Je bedoelt: zij (behoort) te zitten met de banden. Zij regelt dat blijkbaar dus ook alle logistiek lijkt me.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:35 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
M'n vriendin heeft last minute een trip naar Oostenrijk gepland, maar ik zit nog met de banden.
Precies wat Jan zegtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wil je legaal zeker zijn of veilig rijden?
Profiel is net nog legaal voor Oostenrijk maar ze zijn wel al oud.
Ik zou er nieuwe banden onder leggen.
2XDF FW Hquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat is de DOT-code op de wang van de band?
XDquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:44 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
2XDF FW H
Geen idee wat het is. Ik was eigenlijk opzoek naar een datum, maar dat staat er niet op.
Ik ga ook wel voor veilig, dus als vervangen beter is, dan doe ik dat.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wil je legaal zeker zijn of veilig rijden?
Profiel is net nog legaal voor Oostenrijk maar ze zijn wel al oud.
Ik zou er nieuwe banden onder leggen.
Iets van 1521 (week 15, 2021 geproduceerd) en als je voor nieuwe banden gaat, ga dan voor een goed merk en geen joekkie joekkie C kwaliteit in de aanbieding , dan kun je net zo goed zomerbanden blijven rijden (kijk even de vergelijkingswebsites na)quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:44 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
2XDF FW H
Geen idee wat het is. Ik was eigenlijk opzoek naar een datum, maar dat staat er niet op.
Je wilt niet een berg af rijden zonder grip, rechtdoor gaan in een bochtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Precies wat Jan zegt
Je wil niet onder aan de berg stranden omdat je geen grip meer hebt
Ah kijk, een toetsenbord expertquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Er is maar één manier om erachter te komen en dat is eronder gooien en de grip uittesten op nat wegdek.
Zowel met remmen als in bochten.
Als het tegenvalt flikker je ze weg en als het prima is dan kun je er ook mee naar Oostenrijk.
Vergeet die all seasons voor Oostenrijk, all seasons zijn leuk voor in Nederland, kun je prima op rijden, ga je echt de heuvels in met sneeuw zoals in Oostenrijk dan zijn ze niet geschiktquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:46 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ik ga ook wel voor veilig, dus als vervangen beter is, dan doe ik dat.
Het is wel weer zo'n onverwachtte kostenpost. Als ik het had geweten, had ik een half jaar terug 4 seizoensbanden op laten leggen ipv zomerbanden. Met m'n 4000km/jaar is twee nieuwe bandensets wel net jammer.
Mijn vorige All seasons hadden een sneeuwvlok, toch niet geschikt voor in Oostenrijkquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:49 schreef kwiwi het volgende:
Hebben ze het sneeuwvlok symbool? Anders is het sowieso geen winterband meer voor Oostenrijk.
Maak dat je vriendin duidelijk, dat ze eens nadenkt voor ze zo leuk spontaan is en de consequenties bij jou legt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:46 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Ik ga ook wel voor veilig, dus als vervangen beter is, dan doe ik dat.
Het is wel weer zo'n onverwachtte kostenpost. Als ik het had geweten, had ik een half jaar terug 4 seizoensbanden op laten leggen ipv zomerbanden. Met m'n 4000km/jaar is twee nieuwe bandensets wel net jammer.
Praktisch misschien niet nee, maar theoretisch is het toegestaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Mijn vorige All seasons hadden een sneeuwvlok, toch niet geschikt voor in Oostenrijk
Ik heb de indruk dat jij al helemaal geen ervaring hebt met het opzoeken van bandengrip grenzen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah kijk, een toetsenbord expert
Ja die hebben ze en M + S. Het waren prima banden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:49 schreef kwiwi het volgende:
Hebben ze het sneeuwvlok symbool? Anders is het sowieso geen winterband meer voor Oostenrijk.
Sneeuwkettingen gaan ook mee, die kunnen we lenen. Om de volgende opmerking voor te zijn, ik ga het ook thuis vast een keer proberen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je wilt niet een berg af rijden zonder grip, rechtdoor gaan in een bocht
Oh, en al over sneeuwkettingen nagedacht? Is zeker raadzaam in de Alpen.
Sneeuwkettingen zijn in Oostenrijk verplicht waar een blauw rond bord met band+ketting het aangeeft (ook met winterbanden, tenzij onderbord vrijstelt); monteer op minstens twee aandrijfwielen, max. 50 km/u.
En de leeftijd van de band, expert?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij al helemaal geen ervaring hebt met het opzoeken van bandengrip grenzen.
En profieldiepte zegt niets. Of het een A of C merk band is al veel meer.
Ik rij ook op winterbanden nu, omdat een set erbij kreeg toen ik de auto kocht. Allebei Goodyear, maar de winterbanden hebben duidelijk minder grip als het een graad of 10 is. Ook op nat wegdek. Dus op winterbanden rijden geeft je niet per sé meer grip in de winter, alleen als het koud genoeg is misschien maar vooral als er ijs of sneeuw ligt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De jaarlijkse fok winterbanden discussie, waar hele stoere fokkers het allemaal onzin vinden.
Een auto huren is duurderquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:54 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Maar misschien huur ik wel een auto. Ik zie dat nieuwe winterbanden zon 500 euro gaan kosten, dat wordt wel duur.
Lees de OP nog eensquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik rij ook op winterbanden nu, omdat een set erbij kreeg toen ik de auto kocht. Allebei Goodyear, maar de winterbanden hebben duidelijk minder grip als het een graad of 10 is. Ook op nat wegdek. Dus op winterbanden rijden geeft je niet per sé meer grip in de winter, alleen als het koud genoeg is misschien maar vooral als er ijs of sneeuw ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |