Oh, jeetje. Ook morgen inderdaad, tegelijk met ramadan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 00:11 schreef LXIV het volgende:
Christelijke vasten begint ook nu, al zul je daar weinig van horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus heeft 40 dagen gevast waarbij hij helemaal niets at. Daarnaast heb je ook nog de 40 dagen vastenperiode waar je bepaalde dingen mag eten.quote:Op woensdag 18 februari 2026 03:32 schreef Invisibli het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat jezus ergens vaste? Waarom doen sommige dat.
Dus topic kan dicht, want christenen vasten dus ook tijdens pussytijden.quote:Op woensdag 18 februari 2026 00:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oh, jeetje. Ook morgen inderdaad, tegelijk met ramadan.
Hoor je niet veel over indd, maar zijn veel mensen dier eraan meedoen
quote:Op woensdag 18 februari 2026 04:42 schreef AnneX het volgende:
Ha…toevallig zie ik deze post.
Lees je even Goed in joh! over het verschil tussen Ramadan en de
( katholieke) vastenperiode.Ik weet wel wat het verschil is hoor. Heb ook familieleden die katholiek vasten. Dit verschilt per persoon. 1 van mijn oma's eet bijvoorbeeld enkel water en brood. En de maaltijden zijn stukken kleiner.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo pover eten voor langere periode is veel moeilijker dan lunch skippen en vervolgens alles mogen eten wat je wil.
Je hebt overigens ook de aparte vastentijd. Je bepaalt zelf wanneer en hoe lang. Veel christenen doen 2 of 7 dagen. Je mag dan gedurende de hele tijd niets eten, ook niet 1 maaltijd of savonds.🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
Pussytijden? De christelijke vastenperiode is veel moeilijker. Een half broodje en een half appeltje als avondeten i.p.v. 30 turkse pizza's klappen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:38 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Dus topic kan dicht, want christenen vasten dus ook tijdens pussytijden.
Zelfde concept. Vroeg ontbijten, laat avondeten.quote:
Dat is zo'n bakerpraatje van vroeger. Klopt niets van.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:43 schreef Regilio_ het volgende:
Bedenk je wel dat als je 's avonds zo gaat vreten je voorlopig niet slaapt. Je lichaam moet dat immers allemaal nog verwerken.
Er wordt hier nergens op moslims gehaat. Scheer je wegquote:Op woensdag 18 februari 2026 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Mickeytt moslim-haat topic.
Komt het zien.
Ik heb het over vreten, dwz 'eten' na een hele dag niets gegeten te hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is zo'n bakerpraatje van vroeger. Klopt niets van.
Hele bevolkingen eten standaard later dan dat
[ afbeelding ]
Sure sure.. I got youquote:Op woensdag 18 februari 2026 11:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er wordt hier nergens op moslims gehaat. Scheer je weg
Gewoon voor de leuk meedoen. Je doet toch ook carnaval, of pasen terwijl het christendom ook kwaadaardig is.quote:Op woensdag 18 februari 2026 11:30 schreef RotatoR het volgende:
Waarom een kwaadaardige ideologie normaliseren?
carnaval is heidens feest dat de katholieken moesten overnemen omdat de mensen anders nooit meer in de kerk kwamen. ze waren eerst zwaar tegen en alle feestelijkheden waren verboden , google maarquote:Op woensdag 18 februari 2026 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon voor de leuk meedoen. Je doet toch ook carnaval, of pasen terwijl het christendom ook kwaadaardig is.
Ja dan vast je niet hequote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:24 schreef Mikeytt het volgende:
Wil dit jaar een paar dagen meevastenwel met water drinken enzulks natuurlijk.
Beter hou je je mond mafkeesquote:Op woensdag 18 februari 2026 11:30 schreef RotatoR het volgende:
Waarom een kwaadaardige ideologie normaliseren?
Niet drinken is makkelijk. Psychologisch gezien is gewone eetlust moeilijker te bedwingen dan echte honger.quote:
Dat is hetzelfde met kerst, maar dat is ook gewoon een christelijk feest anno 2026quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:31 schreef vaarsuvius het volgende:
carnaval is heidens feest dat de katholieken moesten overnemen omdat de mensen anders nooit meer in de kerk kwamen. ze waren eerst zwaar tegen en alle feestelijkheden waren verboden , google maar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |