abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219733357
Beste fokkerts,

Na een vijfjarige relatie ben ik gescheiden van mijn vrouw. We hebben de inboedel eerlijk verdeeld.

Nu woon ik tijdelijk in een kamer en staan de 4 meubels die ik nog heb bij mijn ouders.

Omdat ik geen buffer heb willen ze me 650 euro geven voor mijn meubels en collectibles die ik zo'n 20 jaar bezit.

Ze hebben een contract gemaakt 2maal uitgedraaid en ik heb er een getekend. (Omdat ik die zelf niet hoef sneu zat)

In hoeverre staan mijn ouders in hun recht om mijn laatste inboedel en verzamelingen te verpatsen?

Aangezien ze welvermogend zijn is dit naar mijn mening moreel gewoon ongepast of zit ik fout?
pi_219733372
Ik zou niet raar opkijken als ze je meubelen en collectibles straks op de grond gooien en er op gaan stampen.

Jij dan kijken van hey, wat doe je met mijn meubelen en collectibles.

Zeggen ze ja, we hebben ze toch gekpcht, whehehe.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 16:49:55 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219733380
Is je vraag echt of het moreel ongepast is? Who cares, als ze doen waar jij bang voor bent dan hebben ze het alsnog gedaan. Who cares of dat 'moreel ongepast' is?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219733383
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:46 schreef Frommars99 het volgende:
Beste fokkerts,

Na een vijfjarige relatie ben ik gescheiden van mijn vrouw. We hebben de inboedel eerlijk verdeeld.

Nu woon ik tijdelijk in een kamer en staan de 4 meubels die ik nog heb bij mijn ouders.

Omdat ik geen buffer heb willen ze me 650 euro geven voor mijn meubels en collectibles die ik zo'n 20 jaar bezit.

Ze hebben een contract gemaakt 2maal uitgedraaid en ik heb er een getekend. (Omdat ik die zelf niet hoef sneu zat)

In hoeverre staan mijn ouders in hun recht om mijn laatste inboedel en verzamelingen te verpatsen?

Aangezien ze welvermogend zijn is dit naar mijn mening moreel gewoon ongepast of zit ik fout?
Ben je je nieuwe baan nu alweer kwijt?
pi_219733389
Je post in r&p, dus het gaat je denk ik niet om de juridische kant? Moreel gezien zou ik het best een naaistreek vinden. Praktisch was het misschien handig geweest om in het contract op te nemen onder welke voorwaarden je de boedel terug zou kunnen kopen met een beding dat het tot x datum niet aan anderen verkocht mag worden.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 16:51:31 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_219733393
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben je je nieuwe baan nu alweer kwijt?
Wat? Is dit weer een of ander bullshit verhaal?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:51:55 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219733398
Je hebt die spullen nu toch verkocht aan je ouders?

Wat staat er in dat contract?
The love you take is equal to the love you make.
pi_219733402
Wow niet eens een buffer overhouden na 5 jaar getrouwd te zijn geweest, dit geeft wel aan hoe duur het hebben/onderhouden van een vrouw is. Mij niet gezien.
pindazakje
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:55:33 #9
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219733422
Als het meer waard is, zelf verkopen. Als het (waarschijnlijk) veel minder waard is, blij zijn dat je ouders je willen helpen.
pi_219733434
quote:

ligt er aan wat in het contract staat waar jij je handtekening onder hebt gezet.
quote:
dat heeft er niks mee te maken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:57:33 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219733442
Oh, TS verkoopt wel vaker flauwekul.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219733452
Raar om 15 jaar aan spullen kwijt te raken.

Stoïcijns blijven en wachten op de erfenis. Dat gaat een enkeltje bejaardentehuis worden als ze de 75+ aantikken.

Moest het ff van me afschrijven sorry. Boomers ga aub dood en gun de huizenmarkt aan de nieuwe generatie stelletje lapzwansen
pi_219733491
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:57 schreef Lienekien het volgende:
Oh, TS verkoopt wel vaker flauwekul.
de Pohi is veelbelovend ja :')
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_219733492
Maak je niet druk om peanuts. Meubels hebben geen waarde. Persoonlijke bezittingen zou ik zelf houden als ze niet teveel ruimte innemen.

Gefeliciteerd met je vrijheid! Je kan gewoon lekker weer opnieuw beginnen. Dat is toch heerlijk? Wees blij dat je ouders die rommel opruimen.
pi_219733516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:58 schreef Frommars99 het volgende:
Raar om 15 jaar aan spullen kwijt te raken.

Stoïcijns blijven en wachten op de erfenis. Dat gaat een enkeltje bejaardentehuis worden als ze de 75+ aantikken.

Moest het ff van me afschrijven sorry. Boomers ga aub dood en gun de huizenmarkt aan de nieuwe generatie stelletje lapzwansen
Je verkoopt ze zelf aan ze
Wat hun er dan mee doen is jouw zaak niet meer
pi_219733591
quote:
Beste fokkerts,

quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2024 01:16 schreef Frommars99 het volgende:
Beste Fokkers,

Mijn vriendin is binnenkort jarig en wilt het vieren d.m.v. samen uit te gaan. Ik zou liever het huis versieren en het samen bij mij thuis vieren. De reden dat ze uit wilt gaan is omdat ze haar nagels, lashes gaat doen en foto´s wilt maken als herrinering en voor haar socials.

Al haar vriendinnen kunnen toevallig niet die dag o|O . Het is een leuke meid maar ik ga geen avond spenderen om haar te pleasen en daarna een taxi naar huis te pakken wanneer we alles in mijn appartement zouden kunnen vieren.

Heel benieuwd hoe jullie dit zien, ik hou van haar maar niet zoals van mijn vorige vriendin. Ik wil haar een leuke tijd geven maar niet ten koste van mijn tijd en plezier, ik heb ook dingen te doen.

Ben ik fout omdat ik het zo zie of sta ik in mijn recht? Benieuwd wat de dames hier van vinden.

Grgr
Weten we ook gelijk waarom hij gescheiden is van z'n vrouw, ze kwam achter z'n vriendin.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 17:33:28 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_219733802
Doei met je kansloze topic TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')