Nou precies. Ik heb er geen moeite mee want ik wil gewoon niet. Maar ken genoeg gevallen waarbij stellen moedeloos worden van alle mislukte pogingen om er aan te beginnen. En ja soms lukt het alsnog maar soms ook echt gewoon niet. Ook zo storend als je zegt "ik heb geen kinderen" en dan wordt gevraagd waarom niet. Voor mij is het een keuze, maar je zou maar ongewenst kinderloos zijn, hartstikke pijnlijk. En ik ga jou toch ook niet vragen waarom je geen katten, alpaca's of cavia's hebt?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:04 schreef Vlinder het volgende:
Ik las de op als dat we onze kinderen bewust niet op FOK laten![]()
![]()
Wij hebben 3 kinderen. Bewust en geliefd.
Kennen ook stellen die bewust en uit liefde geen kinderen willen. Ook prima.
Het is vooral klote voor de stellen die wel kinderen willen, maar ze niet kunnen kriigen
hahahaha echt he!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:52 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En ik ga jou toch ook niet vragen waarom je geen katten, alpaca's of cavia's hebt?
Na 2 kinderen ben je officieel mentaal gebroken en dan maakt het niet meer uit hoeveel kinderen er daarna nog volgenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef poolmetuitkering het volgende:
Vraagje aan mensen met kinderen en met name @:roos94
Vaak horen kinderlozen iets als 'wanneer ga je beginnen aan kinderen' en als je er dan 1 hebt 'wanneer komt de volgende'
Maar krijgen mensen met 2 kinderen dan eigenlijk iets te horen als 'wanneer komt de derde' ?
Waar komt dit beeld van '2 kinderen is de norm' eigenlijk vandaan?
Kun je dit onderbouwen?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:20 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Na 2 kinderen ben je officieel mentaal gebroken en dan maakt het niet meer uit hoeveel kinderen er daarna nog volgen
Als je dat wil, prima. Maar het hoeft wat mij betreft niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:25 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Moet ik een foto van mijn hersens hier plaatsen dan
1 kind is zieliger dan geen kind, de helft van de opvoeding is het delen in een gezinquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:15 schreef roos94 het volgende:
Weet niet of ik het al eens hier had geschreven maar ik heb 1 kind en veel mensen zien dat als "geen kind" om wat voor reden dan ook. Dus ik snap wel een beetje hoe sommige mensen zich voelen.
Toen ik klein was vond ik het heel raar dat mensen bewust geen kind kregen. Zo hoort het toch? Zo wordt je brein geprogrammeerd, dat het normaal is. Maar nu heb ik er juist respect voor dat mensen zich niet in een leven laten duwen waar ze niet op zitten te wachten alleen omdat "men" kinderen krijgen normaal vindt.
Ik heb nog nooit een vraag gehad over mijn voortplanting. Niet toen ik er geen had, niet toen ik er 1 had, en ook niet nu ik er 2 heb.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef poolmetuitkering het volgende:
Vraagje aan mensen met kinderen en met name @:roos94
Vaak horen kinderlozen iets als 'wanneer ga je beginnen aan kinderen' en als je er dan 1 hebt 'wanneer komt de volgende'
Maar krijgen mensen met 2 kinderen dan eigenlijk iets te horen als 'wanneer komt de derde' ?
Waar komt dit beeld van '2 kinderen is de norm' eigenlijk vandaan?
volgens mij ben jij dan de uitzondering die de regel bevestigdquote:Op zondag 18 januari 2026 07:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een vraag gehad over mijn voortplanting. Niet toen ik er geen had, niet toen ik er 1 had, en ook niet nu ik er 2 heb.
Ik heb het overigens ook nog nooit aan iemand anders gevraagd!
Ik vind het niet mijn plaats, ik heb er geen mening over, iedereen moet doen wat bij hem of haar past.
Hoezo is 1 kind geen kind?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:15 schreef roos94 het volgende:
Weet niet of ik het al eens hier had geschreven maar ik heb 1 kind en veel mensen zien dat als "geen kind" om wat voor reden dan ook. Dus ik snap wel een beetje hoe sommige mensen zich voelen.
Toen ik klein was vond ik het heel raar dat mensen bewust geen kind kregen. Zo hoort het toch? Zo wordt je brein geprogrammeerd, dat het normaal is. Maar nu heb ik er juist respect voor dat mensen zich niet in een leven laten duwen waar ze niet op zitten te wachten alleen omdat "men" kinderen krijgen normaal vindt.
Wat een onzin zeg - waar slaat dit op?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:49 schreef cosmosis het volgende:
[..]
1 kind is zieliger dan geen kind, de helft van de opvoeding is het delen in een gezin
Waarom zou 'geen kind' zielig zijn?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:49 schreef cosmosis het volgende:
[..]
1 kind is zieliger dan geen kind, de helft van de opvoeding is het delen in een gezin
Nou dan zeggen mensen dat je niet echt een gezin bent.quote:
Wat een bullshit opmerking is dat dan zeg. Sowieso het maatschappelijke idee 🤮quote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou dan zeggen mensen dat je niet echt een gezin bent.
"1 kind is geen kind" is een bekende uitspraak die het maatschappelijke idee weerspiegelt dat een gezin pas 'compleet' is met meerdere kinderen (meestal twee) en dat het opgroeien als enig kind als 'zielig' of onvolledig wordt gezien, maar dit is een vooroordeel; veel enig kinderen zijn gelukkig, en ouders van enig kinderen ervaren zowel uitdagingen (volledige focus, hoge verwachtingen) als voordelen (meer aandacht, rust).
.
Je hebt ook dat paasliedjequote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
"1 kind is geen kind" is een bekende uitspraak die het maatschappelijke idee weerspiegelt dat een gezin pas 'compleet' is met meerdere kinderen (meestal twee) en dat het opgroeien als enig kind als 'zielig' of onvolledig wordt gezien, maar dit is een vooroordeel; veel enig kinderen zijn gelukkig, en ouders van enig kinderen ervaren zowel uitdagingen (volledige focus, hoge verwachtingen) als voordelen (meer aandacht, rust).
.
De mensen die dit soort nonsens de wereld ingooien moeten zich vrijwillig laten inslapen 😑quote:Op zondag 18 januari 2026 09:07 schreef Rozevla het volgende:
Dus neem 3 kinderen of niet.
Minder als dat is zielig en moet je die andere gewoon laten inslapen.
Nergens op. Tenzij deze user zichzelf als zielig beschouwt en geen broers of zussen heeft.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg - waar slaat dit op?
Die opmerking heb ik echt nog nooit gehoord. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gezegd wordt door bepaalde mensen natuurlijk.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
.
Geef roos gelijk. Hebben ook 1 kind en horen regelmatig: Wanneer de tweede? 1 kind is toch niks joh etc etcquote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
.
Echt? Bizar…quote:Op zondag 18 januari 2026 16:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geef roos gelijk. Hebben ook 1 kind en horen regelmatig: Wanneer de tweede? 1 kind is toch niks joh etc etc
Extra pijnlijk is dat wij eigenlijk geen kinderen kunnen krijgen en het echt een wonder is dat we er überhaupt 1 hebben ( ICSI traject )quote:Op zondag 18 januari 2026 16:13 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Echt? Bizar…
Ik heb 1 dochter van 11 en ben nu (eindelijk) zwanger van de 2e. Gelukkig nooit die opmerking gehad.
Ik hoor juist bij ouders met 3/4/5 kinderen: ZOVEEL?!![]()
Het is echt nooit goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |