Miljoenen naar bullshit ,je betaald al meer dan zat belasting en nu komt TS ff de rat uithangenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:48 schreef Gunner het volgende:
Ik snap dat het aantrekkelijk is om nu de TS aan te vallen maar in de basis heeft hij natuurlijk een goed punt.
Als het echt vrienden zijn, ga je ze niet anoniem melden. Dan vertel je ze wat je ervan vindt en wat je van plan bent en geef je ze de kans om het te veranderen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je zulke structurele fraude niet melden? Ook al is het een vriend die fraudeert. Of bedoel je dat hij alleen een vriend is als hij ze eerst een kans geeft ermee te stoppen?
Natuurlijk. Maar ben dan een vent en laat je vrienden dat ook weten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:48 schreef Gunner het volgende:
Ik snap dat het aantrekkelijk is om nu de TS aan te vallen maar in de basis heeft hij natuurlijk een goed punt.
Of het een goed punt is, doet er niet zo toe. Het gaat erom dat je niet zo met je vrienden omgaat. Bij échte vrienden is alles bespreekbaar namelijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:48 schreef Gunner het volgende:
Is wel vaker het probleem met mensen die zich voordoen als 'vrienden' of 'familie'. Ik sta er niet meer van te kijken in elk geval.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:24 schreef Bart2002 het volgende:
Met "vrienden" als TS hebben ze geen vijanden meer nodig.
Ja dit. Als je ze wil aangeven moet je dat lekker doen (maar ook dát doe je met een reden, en dat is echt niet dat dat geld dan gaat naar mensen die er wél recht op hebben) maar heb dan gewoon ballen en zeg vooraf dat je dat gaat doen. Sta voor je actie, maar ja, dan moet je wel karakter hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar ben dan een vent en laat je vrienden dat ook weten.
Terwijl hij ook altijd enorm neerkijkt op uitkeringen, toeslagen en degenen die ze nodig hebben. Tegelijkertijd bestaat zijn halve vriendengroep uit mensen waar hij op neerkijkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dit. Als je ze wil aangeven moet je dat lekker doen (maar ook dát doe je met een reden, en dat is echt niet dat dat geld dan gaat naar mensen die er wél recht op hebben) maar heb dan gewoon ballen en zeg vooraf dat je dat gaat doen. Sta voor je actie, maar ja, dan moet je wel karakter hebben natuurlijk.
Maar ik geloof er niet zo in dat dit echt is, want niemand die dáádwerkelijk gaat roepen dat ie z'n vrienden wil verraden maar vooral niet wil dat diezelfde vrienden dat weten omdat ie anders die vriendschappen kwijt raakt.
Het ligt er veel te dik op. Ik denk dat het gewoon gaat om even reacties te harken.
Je kan ze toch subtiel vragen waarom ze dit doen? Dan komt de ware aard direct bovendrijven en evt beslissen de vriendschap te beeindigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:02 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het goed dat er een discussie ontstaat, want het valt mij zelf natuurlijk ook best zwaar. Vandaar dat ik er ook een topic over open. Ben heel benieuwd hoe anderen hierin staan. Zelf ben ik fel tegen fraude met publieke middelen en zou ik dit ook altijd melden, maar het is toch lastig als het vrienden zijn, zeker als ze verder geen spaargeld hebben om de klappers op te kunnen vangen als de overheid achter ze aankomt. Toch vind ik het moeilijk om te zien hoe ze belastinggeld misbruiken.
Dat zeg ik, er zijn teveel dingen aan dit verhaal die niet kloppen. Ik geloof er geen snars van.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Terwijl hij ook altijd enorm neerkijkt op uitkeringen, toeslagen en degenen die ze nodig hebben. Tegelijkertijd bestaat zijn halve vriendengroep uit mensen waar hij op neerkijkt.
TS heeft al geconcludeerd dat het (in zijn ogen) zogenaamd fraude is. Als je daar zo fel tegen bent, waarom dan niet gewoon die vriendschap opzeggen? En dat is dan nog los van hetgeen @SebbeSwensje zegt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan ze toch subtiel vragen waarom ze dit doen? Dan komt de ware aard direct bovendrijven en evt beslissen de vriendschap te beeindigen.
Ja, dat kun je wel zeggen als niemand in jouw omgeving fraudeert, maar als je dat wel hebt is dat erg frustrerend. Zeker als jij wel eerlijk bent en iedere dag voor dag en dauw naar je werk vertrekt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:11 schreef jigggy het volgende:
[..]
Laffe tak , ze wel snitchen maar niet willen dat ze erachter komen
Nederland is hartstikke welvarend , er gaat zoveel belasting naar kul , laat hun lekker joh
Je bent opgegroeid in een bijstandsgezin waar bijstandsfraude werd gepleegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:56 schreef TAmaru het volgende:
Zoals al vaker gezegd, heb ik best veel vrienden en kennissen die in de uitkering en een socialehuurwoning zitten. Ik weet van een aantal daarvan heel zeker dat ze fraude plegen; soms op kleine schaal, soms op grotere schaal. De laatste tijd zit ik te denken om dit te melden. Nu weet ik zeker dat ik ze hiermee mogelijk in de problemen breng, maar uiteindelijk plegen ze die fraude ook van mijn belastinggeld en ik heb daar een beetje genoeg van.
Ik vind het wel zwak, maar zit te denken om het dan wel anoniem te doen, want anders ben ik de vriendschappen wel kwijt.
Wat denken jullie? Ik breng ze hiermee wel echt stevig in de problemen; hun leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Dan maar hopen dat ze hier niet meelezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:20 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind het overigens wel makkelijk om te roepen dat TS geen ballen heeft omdat hij het niet eerst tegen die vrienden zegt. Weten wij veel wat voor tokkies/criminelen dat zijn, en hoe TS misschien nog eens teruggepakt gaat worden voor zulke uitspraken - laat staan als hij het daadwerkelijk zou melden.
Dus eerst snitchen en daarna gezellig op de koffie gaan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
waarom ben ik zuur als ik mensen wil laten stoppen met het misbruiken van publieke middelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |