Honden trekken kinder aan.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef xminator het volgende:
Het zijn ook altijd mensen met honden die zulke rare dingen flikken. Hoe kan dat?
Omdat er verder geen hont op straat is met deze temperaturen?quote:Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef xminator het volgende:
Het zijn ook altijd mensen met honden die zulke rare dingen flikken. Hoe kan dat?
Of misschien wel pas tijdens een vroeg rondje wat hij in de ochtend met de hond liep.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het thuis veilig is. Het kind werd pas aan het einde van de dag als vermist opgegeven. Er is toen direct hoog opgeschaald, die melding van het Amber Alert kwam rond 03:00.
Das natuurlijk al raar.
Daarnaast kan het mogelijk zijn dat die man dat meisje pas laat op de avond buiten aantrof.
Ik vind het maar een raar verhaal.
Met dit hondenweer zijn het inderdaad vooral mensen met honden die door de wijken wandelen, zeker 's avonds als het donker is.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat er verder geen hont op straat is met deze temperaturen?
Onze hond loopt zomaar met iedereen mee hoor. En ik ken wel meer honden die daar geen moeite mee hebben.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:12 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dus het meisje loopt buiten met de hond van de man.
Dus ze was de hond aan het uitlaten als ik dan goed begrijp?
Wie weet doet ze dat wel vaker voor die man.
Aangezien normaal gesproken een hond niet zomaar mee gaat met een andere.
Och, gewoon lekker op kantoor erbij tijdens het uittypen van het proces verbaal zullen veel honden prima vinden. Bak water en wat eten erbij (kan meegenomen worden uit de betreffende woning).quote:Op zondag 11 januari 2026 15:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
MooiZo'n hond heeft niets te zoeken op een politiebureau. Lekker wat brokken, water en een warm mandje
Klopt inderdaad. Lijkt een niet al te fris type. Heeft jaren een vloerenbedrijf gehad dat op het huisadres ingeschreven stond, zie Google. Daar zijn de eerste reviews na het huidige nieuws ook al gedropt.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb net beelden van die man gezien, denk aan de doorsnee oude zwerver en dat is hem.
Beetje viezige dunne man met witte baard en wollen oude trui.
Dat meisje staat gewoon naast rustig hem en daar is niks vreemds aan te zien.
Die vrouw die haar herkende heeft deze beelden gemaakt toen ze op onderzoek ging en bij de man aanbelde.
Goed inlevingsvermogen denk ik. De algemene tendens is dat het wel een vieze pervert zou zijn als je tussen de regels leest. Ik denk ook dat een scenario zoals jij schetst zou kunnen bestaan.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of misschien wel pas tijdens een vroeg rondje wat hij in de ochtend met de hond liep.
Uit wat ik tot nu toe heb gelezen blijkt nog niet wanneer het meisje (ongeveer) bij die man terecht is gekomen.
Als ik vanavond laat of morgenvroeg in de ijzige kou een kind tegenkom tijdens een rondje met de hond en er gezien de weersomstandigheden risico op onderkoeling is, dan zou ik ook in eerste instantie proberen om het kind mee naar huis te krijgen enet een paar dekens op de bank te leggen zodat het zich kan opwarmen. Kopje thee, iets te eten erbij.
En als dat 's avonds laat is en het kind al een paar uur buiten was in de ijzige kou, is het niet ondenkbaar dat het kind daarna snel in een diepe slaap valt.
Tja, dan zit je daar terwijl je nog weinig tot niets van het kind weet omdat het kind waarschijnlijk nog niet veel gezegd heeft. Als het kind is weggelopen zal het mogelijk niets over thuis willen vertellen. Maar het kind kan ook verlegen zijn. Of zich schamen voor de situatie die is ontstaan. Allemaal redenen voor een kind om maar zo min mogelijk te vertellen aan de mensen die haar/hem opvangen.
En ja, natuurlijk moet je dan de politie bellen. Maar wanneer doe je dat? Meteen als je het kind hebt gevonden? Of denk je dan: och, ik vraag zo wel even waar ze woont en eventueel een telefoonnummer van de ouders. Kan ze intussen lekker op de bank zitten met een kopje thee.
Of als ze dan op de bank zit en in slaap valt... Bel je dan de politie. Of denk je "och, ik wacht een uurtje tot ze weer wakker is"...
En wat als het kind duidelijk laat weten dat je vooral niet de ouders moet bellen? En/of ook niet de politie? Als je dan gaat pushen om toch een telefoonnummer van de ouder los te peuteren of als je de politie gaat bellen, rent het kind misschien zo weer de straat op. De donkere koude nacht in. En wat gebeurt er dan? Heb je wel de politie gebeld, maar voordat die er zijn is het kind al lang weer verdwenen in de donkere nacht met alle risico's die daar bij komen. Zit je dan mooi als brave burger die het kind wilde opvangen juridisch juist, maar is de volgende ochtend het kind door onderkoeling overleden onder een boompje in het nabijgelegen park/bos.
Achteraf en vanaf de zijlijn is het allemaal heel makkelijk oordelen wat iemand had moeten doen.
Ik vraag me af of die man überhaupt een telefoon of tv had. Verder denk ik er hetzelfde over. Opgevangen en in slaapgevallen op de bank met de hond.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of misschien wel pas tijdens een vroeg rondje wat hij in de ochtend met de hond liep.
Uit wat ik tot nu toe heb gelezen blijkt nog niet wanneer het meisje (ongeveer) bij die man terecht is gekomen.
Als ik vanavond laat of morgenvroeg in de ijzige kou een kind tegenkom tijdens een rondje met de hond en er gezien de weersomstandigheden risico op onderkoeling is, dan zou ik ook in eerste instantie proberen om het kind mee naar huis te krijgen enet een paar dekens op de bank te leggen zodat het zich kan opwarmen. Kopje thee, iets te eten erbij.
En als dat 's avonds laat is en het kind al een paar uur buiten was in de ijzige kou, is het niet ondenkbaar dat het kind daarna snel in een diepe slaap valt.
Tja, dan zit je daar terwijl je nog weinig tot niets van het kind weet omdat het kind waarschijnlijk nog niet veel gezegd heeft. Als het kind is weggelopen zal het mogelijk niets over thuis willen vertellen. Maar het kind kan ook verlegen zijn. Of zich schamen voor de situatie die is ontstaan. Allemaal redenen voor een kind om maar zo min mogelijk te vertellen aan de mensen die haar/hem opvangen.
En ja, natuurlijk moet je dan de politie bellen. Maar wanneer doe je dat? Meteen als je het kind hebt gevonden? Of denk je dan: och, ik vraag zo wel even waar ze woont en eventueel een telefoonnummer van de ouders. Kan ze intussen lekker op de bank zitten met een kopje thee.
Of als ze dan op de bank zit en in slaap valt... Bel je dan de politie. Of denk je "och, ik wacht een uurtje tot ze weer wakker is"...
En wat als het kind duidelijk laat weten dat je vooral niet de ouders moet bellen? En/of ook niet de politie? Als je dan gaat pushen om toch een telefoonnummer van de ouder los te peuteren of als je de politie gaat bellen, rent het kind misschien zo weer de straat op. De donkere koude nacht in. En wat gebeurt er dan? Heb je wel de politie gebeld, maar voordat die er zijn is het kind al lang weer verdwenen in de donkere nacht met alle risico's die daar bij komen. Zit je dan mooi als brave burger die het kind wilde opvangen juridisch juist, maar is de volgende ochtend het kind door onderkoeling overleden onder een boompje in het nabijgelegen park/bos.
Achteraf en vanaf de zijlijn is het allemaal heel makkelijk oordelen wat iemand had moeten doen.
Waar zie je die?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb net beelden van die man gezien, denk aan de doorsnee oude zwerver en dat is hem.
Die vrouw die haar herkende heeft deze beelden gemaakt toen ze op onderzoek ging en bij de man aanbelde.
Wat ben jij toch altijd van de zelf gefantaseerde sensatie en stemmingmakerij. Hysterisch vrouwendingetje.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:
quote:Op zondag 11 januari 2026 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch altijd van de zelf gefantaseerde sensatie en stemmingmakerij. Hysterisch vrouwendingetje.
Ja en ik ben tevens type vieze oude zwerver. Beetje viezig en dun. Dan is de tendens gezet in ieder geval.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], jij draag ook een vieze wollen trui? En zo’n smerige baard?
stap uit je bubbelquote:Op zondag 11 januari 2026 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op Facebook bij diverse artikelen. Gaat blijkbaar ook rond op tiktok.
Ja .quote:Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], jij draag ook een vieze wollen trui? En zo’n smerige baard?
Lekker weer. Er is uberhaupt nog niet eens duidelijk of deze man verkeerde bedoelingen had.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:34 schreef bomptonking het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Lijkt een niet al te fris type. Heeft jaren een vloerenbedrijf gehad dat op het huisadres ingeschreven stond, zie Google. Daar zijn de eerste reviews na het huidige nieuws ook al gedropt.
Sorry, maar ik geloof hier geen ene reet van. Waarom zou die vrouw de beelden delenquote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Beelden zijn echt. Wellicht gefilmd als bewijsmateriaal toen ze de man ging confronteren?quote:Op zondag 11 januari 2026 20:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Sorry, maar ik geloof hier geen ene reet van. Waarom zou die vrouw de beelden delenen dan staat ze ook nog rustig naar hem? Zeker weten dat het geen AI is?
Stel dat doet ze als bewijsmateriaal. Waarom vervolgens dit soort beelden dan toch delen? Dit doe je toch gewoon om aandacht en sensatie.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef bomptonking het volgende:
[..]
Beelden zijn echt. Wellicht gefilmd als bewijsmateriaal toen ze de man ging confronteren?
Dat soort beelden gaat snel rond, via familie, vrienden van de filmer/filmster etc.
In theorie zou de buurvrouw dan voor hetzelfde moeten worden aangehouden.quote:Een woordvoerder licht toe dat hij heeft verzuimd om de ouders of politie te bellen. „Een volwassene mag niet zonder toestemming van de ouders een kind in huis nemen.” Aanwijzingen voor andere misdrijven zou de politie vooralsnog niet hebben.
quote:Kimberly den Breejen (45) ontdekte zondagochtend dat het meisje bij haar buurman zat en bracht het kind mee naar huis.
en ze gaf haar ook nog een boterham ....quote:Op zondag 11 januari 2026 20:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
In theorie zou de buurvrouw dan voor hetzelfde moeten worden aangehouden.
[..]
Wel zielig voor zo'n kind uit Ghana ja..quote:Op zondag 11 januari 2026 20:56 schreef maily het volgende:
[..]
en ze gaf haar ook nog een boterham ....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |