdebielen :(
pi_220186101
Burgemeester Halsema wil dakloze buitenlandse crackverslaafden misschien vaker repatriëren. Als ze dat zelf ook willen.

quote:
'Volgens burgemeester Halsema is het tijd stappen te ondernemen om het probleem aan te pakken, en moet er ook gekeken worden naar het repatriëren van dakloze buitenlandse crackverslaafden.'
https://www.at5.nl/artike(...)en-vaker-repatrieren

Artikel van GeenStijl:
quote:
Wat? Femke Halsema pleit voor REMIGRATIE
De grachtengordel huilt
https://www.geenstijl.nl/5188498/remigratiepaus

Deze afbeelding staat bij dat artikel:
< Knip- Voor politieke cartoons is er een ander topic.>

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 23-02-2026 21:38:46 ]
pi_220198126
Gemeente trekt 500.000 euro uit voor steun aan Oekraïne na vier jaar oorlog

Halsema ontving op 3 februari een brief van de burgemeester van Kiev, waarin hij vroeg om solidariteit met zijn stad en de bewoners. Kiev werd de afgelopen maanden opnieuw geconfronteerd met Russische aanvallen op de energievoorziening.

In haar antwoord schrijft Halsema dat de brief haar en de rest van het stadsbestuur diep heeft geraakt. "Het herinnert ons eraan dat de bevolking van Oekraïne al vier jaar lijdt, mede om de vrijheid van alle Europeanen te beschermen." Ze informeert de burgemeester van Kiev vervolgens dat Amsterdam 5 ton beschikbaar stelt. "Kiev is in onze gedachten en harten."

https://www.at5.nl/artike(...)-na-vier-jaar-oorlog

Knettergek die trut :(
pi_220204153
twitter

Knettergek
pi_220204160
quote:
6s.gif Op woensdag 25 februari 2026 11:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

Halsema ontving op 3 februari een brief van de burgemeester van Kiev, waarin hij vroeg om solidariteit met zijn stad en de bewoners. Kiev werd de afgelopen maanden opnieuw geconfronteerd met Russische aanvallen op de energievoorziening.

In haar antwoord schrijft Halsema dat de brief haar en de rest van het stadsbestuur diep heeft geraakt. "Het herinnert ons eraan dat de bevolking van Oekraïne al vier jaar lijdt, mede om de vrijheid van alle Europeanen te beschermen." Ze informeert de burgemeester van Kiev vervolgens dat Amsterdam 5 ton beschikbaar stelt. "Kiev is in onze gedachten en harten."

https://www.at5.nl/artike(...)-na-vier-jaar-oorlog

Knettergek die trut :(
Ik dacht dat de gemeente Amsterdam al diep in de schulden zat? Miljarden.
Gaat ze nu zo even 500.000 weggeven. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-02-2026 09:32:04 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:29:13 #28
182233 thedeedster
pi_220204182
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht dat de gemeente Amsterdam al diep in de schulden zat? Miljarden.
Gaat ze nu zo even 500 miljoen weggeven. |:(
Niet overdrijven. :)

quote:

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 26-02-2026 09:31:17 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220204191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]

Ja. Vond het al zoveel _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 27 februari 2026 @ 03:23:22 #30
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220210152

[ Bericht 100% gewijzigd door EsserS op 27-02-2026 04:59:44 ]
pi_220210164
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]

wel 500.000 teveel vanuit een gemeente. Lekker landelijk regelen :)
  vrijdag 27 februari 2026 @ 07:29:47 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220210403
Tsja. Halsema. Dat mens is onaantastbaar. Zeker omdat de gemiddelde Amsterdammer niet op straat haar vertrek eist. Dus verdienen ze haar of vinden ze het allemaal niet zo erg.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 18:43:09 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 21:00:17 #34
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220214738
Halsema staat op de loonlijst van Tehran, dat is een ding dat zeker is.
pi_220220769
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:29 schreef Richestorags het volgende:
Tsja. Halsema. Dat mens is onaantastbaar. Zeker omdat de gemiddelde Amsterdammer niet op straat haar vertrek eist. Dus verdienen ze haar of vinden ze het allemaal niet zo erg.
Uiteindelijk is dat laatste wat dit soort regenten op hun posten houdt.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:55:27 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220226803
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 17:38:52 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220231577
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 17:45:51 #38
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220231628
quote:
6s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Dit is een grap toch?
  zondag 1 maart 2026 @ 17:48:46 #39
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220231654
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dit is een grap toch?
Het is fake maar het zou zomaar echt kunnen zijn. De partij kan prima deze laagte bewandelen.
pi_220231770
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:00 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Een pogrom ja? :P
  zondag 1 maart 2026 @ 18:32:02 #41
182233 thedeedster
pi_220231983
quote:

[..]
Dit is een grap toch?
Het was - voorzover ik weet - nep. Maar als het zo dicht bij de werkelijkheid komt, dan stopt het met grappig te zijn.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:47:28 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220232097
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 18:48:29 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220232109
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 21:24:48 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220233766
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Maar wel 500.000 aan Oekarine geven 8)7
pi_220233908
Verwaand kutwijf vind ik het met haar arrogante uitstraling en elitaire houding.
  zondag 1 maart 2026 @ 22:12:50 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220234191
quote:
Dit is een grap toch?
twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 13:21:40 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220238704
twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 17:15:26 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240660
twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 17:36:16 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240751
Meeste misdrijven van Nederland in Amsterdam: 63 per 1000 inwoners

Landelijk blijft het aantal misdrijven de laatste jaren stabiel en de meeste misdrijven vinden plaats in Amsterdam. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in de jaarlijkse veiligheidsmonitor. Vorig jaar registreerde de Amsterdamse politie 63 misdrijven per 1000 inwoners. Dat is wel minder dan de jaren ervoor.

Deze cijfers gaan om 'traditionele' misdrijven, denk aan geweld, inbraak, diefstal en vernieling. In de veiligheidsmonitor van het CBS gaven 6228 respondenten uit de stad antwoord op verschillende vragen over leefbaarheid, veiligheid en slachtofferschap van criminaliteit.

Amsterdam staat dus met 63 misdrijven per 1000 inwoners bovenaan de landelijke lijst, gevolgd door Utrecht (54) en Eindhoven (52). Onderaan staan kleine plaatsen als Staphorst (6) en Tubbergen (7). Het aantal misdrijven in de stad is wel flink gedaald: in 2024 en 2023 waren dat nog 90 misdrijven per 1000 inwoners.

Overlast
Ruim de helft (56 procent) van de Amsterdammers liet weten vorig jaar te maken te hebben gehad met overlast. Dit ging om fysieke overlast zoals rommel op straat of bekladde muren. Maar ook over sociale overlast zoals rondhangende jongeren en dronken of verwarde personen. De gemeten overlast was het hoogst in het Centrum-Burgwallen. Daar heeft maar liefst 86 procent van de respondenten te maken gehad met overlast in de buurt.

Een kwart van de Amsterdammers voelt zich weleens onveilig in zijn eigen buurt. Dat is een lichte stijging ten opzichte van 2023. In Centrum-Burgwallen voelde bijna de helft zich weleens onveilig.

Minder tevreden over politie
Een derde van de Amsterdamse respondenten gaf aan in 2025 slachtoffer geweest te zijn van 'traditionele' criminaliteit. In het Centrum-Burgwallen was dit meer dan de helft.

Uit onderzoek van het CBS blijkt ook dat de tevredenheid over de politie is afgenomen vorig jaar. In 2021 gaf nog bijna veertig procent van de respondenten aan (zeer) tevreden te zijn over het functioneren van de politie in de buurt. Vorig jaar daalde dat naar iets meer dan 35 procent.

Alle cijfers kun je hier bekijken.
https://opendata.cbs.nl/#(...)ble?ts=1772447047100

https://www.at5.nl/artike(...)63-per-1000-inwoners

Wat is dit een goede bestuurder zeg :') _O- _O-
  maandag 2 maart 2026 @ 17:37:35 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240774
Woning beschoten op de Van Speijkstraat in West

Een woning op de Van Speijkstraat in De Baarsjes is vannacht beschoten. Er zijn zeker vijf schoten gelost op het raam. Er waren meerdere mensen in de woning aanwezig, maar zij raakten niet gewond. De politie is een onderzoek gestart.

Woning beschoten Van Speijkstraat

De politie kreeg rond 3.00 uur een melding dat er schoten waren gehoord op de Van Speijkstraat. Eenmaal ter plaatse bleek een woning het doelwit van de beschieting te zijn. In het raam zijn vijf kogelinslagen te zien en op straat zijn er vijf hulzen aangetroffen.

Waarom deze woning doelwit is geworden van de beschieting, is nog niet bekend. Er zijn vooralsnog geen aanhoudingen verricht.

Het is niet de eerste keer dat een woning aan de Van Speijkstraat doelwit is. In 2024 vonden er twee explosies plaats in de straat. Locoburgemeester Rutger Groot Wassink stelde destijds een maand cameratoezicht in. De politie laat weten dat de woning die vanochtend is beschoten, niet het doelwit was van de explosies in 2024.

De politie vraagt getuigen om zich te melden. Iedereen met bruikbare videodeurbellen of (dashcam)beelden wordt gevraagd contact op te nemen.

https://www.at5.nl/artike(...)speijkstraat-in-west

Dat verbinden lukt nog niet erg :') _O- _O-
  maandag 2 maart 2026 @ 17:39:39 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240813
Explosief door brievenbus gegooid in Banne-Buiksloot

Bij een appartement aan de Tjalkstraat in Noord is vannacht een explosief door de brievenbus gegooid. Er waren meerdere mensen aanwezig in de woning, maar niemand raakte gewond. De politie doet onderzoek.

De brandweer en politie kregen iets na 1.30 uur een melding van de knal. Bij de voordeur van de woning troffen ze een flinke ravage aan. Waarom deze woning doelwit is geworden van de explosie, is nog niet bekend.

Er is nog niemand aangehouden. De politie is een onderzoek gestart en vraagt getuigen zich te melden, of bruikbare (dashcam)beelden te delen.

https://www.at5.nl/artike(...)d-in-banne-buiksloot

Incidentje natuurlijk en de dader is een blanke man van joodse afkomst :') _O- _O-
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:27:52 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220261654
twitter
  zondag 8 maart 2026 @ 14:37:45 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220292637
twitter
  zondag 8 maart 2026 @ 22:36:13 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220296987
Halsema nu bij rtltonight |:(

Toevallig een week voor de verkiezingen van de gemeente raad

Allemaal onzin uit die klemmende kaken

Tv het raam uit hier :(
  zondag 8 maart 2026 @ 22:38:50 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220297004
twitter

Twitter gaat helemaal los *O*
  zondag 8 maart 2026 @ 22:40:39 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220297014
twitter
  zondag 8 maart 2026 @ 22:42:27 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220297024
twitter
  zondag 8 maart 2026 @ 22:43:58 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220297034
Stel die islam in je stad eens aan de kaak, Femke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 maart 2026 @ 23:39:16 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220297227
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stel die islam in je stad eens aan de kaak, Femke.
:{w Ho Ho eerst eigen belang, dan beeldvorming dan verkiezingen dan wef agenda dan partijpolitiek dan instructies uit Den Haag en als er tijd over is ga ik luisteren naar de bewoners
Om te. :r
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:03:38 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220307941
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')