Greetzzz
quote:Volgens mij bescheiden mening is een vagina een regelrecht kunstwerk, maar ik ben dan ook een echte liefhebber. Dan er mensen zoals jij zijn die zeggen dat een vagina er niet uit ziet kan ik niet begrijpen, maar goed.... En dat woord 'spatlappen'.... zoiets werd ook in Amerika gebruikt.
Op dinsdag 25 februari 2003 03:53 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Nee een vagina ziet imo inderdaad niet uit maar volgensmij mij draait het daar ook niet om als je er maar plezier mee kan hebben. ( het moeten natuurlijk niet van die extreem grote "spatlappen" sorry was de eerste uitdrukking die in me op kwam)
quote:Liefhebber ben ik ook maar dan hoef ik het nog niet mooi te vinden want wat ik zei daar draait het niet om
Op dinsdag 25 februari 2003 04:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Volgens mij bescheiden mening is een vagina een regelrecht kunstwerk, maar ik ben dan ook een echte liefhebber. Dan er mensen zoals jij zijn die zeggen dat een vagina er niet uit ziet kan ik niet begrijpen, maar goed.... En dat woord 'spatlappen'.... zoiets werd ook in Amerika gebruikt.
Ik kan zowiezo plastische chirurgie niet goed begrijpen, maar als het echt een probleem wordt, dan is het wel verklaarbaar. En behalve frustraties over borsten zijn er dus nu ook frustraties over schaamlippen. Het 'leuke' was dat er ook vrouwen waren die meteen de boel weer lekker strak wilden hebben, alsof ze weer 18 waren.
Ik vind het persoonlijk al heel erg als je tijdens sex met van die nep borsten in de weer bent... maar straks krijg je ook nog te maken met kunstmatige vagina's.... Dat gaat me echt te ver.
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 04:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Volgens mij bescheiden mening is een vagina een regelrecht kunstwerk, maar ik ben dan ook een echte liefhebber. Dan er mensen zoals jij zijn die zeggen dat een vagina er niet uit ziet kan ik niet begrijpen, maar goed.... En dat woord 'spatlappen'.... zoiets werd ook in Amerika gebruikt.
Ik kan zowiezo plastische chirurgie niet goed begrijpen, maar als het echt een probleem wordt, dan is het wel verklaarbaar. En behalve frustraties over borsten zijn er dus nu ook frustraties over schaamlippen. Het 'leuke' was dat er ook vrouwen waren die meteen de boel weer lekker strak wilden hebben, alsof ze weer 18 waren.
Ik vind het persoonlijk al heel erg als je tijdens sex met van die nep borsten in de weer bent... maar straks krijg je ook nog te maken met kunstmatige vagina's.... Dat gaat me echt te ver.
Een man die een vrouw waardedeerd zoals ze is,dank je :)En een naakte man is ook niet alles,hoor
quote:Zeg ik dat dan, ik vind dat persoonlijk ook niet om aan te zien
Op dinsdag 25 februari 2003 04:12 schreef AngelBabe het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En een naakte man is ook niet alles,hoor
[Dit bericht is gewijzigd door AngelBabe op 25-02-2003 04:26]
quote:-edit- foto verwijderd -edit-
Op dinsdag 25 februari 2003 04:19 schreef AngelBabe het volgende:
Nee heb ik ook niet gezegt dat jij dat zei,maar een man(niet alle)willen dat een vrouw perfect is mooie dikke borsten strakke kont enz enz maar ja helaas niet iedereen is zo.Maar ik bijv hou van een man die wat knuffelig is niet te strak al helemaal geen sixpack(vink vies) en zijn lunchpack tja tis wat ik ermee doe no matter what size,dus ik ben best makkelijkEn ik blijf zoals ik ben bevalt het niet jammer draait die persoon zich om even goede vrienden
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 25-02-2003 04:40]
quote:L0L weet ik niet
Op dinsdag 25 februari 2003 04:29 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
geen six-pack, ben de linkse (waarom plaats ik die foto eigenlijk
)
quote:vind ik ook
Op dinsdag 25 februari 2003 04:30 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
wat zie jij toch rare dingen
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 25-02-2003 04:35]
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 04:32 schreef AngelBabe het volgende:[..]
Ik hou er niet van,hehehe
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 04:34 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
quote:Truth is hard to live by
Op dinsdag 25 februari 2003 04:36 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
quote:dankje lieverd
Op dinsdag 25 februari 2003 04:40 schreef AngelBabe het volgende:[..]
Truth is hard to live by
quote:L0L dit topic dwaalt af heb ik zo mijn gevoel,maar goed ieder zijn eigen mening daar ben je mens voor
Op dinsdag 25 februari 2003 04:42 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
dankje lieverd
quote:fouten maken is menselijk
Op dinsdag 25 februari 2003 04:45 schreef AngelBabe het volgende:[..]
L0L dit topic dwaalt af heb ik zo mijn gevoel,maar goed ieder zijn eigen mening daar ben je mens voor
quote:Gelukkig wel ja
Op dinsdag 25 februari 2003 04:47 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
fouten maken is menselijk
![]()
![]()
Maar, mochten ze het eens in nederland willen proberen, misschien iets voor Yvonne?
[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 25-02-2003 10:21]
Ik vond het echt belachelijk, er was ook een vrouw die het helemaal geweldig vond, en haar hele leven was verbeterd, haar geloofde ik niet echt, volgens mij loog ze gewoon.
Er was ook een vrouw waarbij ze de operatie lieten zien, het was wel een functionele verbetering, maar wat genot betreft was er niets verandert.
Bij mij zelf komt een klein stukje van de kleine schaamlip naar buiten, en ik zit er niet mee. Zou zoiets ook nooit overwegen. Ik vind het zo stom. Er zitten namelijk ook risico's aan zo'n operatie en veel van die vrouwen vergeten dat maar even.
quote:Ik begrijp het zelf ook niet echt, maar als het werkelijk een probleem wordt dan geef ik ze wel groot gelijk! Het is alleen erg jammer dat het een probleem kán worden, maar dat is kleine borsten.... een beetje rimpels in je gezicht.. grijs haar ... enz enz enz ook in feite. Zodra het je leven echt negatief gaat beinvloeden lijkt het me best zinvol om er wat aan te laten doen.
Op dinsdag 25 februari 2003 11:28 schreef Mariposa het volgende:Bij mij zelf komt een klein stukje van de kleine schaamlip naar buiten, en ik zit er niet mee. Zou zoiets ook nooit overwegen. Ik vind het zo stom. Er zitten namelijk ook risico's aan zo'n operatie en veel van die vrouwen vergeten dat maar even.
Strakheid na een bevalling ligt toch echt helemaal aan jezelf...
Ik heb ook een kind gehad en ik ben toch echt wel strak, kan met gemak een vinger strak omsluiten...
Waarom opereren als je het met bekkenbodemspier oefeningen ook kan bereiken????
Ik ben na mijn bevalling uiteindelijk strakker geworden dan ik daarvoor was, nou ja strakker, sterkere spieren daar, geeft niet alleen een strakkere vagina, maar ook veel meer lol in het sexspel.
Weet je wat het is, als je je vagina niet mooi vind dan ga je haar nooit mooi vinden, ook niet na een operatie.
Dat zit tussen je oren en je moet dus daar dan wat aan doen, niet gaan snijden....
quote:lijkt me ook, maar ja amerikanen houden veel van uiterlijk vertoon en kijken weinig naar de manier van meningsvorming
Op dinsdag 25 februari 2003 12:28 schreef erodome het volgende:
Weet je wat het is, als je je vagina niet mooi vind dan ga je haar nooit mooi vinden, ook niet na een operatie.
Dat zit tussen je oren en je moet dus daar dan wat aan doen, niet gaan snijden....
http://www.labiastretching.com/
Er zijn ook bepaalde oefeningen die je kan doen om de boel strakker te maken.
quote:Schijnt toch niet waar te zijn. Je kunt het vergelijken met vrouwen die grotere borsten nemen omdat ze toch een soort van complex hadden over hun kleine a-cup. Naderhand voelen ze zich toch om de een of andere reden veel zelfverzekerder en dus veel beter. Dat geldt denk ik ook voor vrouwen die hun schaamlippen veel te groot vinden. Dat wordt dan een complex en dat komt het sexleven zeker niet te goede. In dat programma bleek ook dat het voor de vrouwen die het hadden gedaan zeer succesvol was. Ze schaamden zich niet meer en konden zich eindelijk tijdens sex gewoon laten gaan.
Op dinsdag 25 februari 2003 12:28 schreef erodome het volgende:
Blijkbaar weet dus niet iedereen dit en laten vrouwen zich een of andere norm aanpraten. Je bent toch gek als je je schaamlippen er laat afsnijden? Ik moet er bv. niet aandenken dat daar littekenweefsel onstaat (zoals bij 1 patient in die docu). In extreme gevallen snap ik het wel, als ze bijvoorbeeld echt 5cm uitsteken ofzo. Dan kan je er misschien last van hebben met sporten en fietsen en tijdens seks.
Die andere ingreep snapte ik trouwens niet, dat laseren. Hoe kan je doos nou smaller worden van een laser. Ook hierbij snap ik wel, dat als je endeldarm en blaas half in je vagina hangen dat je er dan wat aan gaat laten doen. Maar zoals eerder gezegd als er niets ernstigs aan de hand is kun je ook wel spieroefeningen gaan doen.
Mijn algemene indruk hierbij is een heel vervelende, namelijk dat we er allemaal van onderen uit moeten zien en aanvoelen als een 15-jarige maagd. Dat vind ik een enge gedachte.
quote:Kom dat valt reuze mee, ik kijk er altijd graag naar !
Op dinsdag 25 februari 2003 14:29 schreef Brennie het volgende:
Face it.. een vagina is zowiezo niet mooi!
Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling trouwens. Het is een soort symptoom bestrijding bij de dames die dit laten doen. Geluk zit tussen je oren en niet tussen je benen.
Many women have problems with abnormal labial length, where the inner vaginal lips protrude past the outer lips. This type of abnormality makes the vulva look odd and it does not fit a western ideal of beauty to have atrophied labia minora, you can reduce the look of atrophied labia by enhancing the outer vaginal lips.
In many instances the labia minora look really bad, because they protrude past the outer lips. The only way to correct this naturally is to augment the outer vaginal lips. As you increase the size of the labia majora, the inner vaginal lips do not protrude past the outer lips making the vulva look normal.
Heel leuk voor jonge onzekere meiden die dit lezen. Dit noem ik nou echt een probleem creeren. Wat een nonsens! hier wordt ik gewoon echt kwaad van!
quote:Nogmaals... dat is dus jouw mening. Ik vind het nog altijd een kunstwerk!
Op dinsdag 25 februari 2003 14:29 schreef Brennie het volgende:
Face it.. een vagina is zowiezo niet mooi!
quote:Dan vind je dat dus ook van borstvergroting/verkleining ... ?
Op dinsdag 25 februari 2003 14:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling trouwens. Het is een soort symptoom bestrijding bij de dames die dit laten doen. Geluk zit tussen je oren en niet tussen je benen.
quote:Niet schandalig.... wel zeer vreemd. Maar heb je liever een vrouw met een enorm complex en daardoor zeer geremd tijdens de sex dan?
Op dinsdag 25 februari 2003 14:55 schreef David_Aames het volgende:
schandalig dat mensen daar iets aan laten doen![]()
quote:mijn post == mijn mening, wel schandalig volgens mij dus
Op dinsdag 25 februari 2003 14:57 schreef scanman01 het volgende:[..]
Niet schandalig.... wel zeer vreemd. Maar heb je liever een vrouw met een enorm complex en daardoor zeer geremd tijdens de sex dan?
ik denk dat er andere cq betere manieren zijn om van een complex af te komen dan plastische chirurgie.
quote:mijn post = mijn mening
Op dinsdag 25 februari 2003 15:06 schreef David_Aames het volgende:
mijn post == mijn mening, wel schandalig volgens mij dusik denk dat er andere cq betere manieren zijn om van een complex af te komen dan plastische chirurgie.
quote:Heb je heel goed naar die vrouwen gekeken????
Op dinsdag 25 februari 2003 14:07 schreef scanman01 het volgende:[..]
Schijnt toch niet waar te zijn. Je kunt het vergelijken met vrouwen die grotere borsten nemen omdat ze toch een soort van complex hadden over hun kleine a-cup. Naderhand voelen ze zich toch om de een of andere reden veel zelfverzekerder en dus veel beter. Dat geldt denk ik ook voor vrouwen die hun schaamlippen veel te groot vinden. Dat wordt dan een complex en dat komt het sexleven zeker niet te goede. In dat programma bleek ook dat het voor de vrouwen die het hadden gedaan zeer succesvol was. Ze schaamden zich niet meer en konden zich eindelijk tijdens sex gewoon laten gaan.
Ik heb er niet 1 zien stralen van blijdschap, tussen zeggen dat ze er zo blij mee zijn en er echt blij mee zijn zit een wereld van verschil...
Bij de paar die ik heb gezien(heb niet het hele prog. gezien) viel het toch wel net iets tegen, het was toch net niet wat ze ervan verwacht hadden...
Terwijl ik bv vrouwen die een borstvergroting hebben gehad vaak zie stralen van blijdschap.
Maar goed, dit is mijn afwijking, wat dieper kijken(en of ik gelijk heb hou ik in het midden).
Wat ik zorgelijk vind is dat er steeds meer aangepast word, complexen worden aangepakt door het lichaam maar aan te passen.
Er word niet dieper gekeken naar wat nu werkelijk het probleem is.
Het is zorgwekkend om te weten dat zoveel vrouwen(en voor mannen geld dit net zo goed) zulke problemen hebben met hun lichaam, waar uiteindelijk niets mis mee is.
We moeten ons maar naar de norm aanpassen(erger nog was het maar de norm, het gaat om fantasie, perfectie) en vergeten dat het lichaam is zoals het is en goed is zoals het is.
Ik vind dit soort aanpassingen een aanfluiting(behalve bij medische redenen).
Vrouwen zijn onzeker over hun lichaam dus hoppa gooi het mes er maar in........
Een operatie is nooit zonder risiko, je zelfbeeld verbeteren op andere manieren is een heel stuk veiliger en werkt op de langere termijn veel beter.
Ik vind de hele ontwikkeling rond cosmetische chirurgie zorgwekkend, wat is er mis met iets anders zijn, wat is er mis met ouder worden?
We vluchten voor de realiteit....
quote:Helemaal mee eens eigenlijk. Ik neem aan dat de vrouwen die zo'n drastische stap nemen wel al vanalles geprobeerd hebben om er op andere manieren uit te komen.
Op dinsdag 25 februari 2003 19:29 schreef erodome het volgende:
Ik vind dit soort aanpassingen een aanfluiting(behalve bij medische redenen).
Vrouwen zijn onzeker over hun lichaam dus hoppa gooi het mes er maar in........Een operatie is nooit zonder risiko, je zelfbeeld verbeteren op andere manieren is een heel stuk veiliger en werkt op de langere termijn veel beter.
Ik vind de hele ontwikkeling rond cosmetische chirurgie zorgwekkend, wat is er mis met iets anders zijn, wat is er mis met ouder worden?
We vluchten voor de realiteit....
quote:Ach uiteindelijk moet iemand zelf weten wat ze doet, zoalang je er andere geen kwaad mee doet is het je eigen zaak...
Op dinsdag 25 februari 2003 20:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Helemaal mee eens eigenlijk. Ik neem aan dat de vrouwen die zo'n drastische stap nemen wel al vanalles geprobeerd hebben om er op andere manieren uit te komen.
En ja, er waren duidelijk een paar dames erg blij met het resultaat ... stralend en al! Dat ging vooral om de dames die alleen een schaamlipoperatie hadden gedaan... niet de anderen!
En wat die realiteit betreft: realiteit is ook dat we in een tijd leven dat je aan dat soort dingen iets kunt doen. Ik vind het zelf ook behoorlijk triest, maar het is niet anders. En dingen afkeuren die mij in principe niet aan gaan zou ik niet snel doen. Dat moet iedereen zelf weten en als het het uiterste redmiddel is om iemand van een complex af te helpen hebben ze mijn zegen! (voor wat dat waard is natuurlijk)
1 van de problemen die we kennen is dat mensen snel resultaat willen, zo snel mogelijk, stel je eens voor dat je ergens echt moeite in moet steken, dat het langer duurt, dat je eerst door een dip moet om omhoog te komen....
Het probleem daarmee is dat je wel symptomen bestrijd maar niet de oorzaak.
Nu is een vrouw ontevreden over haar vagina, dat word gefikst, wat is het morgen waar ze niet tevreden mee is, en wat is het de dag daarop?
Ik hou van mijn lichaam, beter nog ik ben gek op mijn lichaam.
Ik weet dat ik niet lelijk ben, maar ik weet ook dat ik echt niet de mooiste meid op de wereld ben.
Maar ik hoef ook helemaal niet perfect te zijn, mijn imperfectie maakt mij juist mij.
Ik zou graag zien dat ieder tevreden is met wat hij/zij gekregen heeft van moedertje natuur, maar ik weet dat dat een utopie is.
Wat ik wel erg krom vind is dat we zo hard brullen in de westerse wereld over vrouwenbesnijdenissen en dat we het dan zelf in een iets andere vorm gieten en het dan ineens wel ok vinden....
Het is niet veel anders als dat, ok ze laten de klit zitten, maar de schaamlippen worden weggesneden...
En kom nu niet met onvrijwillig, want het zijn besneden vrouwen die het bij hun dochters ook willen, er zijn zelfs volwassen vrouwen die zich alsnog laten besnijden...
Natuurlijk zijn er ook een hoop die het echt niet gewild hadden, maar dat geld dus lang niet voor allemaal.......
Voor ons mannen is het al heel normaal om een ingreepje te laten plaatsvinden in de schaamstreek: besnijdenis!
Ik heb me wel lopen ergeren aan de documentaire, wat een naiviteit weer aan de andere kant van de oceaan. 1 Vrouw deed het daadwerkelijk omdat ze lichamelijke klachten had (bij het plassen), maar die andere vrouwen?
quote:Wow... nu kom je wel met iets geheel anders en ook iets waar ik het 1000% NIET mee eens ben trouwens. Maar dat is een discussie voor een ander topic. Laat al die vrouwen die achteraf zeer zeker NIET (en dan druk ik me nog HEEL erg zacht uit) blij zijn met zo'n besnijdenis dat stukje maar niet lezen!
Op dinsdag 25 februari 2003 20:17 schreef erodome het volgende:
Wat ik wel erg krom vind is dat we zo hard brullen in de westerse wereld over vrouwenbesnijdenissen en dat we het dan zelf in een iets andere vorm gieten en het dan ineens wel ok vinden....Het is niet veel anders als dat, ok ze laten de klit zitten, maar de schaamlippen worden weggesneden...
En kom nu niet met onvrijwillig, want het zijn besneden vrouwen die het bij hun dochters ook willen, er zijn zelfs volwassen vrouwen die zich alsnog laten besnijden...
Natuurlijk zijn er ook een hoop die het echt niet gewild hadden, maar dat geld dus lang niet voor allemaal.......
quote:Ook die zullen moeten erkennen dat er ook vrouwen zijn die op latere volwassen leeftijd zich alsnog laten besnijden omdat ze in hun jeugd daar de kans niet voor hebben gehad(door emigratie/vluchten).
Op dinsdag 25 februari 2003 20:38 schreef scanman01 het volgende:[..]
Wow... nu kom je wel met iets geheel anders en ook iets waar ik het 1000% NIET mee eens ben trouwens. Maar dat is een discussie voor een ander topic. Laat al die vrouwen die achteraf zeer zeker NIET (en dan druk ik me nog HEEL erg zacht uit) blij zijn met zo'n besnijdenis dat stukje maar niet lezen!
Ook zullen die vrouwen erkennen dat ze door hun eigen moeder/tante die ook besneden is daar zijn gebracht en door hun zijn vastgehouden...
Ook zullen die moeten erkennen dat alle vrouwen die eraan meehelpen ook allemaal zelf besneden zijn.
Ook die zullen moeten erkennen dat dit geinitieerd word door de vrouwen en niet door de mannen.
Ook die zullen moeten erkennen dat vrouwen er zelfs voor terug naar hun land(of een ander land waar het mogelijk is, ze hebben het zelfs in nederland gedaan) gaan om hun dochters te kunnen besnijden, terwijl ze dit zelf ook allemaal hebben meegemaakt.
Tuurlijk zijn er vrouwen die er niet blij mee zijn, dat zei ik ook al....
Maar er zijn ook vrouwen die zichzelf dan cosmetisch hebben laten besnijden die er net zo ongelukkig mee zijn als de vrouwen die niet blij zijn met hun rituele besnijdenis...........
Het enige verschil is dat het onder narcose gedaan word en altijd op volwassen leeftijd, voor de rest is schaamlippen eraf snijden schaamlippen eraf snijden, of je het nu met een aardappelschilmesje doet of met een scalpel het resultaat blijft dat je schaamlippen eraf gesneden worden.
Begrijp me goed, ik keur vrouwenbesnijdenis zwaar af, maar ik zie echt niet zoveel verschil....
quote:Ik zie een verschil tussen "het hoort en het wordt van je verwacht" en "ik ben niet tevreden, ik zie dat als uitweg"
Op dinsdag 25 februari 2003 20:58 schreef erodome het volgende:
Begrijp me goed, ik keur vrouwenbesnijdenis zwaar af, maar ik zie echt niet zoveel verschil....
quote:Het verschil is waanzinnig groot. Ik kan een hele lijst maken met verschillen maar zal dat niet doen. In plaats daarvan even een quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 20:58 schreef erodome het volgende:
quote:En dan nog een persoonlijk verhaal van een vrouw die het heeft meegemaakt:
Tijdens een besnijdenis kan een meisje sterven. Als ze het wel overleeft kunnen de omliggende organen beschadigd zijn, omdat de meeste meisjes zich erg verzetten.
De instrumenten worden meestal bij verschillende meisjes gebruikt, waardoor (geslachts)ziektes kunnen worden overgebracht, bijvoorbeeld het HIV-virus. Bij het urineren ontstaan ook infecties.Gevolgen van besnijdenis bij vrouwen:
· infecties van buitenaf;
· periodieke bloedingen;
· ettergezwellen;
· kleine goedaardige gezwellen van de zenuwen, deze veroorzaken irritatie tot pijn.
· Infecties aan het spijsverteringsstelsel door urine en menstruatiebloed dat niet weg kan zoals;
· Stolsels is de blaas en baarmoeder;
· Schade aan de maag;
· Infecties aan de bekken;
· Onvruchtbaarheid;
· Buitensporig littekenweefsel;
· Raargevormde steeds groter wordende littekens: keloids;
· Pijpvormige zweertjes, die diep in het weefsel zitten en moeilijk te verwijderen zijn: cysten.Als een vrouw besneden is zal ze daar de rest van haar leven last van hebben. Denk hierbij aan geslachtsgemeenschap en bevallingen, het littekenweefsel moet hierbij inscheuren of opengesneden worden. Omdat het littekenweefsel minder rekbaar is als de normale vaginahuid is dit uiterst pijnlijk. Bij bevallingen lopen hierbij moeder en kind gevaar.
Ook menstrueren en urineren kan pijnlijk zijn. Het is dus logisch dat de vrouwen niet genieten van seksGeschat wordt dat ongeveer 135 miljoen van de meisjes en vrouwen in de wereld een besnijdenis hebben ondergaan, er lopen ongeveer 2 miljoen meisjes kans op deze vorm van verminking - dat zijn zon 6000 meisjes per dag.
Door besnijdenis worden de vrouwen gezien als volwaardige vrouwen. Voor hun toekomstige rol als vrouw, vereist de traditie dat het verschil tussen man en vrouw zo wordt aangegeven. De clitoris wordt door sommigen populatie-groepen gezien als de mannelijke delen van een vrouwenlichaam. De besnijdenis moet ook de gehoorzaamheid en volgzaamheid van de vrouw versterken. Dit resultaat wordt meestal wel bereikt als gevolg van het trauma van de besnijdenis. Als de besnijdenis wordt uitgevoerd als inwijdingsritueel, is het meestal om de vrouw haar rol te leren in de maatschappij. Ook een belangrijke reden voor het uitvoeren van deze geslachtsverminking is om het verlangen naar seks te verminderen, en dus verkleint het de kans op seks buiten het huwelijk. In landen waar ze besnijdenis uitvoeren, is het haast niet mogelijk voor een onbesneden vrouw om te kunnen trouwen. De eer van de hele familie staat dan op het spel bij een onbesneden vrouw. In het algemeen schijnen mannen liever een onbesneden vrouw als seksuele partner te hebben, terwijl in bepaalde culturen een besneden vrouw opwindender wordt gevonden. Sommige culturen zijn van mening dat vrouwelijke geslachtsdelen lelijk zijn, ze geloven dat haar geslachtsdelen groeien en zwaar worden, tenzij ze is besneden. Er zijn er ook die geloven dat de clitoris van een vrouw gevaarlijk is, en dat als de penis van een man, of het hoofd van een baby bij de geboorte, de clitoris raakt, de man of het kind zal sterven.
quote:Geen woorden voor. Sorry voor dit grote stukje off-topic, maar het ging me toch net even te ver dat de besnijdenis van vrouwen bijna hetzelfde werd genoemd als een vrouw die een stukje van haar schaamlippen laat weghalen omdat ze daar een complex over heeft...
Toen ik 10 jaar oud was ben ik besneden. Mijn oma vertelde mij dat ze me mee naar de rivier wilde nemen voor een bepaalde ceremonie en dat ik daarna een heleboel te eten zou krijgen. Zonder enig benul werd ik als een schaap naar een slachtpartij gebracht.
Toen ik eenmaal bij de struiken bij de rivier aankwam werd ik naar een donkere kamer gebracht en uitgekleed. Ik was spiernaakt en werd geblinddoekt. Toen werd door twee sterke vrouwen opgetild en naar de plek van de operatie gebracht. Ik werd door vier vrouwen gedwongen op mijn rug te gaan liggen, zij hielden mijn benen vast. Een vijfde vrouw ging op mijn borst zitten om te voorkomen dat mijn bovenlichaam zou bewegen. Er werd een doek in mijn mond gepropt, zodat ik zou stoppen met schreeuwen. Toen werd ik geschoren.
Toen ze begonnen met de operatie begon ik me hevig te verzetten. De pijn was vreselijk en niet om uit te houden. Tijdens de worsteling werd ik besneden en verloor ik heel veel bloed. Degenen die bij mijn verminking aanwezig waren, waren dronken. De anderen waren aan het zingen en dansen, en tot overmaat van ramp waren zij ook spiernaakt.
Ik was verminkt met een bot pennemes.
Na de operatie, had niemand toestemming om me te helpen met lopen. Het spul dat ze op mijn wond smeerden stonk en deed pijn. Dit waren vreselijke tijden voor mij. Elke keer dat ik moest urineren moest ik rechtop staan, waardoor de urine over mijn wond werd verspreid en ik opnieuw helse pijnen ervoer. Soms moest ik mezelf dwingen niet te urineren omdat het zo pijnlijk was.
Er werd me tijdens de operatie geen verdoving gegeven en ook geen antibiotica tegen infecties. Achteraf bloedde ik zeer ernstig waardoor ik bloedarmoede kreeg. Dit werd beschouwd als hekserij. Voor lange tijd leed ik aan vaginale infecties.
Het is in iets andere vorm gegoten, dat is alles.................
En nogmaals er zijn volwassen vrouwen die zich totaal vrijwillig laten besnijden....
Aanvulling...........
Er zijn volwassen vrouwen geweest die netjes bij hun arts hebben gevraagd of ze in het ziekenhuis besneden mochten worden, dat mag niet want het is verminking.....
Waarom mag dit dan wel(zoner medische indicatie)....
Wat is het verschil tussen een volwassen vrouw die een totale besnijdenis wil en een vrouw die haar schaamlippen niet mooi vind en ze eraf wil hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 25-02-2003 21:17]
Als je er last van hebt, is het tot daar aan toe, maar omdat de binnenste schaamlippen wat uitsteken? Kom op zeg...
De 1 heeft een kleine neus, de ander een wat grotere. De 1 heeft kleine schaamlippen, de ander wat grotere. Djeez, moeten we als klonen allemaal op elkaar gaan lijken? Met de perfecte neus, billen, buik, boezem en nu dus ook schaamlippen?
Maar goed, ik heb dan ook een prachtige vagina. .
quote:Wat is het nut van een besnijdenis bij vrouwen?
Op dinsdag 25 februari 2003 21:15 schreef erodome het volgende:
Het verschil is dat het ene netjes word gedaan en het andere niet.Het is in iets andere vorm gegoten, dat is alles.................
En nogmaals er zijn volwassen vrouwen die zich totaal vrijwillig laten besnijden....
Aanvulling...........
Er zijn volwassen vrouwen geweest die netjes bij hun arts hebben gevraagd of ze in het ziekenhuis besneden mochten worden, dat mag niet want het is verminking.....Waarom mag dit dan wel(zoner medische indicatie)....
Wat is het verschil tussen een volwassen vrouw die een totale besnijdenis wil en een vrouw die haar schaamlippen niet mooi vind en ze eraf wil hebben?
Kijk, als het vervelend is en dat het daardoor verantwoord is om die lippen te verkleinen, ok. Dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur dat het gedaan wordt vanuit cosmetisch oogpunt.
Het is wel zo dat de grenzen verlegd worden blijkbaar.
quote:Voor een vrouwenbesnijdenis is er geen nut, behalve dan dat sexueel genot word ontnomen door het ontbreken van de klit....
Op dinsdag 25 februari 2003 21:24 schreef Brad het volgende:[..]
Wat is het nut van een besnijdenis bij vrouwen?
Kijk, als het vervelend is en dat het daardoor verantwoord is om die lippen te verkleinen, ok. Dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur dat het gedaan wordt vanuit cosmetisch oogpunt.
Het is wel zo dat de grenzen verlegd worden blijkbaar.
Hetzelfe geld voor om cosmetische redenen je schaamlippen te laten verkleinen, er is geen nut, het zal zelfs minder gevoelig worden(aangezien de schaamlippen toch een hoop genot brengen en als je daar een stuk van wegneemt dit genot ook minder zal worden(ok beetje logica gebruiken)
quote:Dan zijn we het toch eens?
Op dinsdag 25 februari 2003 21:28 schreef erodome het volgende:[..]
Voor een vrouwenbesnijdenis is er geen nut, behalve dan dat sexueel genot word ontnomen door het ontbreken van de klit....
Hetzelfe geld voor om cosmetische redenen je schaamlippen te laten verkleinen, er is geen nut, het zal zelfs minder gevoelig worden(aangezien de schaamlippen toch een hoop genot brengen en als je daar een stuk van wegneemt dit genot ook minder zal worden(ok beetje logica gebruiken)
Het is fout en zou niet horen. Maar het leek of je bijna vrouwelijke besnijdenis wilde normaliseren omdat dit ook al normaal geacht wordt.
Gezond verstand gebruiken werkt toch het beste, maar ik betwijfel of het daar wel gebruikt wordt.
quote:Dan vind je dus die vrouwen walgelijk want zij willen het. Om wat voor reden dan ook.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:28 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het gewoon bespottelijk. Weer is er een 'probleem''gecreeerd. Vanuit feministisch oogpunt weer een gigantische stap terug ook voor vrouwen. Weer laten vrouwen aan zich sleutelen om te kunnen voldoen aan een niet-realistich ideaalbeeld. Ze zeggen allemaal dat ze het voor zichzelf doen maar diep vanbinnen doen ze het gewoon om mannen te behagen. Ik vind het walgelijk.
quote:Van diezelfde site:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:37 schreef Aventura het volgende:
Wat een verschrikkelijk website! (http://www.labiastretching.com).Niet te geloven, dit zijn een paar alinea's:Many women have problems with abnormal labial length, where the inner vaginal lips protrude past the outer lips. This type of abnormality makes the vulva look odd and it does not fit a western ideal of beauty to have atrophied labia minora, you can reduce the look of atrophied labia by enhancing the outer vaginal lips.
In many instances the labia minora look really bad, because they protrude past the outer lips. The only way to correct this naturally is to augment the outer vaginal lips. As you increase the size of the labia majora, the inner vaginal lips do not protrude past the outer lips making the vulva look normal.
Heel leuk voor jonge onzekere meiden die dit lezen. Dit noem ik nou echt een probleem creeren. Wat een nonsens! hier wordt ik gewoon echt kwaad van!
quote:Bespottelijk!
My Ugly Labia
Looking down between my legs, I see nothing that looks good and much less feminine. I was not blessed with a good looking vagina, but rather with something that makes me cry each and every time I look at it. Why oh why is my labia all messed up, why does it stick out so much, why does it look so bad, as I sit here sobbing.
I wish day and night my vagina would be good looking, I want to have perfect labia that are normal in size and shape. I want to have something that looks nice and beautiful, and not something that scares the day lights out of me each and every time I look down. Even going through school, classmates made fun about my vagina, its not something I like to remember, but its not something I can get away from as I live each day with something less then normal.
Its simply not fair why some girls have a nice lips and I ended up with ugly lips... Amanda R. age 24
quote:Fotoooo!
Op dinsdag 25 februari 2003 21:15 schreef MUUS het volgende:
Het moet ook niet gekker worden..
Als je er last van hebt, is het tot daar aan toe, maar omdat de binnenste schaamlippen wat uitsteken? Kom op zeg...
De 1 heeft een kleine neus, de ander een wat grotere. De 1 heeft kleine schaamlippen, de ander wat grotere. Djeez, moeten we als klonen allemaal op elkaar gaan lijken? Met de perfecte neus, billen, buik, boezem en nu dus ook schaamlippen?
Maar goed, ik heb dan ook een prachtige vagina.
.
Maar deze discussie lijkt me nergens meer over te gaan eigenlijk. Wonderbaarlijk dat juist een zeer vrije vrouw die heel erg veel van sex geniet met zo'n vergelijking kwam trouwens.
quote:Nee, het is een psychisch probleem. De vrouw is overtuigd dat haar schaamlippen er zeer afwijkend uitzien, waardoor ze alleen daar nog maar aan kunnen denken bij sex. Het beinvloedt hun hele sexuele leven.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:28 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het gewoon bespottelijk. Weer is er een 'probleem''gecreeerd. Vanuit feministisch oogpunt weer een gigantische stap terug ook voor vrouwen. Weer laten vrouwen aan zich sleutelen om te kunnen voldoen aan een niet-realistich ideaalbeeld. Ze zeggen allemaal dat ze het voor zichzelf doen maar diep vanbinnen doen ze het gewoon om mannen te behagen. Ik vind het walgelijk.
quote:Ja he. Echt idioot. Ze zeuren om een niet-bestaand 'probleem'. Echt heel bizar. Heb nog eens goed rondgekeken op die site, omdat ik gewoon niet geloof dat dit een objectieve website is. Er moet haast wel een keten van cosmetische klinieken achter zitten, dacht ik. Niet dus. Maar het is dus wel een organisatie die geld vraagt voor kut-oefeningen om je doos kleiner te laten lijken (ja, echt). Maw: een of andere zielige commerciele organisatie probeert over de rug van onzekere vrouwen geld te verdienen. Ik vind het misdadig.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:35 schreef LadyLysah het volgende:[..]
Van diezelfde site:
[..]Bespottelijk!
quote:Dat werd in dat programma dus ontkracht!
Op dinsdag 25 februari 2003 21:28 schreef erodome het volgende:
quote:Nee. Dit probleem is door mannen gecreëerd. Want pornoblaadjes en films worden door mannen gemaakt. In de blaadjes worden evt.uitstekende lipjes weg ge-airbrushed, en alles mooi roze gespoten.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:31 schreef Brad het volgende:[..]
Dan vind je dus die vrouwen walgelijk want zij willen het. Om wat voor reden dan ook.
quote:Da's toch triest, zeg.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:42 schreef scanman01 het volgende:[..]
Nee, het is een psychisch probleem. De vrouw is overtuigd dat haar schaamlippen er zeer afwijkend uitzien, waardoor ze alleen daar nog maar aan kunnen denken bij sex. Het beinvloedt hun hele sexuele leven.
De vrouw dacht al : "Ow gut, hij ziet mijn vetrolletjes" en "ow jee, geen doggy-style, want ik heb putjes in mijn billen" en dan krijgen we nu "hij vindt mijn schaamlippen vast raar".
Hoe maken we vrouwen onzeker? Nou, zo dus. .
quote:Het is heel jammer dat die vrouwen dat zo voelen, maar het is wel een feit. Je kunt het wel 'bespottelijk' noemen, maar als die vrouwen dat zo voelen dan voelen ze dat zo en dan is het dus een enorm probleem. Tegenwoordig kan daar dus iets aan gedaan worden en er is dus een klein gedeelte die dat ook doet. Naderhand voelen ze zich veel zekerder tijdens sex en kunnen er eindelijk weer van genieten. Jammer dat er zo'n drastische ingreep voor nodig is, maar het schijnt wel te werken en daar ging het die vrouwen toch om.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:35 schreef LadyLysah het volgende:
Bespottelijk!
quote:Sorry, ren ik nu naar de plastisch chirurg omdat ik ook niet aan het ideaal beeld voldoe?
Op dinsdag 25 februari 2003 21:45 schreef lamaris het volgende:[..]
Nee. Dit probleem is door mannen gecreëerd. Want pornoblaadjes en films worden door mannen gemaakt. In de blaadjes worden evt.uitstekende lipjes weg ge-airbrushed, en alles mooi roze gespoten.
De pornosterren worden gecast o.a. op hun kutje, of laten zich evt. opereren. Ook hun genitaliën worden met roze make-up bewerkt.
Zo'n operatie moet je voor jezelf doen. En natuurlijk is wat jij mooi vindt beinvloed door andere mensen. Moet je die andere mensen nu de schuld geven?
quote:Zeer zeker niet altijd waar. In films zie je bv ook vaak vrouwen met redelijk grote schaamlippen. Er zijn zelfs vrouwen die speciaal daarvoor gevraagd worden omdat ook veel mannen dat wel boeiend vinden.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:45 schreef lamaris het volgende:[..]
Nee. Dit probleem is door mannen gecreëerd. Want pornoblaadjes en films worden door mannen gemaakt. In de blaadjes worden evt.uitstekende lipjes weg ge-airbrushed, en alles mooi roze gespoten.
De pornosterren worden gecast o.a. op hun kutje, of laten zich evt. opereren. Ook hun genitaliën worden met roze make-up bewerkt.
quote:Phew..gelukkig maar..maar heb eigk ook niet zo gek veel pornofilms gezien...die ik heb gezien bevatten vrouwen die erg veel gelijkenis vertonen met een opblaaspop (helemaal glad:haarloos, opblaastieten en een piepklein gleufje.Eng.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:51 schreef scanman01 het volgende:[..]
Zeer zeker niet altijd waar. In films zie je bv ook vaak vrouwen met redelijk grote schaamlippen. Er zijn zelfs vrouwen die speciaal daarvoor gevraagd worden omdat ook veel mannen dat wel boeiend vinden.
Ik vind het echt NIET VERKEERD dat zulke operaties tegenwoordig mogelijk zijn.
Ik vind wel dat veel mensen hier erg makkelijk oordelen.
Bovendien vind ik de teneur nogal calvinistisch: "Ben maar tevreden met wat je hebt."
En bovenal wordt er hier op Fok! ook zeer hard meegewerkt aan het aanpraten van complexen. Hoe vaak lees je niet van die pubertjes die reageren (zelfs in dit topic) met opmerkingen als 'spatlappen', of 'schaamlippen tot haar knieen'.
Mensen, we leven in 2003!
Relatief kleine ingrepen kunnen een mens tegenwoordig een hoop leed besparen. En iemand laat heus niet zomaar zo'n ingreep plegen, dan zal er echt wel iets aan de hand zijn.
En nee, ik heb het zelf dus niet laten doen .
quote:Dan is het lichamelijke deel van de ingreep. Maar je moet toch ook het psychische deel van die andere ingreep niet onderschatten. Het is jammer dat het bestaat, maar het is niet anders. Heel veel mensen doen hun uiterste best om te voldoen aan het ideaalbeeld omdat ze zich goed willen voelen. Dat geldt voor plastische chirurgie netzo.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:56 schreef lamaris het volgende:
Maar goed als ik na een aantal bevallingen zo wijd zou zijn geworden dat sex voelt als een potlood in een glas water, dan zou ik 't misschien wel overwegen om de boel strak te maken door een plastisch chirurg.
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 21:59 schreef Moonah het volgende:
Oke, ik negeer even de besnijdenis-discussie...Ik vind het echt NIET VERKEERD dat zulke operaties tegenwoordig mogelijk zijn.
Bovendien vind ik de teneur nogal calvinistisch: "Ben maar tevreden met wat je hebt."En bovenal wordt er hier op Fok! ook zeer hard meegewerkt aan het aanpraten van complexen. Hoe vaak lees je niet van die pubertjes die reageren (zelfs in dit topic) met opmerkingen als 'spatlappen', of 'schaamlippen tot haar knieen'.
Relatief kleine ingrepen kunnen een mens tegenwoordig een hoop leed besparen. En iemand laat heus niet zomaar zo'n ingreep plegen, dan zal er echt wel iets aan de hand zijn.En nee, ik heb het zelf dus niet laten doen
.
quote:Sorry als ik heb laten lijken me er niet in te kunnen vinden. Ik kan me wel degelijk voorstellen hoe iets voor een persoon een enorm probleem wordt dat dit een mogelijkheid wordt.
Op dinsdag 25 februari 2003 21:59 schreef Moonah het volgende:
Oke, ik negeer even de besnijdenis-discussie...Ik vind het echt NIET VERKEERD dat zulke operaties tegenwoordig mogelijk zijn.
Bovendien vind ik de teneur nogal calvinistisch: "Ben maar tevreden met wat je hebt."En bovenal wordt er hier op Fok! ook zeer hard meegewerkt aan het aanpraten van complexen. Hoe vaak lees je niet van die pubertjes die reageren (zelfs in dit topic) met opmerkingen als 'spatlappen', of 'schaamlippen tot haar knieen'.
Relatief kleine ingrepen kunnen een mens tegenwoordig een hoop leed besparen. En iemand laat heus niet zomaar zo'n ingreep plegen, dan zal er echt wel iets aan de hand zijn.En nee, ik heb het zelf dus niet laten doen
.
Ik reageerde voornamelijk op een uitspraak waarbij iemand stelde dat m'n bij zo'n operatie na afloop toch nog niet echt tevreden lijkt te zijn met het resultaat, in tegenstelling tot borstvergroting waarbij dat veel duidelijker aanwezig is.
Voor zover ik weet zijn operaties bij mannen aan hun geslacht vaak ook niet zodanig dat de persoon er 100% mee tevreden is na afloop.
quote:Ik begrijp je punt wel hoor. Er zullen ook veel mannen zijn die veel meer van sex zouden genieten als hun penis groter was. Ongetwijfeld ook veel mannen die er een gigantisch complex van hebben.
Op dinsdag 25 februari 2003 22:01 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dan is het lichamelijke deel van de ingreep. Maar je moet toch ook het psychische deel van die andere ingreep niet onderschatten. Het is jammer dat het bestaat, maar het is niet anders. Heel veel mensen doen hun uiterste best om te voldoen aan het ideaalbeeld omdat ze zich goed willen voelen. Dat geldt voor plastische chirurgie netzo.
quote:Brad, ik had wel begrepen hoor, hoe jij er over denkt
Op dinsdag 25 februari 2003 22:08 schreef Brad het volgende:[..]
Sorry als ik heb laten lijken me er niet in te kunnen vinden. Ik kan me wel degelijk voorstellen hoe iets voor een persoon een enorm probleem wordt dat dit een mogelijkheid wordt.
Geweldig dat zoiets kan en dat als je er last van hebt er iets aan gedaan kan worden.
Maar ik zou het zo zonde vinden als vrouwen ook nu hier weer onzeker door worden en dat alle vrouwen ineens voor de spiegel gaan staan en denken "Mja, ziet er toch wel een beetje raar uit".
M.a.w. : ik hoop niet dat hierdoor weer onnodig complexen omhoog komen.
Snappie? .
quote:Zou het zo zijn dat vrouwen een plastisch chirurg als een kapper gaan beschouwen?
Op dinsdag 25 februari 2003 22:22 schreef MUUS het volgende:
Maar ik zou het zo zonde vinden als vrouwen ook nu hier weer onzeker door worden en dat alle vrouwen ineens voor de spiegel gaan staan en denken "Mja, ziet er toch wel een beetje raar uit".
Maar ik snap je MUUS .
quote:Als ik af en toe verhalen hoor over jonge, Amerikaanse meisjes...
Op dinsdag 25 februari 2003 22:28 schreef Moonah het volgende:[..]
Zou het zo zijn dat vrouwen een plastisch chirurg als een kapper gaan beschouwen?
Neuh, geloof ik niet. Als je in je lijf laat snijden dan moet daar imo wel een legitieme reden voor zijn.Maar ik snap je MUUS
.
Maar je snapt wat ik bedoel. .
quote:Ik snapput.... Ik vind het ook heel jammer en vooral ook heel onnodig. Voor wat mollige vrouwen geldt dat er ook heel veel mannen zijn die dat wel prettig vinden..... en dat geldt voor grote schaamlippen netzo. En wat toch alle vrouwen zo langzamerhand moeten weten is dat 9 van de 10 mannen siliconenborsten afschuwelijk vind en dat daar dus mee moet worden gestopt. Maar ook hiervoor geldt: als je in je hoofd hebt dat je heel ongelukkig wordt door kleine borsten, dan krijg je dat maar moeilijk er uit.
Op dinsdag 25 februari 2003 22:22 schreef MUUS het volgende:
Ho, wacht, stop..
Ik zal even uitleggen wat ik bedoelde..Geweldig dat zoiets kan en dat als je er last van hebt er iets aan gedaan kan worden.
M.a.w. : ik hoop niet dat hierdoor weer onnodig complexen omhoog komen.
Snappie?
.
Natuurlijk, als je erover struikelt bij het traplopen moet je er iets aan kunnen laten doen. Maar als cosmetische ingreep? Ik begin het gefotoshopte, "westerse" schoonheidsideaal inmiddels toch wel ernstig te haten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 26-02-2003 01:50]
quote:zolang ie niet onder je kort broek vandaan komt is het niet nodig lijkt me
Op woensdag 26 februari 2003 01:53 schreef Kwark het volgende:
overigens las ik toevallig vandaag (ik weet ff niet meer waar) dat je in Nederland als man ook je zak kunt laten liften. Absolute aanrader voor degenen onder ons met een onesthetisch slap bungelend scrotum
Mijn stelling : allemaal leuk dat het kan maar geef het alleen aan de mensen die het echt nodig hebben, verminkingen, ongelukken psychologische factoren etc etc niet aan iemand die gewoon ff zin had om wat te laten liften.
quote:Ik kan hierbij toch zeggen dat dat wel strak zit
Op woensdag 26 februari 2003 01:53 schreef Kwark het volgende:
overigens las ik toevallig vandaag (ik weet ff niet meer waar) dat je in Nederland als man ook je zak kunt laten liften. Absolute aanrader voor degenen onder ons met een onesthetisch slap bungelend scrotum
quote:Ik ben gewoon trots op het feit dat ik kan zeggen dat ik met je in de klas heb gezeten.
Op woensdag 26 februari 2003 01:39 schreef Kwark het volgende:
Spatlappen zijn juist leuk
Net als sproetjes, schaamhaar, putjes, moedervlekken en littekens van verkeerd uitgeknepen jeugdpuistjes, anders koop ik gvd wel een realdollNatuurlijk, als je erover struikelt bij het traplopen moet je er iets aan kunnen laten doen. Maar als cosmetische ingreep? Ik begin het gefotoshopte, "westerse" schoonheidsideaal inmiddels toch wel ernstig te haten.
Liften wat je liften kan is echt iets waar ik me aan kan ergeren.
Kijk nou eens naar die vrouwen met die neptieten of die opegtrokken wenkbrauwen die niet meer omhoog kunnen omdat er een spier verlamd is (lekkere ingreep trouwens).
Als je fysiek of psychisch eronder lijdt moet het kunnen, en daar moet de prioriteit ook liggen.
Helaas is de werkelijk een beetje boel anders
quote:Buiten het feit dat geld veel kan doen.
Op woensdag 26 februari 2003 02:33 schreef S-ander het volgende:
Als je fysiek of psychisch eronder lijdt moet het kunnen, en daar moet de prioriteit ook liggen.
Helaas is de werkelijk een beetje boel anders
Hoe zie jij het verschil bij iemand of hij/zij er psychisch last van heeft?
En ik denk dat je op advies van een psycholoog of psychiater of een 'normale' dokter wel een borstvergroting/verkleining kunt krijgen.
Maar je kan het natuurlijk niet zien van : hè die zit ermee..
quote:Dat die mensen er onder lijden moet volgens mij ook wel, want je gaat toch niet voor de lol even een operatie ondergaan? Ik ben zelf zeker niet dol op messen en ziekenhuizen.... en er zou dan ook HEEL wat, ik herhaal HEEEEEEEEL wat aan de hand moeten zijn wil ik er zonder medische reden heengaan!
Op woensdag 26 februari 2003 02:49 schreef S-ander het volgende:
Er zijn mensen die psychisch leiden onder het feit dat ze te kleine borsten hebben terwijl andere mensen met dezelfde borsten wel tevreden kunnen zijn. Die mensen vinden zich meestal lelijker dan anderen.En ik denk dat je op advies van een psycholoog of psychiater of een 'normale' dokter wel een borstvergroting/verkleining kunt krijgen.
Maar je kan het natuurlijk niet zien van : hè die zit ermee..
quote:Wat er niet in wil bij je, ik zal het nog 1 keer herhalen....
Op dinsdag 25 februari 2003 21:40 schreef scanman01 het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat besnijdenis totaal iets anders is dan een cosmetische ingreep. Op de eerste plaats is er het feit dat het gedaan wordt bij minderjarigen die er niet zelf over kunnen beslissen. En die paar die het er later wel mee eens zijn, zijn dat omdat het in hun cultuur haast noodzakelijk is om een normaal leven te kunnen leiden (hoewel hun sexleven totaal verknald is natuurlijk) en om niet verstoten te zullen worden.
De ene ingreep hoopt op een reéle positieve uitwerking... de andere ingreep is enkel en alleen mishandeling en voor het leven tekenen van meisjes die oa zogenaamd niet van sex mogen genieten. Dat laatste is een hele goede denk ik. Bij de ene ingreep hoopt de vrijwillige patient weer meer van sex te kunnen genieten... bij de andere ingreep zal de onvrijwillige patient nooit meer van sex kunnen genieten.
En over de ingreep op zich.... ook dat lijkt me een enorm verschil. Je kunt het misschien vergelijken met het wegsnijden van een stukje voorhuid bij de man en het geheel afhakken van zijn eikel.Maar deze discussie lijkt me nergens meer over te gaan eigenlijk. Wonderbaarlijk dat juist een zeer vrije vrouw die heel erg veel van sex geniet met zo'n vergelijking kwam trouwens.
Wat is het verschil tussen een volwassen vrouw hier in de westerse wereld die besneden wil worden en iemand die haar schaamlippen wil verkleinen?
Er zijn dus volwassen vrouwen die hier wonen(niet onder druk staan dus...) die een besnijdenis willen, hun mogen het niet, moeten naar het buitenland om het daar te doen(en dan gebeurt het niet netjes!!!) met vaak alle gevolgen van dien(littekenweefsel dat zware problemen opleverd enzo...).
Ik heb het hier dus niet over onvrijwillige patienten, ik heb het over vrouwen die dondersgoed weten wat ze willen, ook al vinden wij dat misschien vreemd...............
Bij jeugdige en onvrijwillige patienten heb je 100% gelijk, daar ga ik ook van over mijn nek.
Maar ik zie het verschil niet tussen vrijwillig en bewust jezelf laten besnijden(geloof me die vrouwen vinden hun doos ook niet mooi zo, die willen geen schaamlippen en geen klit, die willen echt glad zijn daar).
En om schoonheidredenen(let op medische indicatie staat hier los van) je schaamlippen laten verkleinen.
Het is zo goed als dezelfde ingreep!!!
Juist omdat ik zo'n "vrije" vrouw ben(om met jouw woorden te spreken) erken ik dat er vrouwen zijn die zich totaal vrijwillig laten besnijden.
Ik zou het nooit doen, hell no, ben te gek op sex en al het gevoel daar, maar dat betekend niet dat andere mensen daar totaal anders over kunnen denken....
Net zo dat ik zeg dat als iemand haar schaamlippen wil verkleinen dat ze dat dan maar zelf moet weten, het is toch haar lichaam geld dat dan ook voor vrouwen die vrijwillig zichzelf willen laten besnijden.
Maar zo werkt het niet, het ene mag wel, het andere niet.
quote:Hetzelfde verschil als dat je flaporen eraf snijdt of dat je ze recht laat zetten.
Op woensdag 26 februari 2003 11:32 schreef erodome het volgende:
Wat is het verschil tussen een volwassen vrouw hier in de westerse wereld die besneden wil worden en iemand die haar schaamlippen wil verkleinen?
quote:Ik vind dat je erg naief praat over 'vrijwillig', 'niet onder druk' en 'bewust'. Natuurlijk zijn het volwassen vrouwen met een eigen keuze. Maar er zit een totaal andere cultuur achter dan de onze. Een cultuur waarin vrouwen die niet besneden zijn worden uitgestoten. En ja, vrouwen houden dat mede in stand, onder invloed van machtsverhoudingen waar wij vanuit onze westerse visie geen idee van hebben.
Er zijn dus volwassen vrouwen die hier wonen(niet onder druk staan dus...) die een besnijdenis willen
Ik durf het tegenovergestelde te beweren. Het feminisme heeft ervoor gezorgd dat wij vrouwen zelf mogen beslissen over onze vagina...
Think about it .
quote:Precies. Dat probeer ik al vele messages uit te leggen maar dat lukt geloof ik niet zo.
Op woensdag 26 februari 2003 11:51 schreef Moonah het volgende:[..]
Hetzelfde verschil als dat je flaporen eraf snijdt of dat je ze recht laat zetten.
[..]Ik vind dat je erg naief praat over 'vrijwillig', 'niet onder druk' en 'bewust'. Natuurlijk zijn het volwassen vrouwen met een eigen keuze. Maar er zit een totaal andere cultuur achter dan de onze. Een cultuur waarin vrouwen die niet besneden zijn worden uitgestoten. En ja, vrouwen houden dat mede in stand, onder invloed van machtsverhoudingen waar wij vanuit onze westerse visie geen idee van hebben.
quote:Ik denk dat het net zo veel (zo niet meer) moed vergt om te breken met een dergelijke traditie, als voor een sektelid om uit een sekte te stappen.
Op woensdag 26 februari 2003 11:51 schreef Moonah het volgende:
Maar vergis je niet in de invloed van een eeuwenoude traditie.
Hoe kan je hiervan zeggen, tja maar dat is niet goed en dat kan niet enzo en iemand die omdat ze een laag zelfbeeld heeft mag wel haar schaamlippen eraf laten snijden.
Ik zie werkelijk het verschil niet...
Sorry ik ken 2 vrouwen die zich wilde laten besnijden, die hier overal tegen een muur aanliepen....
2 volwassen vrouwen, geen domme trienen, nederlandse partner voor de 1 geen partner voor de ander.
1 ervan heeft zich laten besnijden in het buitenland en kampt nu met enorme problemen door littekenweefsel..........
Ze is wel een paar duizend gulden armer(waar ze zelf voor gewerkt heeft, waar ze zelf voor gekozen heeft)
Ze walgte van hun geslachtsdeel, ze walgte van het volwassen geslachtsdeel, ze vonden het oerlelijk dat hun lippen en klit uitstaken en wilde daar wat aan doen, ze wilde GLAD zijn.
Oftewel presies dezelfde reden als degene die hun schaamlippen laten verkleinen.
Wat nu als schaamlippen verkleinen ook in bepaalde landen onder dwang werd gedaan, als daar ook vele slachtoffers van waren, was dan het verhaal ineens anders geweest????
Ik heb het niet over dwingelanderij, ik heb het over eigen keuze...........
Als je namelijk te veel weefsel weghaalt, is de kans groot dat je na de operatie uberhaupt niet meer in staat bent om gepenetreerd te worden. Het zaakje beneden is te nauw, zeg maar. Dan moet je weer met plugs in de weer om de boel weer op te rekken om penetratie mogelijk te maken.
De operatie is ook oorspronkelijk alléén bedoeld voor vrouwen met verzakkingsklachten...
quote:Kun je nagaan hoe zwaar de cultuur waarin zij zijn opgegroeid op hen drukt...
Op woensdag 26 februari 2003 13:46 schreef erodome het volgende:
Nogmaals ik heb het over vrouwen HIER in de westerse wereld, vrouwen die hier zonder druk voor kiezen, die gvd zelf alle moeite nemen om het te laten gebeuren, die daar jaren mee bezig zijn het te plannen...
Die het uit hun eigen zak betalen, oftewel waar ze kei-hard voor gewerkt heben.
quote:Het ene is zelfmutilatie en wordt zeer terecht geweigerd! En je moet niet steeds zeggen dat die andere vrouwen ook hun schaamlippen eraf laten snijden, want dat is dus niet zo. Het gaat om een klein stukje. Vergelijk het met iemand die een enorme neus heeft en dat een klein stukje laat verkleinen. Daar werken chirurgen wel aan mee omdat het enkel een positieve uitkomst zal hebben.
Op woensdag 26 februari 2003 13:46 schreef erodome het volgende:
knipIk zie werkelijk het verschil niet...
quote:Tja en wat schaamlip correctie's betrefd....
Op woensdag 26 februari 2003 14:40 schreef Moonah het volgende:[..]
Kun je nagaan hoe zwaar de cultuur waarin zij zijn opgegroeid op hen drukt...
Kun je nagaan hoe zwaar de druk van de westerse maatschappij is dat je er perfect uit moet zien.............
quote:Daar heb je ook wel gelijk in hoor
Op woensdag 26 februari 2003 14:49 schreef erodome het volgende:
Kun je nagaan hoe zwaar de druk van de westerse maatschappij is dat je er perfect uit moet zien.............
Maar ik geloof niet dat dergelijke ingrepen zomaar gebeuren. Een vrouw die daarvoor kiest heeft daar haar (in mijn ogen altijd legitieme) redenen voor.
Je kunt ook 20 jaar proberen je er overheen te zetten, en dan mss zonder bevredigend resultaat. Da's toch zonde! Als zo iemand nou door een relatief kleine ingreep gelukkiger wordt (een beter zelfbeeld, een beter sexleven)... Heerlijk toch dat we nu niet meer zo calvinistisch hoeven te leven .
quote:Omdat tegenwoordig de mogelijkheid bestaat om er iets aan te laten doen als je dat nodig acht. Vroeger moest je er maar mee leren leven.
Op woensdag 26 februari 2003 14:50 schreef Aventura het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waar deze gedachte zo ineens van daan komt. 20 jaar geleden hoorde je er nooit iets over.
quote:Ach iemand gezicht zo ver liften dat alles strak komt te staan en zelfs verlammingen zich aandoen mag wel.
Op woensdag 26 februari 2003 14:45 schreef scanman01 het volgende:[..]
Het ene is zelfmutilatie en wordt zeer terecht geweigerd! En je moet niet steeds zeggen dat die andere vrouwen ook hun schaamlippen eraf laten snijden, want dat is dus niet zo. Het gaat om een klein stukje. Vergelijk het met iemand die een enorme neus heeft en dat een klein stukje laat verkleinen. Daar werken chirurgen wel aan mee omdat het enkel een positieve uitkomst zal hebben.
Geslachtsdelen geheel wegsnijden of de clitoris wegsnijden heeft daar niets meer mee te maken. Dat is puur en alleen zelfmutilatie en heeft tot gevolg dat ze nooit meer van sex kunnen genieten en nog veel meer last zullen krijgen van andere zaken. Vanzelfsprekend werkt een chirurg daar niet aan mee. Iedere chirurg die dat wel doet zou nooit meer zijn vak mogen uitoefenen. Daarbij komt nog eens dat je mij niet wijs maakt dat die drang van die paar vrouwen niets te maken heeft met hun afkomst!
Iemand reuze-grote tieten geven die letterlijk niet gezond meer zijn mag wel.
Er zijn zoveel dingen in onze medische wereld die veelste ver gaan en die zeer zeker schade toebrengen.
Het is hypocriet om dat wel toe te staan en iemand die zichzelf wil laten besnijden niet.
Tuurlijk heeft die drang te maken met afkomst(gewoonte), net zoals de drang om onszelf maar via chirurgie te verbeteren van onze afkomst afkomt...
Onder hoeveel druk denk je dat veel vrouwen leven, overal en nergens duiken "perfecte" vrouwen op, ben je niet "perfect dan val je er snel buiten, word je gepest met het feit dat je lichaam afwijkend is.
Veel van die vrouwen durven zich niet naakt te vertonen, dat is echt niet alleen om hunzelf hoor, maar voor een groot deel om de reactie's van andere, van onze maatschappij...
Waarom denk je dat die vrouwen zo'n operatie doen?
Niet omdat ze zich zo lekker voelen hoor, maar om aan de druk toe te geven dat je zo dicht mogelijk bij perfectie moet komen.
Dat is de realitijd van deze maatschappij, kom zo dicht mogelijk bij perfectie, god behoede je dat je afwijkend bent of wat minder goed bedeeld.........
Stel je eens voor dat je ouder word, bahhhhhh rimpeltjes, bahhhh borsten die er niet meer uitzien als die van een 14 jarige(ook al ben je 40 en heb je 10 kinderen gebaart), bahhhhhhhhh vagina's die niet in het perecte beeld passen........
Dat is net zo goed indoctrine als dat het vrijwillig komen tot de conclusie dat je besneden wilt worden als vrouw zijnde vanuit je achtergrond.
quote:Mijn conclusie is hier dat we het dus nooit eens zullen worden want ik vind het totaal wat anders!
Op woensdag 26 februari 2003 14:57 schreef erodome het volgende:
Dat is net zo goed indoctrine als dat het vrijwillig komen tot de conclusie dat je besneden wilt worden als vrouw zijnde vanuit je achtergrond.
quote:En dat vind ik een mooie conclusie
Op woensdag 26 februari 2003 15:03 schreef scanman01 het volgende:[..]
Mijn conclusie is hier dat we het dus nooit eens zullen worden want ik vind het totaal wat anders!
Serieus, ik vind het suf. Krijgen we als volgende kromme lul correcties?
En ik ben het met Erodome eens dat het net zo goed maatschappelijke druk is die speelt bij dit soort plastische chirugie, als dat het maatschappelijke druk is bij besnijdenis. Er bestaat in die beide culturen een bepaald beeld van hoe een man of een vrouw zou moeten zijn, en zowel de man als de vrouw wil daaraan voldoen. Maatschappelijke acceptatie is belangrijk.
quote:te laat, die bestaan al
Op woensdag 26 februari 2003 21:20 schreef Cronjob het volgende:
[flauwe grap]
Doen ze die correcties met transparante siliconenkut?
[\flauwe grap]Serieus, ik vind het suf. Krijgen we als volgende kromme lul correcties?
Waar gaat het heen met deze wereld....
Een poes is een poes, als ie maar goed verzorgd is!
quote:
Inner lips:
Should not protrude past the outer lips and should not be excessively long or asymmetricalOuter lips:
Should be well formed and smooth forming an arched look with very small amount of hair folliclesVagina:
It should be tight or snug, small in size with a pink colour toneClitoris and hood
Should not be excessively big or small and hood should not be too large or thick
(met dank aan de poster hierboven voor de link!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |