Hoi allen, even van me afschrijven en op zoek naar ervaringen.
Ik had al een paar weken een klein gek plekje in mijn nek en op mijn been. Heb afgelopen kerst een fikse keelontsteking gehad en toen kreeg ik ineens op veel meer plaatsen rode dikke plekken , met name op mijn hoofd.. Naar de huisarts, diverse crèmes en ketoconazolshampoo geprobeerd, hielp niks. Integendeel.
Door naar de dermatoloog, die constateerde direct psoriasis, getriggerd door de keelontsteking ( schijnt een verband te houden met streptokokken) Ik zat inmiddels onder de plekken, en had ook haaruitval tbv de psoriasis op mijn hoofd. Ben nu drie weken verder en smeer me volgens schema suf met topicorte, hormoonzallf en salicylzuur. Ik merk langzaam verbetering maar vind het heftig. Heb forse kale plekken op m’n hoofd ( ben vrouw, lang haar. huid wordt wel rustiger) en de plekken op armen rug en benen gaan langzaam beter. Dat gejeuk, geschilfer en die haaruitval is ook mentaal echt pittig.
Wat een shit aandoening zeg, die ook nog eens chronisch is. Nooit eerder last gehad. Morgen even naar het werk met een sjaaltje in mijn haar

wil me niet verstoppen.
Iemand bekend hiermee? Thanks voor het lezen