Ik volg om die reden het dus ook actief op maar het is wel een bak met niet leuk werk.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:52 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden (echt iets van 4 of 5 jaar geleden hoor) ook een keer een heel leuk pakket geshopt, heel veel moeite en geld ingestopt, veel tijd mee bezig geweest ook.
En toen stuurde ik het op en hoorde ik er nooit meer iets van terug.
Dat ontmoedigde mij wel voor een paar jaar om nog te shoppen, ik vroeg me steeds af of het pakket misschien heel slecht werd gevonden of dat ik het niet goed had gedaan.
Als je als donateur/shopper je best doet en je verneemt er niks meer van is dat echt zwaar ontmoedigend kan ik je wel zeggen.
Ik denk dat het prima is om de verwachting expliciet te maken dat men als ontvanger laat weten of en hoe het ontvangen is. En bij geen bericht inderdaad uitsluiten van deelname in de toekomst.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik volg om die reden het dus ook actief op maar het is wel een bak met niet leuk werk.
Ik kan het laten maar dan heb je dus afhakers bij de actie en geeft de “boosdoener” zich rustig weer op en niemand heeft door wat er gebeurt.
Lijkt me ook niet wenselijk.
Het gros regelt zich gewoon vanzelf. Ze plaatsen of sturen de organisatie een reactie met toestemming om te plaatsen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima is om de verwachting expliciet te maken dat men als ontvanger laat weten of en hoe het ontvangen is. En bij geen bericht inderdaad uitsluiten van deelname in de toekomst.
Maar ik zou er wel voor willen pleiten om voorzichtig te zijn met het creëren van extra verplichtingen voor de ontvanger, wat betreft het format.
Ik denk het wel hoor, wat mij vooral opviel in dit topic is de saamhorigheid en dat vond ik toch wel uniek in deze roerige tijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:28 schreef Nizno het volgende:
Ik hoop voor het FHFgevoel, de KPAgedachte dat een bedankje van 2 zinnen zonder foto's net zo goed voelt voor de gever dan een verhaal van 20 kantjes met foto's.
en dat als dat bedankje in de vorm van een DM of PM komt dat dat ook als een warm gevoel wordt ervaren. Te weten dat je iets speciaals hebt gedaan voor een ander.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar heb zelf als shopper voor 4 donateurs iets moois hopen te maken. Waar ik transparant over ben geweest, en zowel de donateurs als de ontvanger erg blij mee is geweest. (en daarvoor ook de waardering heb gekregen)
Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Je meldt je niet voor niets aan als ontvanger, en dan word je blij gemaakt met een dooie mus.quote:Gezien ik het zelf ook niet al te breed had was ik ook ontvanger, door de organisatie prima geregeld hoor. Maar ik zit dan ook met een shopper die dan 3x een belofte doet om het op te sturen. Maar er komt niks binnen.
Nee dat hoeft helemaal niet joh, lief bedoeld hoor. Maar het gaat meer om mijn eigen motivatie om hier nog wat mee te doen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Je meldt je niet voor niets aan als ontvanger, en dan word je blij gemaakt met een dooie mus.![]()
@:laziness is er misschien al overwogen om een vervangend pakket te regelen? Er zijn tot nu toe altijd wel donateurs/shoppers/gevers bereid gevonden om zoiets recht te zetten.
Maar dat is toch enorm zonde? Dat het aan de ene kant zo'n succesverhaal was (vier donateurs en ontvangers blij gemaakt dit jaar!quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee dat hoeft helemaal niet joh, lief bedoeld hoor. Maar het gaat meer om mijn eigen motivatie om hier nog wat mee te doen.
Laziness heeft ook gewoon haar best gedaan.
Geen 4 ontvangers hoor, maar dat waren de donateurs voor een pakket.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar dat is toch enorm zonde? Dat het aan de ene kant zo'n succesverhaal was (vier donateurs en ontvangers blij gemaakt dit jaar!), en dan een dooie mus voor jezelf.
Ah zo.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Geen 4 ontvangers hoor, maar dat waren de donateurs voor een pakket.
Ik vond dat ook genoeg omdat je best wat werk hebt. En zou meer ook niet aangenomen hebben
Er is van alles overwogen al wekenlang voor meer ontvangers van de shopper maar de rest is in horten en stoten opgestuurd telkens als ik in wilde grijpen. En zover ik weet staat er ook nu iets klaar met flinke waarde en is er al een aantal keer gezegd dat het opgestuurd ging worden. Er zijn extra verzendkosten overgemaakt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Je meldt je niet voor niets aan als ontvanger, en dan word je blij gemaakt met een dooie mus.![]()
@:laziness is er misschien al overwogen om een vervangend pakket te regelen? Er zijn tot nu toe altijd wel donateurs/shoppers/gevers bereid gevonden om zoiets recht te zetten.
Zouden we nog kunnen helpen met het pakket ophalen ofzo?quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is van alles overwogen al wekenlang voor meer ontvangers van de shopper maar de rest is in horten en stoten opgestuurd telkens als ik in wilde grijpen. En zover ik weet staat er ook nu iets klaar met flinke waarde en is er al een aantal keer gezegd dat het opgestuurd ging worden. Er zijn extra verzendkosten overgemaakt.
Beroep doen op anderen en daarmee een shopper die wel mondjesmaat aan het versturen is afkappen is ook niet handig qua geld van mensen die er mee gepaard gaat.
Ik volg sinds begin december elke twee dagen op en het is een knoop in mijn maag vanaf toen al maar vorig jaar verliep vlekkeloos met deze persoon, er spelen nu privé omstandigheden en zoals gezegd er ligt veel geld voor veel pakketten bij iemand dus boos worden ging zeker weten de situatie niet verbeteren. (Al heb ik de ernst en dat het niet netjes is naar donateurs en ontvangers uiteraard benadrukt) Ik heb aangeboden hulp met inpakken van het pakket te vragen in het topic etc.
Grootste probleem is de beloftes niet nakomen.
Net toen ik aan het overleggen was voor vervangende pakketten werd de rest opgestuurd dus dan hoop je dat het allemaal toch op zijn pootjes terecht komt. De conclusies voor volgend jaar zijn duidelijk.
Misschien kan iemand het ophalen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is van alles overwogen al wekenlang voor meer ontvangers van de shopper maar de rest is in horten en stoten opgestuurd telkens als ik in wilde grijpen. En zover ik weet staat er ook nu iets klaar met flinke waarde en is er al een aantal keer gezegd dat het opgestuurd ging worden. Er zijn extra verzendkosten overgemaakt.
Beroep doen op anderen en daarmee een shopper die wel mondjesmaat aan het versturen is afkappen is ook niet handig qua geld van mensen die er mee gepaard gaat.
Ik volg sinds begin december elke twee dagen op en het is een knoop in mijn maag vanaf toen al maar vorig jaar verliep vlekkeloos met deze persoon, er spelen nu privé omstandigheden en zoals gezegd er ligt veel geld voor veel pakketten bij iemand dus boos worden ging zeker weten de situatie niet verbeteren. (Al heb ik de ernst en dat het niet netjes is naar donateurs en ontvangers uiteraard benadrukt) Ik heb aangeboden hulp met inpakken van het pakket te vragen in het topic etc.
Grootste probleem is de beloftes niet nakomen.
Net toen ik aan het overleggen was voor vervangende pakketten werd de rest opgestuurd dus dan hoop je dat het allemaal toch op zijn pootjes terecht komt. De conclusies voor volgend jaar zijn duidelijk.
Wat naar om te horenquote:
Ik ga dit weekend wel naar Gelderland. Misschien helpt het al als het pakket opgehaald wordt voor iemand die geen auto heeft, om het naar een pakketpunt te kunnen brengen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:59 schreef laziness het volgende:
Er zal eerst antwoord moeten komen of het nou echt klaar staat.
Dan moet het van Gelderland naar de ontvanger.
Wat zonde dat dit jou treft. Laat dit jouw enthousiasme en betrokkenheid bij de actie alsjeblieft niet teveel beïnvloeden. Volgend jaar is nog ver weg en dan moedigen we je gewoon aan om weer mee te doen hoorquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Geen 4 ontvangers hoor, maar dat waren de donateurs voor een pakket.
Ik vond dat ook genoeg omdat je best wat werk hebt. En zou meer ook niet aangenomen hebben
Dat is helemaal ingewikkeld zeg. Ik denk dat ik zou overleggen met de donateur.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:03 schreef laziness het volgende:
Er is nog een pakket dat nog niet aangekomen is maar daar heeft de ontvanger al weken niks meer laten horen.
Mijn laatste contact was begin november. Shopper heeft week voor kerst voor het laatst contact kunnen maken.
Dat pakket zou langs gebracht worden. Stuur je het nu dan maar op? Komt er dan wel nog een reactie?
Het is altijd al zo geweest dat budgetten variëren, maar in de praktijk maakt dat eigenlijk niets uit. Het doel is namelijk een hart onder de riem te steken bij de ontvanger, door met zorg en aandacht iets samen te stellen. En dat kan binnen ieder budget.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
De grootte/hoeveelheden/kwaliteit van de cadeau's kan nogal varieren afhankelijk van hoeveel de donateur geeft voor betreffende pakket. Dat maakt het wel lastig denk ik.
Ene donateur doet misschien 50 euro wat een heel mooi bedrag is voor een onbekende, de ander doet misschien zelfs een schep erbovenop met 100 euro.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |