Zwarte Piet is een populair onderwerp en dat betekent dat er veel Zwarte Pieten zijn. En hoe meer zwarte mannen en hoe meer zwarte vrouwen er zijn hoe groter het aantal roddels. Nederland wordt (mede door de media) steeds preutser en dat hoeft niet altijd daadwerkelijk te betekenen dat er echt wat gebeurd is.
De genoemde Zwarte Piet heeft een flinke geschiedenis aan muziek opgebouwd. Hij had destijds veel fans en ook ik was een fan van hem. Niet heel traditioneel op het gebied van fictieve kindermishandeling en ook zelden echt donkerzwart maar toch prima te beluisteren muziek.
Als artiesten een smet op hun imago hebben dan blijf ik gewoon hun muziek luisteren. Hoe rijker het media-archief hoe beter vind ik zelf.
quote:
Haha.

Dat verklaart ook meteen de 'zwartepietendiscussie' oftewel de onterechte racisme-aantijgingen tegen de figuur Zwarte Piet in het algemeen.
[ Bericht 15% gewijzigd door Kaatje2658 op 24-01-2026 23:45:40 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.