abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219899008
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.
Kinderen die al onzeker zijn gaan door een hel en als het dan ook in prive via social media nog doorgaat dan is er geen moment van rust of een veilige plek.
Dat is wel echt bizar. :'(
Ik ben zo blij dat mijn oudste dochter mentaal heel zelfverzekerd is en al het gedoe van zich af laat glijden als ik hoor wat er allemaal om haar heen gebeurt.
pi_219899035
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben zo blij dat mijn oudste dochter mentaal heel zelfverzekerd is en al het gedoe van zich af laat glijden als ik hoor wat er allemaal om haar heen gebeurt.
Dat is echt belangrijk, daar mag je zeker blij om zijn. :)
  donderdag 22 januari 2026 @ 14:53:01 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219899244
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is ook heel erg gebaseerd op de ideologie erachter, waarin blanke mensen overal de schuld van kregen. Witte schuld, witte fragiliteit, enz.

Het is een in en in racistische ideologie die gelukkig al weer heel erg in kracht aan het afnemen is.
Helaas door sommige mensen aan de linkerkant van het spectrum al geïnternaliseerd.
  donderdag 22 januari 2026 @ 14:53:43 #104
396550 Richestorags
pi_219899247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.
Kinderen die al onzeker zijn gaan door een hel en als het dan ook in prive via social media nog doorgaat dan is er geen moment van rust of een veilige plek.
Dat is wel echt bizar. :'(
Dat zou een oorzaak kunnen zijn van dat ruzies langer in stand blijven en langer blijven dooretteren.
pi_219899546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik woon in Estland, maar ben Nederlands.
Dus gewoon hetzelfde als dat jij bent.

Ik ben wit/blank. Net als jij (denk ik) en 99% van alle Nederlanders.
Ja,het is duidelijk dat jij niet in Nederland woont. Hoelang geleden is het geleden dat je vertrokken bent?

Ik vermoed dat dat heeeeeeel lang geleden is als je stelt dat 99% van alle Nederlanders wit/blank zijn.
  donderdag 22 januari 2026 @ 16:17:31 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219899675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik weet dat de term witte mensen wordt gebruikt door (al dan niet bewust) racistische mensen.

Net zo goed als dat de meeste mensen met een donkere huidskleur de term neger niet prettig vinden en je derhalve een enorme hork bent als je die term gaat gebruiken willen de meeste blanke mensen niet aangeduid worden als witte mensen.

Daarom is het belangrijk om altijd duidelijk uit te spreken dat mensen die deze term gebruiken horken en racisten zijn. Meestal omdat ze slaafs een stupide ideologische groep volgen. Maar dan nog: kap ermee.
Lou Loenen in de bocht 8)7
pi_219899682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 14:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat zou een oorzaak kunnen zijn van dat ruzies langer in stand blijven en langer blijven dooretteren.
Dat idee heb ik ook en veel mensen die zich ermee gaan bemoeien.
pi_219899704
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Lou Loenen in de bocht 8)7
Racistische hork gespot!
  donderdag 22 januari 2026 @ 16:22:26 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219899713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Racistische hork gespot!
^p^
pi_219899992
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
^p^
Maar wel open en eerlijk erover. Dat is ook wat waard!
  donderdag 22 januari 2026 @ 16:56:35 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219900000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar wel open en eerlijk erover. Dat is ook wat waard!
Zo is dat.
  donderdag 22 januari 2026 @ 18:19:30 #112
396550 Richestorags
pi_219900685
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit is zorgelijk. Meiden doen het op school beter tov jongens, en toch zijn er meer meiden erg ongelukkig.
Dan zijn er dus dingen aan de hand die dat offsetten. Uitzichtloosheid (woning)? Covid periode heeft erin gehakt. Social media speelt ook een rol weet ik wel zeker.
pi_219904015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 15:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja,het is duidelijk dat jij niet in Nederland woont. Hoelang geleden is het geleden dat je vertrokken bent?

Ik vermoed dat dat heeeeeeel lang geleden is als je stelt dat 99% van alle Nederlanders wit/blank zijn.
Ik kom nog jaarlijks in Nederland.
En ik kan je zeggen dat Nederland nog gewoon zeer overwegend wit/blank is.

Nee, in je gemiddelde Bijlmer niet. Maar he Nederland is meer dan de Randstad he.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 08:06:48 #114
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219904125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, in je gemiddelde Bijlmer niet. Maar he Nederland is meer dan de Randstad he.
Huidskleur heeft mij nog nooit iets geboeid. Huftergedrag wel.
pi_219904144
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Huidskleur heeft mij nog nooit iets geboeid. Huftergedrag wel.
Je reacties laten anders zien.
Echter wat je zegt zou in basis wel de manier van leven moeten zijn, een open manier van leven die in Nederland aan het verdwijnen is. Want het arische ras is natuurlijk alles.

Zou niet moeten uitmaken, wit/blank/zwart/getint/latino of noem het eens. Zijn allemaal mensen ongeacht kleur.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 08:13:50 #116
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219904152
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je reacties laten anders zien.
Echter wat je zegt zou in basis wel de manier van leven moeten zijn, een open manier van leven die in Nederland aan het verdwijnen is. Want het arische ras is natuurlijk alles.

Zou niet moeten uitmaken, wit/blank/zwart/getint/latino of noem het eens. Zijn allemaal mensen ongeacht kleur.
Als jij het verschil niet weet tussen racisme en dagelijkse feiten benoemen met naam en toenaam ga ik mijn tijd niet aan je verspillen.
pi_219904166
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Als jij het verschil niet weet tussen racisme en dagelijkse feiten benoemen met naam en toenaam ga ik mijn tijd niet aan je verspillen.
Ah ja, altijd een leuke manier om reacties over buitenlanders weg te zetten _O- _O-
(wat overigens helemaal geen dagelijkse feiten zijn, hooguit soms zeer selectief feiten delen)
pi_219905340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 10:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Stop met gaslighten, kneus.
Hij heeft wel een punt. Het zijn bijvoorbeeld ook niet de mannen die zo'n 40.000 moslimmeisjes (mogelijk meer) besneden in Nederland en ook die 4000 die waarschijnlijk komende jaren besneden gaan worden zullen ook niet door mannen worden besneden. En dat is conservatief geschat door de overheid, want het gebeurt onder de radar.
En gaslighten is wat anders overigens.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:38:01 #119
396550 Richestorags
pi_219905815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:44 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt. Het zijn bijvoorbeeld ook niet de mannen die zo'n 40.000 moslimmeisjes (mogelijk meer) besneden in Nederland en ook die 4000 die waarschijnlijk komende jaren besneden gaan worden zullen ook niet door mannen worden besneden. En dat is conservatief geschat door de overheid, want het gebeurt onder de radar.
En gaslighten is wat anders overigens.
40k? Wtf. Dat zal wel de gehele Somalische gemeenschap zijn ;(
pi_219906811
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
40k? Wtf. Dat zal wel de gehele Somalische gemeenschap zijn ;(
Er zijn geen openbare cijfers voorhanden. Sowieso is dat sinds 2022 opeens overheidsbeleid om een hoop data niet meer op etnische achtergrond in te delen.
Geschat wordt dat tussen de 50 en 75% van de eritreese vrouwen besneden zijn. Somaliërs zou nog hoger zijn, tot ver boven de 90%. Ook Egypte scoort opvallend genoeg boven de 90%. Bekend is dat het voornamelijk door tantes en oma's gebeurt die ook zelf besneden zijn. Ayaan Hirsi Ali heeft er veel over geschreven en zich uitgesproken als slachtoffer zijnde. Indonesiërs en Maleisiërs hebben het ook in hun cultuur. Het meest komt het voor in Afrika, waar het gepraktiseerd wordt in 28 van de 53 landen.

https://studenttheses.uni(...)/item%3A2603495/view

hier is een interessante scriptie uit 2015 met dito bronnen. Er is moeilijk wat over te vinden op het internet, omdat het een enorm taboe is.

EDIT: De link mag blijkbaar niet doorgelinkt worden, ik zie dat deze geblokkeerd wordt. De scriptie heet:

"Vrouwenbesnijdenis in Nederland
Een onderzoek naar de islamitische status van
vrouwenbesnijdenis en de gevolgen hiervan voor het
Nederlands recht en beleid"
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219908527
quote:

[..]

quote:

[..]

Zou je toch eens adviseren de randstad eens te bezoeken in plaats van de kleine dorpen.

Breng eens een bezoekje aan Rotterdam of Den Haag. Wandel eens rond in een wijk met sociale huurwoningen

En opeens snap ik waarom jij lekker in Estland wil blijven wonen ;). Heb je waarschijnlijk een stuk minder kansenparels, steek- en schietpartijen en criminaliteit dan hier. Dat is een gok trouwens maar ik verwacht dat er daar wat minder importtuig rondloopt.

Gisteren hier weer een schietpartij geweest 2km verderop. 16-jarige doodgeschoten en bij hem werd en mes en een nepvuurwapen aangetroffen onder zn lichaam. Hoef je denk ik niet uit te leggen dat de kans levensgroot is dat dit een kansenpareltje was, net als de dader(s): er is een verdachte van 18 aangehouden.

#buitenlanderhaat
#realisme
#cultuurverrijking

Edit: lees nu net dat het mogelijk toch niet om een schietpartij gaat. Wellicht een steekincident. Maakt het niet minder triest, maar toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 23-01-2026 17:31:52 ]
pi_219910914
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 16:56 schreef Inbox het volgende:

En opeens snap ik waarom jij lekker in Estland wil blijven wonen ;). Heb je waarschijnlijk een stuk minder kansenparels, steek- en schietpartijen en criminaliteit dan hier. Dat is een gok trouwens maar ik verwacht dat er daar wat minder importtuig rondloopt.

Nee, in Estland heb je die minder.
Wel veel Oekrainers en exchange students.

Maar dat is geen reden om liever hier te wonen.
Het niet bekend zijn met andere culturen en dat mixen is juist eerder 1 van de mindere kanten van Estland.

Overigens dat over 1 kam scheren van alle buitenlanders is gwn walgelijk.
pi_219911176
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 21:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, in Estland heb je die minder.
Wel veel Oekrainers en exchange students.

Maar dat is geen reden om liever hier te wonen.
Het niet bekend zijn met andere culturen en dat mixen is juist eerder 1 van de mindere kanten van Estland.

Overigens dat over 1 kam scheren van alle buitenlanders is gwn walgelijk.
Net als het continue trekken van de racisme!-kaart of kritische reacties op buitenlanders afdoen als buitenlanderhaat.
pi_219912170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Net als het continue trekken van de racisme!-kaart of kritische reacties op buitenlanders afdoen als buitenlanderhaat.
Dat is alleen niet wat er gedaan wordt.

De opmerkingen van velen hier gaan over alle buitenlanders. Die direct kanslozen zijn.

Niet over die paar slechte die er zijn.
pi_219914895
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 08:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is alleen niet wat er gedaan wordt.

De opmerkingen van velen hier gaan over alle buitenlanders. Die direct kanslozen zijn.

Niet over die paar slechte die er zijn.
Dat is wat jij erin wilt lezen. Je quootte mij namelijk ook in een eerdere reactie in dit topic waarbij je de racismekaart te moeten trekken jegens mij omdat ik me afvroeg of het onderwerp waar dit draadje over gaat een verband heeft met de culturele verrijking van Nederland.

Daar meende hij gelijk buitenlanderhaat aan te moeten koppelen. Dat is voor mijn hetzelfde als de racismekaart trekken omdat ik deze vraag kennelijk niet mag stellen van jou ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')