abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 27 januari 2026 @ 21:22:52 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219943473

quote:
Rafael van der Vaart gaat darter Raymond van Barneveld bijstaan. 'Barney' slaagt er al jaren niet meer in om topprestaties neer te zetten. De komende jaren wil de Haagse dartslegende zich nog één keer volledig op zijn sport focussen. En daar heeft de vijfvoudig wereldkampioen hulp bij nodig.

Dat erkende de 58-jarige Van Barneveld na zijn vroege uitschakeling op het WK. "Ik heb nog een paar goede jaren voor me en daar wil ik alles uithalen."

Oud-topvoetballer Van der Vaart (42) wil hem daarbij helpen: "Ik kan niets beloven, maar ik ga mijn best doen." Hij zag met lede ogen aan hoe Van Barneveld de afgelopen jaren sukkelde. "Dat doet mij zeer. Ik ben echt fan van hem."

Van Barneveld is blij met de toegestoken hand. "Superlief. Echt geweldig dat hij zich voor mij wil inzetten." Barney is op zoek naar iemand die hem een schop onder zijn kont geeft en bijvoorbeeld meegaat naar de sportschool.

Van der Vaart lachend: "Als er iemand niet naar de sportschool gaat, dan ben ik het. Maar ik heb tegen hem gezegd dat ik met mijn netwerk mijn best ga doen." Van der Vaart is ook van plan nieuwe sponsors te zoeken voor de darter.Tegenpolen
"Raymond heeft het darten in Nederland op de kaart gezet", vertelt Van der Vaart. "Raymond is, net als ik, een geboren talent. En dan word je lui."

Misschien moet hij wel weer vier baco's drinken voor de wedstrijd, zoals vroeger.

Rafael van der Vaart
Toch denkt Van der Vaart niet dat luiheid het grootste probleem is bij de vijfvoudig wereldkampioen. Van Barneveld draagt de hele wereld met zich mee en dat moet anders, vindt de 109-voudig Oranje-international: "Je moet het allemaal niet zo serieus nemen. We hebben het over darten."

"Het is mentaal. Ik ben ervan overtuigd dat Raymond iedereen van het bord gooit als hij ontspannen is. Misschien moet hij wel weer vier baco's drinken voor een wedstrijd, zoals vroeger."

Van der Vaart ziet zichzelf als tegenpool van de darter. En daarom zou de samenwerking goed uit kunnen pakken. "Hij zit heel vaak met zichzelf in de knoop en denkt veel te veel na. Ik ben juist iemand die niet nadenkt, vraag maar aan Estavana (zijn vriendin en handbalster Polman, red.)."
De oud-Ajacied dart zelf ook graag. In 2019 nam hij deel aan de Danish Open en de Danish Masters. Toenmalige proftoernooien van de inmiddels opgeheven bond BDO.

Maar een carrière als darter zit er niet in. "Ik heb gisteren nog met mijn zoon gegooid. 3-0 op de kloten gekregen met een gemiddelde van 26", lacht Van der Vaart.

Van der Vaart en Van Barneveld kennen elkaar al sinds 2013. Toen wonnen ze samen een koppeltoernooitje bij HSV. "Onze band is altijd goed geweest", vertelt Van Barneveld. "Ik sta overal voor open, maar ik heb ook al van alles geprobeerd."

"Het blijft een individuele sport, je staat er vaak alleen voor", zegt de Hagenaar. "Hopelijk biedt de hulp van Rafael soelaas, maar ik durf nog niet te zeggen hoe het er precies uit gaat zien."

Koffie drinken
"We gaan binnenkort koffie drinken en dan zal het een en ander concreet worden", verklaart hij. Vorige week werd al duidelijk Barney de eerste major van het jaar, de Winmau World Masters, aan zich voorbij laat gaan.

Niet vanwege zijn matige vorm, maar omdat hij twee lucratieve demonstraties bij FC Twente geeft en daar meer mee verwacht te verdienen dan bij het prestigieuze toernooi in Milton Keynes.
https://nos.nl/artikel/25(...)-naar-de-sportschool
POLL
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_219943975
Vermoed dat wat tegeltjeswijsheden van Rafael niet afdoende zal zijn.

Aardig en goed bedoeld van hem, maar tikkeltje gênant. Had ook gekund zonder de media hierin mee te nemen natuurlijk .
pi_219944016
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:44 schreef Regilio_ het volgende:
Vermoed dat wat tegeltjeswijsheden van Rafael niet afdoende zal zijn.

Aardig en goed bedoeld van hem, maar tikkeltje gênant. Had ook gekund zonder de media hierin mee te nemen natuurlijk .
Ze moeten nog koffie drinken. _O-
Vakman pur sang
pi_219944189
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze moeten nog koffie drinken. _O-
Ja.
  woensdag 28 januari 2026 @ 05:29:57 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219944638
Fijn dat men elkaar ook nog op deze manier helpt ipv allemaal domme testjes en lesjes onder het mom van "helpen". Kunnen sommigen nog veel van leren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator / Colorchick woensdag 28 januari 2026 @ 06:29:36 #6
382129 crew  Donna
pi_219944693
Waarom in SHO?
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 januari 2026 @ 06:50:52 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219944726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 06:29 schreef Donna het volgende:
Waarom in SHO?
Leek me iets te showie voor darts of sport :@
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_219945035
Heb er een dar.... uh hard hoofd in. Gaat niks worden. Gloriedagen van The Barn is over. Helaas.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219946431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 06:50 schreef Paul het volgende:

[..]
Leek me iets te showie voor darts of sport :@
Neh, heeft niets met SHO te maken, ik stuur hem door naar DRT
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_219948719
Zou Raf tegen Barney zeggen dat ie een taxi moet nemen als de tijden van de shuttlebus hem niet aanstaan?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219948822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:20 schreef Gibson88 het volgende:
Heb er een dar.... uh hard hoofd in. Gaat niks worden. Gloriedagen van The Barn is over. Helaas.
Van Van Der Vaart ook
pi_219948883
Zou wel graag beelden zien van Barney die een potje padelt met Van der Vaart.
pi_219949130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 17:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Van Van Der Vaart ook
Och van hem misschien nog wel langer :+
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')