Dit gaat toch over het buitenland beleid?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ze moeten iedereen die er ook maar over denkt de wet te overtreden in de bak gooien en dagelijks zweepslagen laten geven!
Ik snap dat prima.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is de moderne variant van de politieke cartoon en die laat exact zien waar het om gaat.
Als je dit niet snapt
De persoon welquote:Op maandag 5 januari 2026 09:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is toch nog geen oorlog? Trump heeft Maduro tot nu toe een stuk effectiever en efficënter gewipt dan dat Assad, Saddam en Khadafii werden gewipt.
In de huidige wereld absoluut niet. Mocht kolonialisme nog breeduit wordt beoefend zie ik geen reden om daar niet aan mee te doen. Ik ben een realist en geen utopist op dit vlak.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
De kwestie was dat Nederland nog steeds een koloniale grootmacht had moeten zijn.
Daar ben jij het mee eens?
Ah, en hoe ga je er voor zorgen dat die sterke leiders doen wat jij wil dat ze doen? Dan ben jij dus eigenlijk de leider?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit gaat toch over het buitenland beleid?
Begin maar eens met net zo hard de niet-Westerse landen te veroordelen als je het Westen doet beste vriend. Maar zelfs voor Islamitische terrorisme uit het Midden-Oosten, wijs je nog met de vinger naar het Westen.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach we hadden dus als westerse wereld alle kolonies moeten behouden als de wereld altijd zo werkt wat we dus niet gedaan hebben waardoor we dus kunnen concluderen dat het dus niet altijd zo werkt nadat we humanisme hebben omarmd ipv weer als een stel primaten elkaar de kop in te slaan om wat bezittingen die je zonder arbeid te verrichten wilt toe eigenen..
Vroeger hadden we ook geen kunstmest, medicijnen of fossiele brandstoffen. Zullen we daar mee stoppen en de natuur weer zijn gang laten gaan? Dan gaat 90+% van de mensheid dood.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de huidige wereld absoluut niet. Mocht kolonialisme nog breeduit wordt beoefend zie ik geen reden om daar niet aan mee te doen. Ik ben een realist en geen utopist op dit vlak.
De wereld is een survival of the fittest. Maar dit is voor sommigen schijnbaar erg lastig te accepteren. Dat verandert niets aan het feit dat een mentaliteit van 'eat or be eaten' hele lange tijd de norm was.
Nu vind ik het nog nobel vinden als mensen zich hier consequent tegen uitspreken, maar dat zien we niet. Dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld slavernij. Men problematiseert het alleen als Westerse of Europese landen dit deden, maar als andere landen dit doen dan deinst men al snel terug van harde oordelen.
Zulke valse morele principes, voorkomende uit culturele zelfhaat en hypocrisie, doe ik niet aan mee.
Ik zie veel overeenkomsten met het nazi gedachtengoed.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger hadden we ook geen kunstmest, medicijnen of fossiele brandstoffen. Zullen we daar mee stoppen en de natuur weer zijn gang laten gaan? Dan gaat 90+% van de mensheid dood.
Stop eens met deze totale hysterische onzin aub.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie veel overeenkomsten met het nazi gedachtengoed.
Dor hout.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger hadden we ook geen kunstmest, medicijnen of fossiele brandstoffen. Zullen we daar mee stoppen en de natuur weer zijn gang laten gaan? Dan gaat 90+% van de mensheid dood.
O nee hoor, die zagen de wereld ook als ‘survival of the fittest’.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stop eens met deze totale hysterische onzin aub.
Ja, alleen de elite heeft daar dan recht op, het plebs mag op het land of in de fabriek gaan werken, of bij die mensen in de huishouding. En als ze braaf zijn, mogen ze zelfs naar de dokter.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie veel overeenkomsten met het nazi gedachtengoed.
Zo bekeken is Taghi ook gekidnapt.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:29 schreef TAmaru het volgende:
Het kan ook allemaal waar zijn natuurlijk: Maduro is een dictator en drugshandelaar, hij is met fraude aan de macht gekomen, hij is in feite gekidnapt en daar is ook nog best iets voor te zeggen
Ah aangezien je geen passend antwoord hebt op mijn objectieve constatering moet je op de man gaan spelen. Typisch doorzichtig gedrag van sommige van onze extreem conservatieve mede users.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Begin maar eens met net zo hard de niet-Westerse landen te veroordelen als je het Westen doet beste vriend. Maar zelfs voor Islamitische terrorisme uit het Midden-Oosten, wijs je nog met de vinger naar het Westen.
Er zijn namelijk nogal wat landen waar men humanisme niet omarmd en elkaar tot op de dag vandaag de koppen inslaat als 'een stel primaten' (om jouw woorden te gebruiken). Alleen daar durf je niet hard over te oordelen, zonder naar het Westen te wijzen.
Kortom, ik neem deze vermeende morele verhevenheid niet zo serieus.
Ikweenie, iets met Poetin of zo...quote:
meerderheid Venezolanen zijn blij dat het gebeurd is hoorquote:Op maandag 5 januari 2026 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
O nee hoor, die zagen de wereld ook als ‘survival of the fittest’.
Alles wat lager was, mocht uitgeroeid of uitgebuit worden. Doodeng dat mensen steeds meer weer zo gaan denken, alleen in een ander jasje.
Leert men nou nooit van de geschiedenis?
Kan dit niet in het aparte topic over de demonstraties? Dit is totaal niet interessant.quote:
Zou het veel uitmaken voor jou als de meerderheid van de Venezolanen tegen waren geweest?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:42 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
meerderheid Venezolanen zijn blij dat het gebeurd is hoor
Ook dat de Amerikaanse bedrijven nu met een grote "politiemacht" binnen komen walsen om hun olie af te pakken? Zoals Haliburton in Irak deed?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:42 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
meerderheid Venezolanen zijn blij dat het gebeurd is hoor
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 5 januari 2026 09:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En waarom denk jij bij die 10% overlevers te horen?
Ik denk dat we op een andere golflengte zitten.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, en hoe ga je er voor zorgen dat die sterke leiders doen wat jij wil dat ze doen? Dan ben jij dus eigenlijk de leider?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |