---------------------------------quote:Capibara en twee jongen dood in Burgers' Zoo
ARNHEM - Wat een vrolijke kraamtijd had moeten zijn, werd een tragedie in Burgers’ Zoo. Een capibara overleed onverwacht na de geboorte van haar drie jongen. Twee kleintjes waren te zwak om te overleven. Daarom moest de Arnhemse dierentuin ze laten inslapen.
"Op 6 januari zijn drie jongen geboren", vertelt een woordvoerder van Burgers' Zoo. "De moeder werd vlak daarna ziek en is heel snel doodgegaan. Het is nog onduidelijk waardoor. Uit de sectie kwam niets, daarna zijn wat dingen op kweek gezet."
'Grootste lijkt het te redden'
De drie jongen zijn na de geboorte in het verblijf gebleven, maar wel afgeschermd. "Knaagdieren kunnen snel vast voer eten, maar missen wel de moedermelk. Daarom zijn we ze handmatig gaan bijvoeren", gaat de woordvoerder verder.
De grootste van de drie lijkt het te gaan redden. De andere twee bleken te zwak. Volgens de woordvoerder kwamen ze niet aan en gingen ze verder achteruit. "Daarom hebben we moeten besluiten om ze in te laten slapen, want anders zouden ze wegkwijnen."
https://www.gld.nl/nieuws(...)-dood-in-burgers-zoo
Dom gelul.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:46 schreef Funeste het volgende:
Gered van een kutleven in gevangenschap
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Als ik aan een dierentuin denk dan denk ik aan beton en tralies.quote:
In Rusland of een of ander onderontwikkeld kutland misschien. Dat is tegenwoordig wel anders.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Als ik aan een dierentuin denk dan denk ik aan beton en tralies.
Nou, bij de grote en gevaarlijke dieren is dat wel het geval. Beton en tralies. En de vogels in grote kooien. Nee, dat vind ik niet best.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:54 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
In Rusland of een of ander onderontwikkeld kutland misschien. Dat is tegenwoordig wel anders.
Ik ben geen dierentuin ganger, maar in Emmen heb ik de laatste keer geen tralies gezien.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, bij de grote en gevaarlijke dieren is dat wel het geval. Beton en tralies. En de vogels in grote kooien. Nee, dat vind ik niet best.
Ik vind het eigenlijk uit de tijd. We hebben tv, internet, overal kun je de beesten opzoeken. Dat is toch geen leven, op zo weinig oppervlak de hele dag doorbrengen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben geen dierentuin ganger, maar in Emmen heb ik de laatste keer geen tralies gezien.
Maar ik zie de dieren ook liever in hun eigen natuurlijke leefomgeving. Een goede dierentuin zal dat ook zoveel mogelijk proberen voor elkaar te krijgen.
Ja. De capibara's hebben het best wel fijn daar. Gezellig samen met andere dieren in een ruim verblijf.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als het om een ijsbeer of tijger zou gaan bijvoorbeeld, of om een dierentuin in een land als China, dan zou ik het sentiment begrijpen. Maar een capibara vindt het volgens mij wel best, die wil gewoon een veilige plek om te liggen en eten.
In moderne dierentuinen zie ik niet dat de dieren het slecht hebben. Bovendien zijn ze bijna altijd in gevangenschap geboren.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk uit de tijd. We hebben tv, internet, overal kun je de beesten opzoeken. Dat is toch geen leven, op zo weinig oppervlak de hele dag doorbrengen.
Ik weet niet hoe het nu met de verblijven van de dieren gesteld is; dat is al heel lang geleden dat ik in een dierentuin geweest ben.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:31 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
In moderne dierentuinen zie ik niet dat de dieren het slecht hebben. Bovendien zijn ze bijna altijd in gevangenschap geboren.
Het is er niet minder op geworden.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu met de verblijven van de dieren gesteld is; dat is al heel lang geleden dat ik in een dierentuin geweest ben.
Ik vind huisdieren ook uit de tijd. Ook maar verbieden?quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk uit de tijd. We hebben tv, internet, overal kun je de beesten opzoeken. Dat is toch geen leven, op zo weinig oppervlak de hele dag doorbrengen.
Een natuurlijke leefomgeving met roofdieren, stropers, menselijk afval, verkeer en alle andere geneugten van de natuur.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben geen dierentuin ganger, maar in Emmen heb ik de laatste keer geen tralies gezien.
Maar ik zie de dieren ook liever in hun eigen natuurlijke leefomgeving. Een goede dierentuin zal dat ook zoveel mogelijk proberen voor elkaar te krijgen.
Waarom vind je ze uit de tijd?quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren ook uit de tijd. Ook maar verbieden?
Ja daar heb je gelijk in, dat is de realiteit. Zo geweldig is het allemaal niet. Dieren in gevangenschap worden een stuk ouder dan hun wilde soortgenoten. En de tijd van kleine kooitjes en tralies is lang voorbij. Op een aantal kutlanden na.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een natuurlijke leefomgeving met roofdieren, stropers, menselijk afval, verkeer en alle andere geneugten van de natuur.
Sorry?quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren ook uit de tijd. Ook maar verbieden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |