abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 07:01:46 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220139522
quote:
Shia LaBeouf opgepakt na vechtpartij tijdens Mardi Gras

Acteur Shia LaBeouf is in New Orleans gearresteerd na een incident in een bar tijdens Mardi Gras. Twee mannen zeggen dat de acteur hen heeft geslagen en herhaaldelijk met homofobe scheldwoorden heeft uitgescholden. Het gaat om Jeffrey Damnit, die in drag was, en Nathan Thomas Reed, die zichzelf als queer omschrijft.

Volgens Damnit was LaBeouf zichtbaar dronken, werd hij agressief in de R Bar en probeerde hij eerst een bar manager te slaan die hem wilde verwijderen. Buiten zou LaBeouf Damnit in zijn bovenlichaam hebben geslagen en later zijn teruggekomen om Reed op de neus te slaan, terwijl Reed niet wilde vechten. In een voorlopig politierapport staat dat LaBeouf de mannen meerdere keren "faggot" noemde en zei: "Deze faggots hebben me in de gevangenis gezet – ik ben een katholiek."

Damnit filmde een moment waarop LaBeouf achter in een voertuig ligt, door hulpdiensten wordt nagekeken en hem nogmaals het scheldwoord toewerpt. Toch ontbreken verwijzingen naar homofobe taal in de uiteindelijke beëdigde politieverklaring die aan de rechtbank is overlegd. Een bevriende strafrechtadvocaat noemt het zorgelijk dat dit niet is opgenomen, terwijl er videobewijs is.

LaBeouf werd dezelfde dag nog vrijgelaten op eigen verantwoordelijkheid, nog voordat de uitspraken over homofobe scheldwoorden officieel waren vastgelegd. Kort daarna dook hij weer op op Bourbon Street, waar hij met kralen om zijn nek danste en tegen een lokale tv-zender zei dat Mardi Gras "geweldig" was. Op X plaatste hij rond 4.30 uur lokale tijd het bericht "Free me".

Lhbti-organisaties in New Orleans spreken hun zorg uit over het incident, juist in een periode waarin geweld en scheldpartijen tegen hun gemeenschap toenemen. De voorzitter van het New Orleans Pride Center waarschuwt dat gedrag van een bekende acteur anderen kan aanmoedigen hetzelfde te doen en roept Hollywood op hem ter verantwoording te roepen als de beschuldigingen kloppen. Damnit zegt dat LaBeouf het vak in een kwaad daglicht zet en hoopt dat hun acteursvakbond onderzoekt of samenwerken met hem nog veilig is.

LaBeoufs advocaten en vertegenwoordigers hebben nog niet gereageerd op de aantijgingen. De acteur is aangeklaagd voor twee gevallen van eenvoudige mishandeling, en het is nog niet duidelijk of aanklagers ook zwaardere aanklachten zoals een haatmisdrijf overwegen. De volgende zitting in de strafzaak staat voorlopig op 19 maart gepland.

Bekijk deze YouTube-video
Blijft een raar, agressief mannetje.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 19 februari 2026 @ 07:06:59 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220139534
Hij zal vast hebben gedacht "just do it!".
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220139551

Lekker hoor, die faggots. :Y)
...hier om je mars te breken.
pi_220139560
Drags :')

Dragraces _O_
U MAD?
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 07:32:39 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220139602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:15 schreef de_boswachter het volgende:
Drags :')

Dragraces _O_
Zwarte Piet -> Black Face
Drag -> Womanface?
pi_220139611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Zwarte Piet -> Black Face
Drag -> Womanface?
Lijkt inderdaad net zoveel op een vrouw als dat zwarte Piet op een neger lijkt.
...hier om je mars te breken.
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 07:45:25 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220139640
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:35 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Lijkt inderdaad net zoveel op een vrouw als dat zwarte Piet op een neger lijkt.
Ik heb niets met drags. Heb er ook niets tegen overigens. Ik vind het alleen vreemd dat vrouwen het allemaal leuk vinden. Het is niet meer dan een geseksualiseerde karikatuur van wat een vrouw is. Als je dat bij andere groepen zou doen zou het als zwaar ongepast worden gezien. Waarom bij vrouwen niet?

Evengoed onzin om ze uit te schelden of op de bek te rammen natuurlijk. Die Shia LeBeouf is niet helemaal goed in z'n hersenpan :N
Is ook al meerdere keren opgepakt wegens agressief gedrag. Die kerel heeft hulp nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')