bijvoorbeeld omdat je het geld niet hebt of omdat je er nog tegen aan het procederen bentquote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou je boetes niet betalen?
lolquote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
bijvoorbeeld omdat je het geld niet hebt of omdat je er nog tegen aan het procederen bent
de overheid past dan wel op met al die boetes, dan gaat de overheid zich opeens een stuk vriendelijker en rustiger opstellen hoor als mensen wapens hebben
In libertaire kringen is het niet zo ongebruikelijk om te geloven in vrij wapenbezit, vooral ter verdediging tegen machtsmisbruik door de overheid zelf. In Zwitserland is wapenbezit bijvoorbeeld heel gebruikelijk. Toch is Zwitserland een land met weinig criminaliteit. Er is ook veel vrijheid ten opzichte van de overheid en het land is na de neutraliteit van 1815 nooit meer binnengevallen. Zelfs Hitler durfde het niet aan.quote:
Kom van je luie dikke reet af en ga aandacht zoeken voor die dingenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:27 schreef HSG het volgende:
30.000 doden in Iran
zzzzz
400.000 doden in Jemen
zzzz
60.000 doden in Sudan
zzzz
Alsof de overheid burgers komt lastig vallenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen: de overheid past dan wel een beetje op voordat ze burgers constant lastigvalt met van alles.
En de VS is voor bijna alles een heel slecht voorbeeld. Maar er zijn genoeg andere landen waar veel wapens zijn en de criminaliteit niet hoog is.
Wellicht is het een idee om dan geen boetes te krijgen?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
bijvoorbeeld omdat je het geld niet hebt of omdat je er nog tegen aan het procederen bent
de overheid past dan wel op met al die boetes, dan gaat de overheid zich opeens een stuk vriendelijker en rustiger opstellen hoor als mensen wapens hebben
Want jij denkt dat landen Zwitserland niet binnenvallen omdat sommige mensen een wapen hebben?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In libertaire kringen is het niet zo ongebruikelijk om te geloven in vrij wapenbezit, vooral ter verdediging tegen machtsmisbruik door de overheid zelf. In Zwitserland is wapenbezit bijvoorbeeld heel gebruikelijk. Toch is Zwitserland een land met weinig criminaliteit. Er is ook veel vrijheid ten opzichte van de overheid en het land is na de neutraliteit van 1815 nooit meer binnengevallen. Zelfs Hitler durfde het niet aan.
Ik zeg alleen maar dat de overheid en politie dan wel een beetje oppassen met hun gebruikelijke intimidatie. En ja, de overheid valt je in Nederland bijzonder veel lastig.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof de overheid burgers komt lastig vallen![]()
En dat zou echt een gigantisch slecht precedent geven. Dat de overheid, politie dus ook, niet meer naar iemand durft te gaan omdat iedereen maar gaat schieten.
Buiten dat ze uberhaupt alleen maar met goede reden komen.
Alle landen die je als voorbeeld kunt nemen verbieden wapens. Dus tja...
Een van de belangrijkste redenen dat Hitler te bang was om Zwitserland binnen te vallen was dat de bevolking eigengereid is, geen overheersing zou accepteren en vaak wapentraining had gehad, plus veel wapens in huis.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want jij denkt dat landen Zwitserland niet binnenvallen omdat sommige mensen een wapen hebben?
![]()
Staan ze vaak aan je deur ja? Bij mij echt nooit eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat de overheid en politie dan wel een beetje oppassen met hun gebruikelijke intimidatie. En ja, de overheid valt je in Nederland bijzonder veel lastig.
Als je iets te hard rijdt, heb je een paar dagen later meteen een brief in de bus met een boete. Als je die niet betaalt, heb je niet veel later een brief met nog een hogere boete. Als je die niet betaalt, staan ze binnen een tijdje voor je deur om je huis leeg te halen of je af te voeren.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Staan ze vaak aan je deur ja? Bij mij echt nooit eigenlijk.
Whutquote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat de overheid en politie dan wel een beetje oppassen met hun gebruikelijke intimidatie. En ja, de overheid valt je in Nederland bijzonder veel lastig.
Dat heeft veel meer met cultuur te maken dan met meer wapens.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen: de overheid past dan wel een beetje op voordat ze burgers constant lastigvalt met van alles.
En de VS is voor bijna alles een heel slecht voorbeeld. Maar er zijn genoeg andere landen waar veel wapens zijn en de criminaliteit niet hoog is.
Gewoon niet te hard rijden. Geen boetes krijgen was nog nooit zo simpel. En het is bovendien niet de overheid die niet betaalde boetes komt innen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je iets te hard rijdt, heb je een paar dagen later meteen een brief in de bus met een boete. Als je die niet betaalt, heb je niet veel later een brief met nog een hogere boete. Als je die niet betaalt, staan ze binnen een tijdje voor je deur om je huis leeg te halen of je af te voeren.
Ik krijg er iets van 2 per jaar, eentje om aan te kondigen dat er aangifte gedaan moet worden en later eentje dat je aangifte hebt gedaan. Van dat enorme aantal word je wel echt helemaal gek ja.quote:Hetzelfde geldt voor de belastingen. Die blauwe brieven, helemaal gek word je ervan.
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je iets te hard rijdt, heb je een paar dagen later meteen een brief in de bus met een boete. Als je die niet betaalt, heb je niet veel later een brief met nog een hogere boete. Als je die niet betaalt, staan ze binnen een tijdje voor je deur om je huis leeg te halen of je af te voeren.
Hetzelfde geldt voor de belastingen. Die blauwe brieven, helemaal gek word je ervan.
Ja, in Nederland heb je overal gekkies wonen die je lastigvallen, vooral vanwege de vele socialehuurwoningen. Uiteraard zouden die gekkies ook wel wat meer dimmen als iedereen een gun in huis had.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut![]()
Welke intimidatie? Ik heb dat echt nog nooit in NL gehad. Al was ik ook gewoon een brave burger en kreeg geen boetes.
En de overheid valt je vaak lastig? Ik woon niet meer in NL, maar in al die jaren in NL heb ik echt nog nooit overheid aan de deur gehad.
Nou ja de politie 2 of 3x. Waarvan 1 of 2x waren vanwege een inbraak bij mij thuis.
En 1x omdat er een knettergekke crimineel woonde een paar huizen verder en ze er wat over vroegen.
Owh en ook nog 2x brandweer? Ook eens vanwege die gek.
En eens omdat er problemen waren met giftige lucht ofzo.
Ik heb heel lang in een sociale huur wijk gewoond. Nooit enig probleem gehad hoor?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, in Nederland heb je overal gekkies wonen die je lastigvallen, vooral vanwege de vele socialehuurwoningen. Uiteraard zouden die gekkies ook wel wat meer dimmen als iedereen een gun in huis had.
En waarom denk je dat er zoveel inbraken zijn in Nederland? Natuurlijk vanwege de rommel die we allemaal binnenlaten, maar ook omdat we geen wapens in huis hebben.
Die "gekkies" zouden dan ook wapens hebben hè.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, in Nederland heb je overal gekkies wonen die je lastigvallen, vooral vanwege de vele socialehuurwoningen. Uiteraard zouden die gekkies ook wel wat meer dimmen als iedereen een gun in huis had.
De meeste inbraken worden gepleegd bij mensen die niet thuis zijn, dan heb je nog niks aan je wapens.quote:En waarom denk je dat er zoveel inbraken zijn in Nederland? Natuurlijk vanwege de rommel die we allemaal binnenlaten, maar ook omdat we geen wapens in huis hebben.
Jij gelooft nog in de overheid, ik merk het.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wat een trol act.
Als je te hard rijdt krijg je (soms) een boete. Tja, daarom heet het ook ´´te hard rijden´´.
Wat verwacht je dan![]()
En belastingen horen er nou eenmaal bij.
En ik kreeg misschien eens 1 blauwe brief, of 2 per jaar?
Ik weet niet wat jij allemaal fout doet, maar goed.
Leg uit? Belasting is gewoon keiharde diefstal.quote:
Belasting is diefstal?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij gelooft nog in de overheid, ik merk het.
Belasting is diefstal en de overheid moet zich niet bemoeien met hoe hard ik rijd. Laat ze lekker opbokken.
Ze durven de burger alleen maar zo te intimideren omdat we poesjes zijn geworden. Ze hebben de mannen eerst ontmannelijkt met hun woke-ideologie, daarna de leerboeken doorspekt met linkse ideologieën en natuurlijk wapens verboden. Anders zouden ze echt wel van ons geld afblijven met hun tengels.
Je zei net nog dat je allemaal gekkies in de buurt had en dat de politie er wel eens kwamquote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb heel lang in een sociale huur wijk gewoond. Nooit enig probleem gehad hoor?
Ja, af en toe een Delta bv die langs kwam. Maar goed.
Waarom er veel inbraken zijn?
Nou ja in de regio waar ik woonde waren dat georganiseerde criminele bendes vanuit een Polen, Roemenie en Bulgarije.
De inbraken hebben weinig te maken met moslims kan ik je vertellen.
Op zich goede punten, maar mijn gevoel is dat mensen echt wel wat meer oppassen als er wapens in een maatschappij circuleren.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die "gekkies" zouden dan ook wapens hebben hè.
[..]
De meeste inbraken worden gepleegd bij mensen die niet thuis zijn, dan heb je nog niks aan je wapens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |