Medailles zijn medailles.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Schaatsen is niet echt een hele grote internationale sport. En dan ook nog in de vrouwencategorie. Ik zeg NEE.
Schaatsen is een van de meest internationale sporten op de Winterspelen. Alleen de freestyleonderdelen, kunstrijden en curling zijn veel internationaler en shorttrack een beetje vergelijkbaar.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Schaatsen is niet echt een hele grote internationale sport. En dan ook nog in de vrouwencategorie. Ik zeg NEE.
Ja als je alleen winterspelen bekijkt dan. Maar zomerspelen staan stuk hoger aangeschreven.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schaatsen is een van de meest internationale sporten op de Winterspelen. Alleen de freestyleonderdelen, kunstrijden en curling zijn veel internationaler en shorttrack een beetje vergelijkbaar.
Ik vind de Zomerspelen ook een stuk leuker hoorquote:Op maandag 9 februari 2026 20:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja als je alleen winterspelen bekijkt dan. Maar zomerspelen staan stuk hoger aangeschreven.
Vooral het rennen! Vooral als de show met de mannen zijn dan is het helemaal mooi
Dit is gewoon niet waar. Alpine Skiën, Langlaufen en snowboarden bijvoorbeeld zijn ook vele malen internationaler.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schaatsen is een van de meest internationale sporten op de Winterspelen. Alleen de freestyleonderdelen, kunstrijden en curling zijn veel internationaler en shorttrack een beetje vergelijkbaar.
Alpine zijn de vijf alpenlanden, Noorwegen en de VS. Vroeger was dat wel wat beter, maar dan kun je bij het schaatsen ook Zweden of Finland meerekenen omdat Poutala of Gustafson ooit relevant was.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:04 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Alpine Skiën, Langlaufen en snowboarden bijvoorbeeld zijn ook vele malen internationaler.
Maar goed, los van cijfertjes is het uiteindelijk natuurlijk wel gewoon zo dat schaatsen een absolute niche sport is die buiten de Nederlanders en een handjevol Noren en Japanners niemand wat boeit.
Aha, jij doelde op de breedte in de top. Ja dan heb je gelijk wat betreft de mannen maar bij de meisjes heb je momenteel natuurlijk ook absolute toppers uit Kroatië, Slowakije, Zweden, Tsjechië, Albanië, Nieuw-Zeeland en Canada. Maar het verschil tussen de mannen de meisjes is wel heel groot.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alpine zijn de vijf alpenlanden, Noorwegen en de VS. Vroeger was dat wel wat beter, maar dan kun je bij het schaatsen ook Zweden of Finland meerekenen omdat Poutala of Gustafson ooit relevant was.
Dat het internationaal beter bekeken wordt klopt wel ja
In Beijing 36 medailles te verdienen, gingen naar welgeteld 9 landen. 3 landen wonnen 1 medaille, en 2 landen wonnen 2 medailles.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:04 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Alpine Skiën, Langlaufen en snowboarden bijvoorbeeld zijn ook vele malen internationaler.
Maar goed, los van cijfertjes is het uiteindelijk natuurlijk wel gewoon zo dat schaatsen een absolute niche sport is die buiten de Nederlanders en een handjevol Noren en Japanners niemand wat boeit.
Opvallend taalgebruik wel.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:47 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Aha, jij doelde op de breedte in de top. Ja dan heb je gelijk wat betreft de mannen maar bij de meisjes heb je momenteel natuurlijk ook absolute toppers uit Kroatië, Slowakije, Zweden, Tsjechië, Albanië, Nieuw-Zeeland en Canada. Maar het verschil tussen de mannen de meisjes is wel heel groot.
Ja je hebt daar wel wat meer breedte onder de toplanden ja. En qua kijkcijfers scoort het sowieso wel beter dan schaatsen, net als biatlon. Maar ook daar zijn eigenlijk maar 5 landen die serieus meedoen. 7 als je Rusland en Belarus mee zou tellen.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:47 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Aha, jij doelde op de breedte in de top. Ja dan heb je gelijk wat betreft de mannen maar bij de meisjes heb je momenteel natuurlijk ook absolute toppers uit Kroatië, Slowakije, Zweden, Tsjechië, Albanië, Nieuw-Zeeland en Canada. Maar het verschil tussen de mannen de meisjes is wel heel groot.
Estland zou ik zelf niet op dat lijstje zetten en Zwitserland vind ik ook wat gezocht. Maar buiten snowboarden is er geen sport met zoveel landen die kans maken op een medaille nee.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:44 schreef wimderon het volgende:
In het schaatsen heb je Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Estland, USA ,Canada, Noorwegen, Zuid-Korea, China, Japan, Polen, Italië, Kazachstan en Zwitserland (en normaal ook de Russen) met serieuze medaillekansen. Dat, zeker verdeeld over drie continenten, haalt geen enkele andere sport op de winterspelen denk ik.
Liiv won pas nog brons op het EK (waar je alleen Amerika mist op dat onderdeel) en Wenger is gewoon een serieuze kanshebber op een medaille op de mass start. Maar dat zijn wel de minst grote kanshebbers uit het rijtje inderdaad.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Estland zou ik zelf niet op dat lijstje zetten en Zwitserland vind ik ook wat gezocht. Maar buiten snowboarden is er geen sport met zoveel landen die kans maken op een medaille nee.
Ongekend, zeker voor een wintersport. De mondiale vijver waaruit talent wordt gevist is bij de Winterspelen aanzienlijk kleiner dan bij de Zomerspelen. Geld, beleid en infrastructuur spelen daarbij een nog grotere rol, vooral bij wintersporten en zeker voor landen die niet beschikken over natuurlijke omstandigheden zoals die in Scandinavië. Voor lager gelegen landen is het simpelweg veel lastiger om structureel talent te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:44 schreef wimderon het volgende:
In het schaatsen heb je Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Estland, USA ,Canada, Noorwegen, Zuid-Korea, China, Japan, Polen, Italië, Kazachstan en Zwitserland (en normaal ook de Russen) met serieuze medaillekansen. Dat, zeker verdeeld over drie continenten, haalt geen enkele andere sport op de winterspelen denk ik.
Er komen 'alleen' amper mensen naar kijken.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
quote:
Er is inmiddels nog 'slechts' 3 goud voor nodig en daar komen nog wel kansen voor.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:03 schreef beantherio het volgende:
Evengoed zit het ver af van de de beste olympische spelen voor Nederland ooit. Het lijkt de kant op te gaan van "De meest gemiddelde Olympische Spelen voor Nederland ooit".
Alleen boeit het niemand 5 meter over de grens. Het enige dat ze ervan hoorden was "girlfriend of Jake Paul wins gold medal".quote:Op maandag 9 februari 2026 19:20 schreef Hallojo het volgende:
Oeioeioei wat een geschroei!Jutta en Femke laten de wereld even zien hoe je moet schaatsen.
Worden dit de beste Olympische Spelen voor Nederland ooit?
Waarom?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:08 schreef TAmaru het volgende:
Vind het wel lastig om shorttrack echt volwaardig mee te tellen.
Het is toch 50% geluk, 50% skillquote:
Dat was alleen in de USA natuurlijk. Maar dat land creëert ook een eigen sport (American Baseball) en noemen de nationale wedstrijden de 'World Cup', die kan je sowieso niet serieus nemen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Alleen boeit het niemand 5 meter over de grens. Het enige dat ze ervan hoorden was "girlfriend of Jake Paul wins gold medal".
Vertel dat tegen Fontana met haar 13 olympische medailles, het is vooral 50% geluk voor de Nederlandse shorttrackers.quote:
De mannen langebaanschaatsers gaan zich er voor inzetten om dat aantal net niet te halen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is inmiddels nog 'slechts' 3 goud voor nodig en daar komen nog wel kansen voor.
Nu haal je wat zaken door elkaar, geloof ikquote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat was alleen in de USA natuurlijk. Maar dat land creëert ook een eigen sport (American Baseball) en noemen de nationale wedstrijden de 'World Cup', die kan je sowieso niet serieus nemen.
Er komen toch nog 2 bobslee-events? Dan pakt Duitsland nog 2 goud. Verder weet ik niet wat de favorieten zijn voor de resterende finales.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
P4 op de medaillespiegel zal wel lukken. Ooit al eens top 3 geweest?
Morgen nog wel twee goede kansen op de massastart voor Nederland.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:18 schreef kilon het volgende:
[..]
Er komen toch nog 2 bobslee-events? Dan pakt Duitsland nog 2 goud. Verder weet ik niet wat de favorieten zijn voor de resterende finales.
Ik kijk daar altijd wel naar.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:21 schreef Forumtijger het volgende:
Nu 'we' zo succesvol zijn op de OS bij het shorttrack, betekent dat dan ook dat we nu met zijn allen massaal naar het WK Shorttrack gaan kijken over 3 weken?
Wel lekker om toch nog een beetje in de flow en de sfeer van de OS te kunnen blijven denk ik...quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kijk daar altijd wel naar.
Nog niet eens misschien.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:21 schreef Forumtijger het volgende:
Nu 'we' zo succesvol zijn op de OS bij het shorttrack, betekent dat dan ook dat we nu met zijn allen massaal naar het WK Shorttrack gaan kijken over 3 weken?
Hmmm, hoe kunnen we dit saboteren?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Morgen nog wel twee goede kansen op de massastart voor Nederland.
Wat een kansloos getimede WKquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:21 schreef Forumtijger het volgende:
Ik kijk normaal gesproken geen sport op tv. Alleen bij de Olympische spelen en Formule 1.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:21 schreef Forumtijger het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |