Foto's zouden best chill zijn! Is ook een Nederlandse winkel die ze heeft, maar nog niet dit nummerquote:Op donderdag 22 januari 2026 22:14 schreef Z het volgende:
Ik ken iemand met een abonnement. Misschien kan ik wat regelen. Zou verwachten dat ultra_ivo ook wep een abonnement heeft.
Ja lichter, stijver en meer aerodynamisch zal carbon al snel zijn. Al is die Strael ook niet echt zwaar ofzo, 500-600 gram zwaarder dan een vergelijkbaar geprijsd carbon frame, en dan is het ook nog een allroad frame met ruimte tot 39mm banden.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:21 schreef Tommeke het volgende:
Stalen fietsen
Ik had tot vorig jaar een stalen KOGA uit 2002 en die fietste echt heel fijn. Maar als ik echt mag kiezen, dan heb ik liever m’n carbon ros. Lichter, stijver en ook gewoon comfortabel genoeg.
Hoezo een gat in? Waar in?quote:Op zondag 25 januari 2026 12:30 schreef Z het volgende:
Ik heb, om het toch een te proberen, m'n voorwiel tubeless gemaakt. Viel allemaal reuze mee qua rommel en moeilijkheid et cetera. De band was vannacht wel behoorlijk leeggelopen. Hoe zit dat? En er zat een vrij groot gat in wat onder wat hogere druk (3 bar) telkens weer open gaat. Kan ik zo'n gat maken met een plug of is daar een andere methode voor?
Pluggen of een normaal bandenplakkertje aan de binnenkant. Soms zijn de vulstoffen uit je tubeless melk niet helemaal in staat om op de juiste plek te komen.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:30 schreef Z het volgende:
Ik heb, om het toch een te proberen, m'n voorwiel tubeless gemaakt. Viel allemaal reuze mee qua rommel en moeilijkheid et cetera. De band was vannacht wel behoorlijk leeggelopen. Hoe zit dat? En er zat een vrij groot gat in wat onder wat hogere druk (3 bar) telkens weer open gaat. Kan ik zo'n gat maken met een plug of is daar een andere methode voor?
Het zijn geen nieuwe banden. Heb een keer lekgereden. Banden zijn tlr.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo een gat in? Waar in?
Er moet geen gat in je band zitten en de band moet tubeless geschikt zijn. Echt geschikt.
Sommige TR banden lopen door de wangen steeds weer leeg. Komt best nauw.
Hoe groot is het gat en waar zit het, welke banden maat en met hoeveel druk rij je.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:02 schreef Z het volgende:
[..]
Het zijn geen nieuwe banden. Heb een keer lekgereden. Banden zijn tlr.
Ja, die vind ik ook supermooi en weer eens wat anders dan de zoveelste Aeroad. En met 35 of 38mm bandjes erin kun je ook prima gravellen.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja lichter, stijver en meer aerodynamisch zal carbon al snel zijn. Al is die Strael ook niet echt zwaar ofzo, 500-600 gram zwaarder dan een vergelijkbaar geprijsd carbon frame, en dan is het ook nog een allroad frame met ruimte tot 39mm banden.
Ik vond het vooral gewoon mooier hoor, was steeds minder carbon waar mn hartje sneller van ging kloppen.
3 bar is veel te hoog natuurlijk met 45mm, dat doe ik zo ongeveer in m'n 30mm racefiets banden.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:13 schreef Z het volgende:
45 mm. Het internet zegt mij iets can 3 bar. Het is geen groot gat maar kennelijk lastige plek. Ik ga het plakken.
Sorry ddx niet iedereen is 60kg.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:22 schreef ddx het volgende:
[..]
3 bar is veel te hoog natuurlijk met 45mm, dat doe ik zo ongeveer in m'n 30mm racefiets banden.
Ik weeg ook geen 60kg hoorquote:Op maandag 26 januari 2026 06:32 schreef dop het volgende:
[..]
Sorry ddx niet iedereen is 60kg.
Er spelen een boel factoren bij banden druk.
Type band, wielmaat, velg breedte, Ondergrond.
Ik rij zelf ook vaak zat 3bar bij 45mm.
Maar de neiging van de meeste mensen is inderdaad wel om een te hoge bandenspanning te kiezen, dus mogelijk heb je een punt.
Toch doen veel vaak te laag, vooral tubeless druk je zo de wang in een bocht en ontsnapt er druk.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik weeg ook geen 60kg hoor(68 ofzo)
Maar veel mensen kijken naar minimum druk die op band staat en om de een of andere reden is die vaak al veel te hoog.
Beter kijk je idd naar een tire pressure calculator en eigen inzicht.
Is het niet zo dat je even de end-cap los moet trekken met de hand?quote:Op zondag 1 februari 2026 12:53 schreef Z het volgende:
De lockring past niet over de as van het achterwiel van mijn nieuwe wielen. Is dat normaal? Moet ik de as even verwijderen om te installeren? Voorwiel past wel allemaal.
[ afbeelding ]
De end-cap en de preload adjuster moeten beide er inderdaad eerst af.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je even de end-cap los moet trekken met de hand?
Heb wel vaker gezien dat je die lockrings niet vast krijgt met zo'n kapje erop (zodat ze ook QR en Boost kunnen doen met dezelfde naaf)
Oh dat van die pre-load adjuster ja wel irritant, end cap is echt geen moeite (wanneer je het weet)quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:56 schreef Z het volgende:
[..]
De end-cap en de preload adjuster moeten beide er inderdaad eerst af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |