abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 januari 2026 @ 09:43:31 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219881566
Hallo Fok,

Ik maak al jaren tosti's. Dit doe ik dan een paar keer per jaar en dan maak ik 2 hele witte broden in 1x (22 bhammen per brood), met een kilo gehakt, kaas en soms wat ham nog als ik in een wilde bui ben.
Het gehakt maak ik met ui, ketjap, sambal en andere kruiden. Omdat het niet de moeite loont om dit elke keer voor 2 kleine tosti's te doen, vries ik dus een hele beps in 1x in.

2x brood: 3 euro
2 pakken plakken kaas: 12 euro (zelf plakken maken is teveel werk, maar wel lekkerder)
1 kilo rundergehakt: 11,50 euro (meestal haal ik dit bij de slager voor rond de 20 euro per kilo, maar ja, dat tel ik even niet mee)
ham: 4 euro
1 ui: gratis
Kruiden: 17 cent
plastic zakjes hersluitbaar: 2 euro

ongeveer 32.5 euro totaal

Hiermee maak ik dan ongeveer 22 tosti's. Dat is dan 1.50 euro per tosti.

Nu kost me dat alles bij elkaar wel een 2 uur werk (halen, voorbereiden, snijden, klaarleggen. bakken, inpakken, afkoelen, opruimen, invriezen)

Een kant en klare verpakking van vlamtostis kost voor 2 tostis 3,75 euro. Eigenlijk zit ik dan voor 37 cent minder best wel veel werk te doen. Het smaakt wel 50 miljoen keer beter.

Mijn vraag is dan ook: Waar hou jij je zoal mee bezig als je klant je afspraak afzegt om half 9 in de ochtend en ten tweede: zijn er nog lekkere andere tosti's die ik zelf kan maken die ook heel veel werk zijn en wellicht te duur voor wat het is?

Groetjes,

K.
pi_219882168
Lekker man :9
Deed het vroeger wel eens met normale tosti's bij de ploegendienst op het booreiland. Gingen zo 30 broden door heen..
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')