Haha, die ervaring van jou heb ik ook eens gehad. Recruiter stelde mij voor aan een bedrijf, ik werd afgewezen. Vacature bleef dat jaar meerdere keren terugkomen, recruiter wilde mij weer voorstellen. Ik vond het zonde van mijn tijd en moeite om hier nogmaals op in te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Simpelweg omdat ze zoeken naar de perfecte sollicitant. De markt is minder in het voordeel van de sollicitant dan een klein tijdje terug en dat weten die bedrijven ook.
Ook vroeger wel eens gesolliciteerd op een IT baan bij het CBR; werd afgewezen omdat er een betere kandidaat was die meer aan de eisen voldeed qua opleiding en ervaring.
Wellicht was die kandidaat ook niet geschikt, want in het jaar daarna heb ik die vacature nog 4 keer voorbij zien komen. Ook aan mij nog drie keer gevraagd of ik nog wilde solliciteren. Nee, dank je...bij dat soort bedrijven moet je ver vandaan blijven.
Ik heb - uit underground informatie - vernomen dat in sommige sectoren vooral mensen zitten die al 20-30 jaar daar zitten. Zeg maar de 'boomers'. Als dan iemand vertrekt, vaak door pensioen, willen ze die vervangen door iemand met soortgelijke ervaring. Terwijl mensen met zulke goede ervaring vaak al ergens anders goed zitten. En daarom verwachten dat je zo'n iemand vindt niet realistisch is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als een bedrijf jarenlang onafgebroken dezelfde vacatures open heeft staan dan is dat een teken dat er iets mis is. Een hoog verloop, te hoge werkdruk, slechte arbeidsvoorwaarden, of een combinatie daarvan. Maar als je dan niet eens op gesprek kan komen dan is er kans dat de werkgever andere intenties heeft dan personeel werven.
Weet je wat zeldzaam is? Een bedrijf met een goede inwerkprocedure.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:52 schreef Koettie het volgende:
Wij hebben standaard een vacature openstaat. Is het echt een toevoeging en past alles goed, aangenomen. Als er twijfel is niet. We zitten op formatie maar goed personeel is zeldzaam en werkzaamheden groeien langzaam dus uiteindelijk weer iemand nodig. Niet accuut dus kunnen kritisch zijn.
Klopt haha. Moet zeggen dat dat bij ons ook shit is. Zodanig dat de drie nieuwste nu bezig zijn met een inwerkplan nav wat zij allemaal gemist hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat zeldzaam is? Een bedrijf met een goede inwerkprocedure.
Het is raar dat men aan de nieuwste werknemers vragen om een inwerkplan te schrijven. Zoiets laat je aan de meest ervaren krachten over.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:05 schreef Koettie het volgende:
[..]
Klopt haha. Moet zeggen dat dat bij ons ook shit is. Zodanig dat de drie nieuwste nu bezig zijn met een inwerkplan nav wat zij allemaal gemist hebben.
Zij leveren aan wat ze nodig hebben/gemist hebben, zij zijn het meest 'vers' met die ervaring. En dan vullen we het met zn allen in. Het is gelukkig een leuk team dus komt altijd wel goed maar duidelijkheid bij beginnen is er (nog) niet echt bij.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is raar dat men aan de nieuwste werknemers vragen om een inwerkplan te schrijven. Zoiets laat je aan de meest ervaren krachten over.
Ja klopt. Ik heb ook weleens gewerkt bij organisaties waar een paar 100 man dezelfde functie doet. Elke paar maanden weer 100 nieuwe mensen. En zelfs daar kunnen ze personeel niet eens fatsoenlijk opleiden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat zeldzaam is? Een bedrijf met een goede inwerkprocedure.
Ja, dat ervaar ik dus ook. 1 functie waar 1 persoon voor wordt gezocht staat in nog geen jaar tijd 4x opnieuw open. Ik ben 1 keer op gesprek geweest, er waren meerdere kandidaten die dag. Maar iedereen is dus afgewezen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 08:29 schreef Daboman het volgende:
Ook een leuke: niemand aannemen. Meerdere malen meegemaakt.
Die indruk heb ik van veel organisatiesquote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Bij m'n vorige bedrijf stond er gewoon 24/7 een vacature. Hadden ze iemand aangenomen, ging die na een maand weer weg en zo ging het 1-2 jaar door.
Precies. Ik kijk daarom tegenwoordig heel bewust en vaak naar vacatures, zodat ik weet welke steeds open staan of terug komen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bedrijven die jaren achter elkaar meerdere vacatures hebben voor allerlei functies, daar loop je met een grote boog omheen.
Is het een goede werkgever dan raken die vacatures vanzelf vlot vervuld. Na een half jaar is al uitzonderlijk, laat staan na een jaar. Dan is er iets mis bij die werkgever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |