abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2026 @ 12:41:07 #1
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219865599
Afvallen met injecties is een medische methode die gebruikmaakt van hormoonachtige stoffen (GLP-1 en/of GIP) die het hongergevoel verminderen en het verzadigingsgevoel verhogen, wat leidt tot minder eten en gewichtsverlies. Populaire medicijnen zijn Ozempic, Wegovy (beiden semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide), waarbij Mounjaro vaak als het meest effectieve wordt gezien vanwege zijn dubbele werking op zowel GLP-1 als GIP hormonen. De injecties zijn alleen op recept verkrijgbaar en moeten altijd gecombineerd worden met gedragsverandering, zoals een aangepast eetpatroon en meer beweging, om blijvend succes te garanderen.

Hoe het werkt.

Hormonale werking:
De injecties nabootsen het natuurlijke hormoon GLP-1 en soms ook GIP, die in de darmen worden aangemaakt na een maaltijd.

Verminderde eetlust:
Deze hormonen verminderen de eetlust, verlagen het hongergevoel en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Lagere calorie-inname:
Doordat je minder eet, krijg je minder calorieën binnen, wat bijdraagt aan gewichtsverlies.

Verhoogd verzadigingsgevoel:
Het medicijn zorgt ervoor dat je sneller vol raakt en dat je maag langzamer leegt.

In eerste instantie was het bedoeld voor mensen met diabetes type 2 om de bloedsuikerspiegel te verlagen en de aanmaak van insuline te stimuleren.

Receptplichtig medicijn
Goed om te weten: deze medicijnen zijn veilig en effectief bevonden door het Ministerie van Volksgezondheid. De dagelijkse mini-injecties zijn over het algemeen namelijk pijnloos en de resultaten zijn revolutionair. Maar het is niet zomaar een traject. Om ‘medisch af te vallen met injecties’ moet je een doktersrecept krijgen.

De praktijk leert echter dat je het erg gemakkelijk buiten de huisarts om op de vrije markt kunt krijgen. Tekorten zijn niet meer aan de orde.
Via de huisarts wordt het vooralsnog alleen vergoed door de zorgverzekeraar wanneer er diabetes type 2 is geconstateerd. Wanneer dit niet het geval is zal je het zelf moeten betalen.

Tot slot hier nog wat meer uitleg met beelden

https://eenvandaag.avrotr(...)n-als-ozempic-153122

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-razend-populair.

Bekijk deze YouTube-video
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 18 januari 2026 @ 12:44:35 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219865626
Laatste post vorige topic;

quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:26 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb trouwens we een bijkomend verschijnsel van Ozempic:
Mijn vroegere 'verslavingen'/gewoontes zijn ook in een keer weg qua ruis in mijn hoofd.
Zoals samen een flesje wijn bij het eten. Het komt gewoon niet meer in me op om dat te halen.

Lijkt wel een totale reset.

Meer mensen die zoiets ervaren?
En fast food (waar iemand het hier boven over had) moet ik al helemaal niet aan denken.
pi_219865701
En een update (misschien wel leuk om te delen):
Vier maanden bezig met Ozempic, 12 kilo er af.
In dit tempo ruim voor de zomer een normaal BMI. _O_
  zondag 18 januari 2026 @ 13:17:01 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219865811
Na 5 maanden ozempic 19 kilo kwijt. Nu 2 maanden op een onderhoudsdosis. 0.5 mg.

BMI in het groen.
pi_219865830
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:17 schreef ondeugend het volgende:
Na 5 maanden ozempic 19 kilo kwijt. Nu 2 maanden op een onderhoudsdosis. 0.5 mg.

BMI in het groen.
Wouw, wat lekker! Gefeliciteerd *O*
  zondag 18 januari 2026 @ 14:05:39 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219866107
Zijn er ook al mensen in een fase na het ozempic(of andere middelen) gebruik? Hoe verloopt dat? Of is dit iets wat je blijvend moet gebruiken ook als je weer op een fatsoenlijk(gezond dan wel beoogd) gewicht bent?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219866185
quote:
16s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er ook al mensen in een fase na het ozempic(of andere middelen) gebruik? Hoe verloopt dat? Of is dit iets wat je blijvend moet gebruiken ook als je weer op een fatsoenlijk(gezond dan wel beoogd) gewicht bent?
Wat ik er van begrijp is dat je het gewoon langzaam af moet bouwen. En er echt een paar maanden de tijd voor moet nemen.

Maar ben ook heel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
pi_219867104
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik lees vooral over afbouwen.
Ik gebruik mounjaro en bij yazen schrijven ze de hoogste dosis voor bij de 2de pen. Je krijgt dan door hoeveel klikken je moet doen om bijv. 2,5 of 3,75 mg te spuiten. En zo doe je dus 3 tot wel 5 maanden met een pen. Bij afbouwen nog langer.

Ik ben op 1 januari gestart en nu na 2 weken 3,2kg kwijt. Het voelt niet als de makkelijk weg. Maar het snelle vol zitten en het niet de hele dag aan eten denken voelt heerlijk.
pi_219867153
quote:
16s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat laatste waarschijnlijk, als je de laatste onderzoeken erbij neemt. Gewichtstoename na stoppen met GLP-1 gaat hard, ook vergeleken met bijvoorbeeld stoppen met een dieet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219869601
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:49 schreef MommyD het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik lees vooral over afbouwen.
Ik gebruik mounjaro en bij yazen schrijven ze de hoogste dosis voor bij de 2de pen. Je krijgt dan door hoeveel klikken je moet doen om bijv. 2,5 of 3,75 mg te spuiten. En zo doe je dus 3 tot wel 5 maanden met een pen. Bij afbouwen nog langer.

Ik ben op 1 januari gestart en nu na 2 weken 3,2kg kwijt. Het voelt niet als de makkelijk weg. Maar het snelle vol zitten en het niet de hele dag aan eten denken voelt heerlijk.
Drie tot vijf maanden met 1 pen?
Na openen is mounjaro dertig dagen houdbaar. Bij mijn weten.

Van de apotheek:

quote:
Mounjaro KwikPen kan buiten de koelkast bij een temperatuur beneden 30ºC in totaal 30 dagen na het eerste gebruik bewaard worden en daarna moet de pen worden weggegooid.
Misschien een dingetje om even uit te zoeken.. :o
pi_219870086
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Drie tot vijf maanden met 1 pen?
Na openen is mounjaro dertig dagen houdbaar. Bij mijn weten.

Van de apotheek:
[..]
Misschien een dingetje om even uit te zoeken.. :o
Is inderdaad uitgezocht, bij bewaren in koelkast is die houdbaar tot de datum die op de pen staat.
  zondag 18 januari 2026 @ 20:32:48 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219870227
Bij Ozempic staat een houdbaarheidsdatum op de pen. Maar die geldt zolang de pen nog niet open is.
Eenmaal open zou hij 6 weken houdbaar zijn in of buiten de koelkast. In België zelfs 8 weken gek genoeg. Ik doe 8 weken aanhouden maar blijf goed opletten of de vloeistof helder is voor ik prik.
pi_219870562
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:20 schreef MommyD het volgende:

[..]
Is inderdaad uitgezocht, bij bewaren in koelkast is die houdbaar tot de datum die op de pen staat.
De pen moet binnen 30 dagen na openen worden gebruikt, ongeacht of deze in de koelkast of op kamertemperatuur (beneden 30°C) wordt bewaard.

Dus geen 3 a 5 maanden.

Let op je veiligheid.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 19:07:46 #14
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219942317
1Vandaag had een item over afslankmedicatie vanavond.
Voor de meeste mensen terug te kijken denk ik.
pi_219953351
Saxenda is voor mij nog wat teleurstellend maar dat ligt ook wss aan mezelf. Heb nog steeds veel honger. 🤪
Half November begonnen en -4. Betaal het zelf. Ca 234 incl naalden. Vanaf april dan vergoed.

Vandaag voor het eerst nieuwe dosis halen. Maar ik vergeet het regelmatig te spuiten, dus helpt niet mee. 🥲 Mijn adhd hoofd en routines krijgen is gewoon lastig. Maar ik doe mijn best.

Hoop er wel nog deze maand -3 af te krijgen. Merk het wel in mijn omvang.

Ik sport 3x pw en let goed op eiwitten..maar kan nog steeds veel zin hebben in troep.

Bespaar wel weer op eten zoals chips en mejk. Maar gezonde meuk kost ook veel.
Frustrerende is dat ik echt tijden gehad dat ik dagelijks een zak chips leeg kon vreten en daar dus ook niet perse van aankwam. Ik eet nu nooit meer chip
s en val niet af. 🥲

Zit ook sinds een paar maanden aan anticonceptie pil en merk door dat hormonen stabieler zijn ik ook minder honger heb dan eerst. Maar wel nog altijd.

Over twee maanden krijg ik het vergoed.
pi_219953736
Ik ga even kijken of ik het terug kan kijken.

Sophia, gebruik je dit via de huisarts, en was dit dan de enige keuze? Wel fijn dat het vergoed gaat worden.

Lijkt me ook wel frustrerend, wellicht helpt het om een wekker te zetten? En een dagboek bij te houden wat je eet zodat je weet hoeveel je binnen krijgt?
pi_219954595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 09:58 schreef MommyD het volgende:
Ik ga even kijken of ik het terug kan kijken.

Sophia, gebruik je dit via de huisarts, en was dit dan de enige keuze? Wel fijn dat het vergoed gaat worden.

Lijkt me ook wel frustrerend, wellicht helpt het om een wekker te zetten? En een dagboek bij te houden wat je eet zodat je weet hoeveel je binnen krijgt?
Via de internist inderdaad. Per april volg ik een jaar gli.

Ik hou het bij via yazio..

Wekker zetten is niet zo helpvol. 🤪 Maar komt goed.
pi_219954751
Wilde mijn huisarts mij een jaar geleden alleen Saxenda voorschrijven (GLI leefregels volgde ik al) zie ik nu dat er in mijn dossier staat dat mijn gebruik van Ozempic voorgeschreven is.
Eens achter aan bellen of ik het dan ook via de normale apotheek kan kopen.

Afijn.... huisartsen doen kennelijk minder moeilijk tegenwoordig.
Wellicht voor meer mensen een duwtje om toch nu maar eens te gaan informeren bij de eigen huisarts.

Artsen schrijven meer afslankmedicatie voor aan obesitaspatiënten - https://nos.nl/l/2600122

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 29-01-2026 15:56:12 ]
pi_219955569
Omdat ik eerst bij de huisarts was geweest had ik pas doorgegeven dat ik via Yazen ben gestart met Mounjaro. Dus kreeg reactie en ze zou het in mij dossier zetten. Dezelfde dag word ik gebeld door de apotheek, hallo klopt het dat u MJ voorgeschreven heeft gekregen? Ehh nee.. ohh nee we vonden het al raar. Maar u gebruikt het wel, ehh ja klopt…
  vrijdag 30 januari 2026 @ 02:37:23 #20
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_219960167
Mijn BMI is al jarenlang 24,0. Ik heb geen injecties nodig want ik heb een ijzeren wilskracht.
pi_219968377
Goedemorgen allemaal,

Voor een nieuwe studie van de Wageningen Universiteit, voeding & gezondheid, zijn we nog op zoek naar deelnemers die gaan starten, bezig zijn of gestopt zijn met gewichtsreducerende medicatie.

Het onderzoek bestaat uit een digitale vragenlijst en een eetdagboek van 3 dagen via een app. Dit verwerken wij anoniem.
Als bedankje krijgt u via een van onze tools een voedingsadvies over uw eetpatroon.

Met de resultaten van dit onderzoek hopen wij meer inzicht te krijgen op hoe uw eetpatroon er nu uitziet en kunnen wij richtlijnen ontwikkelen voor diëtisten om eventueel tekorten van voedingsstoffen tegen te gaan.

Meedoen? Stuur een mail naar obesitasmedicatie@wur.nl
  Admin zaterdag 31 januari 2026 @ 10:37:56 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_219968531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 10:07 schreef Obesitasmedicatie het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Voor een nieuwe studie van de Wageningen Universiteit, voeding & gezondheid, zijn we nog op zoek naar deelnemers die gaan starten, bezig zijn of gestopt zijn met gewichtsreducerende medicatie.

Het onderzoek bestaat uit een digitale vragenlijst en een eetdagboek van 3 dagen via een app. Dit verwerken wij anoniem.
Als bedankje krijgt u via een van onze tools een voedingsadvies over uw eetpatroon.

Met de resultaten van dit onderzoek hopen wij meer inzicht te krijgen op hoe uw eetpatroon er nu uitziet en kunnen wij richtlijnen ontwikkelen voor diëtisten om eventueel tekorten van voedingsstoffen tegen te gaan.

Meedoen? Stuur een mail naar obesitasmedicatie@wur.nl
voor dit soort verzoeken is normaliter op voorhand toestemming nodig. Bij deze is deze alsnog gegeven.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_219968659
Sorry ik wist dat niet. Ik kon het niet duidelijk in de huisregels vinden. Bedankt!
pi_220015460
Hoi! :W
Ik kom me ook melden.

Vorige week vrijdag begonnen met 0,25mg Ozempic, vandaag de 2e shot gehad.
Afgelopen week begonnen met tracken in de EetMeter van het Voedingscentrum, dat geeft wel nieuwe inzichten. Als vegetariër kom ik maar aan de 100gram eiwitten per dag, moeten er 150 zijn.. Dus even puzzelen hoe ik dat omhoog krijg.

Mijn doel de komende maanden is om van mijn suikerverslaving af te komen. En om mijn ´maag te laten krimpen´. Ik heb altijd HONGER en ken geen ´vol´.

Edit; via GetWellis.

[ Bericht 2% gewijzigd door PoesInDoos op 06-02-2026 12:51:22 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220016193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 12:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Hoi! :W
Ik kom me ook melden.

Vorige week vrijdag begonnen met 0,25mg Ozempic, vandaag de 2e shot gehad.
Afgelopen week begonnen met tracken in de EetMeter van het Voedingscentrum, dat geeft wel nieuwe inzichten. Als vegetariër kom ik maar aan de 100gram eiwitten per dag, moeten er 150 zijn.. Dus even puzzelen hoe ik dat omhoog krijg.

Mijn doel de komende maanden is om van mijn suikerverslaving af te komen. En om mijn ´maag te laten krimpen´. Ik heb altijd HONGER en ken geen ´vol´.

Edit; via GetWellis.
Hoi! Spannend! Was je al iets kwijt in de eerste week? Eiwitten is lastig inderdaad; maar een handje nootjes vind ik altijd fijn!

Ik heb inmiddels mijn 6de prik gezet, 2,5mg Mounjaro. Nu 6kg kwijt. Volgende week ga ik iets meer spuiten.
pi_220016518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 14:25 schreef MommyD het volgende:

[..]
Hoi! Spannend! Was je al iets kwijt in de eerste week? Eiwitten is lastig inderdaad; maar een handje nootjes vind ik altijd fijn!

Ik heb inmiddels mijn 6de prik gezet, 2,5mg Mounjaro. Nu 6kg kwijt. Volgende week ga ik iets meer spuiten.
Kilo per week, lekker!
Ik ben 900gram afgevallen, op voeding alleen.

Ik nam al een tijdje af en toe ongezouten nootjes, maar dat is best heel goor als je vet/zout/suiker bent gewend :') Ik neem er nu een half theelepeltje pindakaas bij, dan is het beter in te nemen.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 16:23:29 #27
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220017035
Ik heb inmiddels mijn laatste Ozempic injectie 0,50 gehad. Op zich gaat het prima, en ik merk dat ik zelden trek heb. Toch kan ik bijna net zoveel eten als ik voorheen deed, zonder misselijk o.i.d te worden, dus dat is wel jammer. Alles blijft namelijk wel lekker natuurlijk :).

Verder ben ik wel steeds fitter aan het worden, maar dat komt deels ook omdat het zonde is om veel te eten terwijl je elke maand een berg geld betaalt. Ik hoop dat de 1,0mg vanaf volgende week echt de game changer is.
pi_220017548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 16:23 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels mijn laatste Ozempic injectie 0,50 gehad. Op zich gaat het prima, en ik merk dat ik zelden trek heb. Toch kan ik bijna net zoveel eten als ik voorheen deed, zonder misselijk o.i.d te worden, dus dat is wel jammer. Alles blijft namelijk wel lekker natuurlijk :).

Verder ben ik wel steeds fitter aan het worden, maar dat komt deels ook omdat het zonde is om veel te eten terwijl je elke maand een berg geld betaalt. Ik hoop dat de 1,0mg vanaf volgende week echt de game changer is.
Als je geen honger hebt moet je niet eten :D

Ik heb nog wel steeds het hongergevoel maar zit ook snel vol, ik eet mezelf niet meer misselijk gelukkig. Ik hoop wel dat de foodnoise gauw weggaat, dan kan ik me echt focussen op de leefstijlverandering.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:58:56 #29
179002 GwaiLow
pi_220022673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 17:37 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Als je geen honger hebt moet je niet eten :D

Ik heb nog wel steeds het hongergevoel maar zit ook snel vol, ik eet mezelf niet meer misselijk gelukkig. Ik hoop wel dat de foodnoise gauw weggaat, dan kan ik me echt focussen op de leefstijlverandering.
Ik begrijp wat je zegt, en dat doe ik meestal ook niet meer. Maar ik had gehoopt dat ik nog maar heel weinig zou kunnen eten, en dat is helaas niet het geval. Ik kan prima voor 3 personen eten, maar dat doe ik niet.

Ben al blij dat ik nog maar zelden trek heb, maar ook wel jaloers op de velen mensen die überhaupt niet veel kunnen eten ivm Ozempic.
pi_220023671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:58 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt, en dat doe ik meestal ook niet meer. Maar ik had gehoopt dat ik nog maar heel weinig zou kunnen eten, en dat is helaas niet het geval. Ik kan prima voor 3 personen eten, maar dat doe ik niet.

Ben al blij dat ik nog maar zelden trek heb, maar ook wel jaloers op de velen mensen die überhaupt niet veel kunnen eten ivm Ozempic.
Ik snap het :Y Dat zij minder kúnnen eten ligt volgens mij ook een groot deel aan het feit dat ze misselijk worden of kramp krijgen, dat moet je ook niet willen..
pi_220052001
Hoe is het met iedereen? :D

Ik heb een uitnodiging gekregen van Wellis voor een webinar morgen.
quote:
Juist in deze eerste maanden is het heel normaal dat je vragen hebt. "Gaat het snel genoeg?" of "Hoe ga ik om met deze bijwerkingen?"

Om je zekerheid en houvast te geven in deze startfase, nodigen we je uit voor ons live webinar op dinsdagavond 10 februari om 19:00 uur.
Meer mensen?

Hier gaat het goed. Inmiddels -15 kilo (oktober gestart) en sinds vandaag een normaal groen BMI. Dank je Ozempic!

Ik wil gaan vragen hoe ik rustig af kan bouwen, over een maandje of zo. Wat hun advies is.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 00:10:44 #32
179002 GwaiLow
pi_220052306
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 09:55 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik snap het :Y Dat zij minder kúnnen eten ligt volgens mij ook een groot deel aan het feit dat ze misselijk worden of kramp krijgen, dat moet je ook niet willen..
Nee, misselijk worden moet je eigenlijk ook niet willen. Aan de andere kant: Dan ga je wel vanzelf minder eten, want je wil niet misselijk worden. Bij mij heeft het er nooit zo aan gelegen dat ik nou de hele dag trek had en daardoor teveel ging eten, maar ik vond het vooral gewoon lekker. En dan werkt vooral dat kramp krijgen en misselijk kunnen worden, als je iets teveel eet, wel :). Maar ja, misschien komt dat bij mij nog.
pi_220054222
@Black_Baron Ben benieuwd of ze je hetzelfde vertellen als dat ze mij deden.
Ze hebben mij destijds aangeraden het opbouwschema andersom weer af te bouwen..

Maar....
Dat doe ik niet. Het leek mij te snel.
Vandaar dat ik nu al een maand of 3 op 0,5 zit en zo met een pen 8 weken kan doen.
Ik val nog steeds af al is het minimaal en denk er over om 16 weken met een pen te gaan doen en goed te controleren of de vloeistof helder blijft. Op andere fora zegt men dat dat gewoon kan. Ik ben echter nog niet zeker of ik dat ga doen. Na deze pen stoppen en kijken wat er gebeurt is wellicht een meer verstandige optie.
pi_220058584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:55 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron Ben benieuwd of ze je hetzelfde vertellen als dat ze mij deden.

Maar....
Vandaar dat ik nu al een maand of 3 op 0,5 zit en zo met een pen 8 weken kan doen.
Ik val nog steeds af al is het minimaal en denk er over om 16 weken met een pen te gaan doen en goed te controleren of de vloeistof helder blijft. Op andere fora zegt men dat dat gewoon kan. Ik ben echter nog niet zeker of ik dat ga doen. Na deze pen stoppen en kijken wat er gebeurt is wellicht een meer verstandige optie.
Ja, dat langzaam afbouwen, liefst nog rustiger dan het tempo waarin je opgebouwd hebt, wordt aangeraden. Hoor ik nu. "Focus op duurzaam, niet op snel".

Zit nu het webinar. Wel leuk!
pi_220058631
Ozempic en Mounjaro uit het Wellis webinar, ik zal wat meetypen voor de geinsteresseerden.

"Tussen de 6e en 12e maand hebben de meesten hun streefgewicht behaald.
Daarna langzaam afbouwen, zorg dat je daarbij steeds een aantal maanden een stabiel gewicht behoudt. Uiteindelijk loopt een traject minimaal een jaar. Neem contact op voor een afbouwschema, om je balans te zoeken. Neem er je tijd voor."

Nog meer uit de webinar:

"Kwart van de mensen krijgt last van maag/darm bijwerkingen. Van misselijkheid tot maagzuur, tot diarree en opstipatie.
Die bijwerkingen moeten echter na een week of twee weer verdwijnen. Tips: Eet kleinere porties, lichtere maaltijden, frisse lucht, even naar buiten. Rennie, volkoren producten. Water drinken. Blijf bewegen."

"Ga niet te snel opbouwen, ook niet als je in het begin nog weinig merkt. Veel mensen merken pas effect na 1 a 2 maanden"

"Voorkeurspositie voor de spuit is in de buik, in het buikvet"

ophoogschema uit de webinar:

"Hoe met vakantie? Geopende ozempic pen is buiten de koeling bij tussen de 8 en 30 graden 6 weken bruikbaar."

Gewichtsverlies is gemiddeld tussen de halve en hele kilo per week.

Ongeopend in de koelkast is de pen houdpaar tot de datum op het label. Geopend (ongeacht koelkast, maar onder de 30 graden), Ozempic 6 weken, mounjaro 30 dagen. Bewaar het liefst in de koelkast.

[ Bericht 24% gewijzigd door Black_Baron op 10-02-2026 20:07:36 ]
pi_220059271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:55 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron Ben benieuwd of ze je hetzelfde vertellen als dat ze mij deden.

Maar....
Tel je dan gewoon het aantal klikjes, om de dosis te halveren?
hoeveel klikjes is dat dan?
pi_220059506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 20:14 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Tel je dan gewoon het aantal klikjes, om de dosis te halveren?
hoeveel klikjes is dat dan?
18 klikjes = 0.25 mg
36 klikjes = 0.5 mg
72 klikjes = 1.0 mg

Dit alles met de pennen van Wellis waar je normaal elke week 1 mg mee spuit.

Dit is dus niet volgens de regels dat je hem na 6 weken niet meer mag gebruiken.

Het is geen advies van mij maar wel een optie. ;)
pi_220059595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 20:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]
18 klikjes = 0.25 mg
36 klikjes = 0.5 mg
72 klikjes = 1.0 mg

Dit alles met de pennen van Wellis waar je normaal elke week 1 mg mee spuit.

Dit is dus niet volgens de regels dat je hem na 6 weken niet meer mag gebruiken.

Het is geen advies van mij maar wel een optie. ;)
Dit sla ik even op. Dank je. O+
pi_220087626
Derde 0,25mg dosis zit er in. Ik zag nu pas de vloeistof verminderen, heb een beetje extra gespoten.
Heb maandag een voortgangsgesprek en zal dan ook vragen of ik eerst deze pen mag opmaken voor ik met een andere begin. Zo zonde anders!

Heb via internet al een doosje extra naaldjes besteld, komt goed van pas dan.
pi_220087700
Hoi! Ik lees graag mee. Ik ben in mei begonnen met Mounjaro en heb in december mijn doel behaald van min 35 kilo. Ik ben begonnen met 120 kilo en weeg nu dus 85. Dat was mijn streefgewicht en ik merk sinds ik dat heb behaald de motivatie om nog meer af te vallen een beetje weg is en ik liever eerst stabiliseer. Maar als vrouw van 1.73 mogen er nog wel een paar kilootjes af in de toekomst vind ik. Maar ik ben al meer dan tevreden om nu te wegen wat ik 30 jaar geleden voor het laatst woog 😁
pi_220087711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:40 schreef Moosert het volgende:
Hoi! Ik lees graag mee. Ik ben in mei begonnen met Mounjaro en heb in december mijn doel behaald van min 35 kilo. Ik ben begonnen met 120 kilo en weeg nu dus 85. Dat was mijn streefgewicht en ik merk sinds ik dat heb behaald de motivatie om nog meer af te vallen een beetje weg is en ik liever eerst stabiliseer. Maar als vrouw van 1.73 mogen er nog wel een paar kilootjes af in de toekomst vind ik. Maar ik ben al meer dan tevreden om nu te wegen wat ik 30 jaar geleden voor het laatst woog 😁
Wauw, goed gedaan!
Heb je veel grote aanpassingen gemaakt in je voedingspatroon?
pi_220089587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:41 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wauw, goed gedaan!
Heb je veel grote aanpassingen gemaakt in je voedingspatroon?
Dank je 😊. Ja absoluut. Om te beginnen had ik veel minder trek in zoet toen ik begon met spuiten en dat was altijd mijn grote valkuil dus dat was heel fijn. Eerst at ik bijna elke dag wel een chocoladereep of m&m's en daar had ik helemaal geen trek meer in. Ook ben ik meer eiwitten gaan eten en meer groenten en fruit. En doordeweeks niks meer pakken na het avondeten.

Ik ben van de concerten/festivals en borrelen en drink dan graag een speciaal biertje en dat ben ik blijven doen maar dat pastte ook gewoon qua calorieën wanneer ik de hele week had opgelet.

Ik denk dat ik eerst rond de 3500 kcal per dag at en met Mounjaro rond de 1300/1400. Dus dan gaat het snel. En nu zit het gezonde eetpatroon er helemaal ingebakken!
pi_220090285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 20:12 schreef Moosert het volgende:

[..]
Dank je 😊. Ja absoluut. Om te beginnen had ik veel minder trek in zoet toen ik begon met spuiten en dat was altijd mijn grote valkuil dus dat was heel fijn. Eerst at ik bijna elke dag wel een chocoladereep of m&m's en daar had ik helemaal geen trek meer in. Ook ben ik meer eiwitten gaan eten en meer groenten en fruit. En doordeweeks niks meer pakken na het avondeten.

Ik ben van de concerten/festivals en borrelen en drink dan graag een speciaal biertje en dat ben ik blijven doen maar dat pastte ook gewoon qua calorieën wanneer ik de hele week had opgelet.

Ik denk dat ik eerst rond de 3500 kcal per dag at en met Mounjaro rond de 1300/1400. Dus dan gaat het snel. En nu zit het gezonde eetpatroon er helemaal ingebakken!
Goed verhaal O+ Ik hoop dat je het zo mooi vol kan houden. Al is dat niet de juiste bewoording natuurlijk.
Ik hoop over een half jaar ook zo'n flink eind op weg te zijn!
  zaterdag 14 februari 2026 @ 08:51:29 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220092265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 20:12 schreef Moosert het volgende:

[..]

Wat een resultaat! Ben je buiten het doorbreken van de slechte gewoontes ook meer gaan bewegen of is dit puur op minder eten?
Resistance is futile.
pi_220092394
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 08:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat een resultaat! Ben je buiten het doorbreken van de slechte gewoontes ook meer gaan bewegen of is dit puur op minder eten?
Op zich wandelde ik al best veel en dat ben ik blijven doen. Ik ben begonnen met yoga maar dat is meer voor mijn mindset (heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen) en ik ga binnenkort beginnen met krachttraining met mijn oudste zoon van 15 en zijn vrienden 😄. Ben benieuwd! Het is wel echt nodig om wat spieren te kweken want soms doet het gewoon pijn bij het zitten of liggen wanneer ik mijn botten overal voel!
pi_220094732
Ruim een maand geleden ben ik gestopt met mijn 2e serie Saxenda. Al met al heb ik het 2x een (ongeveer) halfjaar gebruikt, met een tussenstop van enkele maanden.

Na de eerste stop kwam ik wel een aantal kilo's aan. In de tweede Saxenda serie heb ik daar wel weer een paar van af gekregen maar het netto effect was een stuk minder dan in de eerste serie.

Bij mijn recente stop was het dus wel even spannend wat er zou gebeuren. De eetmeter is inmiddels een echte vriend geworden, evenals de stappenteller. Ik vul alles in wat ik eet, zo houd ik niet alleen de kilocalorieen in de gaten maar ook de inname van nuttige en minder nuttige stoffen. Ik stuur nu op <1800 kCal en tussen de 4000 en 6000 stappen per dag.

Geen groei-effect deze keer. Integendeel, de metingen van de laatste weken wijzen op tussen een halve en een hele kilo minder dan op het moment van stoppen.
Toen ik laatst met twee sixpacks met 1,5 liter colaflessen (suikervrij !) van de auto naar binnen liep realiseerde ik me dat dit ongeveer het gewicht is dat ik in de laatste paar jaar heb ingeleverd. Verbluffend, ik hoef ze niet meer terug die kilo's.
-
pi_220117852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Derde 0,25mg dosis zit er in. Ik zag nu pas de vloeistof verminderen, heb een beetje extra gespoten.
Heb maandag een voortgangsgesprek en zal dan ook vragen of ik eerst deze pen mag opmaken voor ik met een andere begin. Zo zonde anders!

Heb via internet al een doosje extra naaldjes besteld, komt goed van pas dan.
Ik mag vrijdag al 2x 0,25mg spuiten :Y Omdat er nauwelijks bijwerkingen zijn (en ook nog niet echt ´werkingen´ ;) )
Dan is het even inschatten hoeveel vloeistof er overblijft, misschien kan ik er de week op nog een keer 2x 0,25 mee doen.

Hoe zit dit met de 0,5mg en 1mg pennen? Halen jullie daar extra dosissen uit?
pi_220130477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 16:23 schreef GwaiLow het volgende:

Dat was het voor mij wel.

Van 0.25/0.50 merkte ik echt helemaal niks. Behalve dan dat ik in alle maanden dat ik bezig ben, geen 1 keer een "vreetbui" heb gehad. Dat is inmiddels nu 5 maanden. Dus in die zin hielp het enorm.

Bij 1.0 merk ik er wel meer van. Sowieso dat ik sneller vol zit en genoeg heb. Maar ook van een bijeffect, darmkramp. Als ik nu teveel vet eet en/of suiker, dan krijg ik echt enorme krampen in mijn buik inclusief diarree en opgeblazen buik. Dat is echt geen pretje, dus ben nu ook veel voorzichtiger met eten.

Al met al ben ik wel tevreden over het gebruik. Want ik heb geen last van vreetbuien en drang naar slecht eten, ondanks dat ik al een tijd bezig ben met dit dieet. Denk dat ik nu een kilo of 11/12 kwijt ben en wil dat het liefst nog verdubbelen. Dan heb ik weer een goed gewicht.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:16:52 #49
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220206105
Allereerst iedereen proficiat met de knappe resultaten waarvan ik hier lees.

Zelf heb ik ook nu serieuze interesse om hulp via een pen te gebruiken. Dit omdat ik echt veel te zwaar ben en het probleem zit bij mij vooral dat ik eten heerlijk vind en teveel eet.

Ik vroeg mij af of jullie nog goede suggesties hebben met ervaringen van de diverse aanbieders. Zit er nog veel verschil in prijs. En is de hoeveelheid die je spuit afhankelijk van je gewicht of de fase waarin je zit?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_220206948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:16 schreef yvette1982 het volgende:
Allereerst iedereen proficiat met de knappe resultaten waarvan ik hier lees.

Zelf heb ik ook nu serieuze interesse om hulp via een pen te gebruiken. Dit omdat ik echt veel te zwaar ben en het probleem zit bij mij vooral dat ik eten heerlijk vind en teveel eet.

Ik vroeg mij af of jullie nog goede suggesties hebben met ervaringen van de diverse aanbieders. Zit er nog veel verschil in prijs. En is de hoeveelheid die je spuit afhankelijk van je gewicht of de fase waarin je zit?
Ik heb nog niet veel te vertellen natuurlijk;

Ik koop het via GetWellis. De Ozempic is ongeacht de dosering ¤250,- per pen. Je kan via de site zelf de nieuwe pen vervroegd of later laten komen.

@ondeugend had hier laatst een code voor ¤80,- korting op je eerste bestelling, zij krijgt dan 10% korting op haar eigen. Ik heb evt ook zo'n code voor andere belangstellenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')