Maar in het buitenland zijn ze wel wat lovender over hem.quote:Vertrekkend premier Dick Schoof krijgt van panelleden een 5,2: 'Ik ben hem nu al vergeten'
[..]
Premier van een 'zinkend schip'
Waar veel deelnemers het over eens zijn, is dat Schoof begon aan een onmogelijke opdracht. Zonder eigen partij in de Kamer moest hij schipperen tussen botsende belangen en een kabinet dat al vroeg onder spanning stond.
"Iemand die op een zinkend schip stapte, maar het zinken niet kon tegenhouden", is de beschrijving van een VVD-kiezer. Een PVV'er zegt: "Een topper die zich leent voor een functie, terwijl de rest van het zooitje alleen maar dwars lag."
'Meelijwekkend'
Het eindcijfer dat Schoof van de panelleden krijgt is een 5,2. Net geen voldoende. Hij wordt gewaardeerd als integere, rustige bestuurder, maar mist voor veel kiezers het politieke instinct van een daadkrachtig leider.
Een kiezer van D66 beschrijft wat veel kiezers denken: "Meelijwekkend. Hij had geen enkel gezag in het kabinet, de Kamer, het binnen- of buitenland en werd steeds minder serieus genomen." Het was een lastige klus, zien mensen, maar kiezers vinden wel dat Schoof zichtbaarder had mogen zijn en te weinig eigen richting gaf.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)het-zwembad-gesmetenquote:Belgische premier prijst Schoof: ‘Het was niet makkelijk voor hem, hij is in het zwembad gesmeten’
Terwijl premier Dick Schoof voor het laatst in Europees verband optreedt, wordt er ook nog bij zijn afscheid stilgestaan. Tegenover de microfoon van BNR spreekt de Belgische premier Bart de Wever enkel lovende woorden over Schoof. ‘Hij is een echte Nederlandse patriot. In elke raad vertegenwoordigde hij Nederland alsof er niks aan de hand was’, zegt hij. ‘Het moet thuis niet gemakkelijk geweest zijn voor hem. Hij is in dat zwembad gesmeten.’
Daarnaast wordt Schoof door De Wever een 'fijne collega' genoemd, die hij inmiddels ook als 'persoonlijke vriend' beschouwt. Ook de Luxemburgse premier Luc Frieden zegt tegen Europaverslaggever Geert Jan Hahn dat hij inmiddels 'vrienden' is geworden met Schoof. 'Hij heeft zich ontwikkeld van een technocraat tot iemand die de politieke wereld goed begrijpt.'
Denk dat ie ondergewaardeerd is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:11 schreef Viv het volgende:
Die paar keer dat hij in het nieuws kwam, vond ik hem een goede indruk maken. Weloverwogen, stabiel, fatsoenlijk, een soort tegenpool van Trump dus.
En dat gaat praten met wereldleidersquote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is gewoon even wennen.
[ afbeelding ]
Wat is hier precies mis mee?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is gewoon even wennen.
[ afbeelding ]
Die moeten daar ook even aan wennen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dat gaat praten met wereldleiders
Helemaal niets. Behalve het frivole misschien?quote:
Die man straalt toch totaal geen gezag uit.quote:
Oh van mij mag die.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die man straalt toch totaal geen gezag uit.
Dat deden ze voorgangers (Op balkenende na misschien.) Wel.
Het was een soort experiment, denk ik. Omdat de grootste, Wilders, geen premier mocht worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:12 schreef KvanG het volgende:
Ik denk niet dat hij een prominente plek in de geschiedenisboeken gaat krijgen. Anderzijds tussen Rutte en Jetten in, was het een lichte verademing, maar dat heeft meer van doen met Rutte en Jetten en hun drang om carriere te maken ten koste van een Nederlandse natiestaat.
Ik ook, positief bij effect is dat homohatende gelukzoekers misschien een deurtje verder kijken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Oh van mij mag die.
Schoof heeft van die hele strenge zwart-wit fotos laten maken. Maar die man had weinig gezag.
En Jetten gooit allerlei prive liefdes-uitingen met zijn vriend online.
Ook Rutte probeerde totale seksloosheid uit te stralen.
Veel mensen zullen daar wat van vinden. Nou, boeie.
Ik vind de totale tegenstelling tussen deze mannen wel heel opmerkelijk. En ik vind het ook wel tof dat Nederland zo is.
Krijg je zelf geen kusjes ofzo?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dat gaat praten met wereldleiders
En Rob Sletten?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:15 schreef Hathor het volgende:
Als zijn naam nou Rob Tetten was geweest had ik wel op hem kunnen stemmen.
Op basis van die foto's? Bijzondere conclusie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die man straalt toch totaal geen gezag uit.
Dat deden ze voorgangers (Op balkenende na misschien.) Wel.
Ik plaatste die opmerking al voor de foto'squote:Op vrijdag 20 februari 2026 23:13 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Op basis van die foto's? Bijzondere conclusie.
Laatstequote:Op vrijdag 20 februari 2026 23:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik plaatste die opmerking al voor de foto's
Ook. Alleen ben ik geen heaumeau, dus daat gaat niet werken.quote:
Missen we Rutte al?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Er komt een tijd dat je terugverlangt naar Markie, Mark my words.
Missen niet, Rutte als NATO chief is prima, een beetje de Zlatan van de politiek snoeihard en gemeen, te groot voor de Nederlandse politiek.quote:
Exact. De coalitie met elkaars tegenpolen was vanaf het begin gedoemd om te mislukken ongeacht wie de minister president zou zijn. Ik ben vooral blij dat Omtzigt de hakken in het zand heeft gezet om te voorkomen dat Wilders minister president zou worden want dan waren we het lachertje op het internationale toneel net als Trump maar dan zonder enige vorm van onderhandelingspositie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:08 schreef Richestorags het volgende:
Onderschat voor een ondankbare taak. Schoof was een topper. Beschaafd, welbespraakt en zo te zien vrij geliefd in het buitenland.
Ik denk dat het juist goed was geweest. Een grotere knieval maakt duidelijker dat we echt om kwaliteit gaan vragen. Want ik vind het meer zeggen over Bontenbal, Jetten en Timmermans dat Wilders premier kan worden dan over Wilders zelf.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact. De coalitie met elkaars tegenpolen was vanaf het begin gedoemd om te mislukken ongeacht wie de minister president zou zijn. Ik ben vooral blij dat Omtzigt de hakken in het zand heeft gezet om te voorkomen dat Wilders minister president zou worden want dan waren we het lachertje op het internationale toneel net als Trump maar dan zonder enige vorm van onderhandelingspositie.
Zeker waar. Maar ik sta niet te springen op een minister president die een samenwerking aangaat met soortgenoten als Orban & co. Als ze voldoende kritische massa krijgen wordt het gevaarlijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:56 schreef Richestorags het volgende:
Want ik vind het meer zeggen over Bontenbal, Jetten en Timmermans dat Wilders premier kan worden dan over Wilders zelf.
Dat is ook weer zo. Het is ook maar de vraag of de VS nog kan herstellen van Trump 2.0quote:Op zaterdag 21 februari 2026 14:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar ik sta niet te springen op een minister president die een samenwerking aangaat met soortgenoten als Orban & co. Als ze voldoende kritische massa krijgen wordt het gevaarlijk.
Ook dat is een belangrijk punt, want reputatie komt te voet en gaat te paard. Daarom liever een degelijke minister president in plaats van een populistische roeptoeter.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 14:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Het is ook maar de vraag of de VS nog kan herstellen van Trump 2.0
Ik heb eerder het idee dat jijzelf in een eigen wereld leeft...quote:Op zaterdag 21 februari 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:
Schoof past in het rijtje van Peppie, Kokkie, Bassie, en Adriaan. Een clown, meer niet.
Maar we gaan er niet op vooruit, want ook Jetten is, getuige ook de foto’s die hij van zichzelf verspreidt, niet meer dan een rare harlekijn.
Het zo openlijk etaleren van je seksuele geaardheid, en daarmee ook koketteren, is een premier onwaardig. In het buitenland wordt deze pias uitgelachen en niet serieus genomen. D66 heeft oogkleppen op en leeft in een eigen wereld, los van de realiteit.
Dit. Hij heeft die BBB/PVV debielen aardig in toom weten te houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 09:28 schreef Jordy-B het volgende:
Hij stond ook voor een onmogelijke opdracht. De enorme schoenen van Rutte vullen met een kabinet waarbij men eigenlijk niet wil samenkomen. En dat dan zonder een grote partij achter zich te hebben staan.
Ik betwijfel of er veel mensen zijn die het in zijn positie veel beter hadden gedaan dan Schoof.
Het is wmb zeker niet premier onwaardig, en dat uitlachen en niet serieus nemen hangt verder af van aan wie je het voorlegt.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 08:29 schreef Kottnauer het volgende:
Schoof past in het rijtje van Peppie, Kokkie, Bassie, en Adriaan. Een clown, meer niet.
Maar we gaan er niet op vooruit, want ook Jetten is, getuige ook de foto’s die hij van zichzelf verspreidt, niet meer dan een rare harlekijn.
Het zo openlijk etaleren van je seksuele geaardheid, en daarmee ook koketteren, is een premier onwaardig. In het buitenland wordt deze pias uitgelachen en niet serieus genomen. D66 heeft oogkleppen op en leeft in een eigen wereld, los van de realiteit.
Dat is inderdaad het geval.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 16:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat jijzelf in een eigen wereld leeft...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |