Weet niet of de impact al zo groot is maar woon in Spanje, zelfde verhaal waar nu bijvoorbeeld toerisme op veel plekken door allerlei regels beperkt word. Heb ook in Amerika gewoond waar huisprijzen omhoog schoten omdat mensen uit dure Staten zoals California verkasten naar Zuidelijke Staten als Texas.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:53 schreef Blues het volgende:
Het ergst vind ik nog dat de huizen/huurprijzen blijven stijgen door de komst van die wakkere Europeanen, waardoor de 'eigen' bevolking moeite heeft om te kopen of huren.
Dat zijn dan de stukken grond in dat gebied, ga wat verder zitten en prijzen zullen als vroeger zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:58 schreef Huisopdehoek het volgende:
Dat werd ook bevestigd door locals, dat het voor hen niet meer te betalen is omdat het opgekocht wordt door ‘wakkeren’.
Net deel 4 gezien en vooral dat blonde stel vind ik echte creeps en zeer onbetrouwbaar ook lijkt nazi verleden geen verleden te zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:58 schreef ISVV het volgende:
Wat een volk. Inderdaad, niemand komt sympathiek over. Ik heb medelijden met die twee puberjongens.
Die woonwijk met zwembad in het midden voor de wakkere Nederlanders die ze bouwen zou volgens mij leuk zijn om te volgen. Ik heb sowieso het idee dat de vastgoed ontwikkelaars met deze wijk gratis woningen voor hunzelf aan het realiseren zijn. De overige kopers gaan daar achter komen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:58 schreef ISVV het volgende:
Wat een volk. Inderdaad, niemand komt sympathiek over. Ik heb medelijden met die twee puberjongens.
En tja, als je primair emigreert omdat je ontevreden bent over Nederland dan ga je in welk ander land dan ook net zo goed issues krijgen. Heerlijk, geen windmolens in Paraguay. Oh nee hè, zendmasten! Om over de veiligheid maar te zwijgen.
Je betaalt in Paraguay dus minder belasting, maar dat zie je ook aan de voorzieningen en infrastructuur(zoals de vader van dat meisje van het blonde stel zei).
En inderdaad, ranzige vent die continu de details over zijn ontlasting met alles en iedereen meent te moeten delen. Je kan daar met sport en bewegen en coachen toch geen droog brood verdienen joh, als dat je plan is..
Hier zitten nog wel wat afleveringen in, ben benieuwd hoeveel het er gaan redden.
Terwijl de vader van de vrouw van dat stel wel een nette en verstandige indruk maakte, heb alleen niet veel verstaan van zijn speech omdat het hier in huis even druk was.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:33 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Net deel 4 gezien en vooral dat blonde stel vind ik echte creeps en zeer onbetrouwbaar ook lijkt nazi verleden geen verleden te zijn.
Dat gaat nog genoeg interessante beelden opleveren denk ik. Tussen Mart en dat Vlaamse koppel ging het ook al mis.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die woonwijk met zwembad in het midden voor de wakkere Nederlanders die ze bouwen zou volgens mij leuk zijn om te volgen. Ik heb sowieso het idee dat de vastgoed ontwikkelaars met deze wijk gratis woningen voor hunzelf aan het realiseren zijn. De overige kopers gaan daar achter komen.
Eens.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:02 schreef hondonspain het volgende:
Laatste deel gezien en helaas vrij veel onduidelijkheden zoals wat er mis ging bij Mart en Vlaams koppel en waarom is het gezin afgehaakt, zat wat slordig in elkaar soms
Stukje coaching en sport & bewegen, aldus Martquote:Op zondag 8 februari 2026 09:29 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan de meeste van deze mensen daar eigenlijk hun geld verdienen om hun boodschappen en huur te betalen?
Je en dan hebben we ook nog de paddestoel ondernemers gezien die denken bij de overige expats genoeg omzet te kunnen creëren.quote:Op zondag 8 februari 2026 09:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Stukje coaching en sport & bewegen, aldus Mart.
Een deel van die mensen (Jeroen & Lester) zit in het vastgoed en biedt begeleiding aan nieuwkomers uit Nederland. Uiteraard tegen betaling. Geen idee of dat een rendabel verdienmodel is.
5 afleveringenquote:Op zondag 8 februari 2026 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je en dan hebben we ook nog de paddestoel ondernemers gezien die denken bij de overige expats genoeg omzet te kunnen creëren.![]()
Komen er nog aflevering of waren deze 5 ze?
Prijzen van begeleiding zijn erg hoog. 9 daagse reis is van bijna 5500 euro per persoon. Papieren regelen ook iets van 3000 euro per persoonquote:Op zondag 8 februari 2026 09:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Een deel van die mensen (Jeroen & Lester) zit in het vastgoed en biedt begeleiding aan nieuwkomers uit Nederland. Uiteraard tegen betaling. Geen idee of dat een rendabel verdienmodel is.
Nope, het regelen van de papieren zit in die 5300 euro inbegrepen. Als je geen residentie/cedula hoeft, is het 2000 minder. Maar anyway, de gruwel, iedere dag samen ontbijten, lunchen en dinerenquote:Op zondag 8 februari 2026 12:48 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Prijzen van begeleiding zijn erg hoog. 9 daagse reis is van bijna 5500 euro per persoon. Papieren regelen ook iets van 3000 euro per persoon
https://www.projectparaguay.nl/expeditie-paraguay
Bedoel hetzelfde maar zijn geen normale prijzen. Boek zelf een ticket en hotel en papieren regelen lijkt allemaal vrij simpel daar. Ben je voor de helft klaar of minder vermoed ikquote:Op zondag 8 februari 2026 13:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, het regelen van de papieren zit in die 5300 euro inbegrepen. Als je geen residentie/cedula hoeft, is het 2000 minder. Maar anyway, de gruwel, iedere dag samen ontbijten, lunchen en dineren
Die Jeroen en Jan hebben geld zat en draaien nu met behulp van Lester wat wappies een poot uit. De rest komt straks tot de conclusie dat ze niet bij een rechter terecht kunnen met Mart en Carla voorop. Mart is te naief om zelf onderzoek te doen en Carla is van nature een onaangenaam persoon die krijgt met iedereen ruzie.quote:Op zondag 8 februari 2026 09:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Het ticket zit er nog niet eens erbij voor dat geld wat ze vragen.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:53 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Bedoel hetzelfde maar zijn geen normale prijzen. Boek zelf een ticket en hotel en papieren regelen lijkt allemaal vrij simpel daar. Ben je voor de helft klaar of minder vermoed ik
Was in Montana ook zo. Veel mensen uit Californie kochten er tweede huizen. In de paar jaar dat ik er woonde verdubbelde de huisprijzen. In de jaren erna met Covid nog eens. Nu wonen er ook veel mensen die in Seattle werken, en 1 of 2 dagen per week naar kantoor in Seattle gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:14 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Weet niet of de impact al zo groot is maar woon in Spanje, zelfde verhaal waar nu bijvoorbeeld toerisme op veel plekken door allerlei regels beperkt word. Heb ook in Amerika gewoond waar huisprijzen omhoog schoten omdat mensen uit dure Staten zoals California verkasten naar Zuidelijke Staten als Texas.
In Spanje word natuurlijk ook veel geld verdiend aan buitenlanders, zal in Paraguay ook wel het geval zijn.
Zo dat lijkt me wel een ramp zeg zo'n collega. Want over het algemeen kunnen ze nergens anders over praten dan de onderwerpen die ook in wakker in Paraguay naar voren komen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 23:01 schreef Moeraskat het volgende:
Collega van me heeft inderdaad z’n baan opgezegd, huis verkocht en vertrekt binnenkort naar Paraguay omdat hij daar een huis laat bouwen. Alles zou daar beter en voordeliger zijn. Hij laat z’n (klein)kinderen achter in Nederland. Z’n vriendin woont in Thailand.
Kennelijk denkt hij dat hij daar dan gelukkig gaat worden in z’n eentje.
Ik wens hem in elk geval veel geluk toe… en wij hoeven z’n gezeik niet meer aan te horen elke dag.![]()
Zou wel tof zijn als hij met dat programma mee zou doen.![]()
Ik ga dat programma wel eens bekijken denk ik.
Ze staan uiteraard op bepaalde lijsten van passagiers, dus heeft de luchtvaartmaatschappij een ander toestel voor ze gekozen met een piloot die niet duizenden eur´s extra wilde bijverdienen met spoeien van chemicliën. Duh...quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:14 schreef Dutch_view het volgende:
Waar ik niemand over heb gehoord van die wakkere mensen daar, was het ze zelf niet opgevallen dat er geen sproeiers zitten aan de uiteinden van de vliegtuigvleugels van vliegtuigen waarmee ze zelf naar Paraguay zijn gevlogen??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |