quote:
In Antwerpen zijn vanavond 6 personen gewond geraakt in de omgeving van het Operaplein, waar een manifestatie plaatsvond. "Ze liepen allen steekwonden op, 2 slachtoffers verkeren in levensgevaar", zegt politiewoordvoerder Wouter Bruyns in een nieuwe balans. 2 verdachten zijn opgepakt.
4 gewonden werden aangetroffen op het Operaplein, een 4e en 5e slachtoffer in de nabije omgeving van de Rooseveltplaats en de Sint-Elisabethstraat. De medische diensten kwamen met verschillende teams ter plaatse om de eerste zorgen toe te dienen en de slachtoffers over te brengen naar het ziekenhuis.
"De politie kon 2 verdachten vatten, die zich volgens de eerste vaststellingen onder de manifestanten hadden gemengd", zegt de woordvoerder. "Ter plaatse wordt een uitgebreid onderzoek gevoerd, inclusief sporenonderzoek. De politie vraagt omstanders nadrukkelijk om de zone te verlaten en niet te blijven staan."
Meer details kan de politie voorlopig niet meedelen.
bron:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)peraplein-antwerpen/Hopelijk gaan de slachtoffers het halen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo