abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220135557
Hoi allen, even van me afschrijven en op zoek naar ervaringen.

Ik had al een paar weken een klein gek plekje in mijn nek en op mijn been. Heb afgelopen kerst een fikse keelontsteking gehad en toen kreeg ik ineens op veel meer plaatsen rode dikke plekken , met name op mijn hoofd.. Naar de huisarts, diverse crèmes en ketoconazolshampoo geprobeerd, hielp niks. Integendeel.

Door naar de dermatoloog, die constateerde direct psoriasis, getriggerd door de keelontsteking ( schijnt een verband te houden met streptokokken) Ik zat inmiddels onder de plekken, en had ook haaruitval tbv de psoriasis op mijn hoofd. Ben nu drie weken verder en smeer me volgens schema suf met topicorte, hormoonzallf en salicylzuur. Ik merk langzaam verbetering maar vind het heftig. Heb forse kale plekken op m’n hoofd ( ben vrouw, lang haar. huid wordt wel rustiger) en de plekken op armen rug en benen gaan langzaam beter. Dat gejeuk, geschilfer en die haaruitval is ook mentaal echt pittig.

Wat een shit aandoening zeg, die ook nog eens chronisch is. Nooit eerder last gehad. Morgen even naar het werk met een sjaaltje in mijn haar -O- wil me niet verstoppen.

Iemand bekend hiermee? Thanks voor het lezen :)
Alius aliud dicit
  Manager PR/Moderator woensdag 18 februari 2026 @ 22:29:28 #2
269689 crew  Viv
pi_220138567
Wat naar, om zo opeens een chronische ziekte te hebben. Sterkte! :*

@Chouko had niet al te lang geleden ook een topic gestart, misschien kunnen jullie ervaringen uitwisselen. :)
  donderdag 19 februari 2026 @ 00:55:26 #3
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220139243
Wat ontzettend rot TS! Zeker op het hoofd.

Mijn man heeft dit al járen. Hij heeft diverse laserbehandelingen gehad in Lelystad. Dat heeft absoluut geholpen. Al waren die behandelingen geen pretje.

Ook speciale shampoo ( kan morgen wel nakijken welke precies ) en crème. Veel water drinken helpt hem ook. Zo’n 2/3 liter per dag en hij drinkt veel brandnetel thee.
Het is nu onder controle. Bepaalde periodes in het jaar is het wat erger, of als z’n weerstand wat minder is. Maar het is voor hem aanzienlijk verminderd.

Als je wil kan ik wel navragen welke kliniek het was en of hij verder nog tips heeft.

Sterke in elk geval :*
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220139553
Als je dat zou willen navragen heel graag!
Ja ik vond het zelf ook bizar. Als ik de statistieken bekijken heet 2-3% deze aandoening, das best veel eigenlijk. En ik hoor er eigenlijk nooit iets over. Schaamte?

En inderdaad een goede weerstand is echt superbelangrijk.

Ik ga me klaarmaken voor werk, is even mentaal stapje.

Dank voor jullie reacties!
Alius aliud dicit
  donderdag 19 februari 2026 @ 22:48:17 #5
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220148967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:13 schreef Mrmime het volgende:
Als je dat zou willen navragen heel graag!
Ja ik vond het zelf ook bizar. Als ik de statistieken bekijken heet 2-3% deze aandoening, das best veel eigenlijk. En ik hoor er eigenlijk nooit iets over. Schaamte?

En inderdaad een goede weerstand is echt superbelangrijk.

Ik ga me klaarmaken voor werk, is even mentaal stapje.

Dank voor jullie reacties!
Doe ik!
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')