Ja want daar is geen ouder die denkt: Hey zal ik die ouders eens bellen dat je kind hier is?quote:Op zondag 11 januari 2026 07:33 schreef roos94 het volgende:
Gatver zulke berichten zijn naar.
Hopelijk zit ze gewoon bij een vriendinnetje thuis te chillen.
Gelukkig is het (meest hoopvolle) scenario wat ik beschrijf nooit eerder gebeurd inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2026 07:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want daar is geen ouder die denkt: Hey zal ik die ouders eens bellen dat je kind hier is?
Je denkt dat de politie een amber alert gaat uitsturen als ze dit scenario niet uit hebben gesloten? Ik schat dat er nu al 25 man op die zaak is, en dat elk mogelijk adres waar ze ook maar heeft kunnen spelen al uitgesloten is.quote:Op zondag 11 januari 2026 07:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gelukkig is het (meest hoopvolle) scenario wat ik beschrijf nooit eerder gebeurd inderdaad.
Oké prima rechercheur, ze is hartstikke dood, slotje en klaar.quote:Op zondag 11 januari 2026 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat de politie een amber alert gaat uitsturen als ze dit scenario niet uit hebben gesloten? Ik schat dat er nu al 25 man op die zaak is, en dat elk mogelijk adres waar ze ook maar heeft kunnen spelen al uitgesloten is.
Nou goed, jij je zin, ze is vast ergens bij een vriendinnetje aan het spelenquote:Op zondag 11 januari 2026 07:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oké prima rechercheur, ze is hartstikke dood, slotje en klaar.
Er raken jaarlijks vele kinderen vermist, een amber alert word dan niet verstuurd, dat doen ze alleen als ze zich serieus zorgen maken over de veiligheid van het kind, als er een indicatie is dat er meer aan de hand isquote:Op zondag 11 januari 2026 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou ze ergens in huis zitten? De omgeving is op zaterdag druk (misschien nu met het koude weer wat minder). Er is een grote markt en het is nergens afgelegen, ook niet op de route naar haar ouders winkel. Veel woningen ook. Tegen haar wil in een auto meegesleurd lijkt me uitgesloten.
Misschien dat een vieze buurman haar alleen zag lopen en zijn kans greep? Vreselijk voor de familie
quote:De Nederlandse politie heeft voorbije nacht een amber alert uitgestuurd voor een vermist kind. Het gaat om een 10-jarige uit Rotterdam. Een amber alert wordt enkel uitgestuurd als een kind in levensgevaar is.
De tienjarige is voor het laatst zaterdagmiddag rond 13 uur gezien, toen ze haar woning aan de Paul Krugerstraat in Rotterdam verliet. Ze zou naar een winkel aan de Hilledijk gaan, een straat om de hoek, maar is daar niet aangekomen, zegt de politie.
Waarom kan een kind van 10 niet alleen een boodschap doen? En volgens mij ging ze naar de winkel van haar ouders, om z daar te ontmoeten?quote:Op zondag 11 januari 2026 08:36 schreef de_boswachter het volgende:
Een kind van 10 alleen boodschappen laten doen
Zeker blikjes Red Bull en shag.
Maar een Amber Alert verspreiden ze toch niet zomaar? Ik bedoel dit is best al snel, zou er familiair iets spelen?
10 is heel klein ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:36 schreef de_boswachter het volgende:
Een kind van 10 alleen boodschappen laten doen
Zeker blikjes Red Bull en shag.
Maar een Amber Alert verspreiden ze toch niet zomaar? Ik bedoel dit is best al snel, zou er familiair iets spelen?
Ik weet waarom een Amber Alert uitgegeven wordt. Dat kwam ook volgens de agente doordat ze niks van communicatie middel bij zich heeft. Tel daarbij de kou op van afgelopen nacht..quote:Op zondag 11 januari 2026 08:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Er raken jaarlijks vele kinderen vermist, een amber alert word dan niet verstuurd, dat doen ze alleen als ze zich serieus zorgen maken over de veiligheid van het kind, als er een indicatie is dat er meer aan de hand is
[..]
Waar lees je dat?quote:Op zondag 11 januari 2026 08:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet waarom een Amber Alert uitgegeven wordt. Dat kwam ook volgens de agente doordat ze niks van communicatie middel bij zich heeft. Tel daarbij de kou op van afgelopen nacht..
Die jongen van 8 uit Steenwijk dan?quote:Op zondag 11 januari 2026 08:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet waarom een Amber Alert uitgegeven wordt. Dat kwam ook volgens de agente doordat ze niks van communicatie middel bij zich heeft. Tel daarbij de kou op van afgelopen nacht..
Er moet sprake zijn van direct levensgevaar, in dit geval denk ik dat men er vanuit gaat dat de jongen verdronken is.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die jongen van 8 uit Steenwijk dan?
Ja ik ook, maar dan is de reden die Sunshine1982 opnoemt dus niet logischquote:Op zondag 11 januari 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er moet sprake zijn van direct levensgevaar, in dit geval denk ik dat men er vanuit gaat dat de jongen verdronken is.
Nouja, ik herhaal alleen wat ik de agente op tv heb horen zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar dan is de reden die Sunshine1982 opnoemt dus niet logisch
Zo'n woordvoerder moet iets zeggen natuurlijk, ze zullen misschien wel meer weten dan dat wij nu te horen krijgen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Het is naar mijn weten een combinatie van criteria, de leeftijd (10 is erg jong!), de omstandigheden (is het kind vaker weggelopen), is het kind wellicht bij een familielid (ontrekking), etc.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Geen idee.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
En volgens mij ging ze naar de winkel van haar ouders, om z daar te ontmoeten?
quote:
quote:Het meisje werd voor het laatst gezien toen ze haar woning aan de Paul Krugerstraat verliet. Ze zou een korte, dagelijkse route lopen naar de supermarkt van haar ouders aan de Hilledijk, maar daar is ze nooit aangekomen.
Ja, denk je dat er ook mensen zijn die een andere mening hebben danquote:Op zondag 11 januari 2026 09:39 schreef Gibson88 het volgende:
Ik hoop dat ze heel gauw in goede gezondheid gevonden mag worden
Sorry maar een normaal kind van 10 kan gewoon zelf naar buiten gaan in Nederland.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is naar mijn weten een combinatie van criteria, de leeftijd (10 is erg jong!), de omstandigheden (is het kind vaker weggelopen), is het kind wellicht bij een familielid (ontrekking), etc.
Daarnaast zal nu ook het koude weer meespelen.
Er is een groot braakliggend/bouwterrein tussen de De la Reystraat en de Hilledijk. Dat lijkt op StreetView een vrij onoverzichtelijke omgeving te zijn. Ze is daar mogelijk langsgelopen.quote:Het is een vreemde vermissing. Drukke omgeving, wel water (maar neem aan dat dat uitgesloten is?), geen bebossing, geen afgelegen plekken.
Volgens mij moet je iemand anders quoten.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sorry maar een normaal kind van 10 kan gewoon zelf naar buiten gaan in Nederland.
Oh, dan hebben ze wat dingen gesloopt, ze zijn volgens mij bezig de wijk opnieuw op te bouwen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:49 schreef math1985 het volgende:
[..]
Er is een groot braakliggend/bouwterrein tussen de De la Reystraat en de Hilledijk. Dat lijkt op StreetView een vrij onoverzichtelijke omgeving te zijn. Ze is daar mogelijk langsgelopen.
Weet iemand wat momenteel de status van dat terrein is? Kun je daar momenteel op?
Zou het kunnen dat ze van de route afgeweken is om bijvoorbeeld een sneeuwpop te bouwen? Lag er sneeuw ten tijde van de vermissing?
quote:Het 10-jarige meisje is terecht. Het meisje uit Rotterdam was sinds gistermiddag 13.00 uur vermist. De politie maakte zich grote zorgen om haar, daarom werd een Amber Alert afgegeven. "Ze wordt nu nagekeken door ambulancepersoneel."
Ik moest aan dat filmpje denken bij het lezen ervanquote:Op zondag 11 januari 2026 10:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
ooh meisje toch, wat doe je ons aan
Ze is in een woning aangetroffen volgend de NOS. Ik hoop dat haar niks akeligs is overkomen.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:23 schreef roos94 het volgende:
Ze zat dus ergens, want zolang in de kou gaat niet.
Ik heb mijn roeping gemistquote:Op zondag 11 januari 2026 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou ze ergens in huis zitten? De omgeving is op zaterdag druk (misschien nu met het koude weer wat minder). Er is een grote markt en het is nergens afgelegen, ook niet op de route naar haar ouders winkel. Veel woningen ook. Tegen haar wil in een auto meegesleurd lijkt me uitgesloten.
Misschien dat een vieze buurman haar alleen zag lopen en zijn kans greep? Vreselijk voor de familie
Volgens een melding van Burgernet is ze uit een woning gehaald las ik in de laatste link hier.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:23 schreef roos94 het volgende:
Ze zat dus ergens, want zolang in de kou gaat niet.
Misschien bij een ouder vriendje/vriendinnetje met een eigen studio oidquote:Op zondag 11 januari 2026 10:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze is in een woning aangetroffen volgend de NOS. Ik hoop dat haar niks akeligs is overkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |