abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8703588
... mee te fixen, is dat wat?
Ik rijd nu al een paar maanden met dat spul rond omdat ik geen reservewiel meer heb (heb ik wel, maar past niet meer in de koffer).
Het idee is dus dat als je een platte band hebt, je dat ding op het ventiel zet en dan je band opblaast/ vult met schuim dat zich tijdens de eerste omwentelingen van het wiel verspreidt over de hele band en dan zou je weer een volwaardige band hebben.
...
nou hoorde ik laatst dat 't niet echt slim was om dat spul te gebruiken als je een beetje zuinig bent op je velgen omdat dat spul er niet meer af zou gaan...
Bij de garage zeggen ze natuurlijk dat 't allemaal geen probleem is, en het lijkt mij ook 'ongevaarlijk' omdat bij veel luxe-sport-coupés er standaard zo'n spuitbus zit ipv een reservewiel.
Iemand ervaring met dat spulleke?
  dinsdag 25 februari 2003 @ 09:35:39 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_8703662
Werkt een busje pur-schuim dan ook?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_8703665
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:28 schreef realist_ik het volgende:
... mee te fixen, is dat wat?
Ik rijd nu al een paar maanden met dat spul rond omdat ik geen reservewiel meer heb (heb ik wel, maar past niet meer in de koffer).
Het idee is dus dat als je een platte band hebt, je dat ding op het ventiel zet en dan je band opblaast/ vult met schuim dat zich tijdens de eerste omwentelingen van het wiel verspreidt over de hele band en dan zou je weer een volwaardige band hebben.
...
nou hoorde ik laatst dat 't niet echt slim was om dat spul te gebruiken als je een beetje zuinig bent op je velgen omdat dat spul er niet meer af zou gaan...
Bij de garage zeggen ze natuurlijk dat 't allemaal geen probleem is, en het lijkt mij ook 'ongevaarlijk' omdat bij veel luxe-sport-coupés er standaard zo'n spuitbus zit ipv een reservewiel.
Iemand ervaring met dat spulleke?
Geen ervaring mee, maar dat spul gaat wel weer van je velg af hoor...

Maar je moet alleen niet denken dat je een volwaardige band hebt, het is eerder een thuiskomertje...

dinsdag 25 februari 2003 @ 09:36:05 #4
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_8703670
Ik dacht dat het merk met de ster het standaard levert. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_8703680
Bij een klapband heb je er niks aan natuurlijk, dan zul je alsnog een reservewiel nodig hebben.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_8703706
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:36 schreef El_Diablo het volgende:
Ik dacht dat het merk met de ster het standaard levert.
klopt
pi_8703721
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:37 schreef slashme het volgende:
Bij een klapband heb je er niks aan natuurlijk, dan zul je alsnog een reservewiel nodig hebben.
klopt ook.
dan zal er toch ff iemand langs moeten komen om m'n reservewiel te komen brengen
maar goed, extreem-optimist ... klapband overkomt mij niet
pi_8703729
Bij mercedes is het standaard om zon busje te geven (ook op de peperdure e klasse) maar een echte reserver band is optioneel en kost 0 euro extra
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_8703731
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:35 schreef Skimmer het volgende:

[..]
Maar je moet alleen niet denken dat je een volwaardige band hebt, het is eerder een thuiskomertje...

waarom dat dan? het is toch dezelfde band ... zelfde kwaliteit, maar dan gevuld met schuim ipv lucht.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 09:41:50 #10
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_8703733
Heb er geen ervaring mee, qua auto's, maar ik heb jaren op dat spul gefietst. Ging perfect! .
Haalt gelijk bij rechter.
pi_8703753
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:41 schreef GHaven het volgende:
Heb er geen ervaring mee, qua auto's, maar ik heb jaren op dat spul gefietst. Ging perfect! .

nooit geprobeerd ... maar goed plan hey!
pi_8703760
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:41 schreef realist_ik het volgende:

[..]

waarom dat dan? het is toch dezelfde band ... zelfde kwaliteit, maar dan gevuld met schuim ipv lucht.

maar der zit nog steeds een gat in je band, en het is niet te zeggen of dat schuim het helemaal heeft gedicht en hoe lang dat blijft werken...

je kunt er een paar honderd km mee doorrijden, maar dan moet je echt langs de garage

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_8703771
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:43 schreef mabit het volgende:

[..]

maar der zit nog steeds een gat in je band, en het is niet te zeggen of dat schuim het helemaal heeft gedicht en hoe lang dat blijft werken...

je kunt er een paar honderd km mee doorrijden, maar dan moet je echt langs de garage

tsja, is ook zo ...
Ik zou sowieso meteen naar de garage föhnen om dat spul van m'n velg af te halen ...
  dinsdag 25 februari 2003 @ 09:46:58 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_8703791
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:36 schreef El_Diablo het volgende:
Ik dacht dat het merk met de ster het standaard levert. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Het merk met de 4 ringen ook, en een thuiskomertje is een gratis optie.

Ik heb het ook en voor in nederland vind ik het prima. Alleen binnenkort ga ik op wintersport en dan zou ik toch wel een echt wiel willen hebben.

Ik hoor wel eens ervaringen van mensen waarvan de bandwang is gescheurd en dan doe je niet veel met dat busje.

En bij sommige auto's : busje gebruiken = nieuwe band

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_8703805
Het is geen schuim, waar de band mee gevuld word. Het is gewoon lucht om de band te vullen, en er komt een soort "snot" mee. na een paar omwentelingen van de band loopt dat spul in het gat in je band - en word dan een soort rubber - en kun je er weer mee rijden.

Het gaat inderdaad om een thuisbrengertje, langer dan een klein uur kun je er niet mee rijden; bovendien, je velgen zijn smeriger dan je ze ooit gezien hebt en het is er inderdaad moeilijk af te krijgen (ja ik spreek dus uit ervaring!) en het grootste deel van dat spul blijft vloeibaar dus bij het vervangen / repareren van je band word je zelf ook nog eens akelig smerig

Toch maar even naar de sloop voor een velgje + band in jouw maat?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_8703853
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:48 schreef SadKingBilly het volgende:Toch maar even naar de sloop voor een velgje + band in jouw maat?

heb een extra velg liggen met band (was iemand op m'n velg gereden en heb nu die licht beschadigde velg als reserve), maar kheb in de koffer een gastank en twee woofers en een flinke amp ... ik moet al wringen om dat spuitbusje er nog bij te krijgen
  dinsdag 25 februari 2003 @ 10:01:34 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_8703937
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:48 schreef SadKingBilly het volgende:
Het is geen schuim, waar de band mee gevuld word. Het is gewoon lucht om de band te vullen, en er komt een soort "snot" mee. na een paar omwentelingen van de band loopt dat spul in het gat in je band - en word dan een soort rubber - en kun je er weer mee rijden.

Het gaat inderdaad om een thuisbrengertje, langer dan een klein uur kun je er niet mee rijden; bovendien, je velgen zijn smeriger dan je ze ooit gezien hebt en het is er inderdaad moeilijk af te krijgen (ja ik spreek dus uit ervaring!) en het grootste deel van dat spul blijft vloeibaar dus bij het vervangen / repareren van je band word je zelf ook nog eens akelig smerig

Toch maar even naar de sloop voor een velgje + band in jouw maat?
Bij audi krijg je een bus met snot en een 12v compressor om de zooi op te blazen. Die compressor heb je ook nodig om het thuiskomertje op te blazen.
Het vervelende is dat in de meeste auto's een reservewiel niet meer past. Reservewielen zijn groot, lomp en onhandig. En je hebt ze bijna niet meer nodig. Als je echt iets mee wil nemen waar je iets aan hebt dan moet je een extra accu meenemen, die veroorzaken per saldo veel meer problemen.
pi_8704098
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Bij audi krijg je een bus met snot en een 12v compressor om de zooi op te blazen. Die compressor heb je ook nodig om het thuiskomertje op te blazen.
Het vervelende is dat in de meeste auto's een reservewiel niet meer past. Reservewielen zijn groot, lomp en onhandig. En je hebt ze bijna niet meer nodig. Als je echt iets mee wil nemen waar je iets aan hebt dan moet je een extra accu meenemen, die veroorzaken per saldo veel meer problemen.
Totaal niet mee eens... Ik heb dit jaar al 3 lekke banden gehad en was blij dat mijn reservewiel in goede staat verkeerde. De accu heeft me nog nooit in de steek gelaten.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 25 februari 2003 @ 10:19:46 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_8704127
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:17 schreef slashme het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens... Ik heb dit jaar al 3 lekke banden gehad en was blij dat mijn reservewiel in goede staat verkeerde. De accu heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Ik denk zelf ook dat de ervaring van de wegenwacht niet zo veel te maken heeft met nieuwe auto's.
Het is wel jammer dat er in de nieuwere auto's nauwelijks meer een reservewiel te passen is.
Aan de andere kant worden de banden steeds beter en gaan ze minder lek.
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:47:57 #20
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_8726506
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat er in de nieuwere auto's nauwelijks meer een reservewiel te passen is.
Aan de andere kant worden de banden steeds beter en gaan ze minder lek.

Bij de psa groep (peugeot, citroen) hebben ze daar iets op gevonden, daar ligt het wiel niet in de achterbak, maar hangt met 2 beugels onder de auto.
Een (stalen) reservewiel weegt een kilootje of 15? Is allemaal extra gewicht... Bij de meeste auto's ligt het ook nog eens achter de achterwielen, als je het reservewiel weglaat dan doet het veel goed voor de gewichtverdeling.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')