Ik heb wel eens wat beelden gezien van die kartels maar die zijn net goed bewapend als het leger.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze liever landjes pakken waarvan ze zeker zijn snel te kunnen winnen. Das ook beter voor de grote baas die veel en vaak bevrediging van zijn ziekelijke narcisme nodig heeft.
Bij een conflict in Mexico heb je een dikke kans dat dat vast gaat lopen. Trump en zijn matties zitten vast ook niet te wachten op beelden van Amerikaanse soldaten die door kartelleden worden gemarteld en erger. Want dat levert niet bepaald de door Trump gewenste tv-beelden op.
Leuk detail: in Mexico zijn er nogal veel wapens in omloop. En waar komen die vandaan...? De VS.
Alsof die kartels een kans hebben in een echt gevecht, niet dat ik het zie gebeuren hoor dat de VS Mexico binnenvalt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze liever landjes pakken waarvan ze zeker zijn snel te kunnen winnen. Das ook beter voor de grote baas die veel en vaak bevrediging van zijn ziekelijke narcisme nodig heeft.
Bij een conflict in Mexico heb je een dikke kans dat dat vast gaat lopen. Trump en zijn matties zitten vast ook niet te wachten op beelden van Amerikaanse soldaten die door kartelleden worden gemarteld en erger. Want dat levert niet bepaald de door Trump gewenste tv-beelden op.
Leuk detail: in Mexico zijn er nogal veel wapens in omloop. En waar komen die vandaan...? De VS.
Alsof die rijsttelers een kans hebben in een echt gevecht...quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof die kartels een kans hebben in een echt gevecht, niet dat ik het zie gebeuren hoor dat de VS Mexico binnenvalt.
Zij hebben meer mensen achter de linies van de vijand dan de VS. De VS gaat die oorlog nooit aan want ze steken zichzelf er mee in brand.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof die kartels een kans hebben in een echt gevecht, niet dat ik het zie gebeuren hoor dat de VS Mexico binnenvalt.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alsof die rijsttelers een kans hebben in een echt gevecht...
Alsof die geitenherders een kans hebben in echt gevecht...
Trump heeft aangeboden aan Sheinbaum om haar te helpen met de drugskartels. Het probleem is dat de kartels in Mexico zo machtig zijn dat het goed mogelijk is dat Sheinbaum en haar familie hun leven niet zeker zijn als ze tegen de kartels ingaan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dat wordt een bende.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft aangeboden aan Sheinbaum om haar te helpen met de drugskartels. Het probleem is dat de kartels in Mexico zo machtig zijn dat het goed mogelijk is dat Sheinbaum en haar familie hun leven niet zeker zijn als ze tegen de kartels ingaan.
Dan heb ik het nog niets eens over de legertop en hun familieleden, gek genoeg zou een inval van de VS nog het beste scenario zijn voor Sheinbaum om voorgoed met de kartels af te rekenen.
Nee dat kan dus niet, dat is dus al aangeboden maar Sheinbaum wil dat niet. De kans is gewoon heel groot dat de kartels zo machtig zijn dat ze de politiek kunnen beïnvloeden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat wordt een bende.
Ik snap niet dat mensen zo geilen op hei binnenvallen van landen.
Als de VS actief in Mexico de drugscartels wil aanpakken, dan kan dat ook gewoon in samenwerking met de Mexicaanse regering.
Een inval lijkt me niet, gezamenlijke actie misschien wel, maar dan zit je weer met eventuele lekken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft aangeboden aan Sheinbaum om haar te helpen met de drugskartels. Het probleem is dat de kartels in Mexico zo machtig zijn dat het goed mogelijk is dat Sheinbaum en haar familie hun leven niet zeker zijn als ze tegen de kartels ingaan.
Dan heb ik het nog niets eens over de legertop en hun familieleden, gek genoeg zou een inval van de VS nog het beste scenario zijn voor Sheinbaum om voorgoed met de kartels af te rekenen.
Het gaat niet gebeuren, de VS zit met een 5e collonne in het land die niet gaan accepteren dat de VS Mexico zou binnen vallen. Medewerking vanuit Mexico om de kartels aan te vallen vraagt om zoveel moed en doodsverachting dat je dat niet van een redelijk mens kan vragen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een inval lijkt me niet, gezamenlijke actie misschien wel, maar dan zit je weer met eventuele lekken.
Dan moeten alle alarmbellen afgaan en hem vriendelijk worden verzocht gierend op te flikkeren. Met z’n oranje kutkop.quote:
Dan moet de VS ervoor zorgen dat er geen afname van drugs meer is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet, dat is dus al aangeboden maar Sheinbaum wil dat niet. De kans is gewoon heel groot dat de kartels zo machtig zijn dat ze de politiek kunnen beïnvloeden.
Dat is precies het standpunt van Sheinbaum hoogst waarschijnlijk door angst gedreven van de kartels.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan moeten alle alarmbellen afgaan en hem vriendelijk worden verzocht gierend op te flikkeren. Met z’n oranje kutkop.
Afgezien dan van tanks, raketten, gevechtsvliegtuigen, gevechtshelikopters, etc.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat beelden gezien van die kartels maar die zijn net goed bewapend als het leger.
Jij denkt dat drugsdealers met rust worden gelaten in de VS? Het beleid is daar zeer streng al moet ik zeggen dat die in sommige staten/steden versoepeld wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet de VS ervoor zorgen dat er geen afname van drugs meer is.
Zolang de Amerikaanse burger drugs blijft gebruiken zullen er kartels komen.
Laat Amerika de harde aanpak uitvoeren in eigen land om dit op te lossen.
Maga is toch zo trots dat de grenzen potdicht zitten?
Hoezo is er dan nog steeds een drugsprobleem die vereist dat de VS kostbare militaire acties uitvoert in Midden en Zuid Amerika.
Hoogst waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is precies het standpunt van Sheinbaum hoogst waarschijnlijk door angst gedreven van de kartels.
Je moet de oorzaken van drugsgebruik wegnemen, simpelweg junks oppakken gaat nooit helpen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij denkt dat drugsdealers met rust worden gelaten in de VS? Het beleid is daar zeer streng al moet ik zeggen dat die in sommige staten/steden versoepeld wordt.
In Seattle bijvoorbeeld een progressief bolwerk word de politie bevolen dat ze junkies die openlijk drugs gebruiken niet meer moeten oppakken.
[ x ]
Elke democratische stad ziet er ongeveer zo uit, daarom zal Newsom nooit President worden. De democratische droom is dat ze miljoenen afhankelijk maken dan wel van drugs, illegaliteit, food stamps, healthcare en dan beloven in hen campagne dat ze gratis dingen gaan weggeven.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij denkt dat drugsdealers met rust worden gelaten in de VS? Het beleid is daar zeer streng al moet ik zeggen dat die in sommige staten/steden versoepeld wordt.
In Seattle bijvoorbeeld een progressief bolwerk word de politie bevolen dat ze junkies die openlijk drugs gebruiken niet meer moeten oppakken.
[ x ]
Daar doel ik niet opquote:Op woensdag 7 januari 2026 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ik denk niet dat jouw reactie zijn argumenten steunt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Elke democratische stad ziet er ongeveer zo uit, daarom zal Newsom nooit President worden. De democratische droom is dat ze miljoenen afhankelijk maken dan wel van drugs, illegaliteit, food stamps, healthcare en dan beloven in hen campagne dat ze gratis dingen gaan weggeven.
Waar baseer je dat op? De kartels zijn daar tot de tanden bewapent, maken de dienst uit in delen van Mexico en hebben oneindig veel geld en manschappen om de overheid te bevechten.quote:
De VS heeft een slechte reputatie op dat gebied.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? De kartels zijn daar tot de tanden bewapent, maken de dienst uit in delen van Mexico en hebben oneindig veel geld en manschappen om de overheid te bevechten.
Een samenwerkingsverband met de VS zou voor beiden voordelig zijn.
Tenzij je een voorstander bent van het feit dat kartels in delen van het land de dienst uitmaken.
Als je de markt voor drugs wil bestrijden dan moet je de dealers en gebruikers hard aanpakken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op
De VS moet de markt voor drugs harder bestrijden.
Zolang de Amerikaanse burger drugs koopt blijf je drugsdealers houden.
Dat is dweilen met de kraan open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |