abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220142457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Opzich is dit een gevaarlijk argument. De "je hebt toch niets te verbergen" waarmee wel vaker wordt geimpliceerd dat mensen tegen het zoveelste privacyschendingideetje zijn omdat ze iets stouts doen.
Privacy is ook kansloze onzin.
Als je niets te verbergen hebt, dan boeit het verder ook niet. Simpel zat.

En nee dat heeft niets te maken met openlijk aan vreemden al je info delen. Daar heeft niemand wat aan, is niet relevant.
pi_220142548
Vrijmetselaars zijn een groep die ook tijdens de WOII in bezet gebied zwaar werden vervolgd. Een aantal van hen is vermoord.

Ik ben overigens nog niet in een Engelse loge geweest.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 19 februari 2026 @ 15:39:59 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220143770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 12:53 schreef Tovia het volgende:

[..]
De politiedienst, 2/3 van de agenten én de rechter (die het besluit heeft getoetst) beoordelen dat blijkbaar anders. Ik neem aan dat dit besluit op inhoudelijke gronden is genomen. De artikelen gaan niet uitgebreid in op de onderliggende argumentatie, maar daarin wordt o.a. aangehaald:

Dit betekent dat functionarissen en medewerkers verplicht zijn hun lidmaatschap, in het verleden of heden, te verklaren van elke organisatie die hiërarchisch is, een vertrouwelijk ledenbestand heeft en van haar leden vereist dat zij elkaar steunen en beschermen.

Daarnaast staat vermeld dat het beleid is aangepast “naar aanleiding van feedback waaruit bleek dat betrokkenheid bij dit soort gesloten organisaties loyaliteitsconflicten zou kunnen veroorzaken”, waarbij wordt verwezen naar een rapport uit 2021.

Ik vind daarentegen de voorbeelden die je noemt vooral gebaseerd op aannames, bijvoorbeeld de suggestie dat er “vast incidenten te vinden zijn van agenten die moslim zijn en elkaar de hand boven het hoofd hielden”. Het Rotherham-schandaal vind ik geen vergelijkbaar voorbeeld, omdat daar geen sprake was van een georganiseerde cover-up door “moslimagenten” om andere “moslims” te beschermen. Bovendien is religie in algemene zin niet te vergelijken met een gesloten organisatie met geheimhouding en een vertrouwelijk ledenbestand.
Mwoh

quote:
Five women who were exploited by grooming gangs in Rotherham as children say they were also abused by police officers in the town at the time.

One says she was raped from the age of 12 by a serving South Yorkshire Police (SYP) officer in a marked police car. He would threaten to hand her back to the gang if she did not comply, she says.
...
We have seen written accounts from these women, plus testimony from 25 other victims of grooming gangs, with some of those women saying that corrupt police officers worked alongside the gangs or failed to act on child sexual exploitation.
...
The 30 witness accounts seen by the BBC detail shocking allegations:

Years of abuse from serving police officers, from the mid-90s to early 2000s, at the same time as being exploited by Rotherham grooming gangs
Most alleged victims were in their teens but some were as young as 11
One woman says as a child she would hear a police officer having sex with girls in exchange for drugs and money
Another woman says as a child she witnessed a police officer supplying illegal class A drugs to a grooming gang
Three women describe being beaten up by officers as children - one says this happened in a police cell

http://bbc.com/news/articles/cn9y0lvpyqvo
pi_220148165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 15:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mwoh
[..]

Ik zie niet hoe je reactie/citaat hier een antwoord vormt op mijn post.

Ik maak uit je citaat (en het artikel in zijn geheel) niet op dat er sprake was van een georganiseerde cover-up door “moslimagenten” om andere “moslims” te beschermen, of dat die agenten behoorden tot een religie dat diende als een gesloten organisatie met geheimhouding en een vertrouwelijk ledenbestand.
  donderdag 19 februari 2026 @ 21:39:18 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220148322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:16 schreef Tovia het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe je reactie/citaat hier een antwoord vormt op mijn post.

Ik maak uit je citaat (en het artikel in zijn geheel) niet op dat er sprake was van een georganiseerde cover-up door “moslimagenten” om andere “moslims” te beschermen, of dat die agenten behoorden tot een religie dat diende als een gesloten organisatie met geheimhouding en een vertrouwelijk ledenbestand.
Anders verzet je de doelpalen even. Je tekst was

quote:
Het Rotherham-schandaal vind ik geen vergelijkbaar voorbeeld, omdat daar geen sprake was van een georganiseerde cover-up door “moslimagenten” om andere “moslims” te beschermen.
En dat blijikt dus wel zo te zijn.
pi_220149085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Anders verzet je de doelpalen even.
Ik zie niet waar ik de doelpalen verschuif: ik ga juist steeds mee in je verlegging van de discussie, waarbij je belangrijke argumenten negeert.

quote:
Je tekst was
[..]
En dat blijikt dus wel zo te zijn.
Ik weet wat mijn tekst was, maar ik maak noch uit je citaat noch uit het artikel in zijn geheel op dat er sprake was van een "georganiseerde cover-up door 'moslimagenten' om andere 'moslims' te beschermen". Je citaat noch het artikel onderbouwt dat punt van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')