abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219769731
Beetje achtergrond; Ik ben Nederlands en woon samen met mijn vrouw die tien jaar terug vanuit Latijns Amerika naar Europa is gekomen. Sinds een jaar wonen haar ouders in Spanje waar wij ze financieel onderhouden. Hiervoor heeft ze haar ouders 10 jaar lang niet gezien dus ik gun haar dit en alle momenten die ze samen kan zijn met haar ouders van harte.

Echter is wel duidelijk dat die vader dementerende is. Thuis in Spanje is er schijnbaar niet veel aan de hand, maar als hij ons is, is hij waarschijnlijk uit zijn element en toont dit veel meer. Al denk ik ook dat de moeder gewoon ontkent dat er iets aan de hand is.

Een van de dingen waar dit duidelijk uit blijkt zijn poep incidenten. Ze verblijven hier nu al een maand voor de feestdagen en al binnen een week merkte ik bij het openen van het verstopte doucheputje dat er stront in zat. Dit heb ik gedeeld met mijn vrouw en haar moeder en zij houden op dit moment heel actief de badkamers bij nadat de vader naar de WC is geweest dus ik heb zelf niets meer waargenomen, maar kan wel aan hun reacties merken dat er incidenten zijn geweest.

Nou droog ik net na een WC bezoek mijn handen af met het handdoekje dat naast de WC hangt, en daarna merk ik pas dat er bruine vlekken op de handdoek zitten.

Ik ben echt geflipt na dit incident. Ik heb zojuist zonder overdrijven een potje staan janken. Ik kan hier niet tegen. Ik heb niet bijzonder smetvrees of zo volgens mij, maar op dit moment voel ik me gewoon niet veilig in mijn eigen huis met die vent hier. Ik durf geen deurklink of wat dan ook nog aan te raken. Mijn hele huis voelt aan als een camping wc.

Eigenlijk zouden ze gisteren al weg moeten zijn geweest maar met dank aan dit pokkenweer is hun vlucht geannuleerd en blijven ze nu tot de 17de. Nog dik anderhalve week erbij dus.

Zoals gezegd, gun ik het mijn vrouw van harte dat ze na 10 jaar haar familie niet gezien te hebben nu weer tijd door kan brengen met haar ouders. Ik wil voor haar belang ook zeker niet zeggen dat haar ouders niet meer welkom zijn. Maar tegelijkertijd wil ik die vent niet meer bij mij in huis hebben als hij dit soort gedrag vertoont. Zeker niet zolang de moeder er niet strak genoeg op zit om dit te voorkomen. Ik heb al gedacht om in de toekomst dan maar voor een week een centerparks huisje te huren met twee aparte badkamers. Of een Airbnb. Kunnen we daar zitten als ze in Nederland zijn en wordt niet mijn eigen huis bevuilt.

Enerzijds wil ik vooral dit incident van vandaag van me afschrijven, maar ik vraag me gelijktijdig wel echt af wat ik aan moet met die pa in de toekomst.
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 14:22:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:23:27 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219769748
Ik kan hieruit echt niet de conclusie trekken dat hij dement is.
Ga het gesprek aan, misschien is er wel een andere reden voor poep in een doucheputje (iets lichamelijks?) of aan een handdoek.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219769828
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan hieruit echt niet de conclusie trekken dat hij dement is.
Ga het gesprek aan, misschien is er wel een andere reden voor poep in een doucheputje (iets lichamelijks?) of aan een handdoek.
Er zijn meer incidenten geweest, de vader spreekt sowieso wartaal uit, is de hele dag op zoek in alle lades in huis naar dingen die er niet zijn en in het verleden hebben we incidenten gehad zoals dat hij tijdens een roadtrip bij een tankstation uitstapte om zijn bagage in een afval container te gooien en bij de Efteling dat hij aan de verkeerde kant van de achtbaan uitstapte, waarna hij tussen de karretjes doorsprong om aan de juiste kant te komen tot schrik van ons en het personeel (hij is lichamelijk nog wel bijzonder fit voor een vent van 80+).

Wat mogelijk mee kan spelen is dat de vader darmkanker heeft gehad. Hij heeft op dit moment geen stoma of iets dergelijks. Wel kan ik me van toen ze hier afgelopen zomer waren herinneren dat de vader aambeien zalf nodig had. Maar ik weet niet of de incidenten hier op enige manier aan gerelateerd zijn. Ik vermoed dat hij de douchekop gebruikt om zichzelf na een toiletbezoek schoon te spoelen en dat dat de reden is waarom er stront achterblijft. Maar eigenlijk wil ik ook dat die moeder erbij blijft als hij naar de WC gaat zodat ze ziet wat the f*** daar allemaal gebeurd. Maar dat heeft ze de hele maand niet gedaan.

Maar het probleem is dat de moeder hem niet wil laten onderzoeken en de situatie ontkent. Na alle incidenten de afgelopen maand heeft mijn vrouw iets meer druk uitgeoefend en geeft ze toe dat de artsen na zijn kanker behandeling wel geadviseerd hadden om hem op dementie te laten onderzoeken, maar dat ze bang was om dit te doen. Ze heeft toegezegd na alle incidenten van afgelopen week om hem alsnog te laten onderzoeken, ik heb met mijn vrouw afgesproken dat zij naar Spanje gaat om bij dit onderzoek aanwezig te kunnen zijn zodat we er zeker van zijn dat de artsen de volledige waarheid horen.
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 14:43:03 #5
197773 crew  maily
pi_219769918
Zijn er nog broers/zussen met wie je deze zorgen kunt delen?
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:43:10 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219769919
Ik snap je reactie wel.

Als hij dementerend is, en dat lijkt me aannemelijk, zou ik de schoonouders voortaan bij hen thuis bezoeken, niet meer naar Nederland laten komen. Hij kan dan echt beter in zijn vertrouwde omgeving blijven.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:48:40 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219769961
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap je reactie wel.

Als hij dementerend is, en dat lijkt me aannemelijk, zou ik de schoonouders voortaan bij hen thuis bezoeken, niet meer naar Nederland laten komen. Hij kan dan echt beter in zijn vertrouwde omgeving blijven.
Je kunt helemaal niet aannemen dat hij dementerend is. Oudere mensen kunnen ook door lichamelijke klachten verward overkomen.
Een arts stelt de diagnose dementie, dat kan uit deze tekst echt niet worden gehaald.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219769966
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef maily het volgende:
Zijn er nog broers/zussen met wie je deze zorgen kunt delen?
Er is een schoonzus, die woont ook hier in dezelfde stad. Maar die hebben geen ruimte om de ouders op te vangen omdat ze met huisgenoten woont en geen aparte logeerkamer heeft. Ook heeft zij haar eigen mentale problemen, waardoor ze hierin niet veel kan betekenen.
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:51:01 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219769982
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je kunt helemaal niet aannemen dat hij dementerend is. Oudere mensen kunnen ook door lichamelijke klachten verward overkomen.
Een arts stelt de diagnose dementie, dat kan uit deze tekst echt niet worden gehaald.
TS schreef nog meer. Ik zeg dat ik het aannemelijk vind. En dat vind ik.
pi_219769987
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lichamelijk is hij top fit. Zeker voor een vent van 80+. Wel is hij niet zo lang geleden nog voor de tweede keer aan darmkanker behandeld.

Maar het is wel vrij duidelijk dat zijn problemen mentaal zijn en niet fysiek.
pi_219770014
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:17 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219770057
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:52 #13
197773 crew  maily
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 15:01:01 #14
197773 crew  maily
pi_219770073
quote:
quote:
Leg een vork in de douche dan kan hij het wegprakken
_O-
pi_219770079
quote:
dat is de voorgeschiedenis ja.

Ik heb een reddit ban doordat ik een paar dagen terug gesugereerd had dat de VS Maduro had moeten omleggen.

Plus je ziet hoe de community daar reageert, dus zie ik het niet zitten om daar weer te proberen een serieus probleem te delen.
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 15:02:59 #16
197773 crew  maily
pi_219770086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:51 schreef randomnaam27 het volgende:

[..]
Lichamelijk is hij top fit. Zeker voor een vent van 80+. Wel is hij niet zo lang geleden nog voor de tweede keer aan darmkanker behandeld.

Maar het is wel vrij duidelijk dat zijn problemen mentaal zijn en niet fysiek.
Ik hoop dat je voeten inmiddels genezen zijn.
pi_219770096
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ik hoop dat je voeten inmiddels genezen zijn.
Ja, ik loop enkel nog met badslippers aan in de badkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')