abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 januari 2026 @ 07:00:34 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219944756
quote:
IJsselstein/Nieuwegein - Wat begint met een onschuldig avondje stappen, eindigt in een bizarre ervaring voor Suzanne en Nicole. Opeens vraagt een man hen of hij voor een challenge van een studentenvereniging hun schoenen mag likken. Maar zijn verhaal lijkt niet te kloppen. Wanneer Suzanne de man een week later nogmaals tegenkomt, gaan de alarmbellen af.
Op vrijdag 9 januari zitten de vrouwen met twee andere vriendinnen in de tram. Ze stappen uit in de binnenstad van IJsselstein en staan, niet ver van de tramhalte, nog even stil.
Daar worden ze benaderd door een jongeman die alles wegheeft van een student. Hij vraagt in het Engels of hij, als deel van een ontgroening, hun schoenen mag kussen. "We waren met z'n vieren, en gekke ontgroeningen gebeuren wel vaker", zegt Suzanne. "Dus we dachten: wat kan er nou gebeuren?"
'Wat hebben we nou meegemaakt?'
In eerste instantie zegt hij nog dat hij er een filmpje van moet hebben, als bewijs. Maar voordat hij zijn telefoon erbij heeft gepakt, zit hij al op zijn knieën met zijn mond op de schoenen van de vrouwen. Suzanne maakt nog snel een filmpje.
Wanneer ze vraagt of hij dat wil hebben, zegt de man plotseling dat zijn telefoon leeg is en dat hij snel weg moet. "Pas toen dachten we: wat hebben we nou meegemaakt?", zegt Suzanne. "Het was zoiets raars."
De vriendinnen besteden er die avond niet al te veel aandacht meer aan en vervolgen hun weg naar de kroeg. Totdat Suzanne ruim een week later de man nog een keer tegen het lijf loopt in de tram. Hij komt tegenover haar zitten. "Eerst dacht ik nog: ik ken jou ergens van", zegt Suzanne. "Maar ik kon hem zo snel niet plaatsen."
50 euro
Bij een halte in Nieuwegein stapt ze uit. "Het was duidelijk dat dat niet zijn halte was. Maar toen sprong hij ineens op en stapte hij ook uit", zegt Suzanne. Dan gaan haar alarmbellen af. "Hier klopt echt iets niet, dacht ik."
Suzanne laat de man als eerst uitstappen, zodat ze zelf de andere kant op kan lopen. Dat lukt. Maar vervolgens komt de man tóch achter haar aan. Hij spreekt haar opnieuw aan en zegt dat hij een briefje van vijftig euro in haar schoen heeft laten vallen. Suzanne: "Ik dacht: wat lul je nou? Maar toen keek ik in mijn laarsje en zat er inderdaad vijftig euro in."
Op dat moment valt bij Suzanne het kwartje. Snel geeft ze het geld terug. De man wil in gesprek blijven, maar daar gaat ze niet in mee en loopt snel weg.
Melding gemaakt
Diezelfde avond meldt ze alles wat haar overkwam bij de politie. Nicole, de vriendin die er eerder bij was, zet een waarschuwingsbericht op Facebook. Daarop stromen de reacties binnen van mensen die het verhaal herkennen. Ook een vrouw die zegt dat haar 17-jarige dochter hetzelfde is overkomen, reageert geschokt.
De politie en tramvervoerder Transdev zeggen bekend te zijn met de voorvallen. "We roepen op om het te melden bij de politie als mensen hiermee te maken krijgen", zegt de politiewoordvoerder. "De politie kan vervolgens onderzoek doen naar dit ongewenste gedrag." Transdev benadrukt dat reizigers ook altijd de bestuurder van de bus of de tram mogen aanspreken als er iets gebeurt.
'Je zou 'm zo voorbij lopen'
Suzanne en Nicole hebben zich niet onveilig gevoeld. "Ik moest er eigenlijk heel hard om lachen, want het was zoiets achterlijks", zegt Nicole. Suzanne hoopt ergens dat ze hem nog een keer tegenkomt. "Dan bel ik gelijk de politie."
Wel benadrukt Suzanne dat ze zich kan voorstellen dat het voor andere mensen vervelend kan zijn. "Het was best een grote man." Volgens de vrouwen kwam hij in eerste instantie ook helemaal niet intimiderend over. "Op straat zou je hem straal voorbij lopen", zegt Nicole. Ze hopen dat de politie snel kan achterhalen wie hij is.
Suzanne en Nicole willen liever niet met hun achternaam genoemd worden. Hun volledige namen zijn bekend bij de redactie
https://www.rtvutrecht.nl(...)-nieuwegein-meld-het

Zou jij je schoenen laten likken?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 28 januari 2026 @ 07:08:23 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219944772
wtf :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219944807
Dat zouden alle asielzoekers moeten doen. Of is dit niet grappig? :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219944831
Beetje lullig om hier zo'n probleem van die maken, die man doet er niemand kwaad mee en je stemt er zelf mee in.
pi_219944846
Wat lopen er toch een hoop mafkezen rond.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219944877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:35 schreef Hathor het volgende:
Tegenwoordig ben je abnornaal als jr normaal bent
  Manager PR/Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 07:43:49 #7
269689 crew  Viv
pi_219944888
De combinatie van schoenen/laarzen (fetish) en stiekem geld aan jonge vrouwen geven (findom) doet me denken aan een FOK!ker van een tijdje geleden. :s)
pi_219944893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:43 schreef Viv het volgende:
De combinatie van schoenen/laarzen (fetish) en stiekem geld aan jonge vrouwen geven (findom) doet me denken aan een FOK!ker van een tijdje geleden. :s)
Geef je een vrouw een keer geld, is het weer niet goed 😭
pi_219944895
quote:
Dit.
Had m ook meteen in gedachten :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219944903
Is het bij wet verboden om mensen een hele gekke vraag te stellen? Het is niet dat het onder dwang is ofzo.
pi_219944923
de grap is natuurlijk dat het @Paul zelf is :o
  Manager PR/Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 07:57:26 #12
269689 crew  Viv
pi_219944929
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:47 schreef GerryDV het volgende:
Is het bij wet verboden om mensen een hele gekke vraag te stellen? Het is niet dat het onder dwang is ofzo.
Een gekke vraag stellen mag.

Maar bewust tegenover een specifieke vrouw gaan zitten in de tram, expres bij dezelfde tramhalte uitstappen als zij, haar achterna lopen, en aandringen op een gesprek, terwijl zij alleen is? Dat is bedreigend, stalkerig.
pi_219944930
Nou ben ik nieuwsgierig welke FOK!ker !
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:35 schreef Hathor het volgende:
En dit inderdaad. Meer buiten de kliniek dan dat er in horen te zitten.
Ook in moeilijke tijden.
  Spellchecker woensdag 28 januari 2026 @ 07:58:09 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219944932
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:56 schreef OmniRocket het volgende:
de grap is natuurlijk dat het @:Paul zelf is :o
_O_ _O-
pi_219944940
quote:
Haha ja wie doet er nou zo iets. Heb jij ook mooie hoge laarzen? En glimmen ze ook? Welke kleur hebben ze haha
pi_219945008
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:47 schreef GerryDV het volgende:
Bij elke vrouw op straat vragen of ze zin heeft in seks. Vragen staat vrij toch?
pi_219945019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bij elke vrouw op straat vragen of ze zin heeft in seks. Vragen staat vrij toch?
Alleen als je niet lelijk bent, anders valt het onder straatimmidatie en dat is sinds 1 juli 2024 verboden.
  Manager PR/Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 08:51:03 #18
269689 crew  Viv
pi_219945190
Nou, gelukkig maar dat straatintimidatie tegenwoordig strafbaar is, anders konden ze weinig beginnen tegen mensen zoals in de OP. :X Voor stalking zou het bijvoorbeeld stelselmatig bij hetzelfde slachtoffer moeten zijn.
pi_219945208
quote:
Moest er ook gelijk aan denken idd :D.
pi_219945228
Het is creepy, maar zou de politie hier nu echt iets aan kunnen doen?
pi_219945244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:17 schreef incel het volgende:

[..]
Alleen als je niet lelijk bent, anders valt het onder straatimmidatie en dat is sinds 1 juli 2024 verboden.
Gedrag zoals sissen, naroepen, achtervolgen of seksueel getinte opmerkingen in de openbare ruimte, dat als vreesaanjagend, vernederend of kwetsend wordt ervaren, kan leiden tot een boete (tot de derde categorie, \text{¤}10.000) of maximaal drie maanden hechtenis.

Een vraag stellen om seks te hebben is dus niet strafbaar
pi_219945252
Je kunt ook tegen zo’n figuur zeggen dat hij moet opdonderen in plaats van de politie te bellen. Ik weet het, het is tegenwoordig hardstikke eng iemand streng aan te spreken.
pi_219945253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Gedrag zoals sissen, naroepen, achtervolgen of seksueel getinte opmerkingen in de openbare ruimte, dat als vreesaanjagend, vernederend of kwetsend wordt ervaren, kan leiden tot een boete (tot de derde categorie, \text{¤}10.000) of maximaal drie maanden hechtenis.

Probeer het nog eens.
pi_219945255
quote:

[..]

Ik vraag me wel af hoe dit echt getoetst wordt.

Ik denk dat dit typisch zoiets is waar echt zo'n autistische onhandige kneus gezeik mee gaat krijgen en de groepen usual suspects nog steeds mee weg komen.
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2026 @ 09:00:20 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219945258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Een gekke vraag stellen mag.

Maar bewust tegenover een specifieke vrouw gaan zitten in de tram, expres bij dezelfde tramhalte uitstappen als zij, haar achterna lopen, en aandringen op een gesprek, terwijl zij alleen is? Dat is bedreigend, stalkerig.
Ja dit is het wel ongeveer denk ik
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219945266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja dit is het wel ongeveer denk ik
Vroeger noemde we dit een geheime aanbidder. Ik vind het woord stalker zo negatief klinken.
pi_219945303
Jeetje, zijn er echt mensen die zo onnozel zijn dat ze dit niet als Feitsh kennen? Ik kan je nog een lijstje van dingen geven die veel gekker zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 09:10:02 #28
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219945307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:08 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, zijn er echt mensen die zo onnozel zijn dat ze dit niet als Feitsh kennen? Ik kan je nog een lijstje van dingen geven die veel gekker zijn.
Daarom woon je ook in Amsterdam natuurlijk :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219945320
quote:

[..]

Ernstig afhankelijk van de situatie, denk je niet?
pi_219945323
quote:
88s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarom woon je ook in Amsterdam natuurlijk :P
Dat is best braaf geworden, hoewel ik af en toe wel een man verkleed als baby in pampers in de Tram zie :)
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2026 @ 09:12:01 #31
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219945324
quote:
Als een man iets vreemds wil van een vrouw, ga ik er gemakshalve vanuit dat het een fetisj is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219945511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als een man iets vreemds wil van een vrouw, ga ik er gemakshalve vanuit dat het een fetisj is
https://www.misdaadjourna(...)man-en-linda-de-mol/

Hier moest ik ook om gniffelen, dat hij een medestander tegen komt en dat ze zadels uitruilen :D
pi_219945520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
https://www.misdaadjourna(...)man-en-linda-de-mol/

Hier moest ik ook om gniffelen, dat hij een medestander tegen komt en dat ze zadels uitruilen :D
Wtf :') _O-
pi_219945522
quote:
Ik kan je nog een lijstje van dingen geven die veel gekker zijn.
Zoals wat dan?
pi_219945542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:41 schreef incel het volgende:

[..]
Zoals wat dan?
Geldslaven heb ik altijd weird gevonden, die maken geld over naar een dame, en die laat dan zien waar ze zijn geld aan verbrast hebben, en daar kicken ze dan op. Je had hier ook zo een gast op Fok waar ze vriendin alles bepaalde, moest hij vroeg naar bed, en moch hij exact 3 kwartier nog even fokken.
  woensdag 28 januari 2026 @ 09:44:59 #36
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219945544
Ik heb aan je schoen gelikt 🎶
Please consider the environment before printing this post
pi_219945549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geldslaven heb ik altijd weird gevonden, die maken geld over naar een dame, en die laat dan zien waar ze zijn geld aan verbrast hebben, en daar kicken ze dan op. Je had hier ook zo een gast op Fok waar ze vriendin alles bepaalde, moest hij vroeg naar bed, en moch hij exact 3 kwartier nog even fokken.
Ik vind deze ook wel mooi

Bekijk deze YouTube-video
pi_219945556
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:59 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Probeer het nog eens.
Een opmerking is niet hetzelfde als een vraag. Dus als je zegt: ik wil je neuken. Dan is dat strafbaar. Maar als je het vraagt is het geen opmerking meer.
pi_219945558
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:44 schreef damsco het volgende:
Ik heb aan je schoen gelikt 🎶
"Ik wil je kleine piepelientje schoentjes zien"
pi_219945562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:45 schreef incel het volgende:

[..]
Ik vind deze ook wel mooi

Bekijk deze YouTube-video
Je had bij Louis Theroux ook wel een mooie, een vent had dan een halfjaar gebouwd aan een smurfendorpje en dan huurde hij een hele lange prostitutee in die dan het dorpje moest platstampen, en daar haalde hij dan zijn erotische fetish uit.
pi_219945570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een opmerking is niet hetzelfde als een vraag. Dus als je zegt: ik wil je neuken. Dan is dat strafbaar. Maar als je het vraagt is het geen opmerking meer.
Meen je niet. Nu nog een rechter vinden die met die redenatie meegaat.
pi_219945573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je had bij Louis Theroux ook wel een mooie, een vent had dan een halfjaar gebouwd aan een smurfendorpje en dan huurde hij een hele lange prostitutee in die dan het dorpje moest platstampen, en daar haalde hij dan zijn erotische fetish uit.
Squat cobbler is ook een mooie
pi_219945578
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:47 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Is geen redenatie.. Het is zoals het is 👍.
pi_219945655
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:47 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:49 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Is geen redenatie.. Het is zoals het is 👍.
Zijn er sowieso al zaken bekend waar iemand hierop veroordeeld is? Lijkt me extreem lastig toetsen.
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:03:25 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219945665
De VS zit vol met laarzenlikkers. Maar in Nederland verwacht je het niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219945668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:01 schreef incel het volgende:

[..]
[..]
Zijn er sowieso al zaken bekend waar iemand hierop veroordeeld is? Lijkt me extreem lastig toetsen.
Vast wel, maar lijkt me idd ook erg lastig toetsen.
pi_219945675
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:03 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Ik weet 100% zeker dat als iemand hiervoor gepakt wordt het waarschijnlijk een roomblanke Nederlandse autist is die al weken de moed bij elkaar aan het rapen is om eindelijk eens een meisje mee uit te vragen, en de groepen usual suspects gewoon nog steeds lopen te slissen en fluiten en vrijuit gaan. _O-
pi_219945677
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:03 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Je had vroeger de lustkapper, die is een paar keer veroordeeld :)
pi_219945678
Geil zeg.
BoWa zich nog niet gemeld in dit topic?

Echt, wtf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219945684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:05 schreef Red_85 het volgende: