abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2026 @ 22:05:02 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_219880036
2025 laten we inmiddels alweer 19 dagen achter ons en door omstandigheden kon ik helaas niet alles gaan weg werken. Nu gelukkig de thuissituatie weer wat onder controle is en heel stuk is verbeterd kan ik langzaam aan weer wat gaan bijwerken. De statistieken voor de users moeten helaas nog wel even wachten gezien ik alles nog moet noteren maar ik ben al op de goeie weg :)

Het weersvoorspelling topics slaan goed aan, iedereen probeert voor 23:59 hun gegevens door te geven, heel vaak lukt dit wel maar soms wil het wel eens voorkomen dat iemand te laat is, dan krijg je 0,5 strafpunten per uur tot maximum van 5. Heel soms wil iemand het nog wel eens vergeten om voor 11:59 volgende dag de gegevens door te geven en dan lig je er voor die week eruit, (maandvoorspelling heeft geen uitstel).

2025 kende ook veel vaste users maar ook nieuwelingen die af en toe langs komen om eens te proberen, sommige blijven hangen en sommige staken na 2 a 3 pogingen, iedereen moet natuurlijk zijn eigen ding doen en zijn ook tot niks verplicht, als je mee doet kom je in de mention lijst, na een tijdje worden deze weer verwijderd. De laatste aantal weken besloten ook mijn partner en mijn 2 dames mee te doen met deze wedstrijd O+ iets wat ik niet zag aankomen en tot nu toe hebben ze het prima volgehouden, inmiddels hebben ze ook hun eigen account en weten ze de weg te vinden om hun gegevens door te geven.

Wie is hier de weerkundige?
Een voorspelling die elke week weer wordt gespeeld, we voorspellen voor elke vrijdag en hebben dan in het weekend de tijd om voor de volgende vrijdag te voorspellen.
Over heel 2025 hebben met elkaar 596 keer onze gegevens doorgegeven, de hoogste opkomst was in week 46 toen deden er maar liefst 16 mensen mee, de laagste opkomst waren de weken 6/8/25/33 met 9 users.
In week 42 kwam @butz0rs met een belachelijke goeie score van 0,97 punten een record die keihard werd verpletterd! Een score waar deze user zeker trots op mag zijn en die uiteraard niet zomaar meer wordt verbroken.
Natuurlijk is Butz0rs niet de enige die hele goeie score's heeft neergezet, hier een overzicht van de users die onder de 2 punten hebben behaald.

Week 10 - @Starhopper 1,47
Week 17 - @SpeedyGJ 1,88 & @MissHobje 1,93
Week 34 - @12Beaufort 1,60
Week 39 - @GarlandBriggs 1,80
Week 49 - @Scjvb 1,23 & @butz0rs 1,58

De rest van de statistieken laten nog even op zich wachten :)
Hier nog even de uitslag van 2025 in zijn geheel:

Maandvoorspelling
Deze voorspelling wordt elke maand gespeeld, en de users zorgen ervoor dat hun gegevens voor de 1ste van de nieuwe maand wordt doorgegeven, ben je te laat? Dan mag je niet meer mee doen.
We hebben in totaal samen 154 keer onze gegevens doorgegeven, de hoogste opkomst was september met 16 deelnemers, laagste opkomst was maart met 9 deelnemers.
@MissHobje had de beste score met 6,28 punten, de hoogste score gaat naar @GarlandBriggs met 136,85 punten door een stunt :D
De rest van de statistieken komen later ;)
Natuurlijk heb ik de uitslag van de maandvoorspelling nog even laten wachten, maar ik ga jullie hier niet langer in spanning houden, bij deze de uitslag!

En natuurlijk hebben we ook nog de jaarvoorspelling, hierbij geven de users hun voorspelling door voor 1 januari, natuurlijk heb ik voor zowel de maand als jaar voorspelling de users 1 dag extra gegeven :)
Toen 2025 erg zonnig en droog verliep was het natuurlijk al snel duidelijk wie er ging winnen, uiteindelijk zijn de zon en regen de uiteindelijk doorslaggevende onderdelen over de jaarvoorspelling. Zo was er uiteindelijk maar 1 user waar de zonuren nog niet gehaald werd, de rest werden letterlijk uitgeschakeld. @butz0rs mag hier eindelijk de winst pakken van 2025 en was ook de enige user die zijn punten onder de 100 punten hield. Qua neerslag was er weinig spannends aan, er viel minder dan alle users hadden voorspeld.
Maxima temperatuur was ook niet heel spannend terwijl de minima uiteindelijk toch nog wat lager uitkwam en dus toch even spannend werd wie het dichtste bij kwam.
De tropische en ijsdagen zijn wel de meeste punten waar je op kan besparen, wijk je flink af? Ja dan kost dit een hoop punten zoals bij @Starhopper met maar liefst 11 punten bij de tropische dagen stak deze user boven iedereen uit, terwijl bij de ijsdagen @kvk uiteindelijk met 4 punten als hoogste scoorde, maar hier was dan ook weinig concurrentie als je het zo bekijkt.
De windstoten is maar bijzaak deze keer, de 111,3 in IJmuiden op 1 januari werd voor de rest van 2025 niet meer ingehaald.
Al met al hebben we het toch prima gedaan.
Meer statistieken hebben we hier eigenlijk niet nodig voor de uitslag.
Over het jaar 2025 heb ik nog wel een aantal statistieken, ook deze komen wat later :)

Dan natuurlijk nog even de uitslag!

Zoals ik bij elke onderwerp heb gezegd, statistieken van deelnemers en over het jaar 2025. In de loop van de maanden zal ik hier een mooi overzichten gaan plaatsen, we hebben natuurlijk de statistieken per deelnemer maar ook per KNMI station, hoeveel keer het een station het hoogste of laagste temperatuur van Nederland? En natuurlijk de windstoten.
Kortom, komende maanden hebben we wat leeswerk, het is voor mij wat rustiger en kan ik mij beter concentreren om hieraan te werken, en uiteindelijk ook mooier/beter kan uitwerken.

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor jullie inzet, ik geniet er elke week weer van hoe goed jullie best doen en natuurlijk om die ranglijsten te zien springen. Ik doe dit met plezier en zal dit ook zeker blijven doen!

Oja nog 1 ding, misschien dat er dit jaar nog een prijs te winnen valt voor zowel winnaar van week voorspelling / maandvoorspelling als jaarvoorspelling. Ik ben hier nog 1 en ander aan het uitzoeken. Wat dit is laat ik nog even op de achtergrond :)

@MissHobje / @dick_laurent / @INViCTuS / @Frutsel / @LTVDK / @Nattekat / @12Beaufort / @Starhopper / @Mikeytt / @Geschiedkundige / @GarlandBriggs / @Pisces29 / @Houtenbeen / @QWARQTAARTJE / @Dven / @kvk / @Opnaarutrecht / @TweedeKlum
  donderdag 29 januari 2026 @ 10:20:26 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_219953932
Omg dik gezakt maar toch leuk om weer mee gedaan te hebben.
Gefeliciteerd @butz0rs *O*

En natuurlijk @SpeedyGJ voor alle scores en het bijhouden hiervan *O* _O_

En allemaal voor het meedoen *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 8 februari 2026 @ 20:34:19 #3
34663 SpeedyGJ
pi_220040741
We zijn inmiddels weer aantal weken verder en we gaan even terug naar 2025 - Wie is hier de weerkundige?
Ik heb voor elke user de statistieken een beetje bijgehouden, van sommige moet ik deze nog even aanvullen maar we gaan het dit jaar rustig opbouwen, in deze reeks van 17 stuks ga ik user voor user meenemen. Wat waren zijn/haar hoogtepunten? En wat was nou jou slechte week? Dit en meer gaan we de komende weken/maanden zien.

We gaan aftrappen met een user die 2 jaar geleden van naam moest veranderen en die elke keer weer alles mooi bij houd betreft de topics en soms ook de mention erin gooit zodat niemand het vergeet.
Hij scoorde 15de in de competitie lijst, we hebben het over niemand minder dan: @12Beaufort ! Applaus!

Van de 52 weken heb je er 8 gemist, dat waren de weken: 5/6/7/8/9/28/34/45. Voor elk gemiste week kreeg jij 10 punten boven op de user die laatste staat.
In totaal was je 6x misser van de week en heb je 0x te laat ingevoerd (na 23:59).

Door het missen van jou weken is jou hoogste score 19,67 punten, de laagste score was 1,60 punten en de gemiddelde ligt op 7,68 punten.
De aantal strafpunten zijn 0,5 punten, niet omdat je een keer te laat was maar omdat je in week 48 besloot de zonuren niet in te vullen, ik moest toen even denken wat ik hiermee moest doen omdat dit nog nooit sinds het begin is gebeurd. Uiteindelijk een milde straf dus :)

Je hebt in totaal 6x op het podium gestaan, 2x eerste, 1x 2de en 2x 3de.
Jou hoogste notering dus een 1ste plek, laagste is de 14de plek. Gemiddelde staat op 7.
Jou slechtste week was week 28, toen had je een score van 13,37 punten, jou beste was week 34 met 1,60 punten.

Je was het beste in het juist voorspellen van de neerslag, 18 van de 52 keer heb je deze juist geraden, daarna komt de windrichting. De zonuren heb je echter 0 keer goed geraden.

Natuurlijk kun je dit alles ook terug zien plus de andere statistieken :)
Bedankt voor jou bijdrage en hopelijk wordt 2026 een beter succes!
Hier jou overzicht:

Ik probeer voor elke user een beetje passende foto te maken, bij de 1 gaat het net wat makkelijker dan bij de ander ;)
Voor 12Beaufort heb ik een gekozen voor ruige lucht en flinke golven op het water.

Leuk feitje: Als ik 12beaufort of orkaan invoerde kreeg ik een orkaan in de lucht als spiraalvorming, grappig om te zien maar niet bruikbaar voor een afbeelding :)

Volgende keer komen de statistieken van een user die een cijfer in zijn naam heeft, dat kunnen maar 2 zijn ;) wie zal dit zijn?
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer *O*
  zondag 8 februari 2026 @ 21:03:33 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220040972
Ik zie een paars vlak met de tekst: content not vieuwable in your region?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 8 februari 2026 @ 21:11:22 #5
34663 SpeedyGJ
pi_220041029
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2026 21:03 schreef MissHobje het volgende:
Ik zie een paars vlak met de tekst: content not vieuwable in your region?
Hmm dat is gek, ik heb em gewoon op imgur neergezet zoals ik dat ook met de uitslagen doe.
Misschien even ctrl + F5 doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')