abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220034716
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je van goede audio houdt en snel optrekken, dan toch eens een keer naar een Tesla gaan kijken. ;)

Een Model 3 performance koop je tegenwoordig voor relatief weinig.
Geen idee, maar is de audio in zo'n ding een beetje vergelijkbaar met wat er in een oude LS460 zit met zijn 19 Mark Levinson speakers?

Ik hou ook wel van goeie audio, maar dat 10 speakers Infinity systeem in mn Lynk&Co is om te janken zo slecht. Nooit een Tesla gehoord. Denk dat de volgende auto (die niet voor de leuk erbij is) een full EV gaat worden. Die 01 hebben we net sinds zomer vorig jaar en daar heb ik zelf eigenlijk maar amper meer gereden ivm oogoperaties. Maar dat beetje wat ik er mee gereden heb, in EV mode, dat bevalt eigenlijk prima en de range is in de winter precies genoeg voor op en neer naar m'n werk. :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220035010
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen idee, maar is de audio in zo'n ding een beetje vergelijkbaar met wat er in een oude LS460 zit met zijn 19 Mark Levinson speakers?

Ik hou ook wel van goeie audio, maar dat 10 speakers Infinity systeem in mn Lynk&Co is om te janken zo slecht. Nooit een Tesla gehoord. Denk dat de volgende auto (die niet voor de leuk erbij is) een full EV gaat worden. Die 01 hebben we net sinds zomer vorig jaar en daar heb ik zelf eigenlijk maar amper meer gereden ivm oogoperaties. Maar dat beetje wat ik er mee gereden heb, in EV mode, dat bevalt eigenlijk prima en de range is in de winter precies genoeg voor op en neer naar m'n werk. :)
Link&Go :{
Vakman pur sang
pi_220035601
quote:

[..]

Ik heb nooit interesse gehad in de producten van Toyota, dus geen idee hoe dat klinkt, maar de audio in Tesla’s is op zeer hoog niveau (mits je niet de uitgeklede varianten hebt en de eerste Model S voordat er premium sound in kwam).

Niets te wensen overlatend.
pi_220035745
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nooit interesse gehad in de producten van Toyota, dus geen idee hoe dat klinkt, maar de audio in Tesla’s is op zeer hoog niveau (mits je niet de uitgeklede varianten hebt en de eerste Model S voordat er premium sound in kwam).

Niets te wensen overlatend.
Niet zo over Lexus he.

Die LS was van '07 al en had echt een fenomenaal goed systeem aan boord. En hoewel oud, vraag ik mij toch af in hoeverre een eenvoudige Tesla aan zo'n systeem kan tippen.

Mark Levinson is bepaald geen pannenkoek.
Dat systeem mis ik wel nu ik die auto niet meer heb. ;(
vosss is de naam,
pi_220035757
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Link&Go :{
Wat is jouw probleem met Lynk&Co?

Dat is gewoon een iets goedkoper uitgevoerde Volvo XC40. Letterlijk. Exact hetzelfde platform. :)
Beiden zijn van Geely en dus ook beiden zijn Chinees.
vosss is de naam,
pi_220035872
quote:
een oude LS460 zit met zijn 19 Mark Levinson speakers?
Dan heb je ook wel gelijk een benchmark hoor _O-
pi_220035944
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dan heb je ook wel gelijk een benchmark hoor _O-
Beetje audiophile much? :@
vosss is de naam,
pi_220036003
quote:
88s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]
Beetje audiophile much? :@
Nee hoor, kan me er helemaal in vinden. Maar een gelijke vinden zal niet makkelijk zijn. Ik vond de B&O in Audi en de Burmester in Mercedes ook minder (ok,dit was wel in de A6/E). Misschien Naim in Bentley :+
pi_220036056
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:32 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet zo over Lexus he.

Die LS was van '07 al en had echt een fenomenaal goed systeem aan boord. En hoewel oud, vraag ik mij toch af in hoeverre een eenvoudige Tesla aan zo'n systeem kan tippen.

Mark Levinson is bepaald geen pannenkoek.
Dat systeem mis ik wel nu ik die auto niet meer heb. ;(
Er is wel een heel groot verschil tussen home audio en in car audio. Ook in prijs. Voor de prijs van een mooie home audio installatie koop je een leuke auto. Al dan niet met car audio inbegrepen. :)

Nogmaals, ik ken het systeem niet, dus kan er niet zoveel over zeggen.

Maar een EV heeft als het gaat om audio een heel groot voordeel: stilte. Hoe minder geluid van buiten en de aandrijving in de auto, hoe beter het geluid zal kunnen zijn.

Maar goed, als je een keer in het zuiden bent als ik ook in Nederland ben mag je van mij een keer komen luisteren. :)
pi_220036230
Ik woon in het zuiden!
vosss is de naam,
pi_220036415
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:06 schreef vosss het volgende:
Ik woon in het zuiden!
Dan kom je maar een keer luisteren. No problemo.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:14:25 #137
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220037060
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik en collega’s rijden regelmatig 400km + op een dag, en met een bedrijfsbus, en op locatie is vaak geen laadplek.
Voor wat privé ritjes is electrisch rijden prima.
Maar het komt er nog wel van dat de actieradius 1200km wordt dan wordt het interessant
Exact mijn situatie. Je kunt niet alleen blindstaren op de gebruikte techniek maar het moet ook bij je situatie passen. Als ik een rondje Duitsland doe onderweg naar klanten kan een half uur laden betekenen dat ik een klant niet meer red. Dat betekent de hele weekplanning naar de gallemiezen, hotelovernachtingen die betaald moeten worden omdat niet binnen 24 uur afgezegd is, heel veel verloren tijd omdat afspraken later ingehaald moeten worden en in sommige gevallen staan bedrijven stil totdat jij er bent. Tijd is geld maar soms heel veel geld.

Privé heb ik alle tijd en dan is elektrisch geen probleem, maar voor die paar kilometers ga ik geen aparte auto aanschaffen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220037140
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan kom je maar een keer luisteren. No problemo.
Woon je in Limburg of in Zeeland? Dat is wel een verschil natuurlijk qua afstand. :+
vosss is de naam,
  zondag 8 februari 2026 @ 15:27:37 #139
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220037145
Meer riemen door de olie laten stromen :D
pi_220037171
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:25 schreef vosss het volgende:

[..]
Woon je in Limburg of in Zeeland? Dat is wel een verschil natuurlijk qua afstand. :+
Eindhoven, de gekste!
pi_220037303
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Exact mijn situatie. Je kunt niet alleen blindstaren op de gebruikte techniek maar het moet ook bij je situatie passen. Als ik een rondje Duitsland doe onderweg naar klanten kan een half uur laden betekenen dat ik een klant niet meer red. Dat betekent de hele weekplanning naar de gallemiezen, hotelovernachtingen die betaald moeten worden omdat niet binnen 24 uur afgezegd is, heel veel verloren tijd omdat afspraken later ingehaald moeten worden en in sommige gevallen staan bedrijven stil totdat jij er bent. Tijd is geld maar soms heel veel geld.

Privé heb ik alle tijd en dan is elektrisch geen probleem, maar voor die paar kilometers ga ik geen aparte auto aanschaffen.
Duitsers die zo 600km knallen door Duitsland naar een klant lopen er ook vaak tegenaan. Daar zie je ook dat het te krap is.
Vakman pur sang
pi_220037370
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat is jouw probleem met Lynk&Co?

Dat is gewoon een iets goedkoper uitgevoerde Volvo XC40. Letterlijk. Exact hetzelfde platform. :)
Beiden zijn van Geely en dus ook beiden zijn Chinees.
Sorry heb echt een beetje haat aan Chinese auto’s.
Goedkoop, is vaak het enige argument.
Vakman pur sang
pi_220038363
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eindhoven, de gekste!
Ow da's redelijk dichtbij. ;)
vosss is de naam,
pi_220038432
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sorry heb echt een beetje haat aan Chinese auto’s.
Goedkoop, is vaak het enige argument.
Tot nu toe bevalt dat ding goed. Ok het is niet heel spannend om te rijden ofzo, maar daar is het de auto ook niet naar. En daar is deze niet voor. Deze is om ons van A naar B te brengen en dat doet ie gewoon best wel heel erg goed. :)

Het infotainmentsysteem is aan de trage kant en de speakers behoeven een upgrade. Daar ga ik binnenkort wat aan laten doen.

Maar verder vooralsnog niks te klagen. Maargoed die is ook pas net 2 jaar oud en tikt net de 30dkm aan.

Ik moest eerder ook niks van Chinese rommel hebben, maar ik merk er eigenlijk niks van. Had net zo goed een Japanner kunnen zijn.
vosss is de naam,
  zondag 8 februari 2026 @ 17:09:19 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220038513
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als een half uur je planning vernaggelt heb je imho niet veel ervaring met rondjes Duitsland
Verkeerssituatie in D is dramatisch met al die eeuwig durende Baustellen.
pi_220038546
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Tot nu toe bevalt dat ding goed. Ok het is niet heel spannend om te rijden ofzo, maar daar is het de auto ook niet naar. En daar is deze niet voor. Deze is om ons van A naar B te brengen en dat doet ie gewoon best wel heel erg goed. :)

Het infotainmentsysteem is aan de trage kant en de speakers behoeven een upgrade. Daar ga ik binnenkort wat aan laten doen.

Maar verder vooralsnog niks te klagen. Maargoed die is ook pas net 2 jaar oud en tikt net de 30dkm aan.

Ik moest eerder ook niks van Chinese rommel hebben, maar ik merk er eigenlijk niks van. Had net zo goed een Japanner kunnen zijn.
Ondertussen spek je de Chinese industrie.
Europees kopen!
Vakman pur sang
pi_220038578
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Europees kopen!
Mijn vrouw heeft een Mia Electric. Dat was Europees. Of althans totdat de eigenaren er vandoor gingen met overheidssubsidiegelden. :')

De bij-auto is een Japanner.
vosss is de naam,
  zondag 8 februari 2026 @ 17:21:06 #148
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220038692
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als een half uur je planning vernaggelt heb je imho niet veel ervaring met rondjes Duitsland
Verkeerssituatie in D is dramatisch met al die eeuwig durende Baustellen.
Dan kan ik die extra laadtijd er niet bij hebben...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 8 februari 2026 @ 17:22:54 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220038726
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Europees kopen!
Op het moment dat VAG of Stellantis mij 8-10 jaar niet zeuren garantie bieden koop ik ook daar.
  zondag 8 februari 2026 @ 17:24:24 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220038752
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dan kan ik die extra laadtijd er niet bij hebben...
True, helaas is DB ook geen alternatief. Zelfs op zondag rijden naar bv Stuttgart kan 5-6 uur maar ook 9-10 uur duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')