Beetje achtergrond; Ik ben Nederlands en woon samen met mijn vrouw die tien jaar terug vanuit Latijns Amerika naar Europa is gekomen. Sinds een jaar wonen haar ouders in Spanje waar wij ze financieel onderhouden. Hiervoor heeft ze haar ouders 10 jaar lang niet gezien dus ik gun haar dit en alle momenten die ze samen kan zijn met haar ouders van harte.
Echter is wel duidelijk dat die vader dementerende is. Thuis in Spanje is er schijnbaar niet veel aan de hand, maar als hij ons is, is hij waarschijnlijk uit zijn element en toont dit veel meer. Al denk ik ook dat de moeder gewoon ontkent dat er iets aan de hand is.
Een van de dingen waar dit duidelijk uit blijkt zijn poep incidenten. Ze verblijven hier nu al een maand voor de feestdagen en al binnen een week merkte ik bij het openen van het verstopte doucheputje dat er stront in zat. Dit heb ik gedeeld met mijn vrouw en haar moeder en zij houden op dit moment heel actief de badkamers bij nadat de vader naar de WC is geweest dus ik heb zelf niets meer waargenomen, maar kan wel aan hun reacties merken dat er incidenten zijn geweest.
Nou droog ik net na een WC bezoek mijn handen af met het handdoekje dat naast de WC hangt, en daarna merk ik pas dat er bruine vlekken op de handdoek zitten.
Ik ben echt geflipt na dit incident. Ik heb zojuist zonder overdrijven een potje staan janken. Ik kan hier niet tegen. Ik heb niet bijzonder smetvrees of zo volgens mij, maar op dit moment voel ik me gewoon niet veilig in mijn eigen huis met die vent hier. Ik durf geen deurklink of wat dan ook nog aan te raken. Mijn hele huis voelt aan als een camping wc.
Eigenlijk zouden ze gisteren al weg moeten zijn geweest maar met dank aan dit pokkenweer is hun vlucht geannuleerd en blijven ze nu tot de 17de. Nog dik anderhalve week erbij dus.
Zoals gezegd, gun ik het mijn vrouw van harte dat ze na 10 jaar haar familie niet gezien te hebben nu weer tijd door kan brengen met haar ouders. Ik wil voor haar belang ook zeker niet zeggen dat haar ouders niet meer welkom zijn. Maar tegelijkertijd wil ik die vent niet meer bij mij in huis hebben als hij dit soort gedrag vertoont. Zeker niet zolang de moeder er niet strak genoeg op zit om dit te voorkomen. Ik heb al gedacht om in de toekomst dan maar voor een week een
centerparks huisje te huren met twee aparte badkamers. Of een Airbnb. Kunnen we daar zitten als ze in Nederland zijn en wordt niet mijn eigen huis bevuilt.
Enerzijds wil ik vooral dit incident van vandaag van me afschrijven, maar ik vraag me gelijktijdig wel echt af wat ik aan moet met die pa in de toekomst.