abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220401556
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:00 schreef Z het volgende:
Welke gravelbanden moet ik hebben? Ik heb nu vooral snelle maar die rijden telkens lek. Voor de zomer ook geen wnorm veel profiel nodig denk ik?
Rij je tubeless? Ik ben groot fan van de Specialized Pathfinder Pro. Die bollen lekker, ook op asfalt en bieden veel grip. Ik heb ze nu bijna een jaar op m’n gravelbike zitten en ze vertonen ook nog geen slijtage terwijl ik veel km’s maak op die fiets.
pi_220401586
Ik heb vooralsnog op zeer wisselende omdergrond gereden en tubeless. Maar het is allemaal vrij light gravel.
Aldus.
pi_220401838
Dan voldoen ze meer dan prima. Ik maak zo goed als al m’n ritjes op de Veluwe en dat ligt er eigenlijk altijd droog en hard bij. Blubber vermijd ik wel. Vorig jaar ben ik op fietsvakantie naar Andalusië geweest (enorme aanrader op de gravelbike!) en ook daar ging het prima.
  zondag 22 maart 2026 @ 05:44:14 #79
545 dop
:copyright: dop
pi_220402674
Zoveel gravel banden tekoop dat het lastig adviseren is.
Heb wel 1 merk waar ik met een grote boog om heen loopt. WTB, wat maken die toch kut banden, toevallig pas weer een wielset gekocht (tweedehands) waar WTB byway op zat, was van lang terug al geen fan van wege slechte ervaringen, maar het zijn nog steeds kut banden.
Het (gratis) setje is na een paar ritjes de kliko in gegaan.

Verder de Pathfinders die Tommeke noemt zijn prima, zeker als je weg en ligt gravel combineert.
Rij je wat meer losse ondergrond en lastiger stuurwerk dan is een band met meer nopjes aan te raden.

Daarom hier ook extra wielsetje om op de gravelbike wat makkelijker te kunnen wisselen. Want die nopjes rij je er op asfalt weer sneller af en rollen veel minder.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220402802
M’n vriendin had ook WTB banden op haar gravelbike. Wat een rommel idd! Voordat ik Pathfinders had, reed ik op Vittoria Terreno Dry; ook geen aanrader. Veel minder grip en ze slijten al als je er naar kijkt :D
pi_220402822
Schwalbe G-one R heb ik toevallig en die rijden ook lekker (snel) niet voor blubber.
Vakman pur sang
  zondag 22 maart 2026 @ 08:19:53 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220402965
Hier ook Pathfinder Pro, niks mis mee
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')