Hoi allemaal,
Ik zit momenteel in een enorme knoop en ik hoop dat iemand hier wat advies heeft. Ik word over 5 à 6 maanden 28 jaar, wat betekent dat ik mijn recht op een jongerenwoning bijna verlies. Laatst stond ik op plek 34 voor een woning, maar de tijd tikt door en ik schat de kans dat ik binnen nu en 5 maanden op nummer 1 kom te staan nagenoeg nihil in.
De situatie thuis is ook echt onhoudbaar geworden. Ik woon met mijn vriendin op een zolderkamer bij mijn ouders, maar zij hebben aangegeven dat we er uiterlijk in de zomer uit moeten. Mijn vriendin studeert hier en heeft verder geen familie in Nederland, dus we hebben geen enkel vangnet.
Het grootste probleem is echter mijn gezondheid. Ik heb al heel lang heftige buikpijnklachten waar artsen lang geen oorzaak voor konden vinden. Onlangs is eindelijk geconcludeerd dat het gaat om een spastische darm (PDS), wat direct wordt getriggerd door stress en mijn onzekere woonsituatie. De pijn is de laatste tijd zo intens dat ik drie weken geleden zelfs op de Spoedeisende Hulp ben beland. Mijn huisarts geeft ook aan dat deze stress de grootste boosdoener is voor mijn fysieke aanvallen.
Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts en ik hoop dat zij mij kan steunen bij het aanvragen van een medische urgentieverklaring. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is mijn kans op zo'n urgentie met deze combinatie van factoren, zoals dat SEH-bezoek, de naderende deadline van 28 jaar en het feit dat we nergens anders heen kunnen? Alle tips zijn welkom.