quote:Op zondag 18 januari 2026 12:26 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb trouwens we een bijkomend verschijnsel van Ozempic:
Mijn vroegere 'verslavingen'/gewoontes zijn ook in een keer weg qua ruis in mijn hoofd.
Zoals samen een flesje wijn bij het eten. Het komt gewoon niet meer in me op om dat te halen.
Lijkt wel een totale reset.
Meer mensen die zoiets ervaren?
En fast food (waar iemand het hier boven over had) moet ik al helemaal niet aan denken.
Wouw, wat lekker! Gefeliciteerdquote:Op zondag 18 januari 2026 13:17 schreef ondeugend het volgende:
Na 5 maanden ozempic 19 kilo kwijt. Nu 2 maanden op een onderhoudsdosis. 0.5 mg.
BMI in het groen.
Wat ik er van begrijp is dat je het gewoon langzaam af moet bouwen. En er echt een paar maanden de tijd voor moet nemen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er ook al mensen in een fase na het ozempic(of andere middelen) gebruik? Hoe verloopt dat? Of is dit iets wat je blijvend moet gebruiken ook als je weer op een fatsoenlijk(gezond dan wel beoogd) gewicht bent?
Dat laatste waarschijnlijk, als je de laatste onderzoeken erbij neemt. Gewichtstoename na stoppen met GLP-1 gaat hard, ook vergeleken met bijvoorbeeld stoppen met een dieetquote:Op zondag 18 januari 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er ook al mensen in een fase na het ozempic(of andere middelen) gebruik? Hoe verloopt dat? Of is dit iets wat je blijvend moet gebruiken ook als je weer op een fatsoenlijk(gezond dan wel beoogd) gewicht bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie tot vijf maanden met 1 pen?quote:Op zondag 18 januari 2026 15:49 schreef MommyD het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik lees vooral over afbouwen.
Ik gebruik mounjaro en bij yazen schrijven ze de hoogste dosis voor bij de 2de pen. Je krijgt dan door hoeveel klikken je moet doen om bijv. 2,5 of 3,75 mg te spuiten. En zo doe je dus 3 tot wel 5 maanden met een pen. Bij afbouwen nog langer.
Ik ben op 1 januari gestart en nu na 2 weken 3,2kg kwijt. Het voelt niet als de makkelijk weg. Maar het snelle vol zitten en het niet de hele dag aan eten denken voelt heerlijk.
Misschien een dingetje om even uit te zoeken..quote:Mounjaro KwikPen kan buiten de koelkast bij een temperatuur beneden 30ºC in totaal 30 dagen na het eerste gebruik bewaard worden en daarna moet de pen worden weggegooid.
Is inderdaad uitgezocht, bij bewaren in koelkast is die houdbaar tot de datum die op de pen staat.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Drie tot vijf maanden met 1 pen?
Na openen is mounjaro dertig dagen houdbaar. Bij mijn weten.
Van de apotheek:
[..]
Misschien een dingetje om even uit te zoeken..
De pen moet binnen 30 dagen na openen worden gebruikt, ongeacht of deze in de koelkast of op kamertemperatuur (beneden 30°C) wordt bewaard.quote:Op zondag 18 januari 2026 20:20 schreef MommyD het volgende:
[..]
Is inderdaad uitgezocht, bij bewaren in koelkast is die houdbaar tot de datum die op de pen staat.
Via de internist inderdaad. Per april volg ik een jaar gli.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:58 schreef MommyD het volgende:
Ik ga even kijken of ik het terug kan kijken.
Sophia, gebruik je dit via de huisarts, en was dit dan de enige keuze? Wel fijn dat het vergoed gaat worden.
Lijkt me ook wel frustrerend, wellicht helpt het om een wekker te zetten? En een dagboek bij te houden wat je eet zodat je weet hoeveel je binnen krijgt?
voor dit soort verzoeken is normaliter op voorhand toestemming nodig. Bij deze is deze alsnog gegeven.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 10:07 schreef Obesitasmedicatie het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Voor een nieuwe studie van de Wageningen Universiteit, voeding & gezondheid, zijn we nog op zoek naar deelnemers die gaan starten, bezig zijn of gestopt zijn met gewichtsreducerende medicatie.
Het onderzoek bestaat uit een digitale vragenlijst en een eetdagboek van 3 dagen via een app. Dit verwerken wij anoniem.
Als bedankje krijgt u via een van onze tools een voedingsadvies over uw eetpatroon.
Met de resultaten van dit onderzoek hopen wij meer inzicht te krijgen op hoe uw eetpatroon er nu uitziet en kunnen wij richtlijnen ontwikkelen voor diëtisten om eventueel tekorten van voedingsstoffen tegen te gaan.
Meedoen? Stuur een mail naar obesitasmedicatie@wur.nl
Hoi! Spannend! Was je al iets kwijt in de eerste week? Eiwitten is lastig inderdaad; maar een handje nootjes vind ik altijd fijn!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Hoi!![]()
Ik kom me ook melden.
Vorige week vrijdag begonnen met 0,25mg Ozempic, vandaag de 2e shot gehad.
Afgelopen week begonnen met tracken in de EetMeter van het Voedingscentrum, dat geeft wel nieuwe inzichten. Als vegetariër kom ik maar aan de 100gram eiwitten per dag, moeten er 150 zijn.. Dus even puzzelen hoe ik dat omhoog krijg.
Mijn doel de komende maanden is om van mijn suikerverslaving af te komen. En om mijn ´maag te laten krimpen´. Ik heb altijd HONGER en ken geen ´vol´.
Edit; via GetWellis.
Kilo per week, lekker!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:25 schreef MommyD het volgende:
[..]
Hoi! Spannend! Was je al iets kwijt in de eerste week? Eiwitten is lastig inderdaad; maar een handje nootjes vind ik altijd fijn!
Ik heb inmiddels mijn 6de prik gezet, 2,5mg Mounjaro. Nu 6kg kwijt. Volgende week ga ik iets meer spuiten.
Als je geen honger hebt moet je niet etenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:23 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels mijn laatste Ozempic injectie 0,50 gehad. Op zich gaat het prima, en ik merk dat ik zelden trek heb. Toch kan ik bijna net zoveel eten als ik voorheen deed, zonder misselijk o.i.d te worden, dus dat is wel jammer. Alles blijft namelijk wel lekker natuurlijk.
Verder ben ik wel steeds fitter aan het worden, maar dat komt deels ook omdat het zonde is om veel te eten terwijl je elke maand een berg geld betaalt. Ik hoop dat de 1,0mg vanaf volgende week echt de game changer is.
Ik begrijp wat je zegt, en dat doe ik meestal ook niet meer. Maar ik had gehoopt dat ik nog maar heel weinig zou kunnen eten, en dat is helaas niet het geval. Ik kan prima voor 3 personen eten, maar dat doe ik niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:37 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Als je geen honger hebt moet je niet eten![]()
Ik heb nog wel steeds het hongergevoel maar zit ook snel vol, ik eet mezelf niet meer misselijk gelukkig. Ik hoop wel dat de foodnoise gauw weggaat, dan kan ik me echt focussen op de leefstijlverandering.
Ik snap hetquote:Op zaterdag 7 februari 2026 00:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, en dat doe ik meestal ook niet meer. Maar ik had gehoopt dat ik nog maar heel weinig zou kunnen eten, en dat is helaas niet het geval. Ik kan prima voor 3 personen eten, maar dat doe ik niet.
Ben al blij dat ik nog maar zelden trek heb, maar ook wel jaloers op de velen mensen die überhaupt niet veel kunnen eten ivm Ozempic.
Meer mensen?quote:Juist in deze eerste maanden is het heel normaal dat je vragen hebt. "Gaat het snel genoeg?" of "Hoe ga ik om met deze bijwerkingen?"
Om je zekerheid en houvast te geven in deze startfase, nodigen we je uit voor ons live webinar op dinsdagavond 10 februari om 19:00 uur.
Nee, misselijk worden moet je eigenlijk ook niet willen. Aan de andere kant: Dan ga je wel vanzelf minder eten, want je wil niet misselijk worden. Bij mij heeft het er nooit zo aan gelegen dat ik nou de hele dag trek had en daardoor teveel ging eten, maar ik vond het vooral gewoon lekker. En dan werkt vooral dat kramp krijgen en misselijk kunnen worden, als je iets teveel eet, welquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:55 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik snap hetDat zij minder kúnnen eten ligt volgens mij ook een groot deel aan het feit dat ze misselijk worden of kramp krijgen, dat moet je ook niet willen..
Ja, dat langzaam afbouwen, liefst nog rustiger dan het tempo waarin je opgebouwd hebt, wordt aangeraden. Hoor ik nu. "Focus op duurzaam, niet op snel".quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:55 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron Ben benieuwd of ze je hetzelfde vertellen als dat ze mij deden.
Ze hebben mij destijds aangeraden het opbouwschema andersom weer af te bouwen..
Maar....
Dat doe ik niet. Het leek mij te snel.
Vandaar dat ik nu al een maand of 3 op 0,5 zit en zo met een pen 8 weken kan doen.
Ik val nog steeds af al is het minimaal en denk er over om 16 weken met een pen te gaan doen en goed te controleren of de vloeistof helder blijft. Op andere fora zegt men dat dat gewoon kan. Ik ben echter nog niet zeker of ik dat ga doen. Na deze pen stoppen en kijken wat er gebeurt is wellicht een meer verstandige optie.
Tel je dan gewoon het aantal klikjes, om de dosis te halveren?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:55 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron Ben benieuwd of ze je hetzelfde vertellen als dat ze mij deden.
Ze hebben mij destijds aangeraden het opbouwschema andersom weer af te bouwen..
Maar....
Dat doe ik niet. Het leek mij te snel.
Vandaar dat ik nu al een maand of 3 op 0,5 zit en zo met een pen 8 weken kan doen.
Ik val nog steeds af al is het minimaal en denk er over om 16 weken met een pen te gaan doen en goed te controleren of de vloeistof helder blijft. Op andere fora zegt men dat dat gewoon kan. Ik ben echter nog niet zeker of ik dat ga doen. Na deze pen stoppen en kijken wat er gebeurt is wellicht een meer verstandige optie.
18 klikjes = 0.25 mgquote:Op dinsdag 10 februari 2026 20:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Tel je dan gewoon het aantal klikjes, om de dosis te halveren?
hoeveel klikjes is dat dan?
Dit sla ik even op. Dank je.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 20:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
18 klikjes = 0.25 mg
36 klikjes = 0.5 mg
72 klikjes = 1.0 mg
Dit alles met de pennen van Wellis waar je normaal elke week 1 mg mee spuit.
Dit is dus niet volgens de regels dat je hem na 6 weken niet meer mag gebruiken.
Het is geen advies van mij maar wel een optie.
Wauw, goed gedaan!quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:40 schreef Moosert het volgende:
Hoi! Ik lees graag mee. Ik ben in mei begonnen met Mounjaro en heb in december mijn doel behaald van min 35 kilo. Ik ben begonnen met 120 kilo en weeg nu dus 85. Dat was mijn streefgewicht en ik merk sinds ik dat heb behaald de motivatie om nog meer af te vallen een beetje weg is en ik liever eerst stabiliseer. Maar als vrouw van 1.73 mogen er nog wel een paar kilootjes af in de toekomst vind ik. Maar ik ben al meer dan tevreden om nu te wegen wat ik 30 jaar geleden voor het laatst woog 😁
Dank je 😊. Ja absoluut. Om te beginnen had ik veel minder trek in zoet toen ik begon met spuiten en dat was altijd mijn grote valkuil dus dat was heel fijn. Eerst at ik bijna elke dag wel een chocoladereep of m&m's en daar had ik helemaal geen trek meer in. Ook ben ik meer eiwitten gaan eten en meer groenten en fruit. En doordeweeks niks meer pakken na het avondeten.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wauw, goed gedaan!
Heb je veel grote aanpassingen gemaakt in je voedingspatroon?
Goed verhaalquote:Op vrijdag 13 februari 2026 20:12 schreef Moosert het volgende:
[..]
Dank je 😊. Ja absoluut. Om te beginnen had ik veel minder trek in zoet toen ik begon met spuiten en dat was altijd mijn grote valkuil dus dat was heel fijn. Eerst at ik bijna elke dag wel een chocoladereep of m&m's en daar had ik helemaal geen trek meer in. Ook ben ik meer eiwitten gaan eten en meer groenten en fruit. En doordeweeks niks meer pakken na het avondeten.
Ik ben van de concerten/festivals en borrelen en drink dan graag een speciaal biertje en dat ben ik blijven doen maar dat pastte ook gewoon qua calorieën wanneer ik de hele week had opgelet.
Ik denk dat ik eerst rond de 3500 kcal per dag at en met Mounjaro rond de 1300/1400. Dus dan gaat het snel. En nu zit het gezonde eetpatroon er helemaal ingebakken!
Wat een resultaat! Ben je buiten het doorbreken van de slechte gewoontes ook meer gaan bewegen of is dit puur op minder eten?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 20:12 schreef Moosert het volgende:
[..]
Dank je 😊. Ja absoluut. Om te beginnen had ik veel minder trek in zoet toen ik begon met spuiten en dat was altijd mijn grote valkuil dus dat was heel fijn. Eerst at ik bijna elke dag wel een chocoladereep of m&m's en daar had ik helemaal geen trek meer in. Ook ben ik meer eiwitten gaan eten en meer groenten en fruit. En doordeweeks niks meer pakken na het avondeten.
Ik ben van de concerten/festivals en borrelen en drink dan graag een speciaal biertje en dat ben ik blijven doen maar dat pastte ook gewoon qua calorieën wanneer ik de hele week had opgelet.
Ik denk dat ik eerst rond de 3500 kcal per dag at en met Mounjaro rond de 1300/1400. Dus dan gaat het snel. En nu zit het gezonde eetpatroon er helemaal ingebakken!
Op zich wandelde ik al best veel en dat ben ik blijven doen. Ik ben begonnen met yoga maar dat is meer voor mijn mindset (heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen) en ik ga binnenkort beginnen met krachttraining met mijn oudste zoon van 15 en zijn vrienden 😄. Ben benieuwd! Het is wel echt nodig om wat spieren te kweken want soms doet het gewoon pijn bij het zitten of liggen wanneer ik mijn botten overal voel!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 08:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een resultaat! Ben je buiten het doorbreken van de slechte gewoontes ook meer gaan bewegen of is dit puur op minder eten?
Ik mag vrijdag al 2x 0,25mg spuitenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Derde 0,25mg dosis zit er in. Ik zag nu pas de vloeistof verminderen, heb een beetje extra gespoten.
Heb maandag een voortgangsgesprek en zal dan ook vragen of ik eerst deze pen mag opmaken voor ik met een andere begin. Zo zonde anders!
Heb via internet al een doosje extra naaldjes besteld, komt goed van pas dan.
Dat was het voor mij wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:23 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels mijn laatste Ozempic injectie 0,50 gehad. Op zich gaat het prima, en ik merk dat ik zelden trek heb. Toch kan ik bijna net zoveel eten als ik voorheen deed, zonder misselijk o.i.d te worden, dus dat is wel jammer. Alles blijft namelijk wel lekker natuurlijk.
Verder ben ik wel steeds fitter aan het worden, maar dat komt deels ook omdat het zonde is om veel te eten terwijl je elke maand een berg geld betaalt. Ik hoop dat de 1,0mg vanaf volgende week echt de game changer is.
Ik heb nog niet veel te vertellen natuurlijk;quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:16 schreef yvette1982 het volgende:
Allereerst iedereen proficiat met de knappe resultaten waarvan ik hier lees.
Zelf heb ik ook nu serieuze interesse om hulp via een pen te gebruiken. Dit omdat ik echt veel te zwaar ben en het probleem zit bij mij vooral dat ik eten heerlijk vind en teveel eet.
Ik vroeg mij af of jullie nog goede suggesties hebben met ervaringen van de diverse aanbieders. Zit er nog veel verschil in prijs. En is de hoeveelheid die je spuit afhankelijk van je gewicht of de fase waarin je zit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |