Ik heb laatst voor het eerst in lange tijd weer op Facebook gekeken. Ik zit er meestal op om familieleden van boven de zestig nog te spreken, omdat ze niet in de buurt wonen en dit de enige manier is waarop ze communiceren. Ik zag toevallig de moeder van een ex van mij weer een behoorlijke rant posten op haar pagina. Ze wenste iedereen een gelukkig nieuwjaar en vervolgens begon ze met een heel verhaal over Poetin en Trump en dat we ook maar allemaal nu een keer veganistisch moesten gaan eten, want we konden het toch niet maken om in het nieuwe jaar nog steeds vlees te eten. En ja, die oliebollen moesten we ook maar gaan laten staan. Daar word je dik van. En dik, ja, dat is wel echt het allerergste wat je kan zijn. Dik. Stel je voor dat je één kilo te zwaar bent, dan vergaat de wereld echt.
In een andere post postte ze over oud en nieuw en over die vervelende knallen en al die dronken mensen. Ik weet niet wat het is. Ik kan ook best zuur zijn. Ik kan ook best wel afgeven op mensen en dingen, maar structureel zuur zijn op feestdagen, op het moment dat alle andere mensen lol hebben, dat geeft voor mij wel een extra dimensie aan verbitterdheid en misluktheid. Want het zijn nooit de mensen met succes in het leven die zich zo neerzetten. Natuurlijk, dat zegt wat over mij. Maar ja, ik zat gezellig met oud en nieuw met mijn familie. Dus ja, mij kan het bommen, weet je wel.
Ik vraag me gewoon oprecht af, hoe word je zo? Haar zoon is ook echt een zuur persoon. Zit ook over alles af te kraken. Als er een nummer is wat mensen leuk vinden, vindt hij het natuurlijk meteen weer slecht. Hij moet gewoon altijd alles slecht vinden. Alles wat populair is, daar heeft hij natuurlijk weer een tegenstrijdige mening over. En dat is misschien nog aandoenlijk als je veertien bent, maar als je bijna veertig bent, is het gewoon raar. En zijn moeder is zo ver in de zestig, kun je nagaan.
Ik vraag me gewoon oprecht af waarom deze mensen er zo lang mee wegkomen. Want ik weet zelf ook wel dat als ik te vaak te zuur loop te klagen, dat mijn vrienden gewoon tegen me zeggen dat ik mijn bek moet houden. En terecht. Maar ja, ik kan me niet voorstellen dat deze mensen ook echt heel veel vrienden hebben. Van mijn ex weet ik in elk geval dat de meeste mensen hem hebben uitgekotst. En het zal niet zoveel verschillen bij zijn moeder.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ansa op 08-01-2026 09:58:06 ]