abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220145674
Ik las onlangs wat over de komst van de streamingdiensten, het dalen van aanbod illegale downloads en downloaders en de trend daarvan.

Je ziet het nu overal en nergens, het aanbod was eerst super bij een aantal. Nu kut bij vele..

En in de tekst stond de quote "Piracy is a service problem" van Gabe Newell, sterkte quote.

Mijn vraag aan jullie? hoe denken jullie hierover? als ik de trend van de streaming diensten zie, is het vooral in het begin positief geweest voor de gebruikers van de streaming diensten, het illegale aanbod ging niet omhoog. Maar de diensten groeiden, versplinterden en werden stukken duurder waardoor de laatste jaren illegaal downloaden weer booming business is. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk al denk ik wel dat illegaal aanbod/downloaders echt wel zullen blijven, die waren er in alle tijden. Kopiėren/namaken is van alle tijden en zal nooit stoppen maar valt wel enigszins te beperken door goed aanbod van een te betalen alternatief.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 19 februari 2026 @ 18:14:54 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220145946
Het zijn de bekende cycli van online diensten.

Wat mensen willen (en zijn bereid te betalen voor):
- Alles kunnen kijken op 1 plek (vindbaarheid)
- Goede beeldkwaliteit en kloppende subs (kwaliteit)
- Geen ads (geen extra verdienmodel bovenop je maandelijkse kosten)

En wat krijg je tegenwoordig
- Versnippering van aanbod over 20 verschillende streaming diensten
- 1080p of lager krijgen op je PC. Soms met godsgratie 4k op de app op te televisie maar zodra je connectie slecht gaat is het terug naar 320p
- Inmiddels bij HboMax krijg je ads (weliswaar voor andere hbo series) maar.. dit wordt binnen een paar jaar natuurlijk ads zoals je het op youtube ook ziet. 20 sec unskippable... begin, midden, einde. Content onderbrekende ads..

Enshittification heet het.

Eerste jaren gul zijn en verlies draaien... Je bent als consument gewend aan het aanbod en de prijs dus kunnen ze langzaamaan de boel shit maken.. je blijft toch wel. Vooral als je niet heel technisch onderlegd bent.

Zolang bedrijven het op die manier blijven insteken loont het voor consumenten om illegale alternatieven te zoeken. Want een mooie torrent heeft geen ingebakken ads en is en blijft 4K ook als het internet wat slechter is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220146374
Ach, ik hop gewoon van dienst naar dienst. Twee maanden Netflix dan even een maandje of 2 niks, dan 1 maandje HBO Max, 1 maandje Prime dan weer een maandje of zo niks, Videoland. Dan heb ik al de series weer gezien die ik de moeite waard vind. Zo lang alles per maand opzegbaar is, vind ik alles best.
  donderdag 19 februari 2026 @ 22:11:18 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220148614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 18:14 schreef SpecialK het volgende:
Het zijn de bekende cycli van online diensten.

Wat mensen willen (en zijn bereid te betalen voor):
- Alles kunnen kijken op 1 plek (vindbaarheid)
- Goede beeldkwaliteit en kloppende subs (kwaliteit)
- Geen ads (geen extra verdienmodel bovenop je maandelijkse kosten)

En wat krijg je tegenwoordig
- Versnippering van aanbod over 20 verschillende streaming diensten
- 1080p of lager krijgen op je PC. Soms met godsgratie 4k op de app op te televisie maar zodra je connectie slecht gaat is het terug naar 320p
- Inmiddels bij HboMax krijg je ads (weliswaar voor andere hbo series) maar.. dit wordt binnen een paar jaar natuurlijk ads zoals je het op youtube ook ziet. 20 sec unskippable... begin, midden, einde. Content onderbrekende ads..

Enshittification heet het.

Eerste jaren gul zijn en verlies draaien... Je bent als consument gewend aan het aanbod en de prijs dus kunnen ze langzaamaan de boel shit maken.. je blijft toch wel. Vooral als je niet heel technisch onderlegd bent.

Zolang bedrijven het op die manier blijven insteken loont het voor consumenten om illegale alternatieven te zoeken. Want een mooie torrent heeft geen ingebakken ads en is en blijft 4K ook als het internet wat slechter is.
klopt enshitification merk je bijna overal, zoveel mogelijk geld uitknijpen voor de aandeelhouders
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')