quote:BBC gaat komende jaren honderden miljoenen bezuinigen
De Britse publieke omroep gaat de komende jaren flink bezuinigen.
De BBC maakte donderdag bekend de kosten over de komende drie jaar met ongeveer 10 procent te verlagen.
23:55 uur | 12 februari 2026
BBC-directeur Tim Davie, die in april bij de omroep vertrekt, lichtte de medewerkers donderdag in.
„In een snel veranderende mediamarkt blijven we geconfronteerd worden met aanzienlijke financiėle druk”, citeert de BBC een woordvoerder. „
Daarom verwachten we de komende drie jaar nog eens ongeveer 10 procent van onze kosten te besparen.”
Een exact bedrag wordt niet genoemd, maar het gaat naar verwachting om honderden miljoenen ponden.
hoeft niet afschaffen maar ieder jaar kan er wel 10% af , de bevolking kijkt nu vooral Netflix, YouTube , en videolandquote:Op vrijdag 13 februari 2026 01:15 schreef Cruzinats het volgende:
De NPO en tevens ook de rechtstaat zijn de kroonjuwelen van D66. Daar zal je nooit verandering zien zolang die in een kabinet zitten.
Hier betalen we niets het komt rechtstreeks uit de centrale belastingenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:13 schreef raptorix het volgende:
In de UK betaalt men dan ook 180 pond per huishouden per jaar aan kijkersgeld, ik vind dat vrij fors.
Zeker daar heb je een punt, overigens betaal ik wel voor NPO plus al vind ik het wel jammer dat met name bij sport de beeldkwaliteit zo laag is. Ik vind het zelf niet zo erg om voor de content die ik consumeer een beetje te betalen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier betalen we niets het komt rechtstreeks uit de centrale belastingen
1 miljard per jaar
Daar kun je dat dus ok opzeggen,
Als dat hier was dan zou ik het opzeggen , doe maar via een betaalkanaal voortaan die NPO
Dat valt meequote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker daar heb je een punt, overigens betaal ik wel voor NPO plus al vind ik het wel jammer dat met name bij sport de beeldkwaliteit zo laag is. Ik vind het zelf niet zo erg om voor de content die ik consumeer een beetje te betalen.
.quote:AI-overzicht
NPO Plus kost per 2 maart 2026 ¤ 3,49 per maand. Met dit abonnement kijk je reclamevrij, in hogere kwaliteit (HD), en heb je toegang tot meer series en documentaires die langer terug te kijken zijn. Voor nieuwe gebruikers is de eerste maand vaak gratis (eenmalig ¤ 0,01 verificatie).
Hier zijn de belangrijkste details over de kosten en het abonnement:
Prijsstijging: Vanaf 2 maart 2026 stijgt de prijs van ¤ 2,95 naar ¤ 3,49 per maand.
Eerste maand gratis: Nieuwe abonnees betalen de eerste maand niet, maar eenmalig ¤ 0,01 voor controle van betaalgegevens.
Opzeggen: Het abonnement is maandelijks opzegbaar via npo.nl/start.
Functionaliteiten: Naast het reclamevrije aanbod, biedt NPO Plus de mogelijkheid om programma's langer terug te kijken en series vooruit te kijken.
Met NPO Plus beleef je meer | NPO Start
Meer van NPO Start met een plus abonnement. Alles reclamevrij bingen, vooruit- en langer terugkijken, en extra on-demand films, se...
Prijs van NPO Start Plus-abonnement stijgt per 2 maart naar 3,49 euro per ...
De NPO verhoogt de prijs van het Plus-abonnement van NPO Start vanaf 2 maart naar 3,49 euro per maand
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |