quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:40 schreef Ansa het volgende:
Niet het kind bij wie water tegen het hoofd werd gehouden.
Heb je een voorbeeld van waar dat ooit gezegd is én dat dat daadwerkelijk tot minder straf heeft geleid?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:40 schreef Ansa het volgende:
Want die arme dader heeft misschien ook een moeilijke jeugd gehad.
Dat komt ook omdat jij hulp bij de psycholoog (gezocht) hebt. In andere culturen overheerst er schaamte om dat te doen (in veel mindere mate in Nederland zelf ook trouwens). Dat verhindert dat problemen vaak aangepakt worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:40 schreef Ansa het volgende:
Als iemand met complexe PTSS kan ik me niet voorstellen dat ik iemand mishandel. Dat ik een willekeurig geweldsmisdrijf pleeg. Ja, er zijn genoeg mensen die me woedend maken. Maar ik doe het niet. Omdat ik een moreel besef heb. Omdat beschaving betekent dat je je impulsen beheerst.
Mijn daders waren allemaal hoogopgeleid en wit...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat jij hulp bij de psycholoog (gezocht) hebt. In andere culturen overheerst er schaamte om dat te doen (in veel mindere mate in Nederland zelf ook trouwens). Dat verhindert dat problemen vaak aangepakt worden.
Ja, in het onderwijs dagelijks.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van waar dat ooit gezegd is én dat dat daadwerkelijk tot minder straf heeft geleid?
Ik ben als vrouw pro doodstraf hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:20 schreef sturmpie het volgende:
Dat heeft met vrouwen te maken, in landen waar vrouwen 't voor 't zeggen hebben, zoals in Nederland en veel landen in Europa en wereldwijd, daar heb je geen doodstraf, met of zonder proces, men zou iedere misdadiger direct door 't hoofd moeten schieten midden op straat onder 't toeziend oog van mensen.
Nederland is te lief, rijke landen zijn nogal lief voor criminelen, omdat ze allemaal 'n moeder hebben, en zij is overal de schuld van.
dan ben je 1% schatquote:
Tijd voor je pilletjesquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan ben je 1% schat
vrouwen komen al fietsend klaar is bekend, de hel is los gebroken in de landen waar vrouwen mogen fietsen, die komen continue klaar, ga dat effect eens berekenen in de quantum theorie, onvermijdelijk effect ?
ja dat is zo, ik ben officieel schizofreen verklaard, ik wilde 't eerst niet aannemen, ik dacht je bent vast zelf te vaak klaar gekomen met je Freudquote:
Vrouwen komen alleen klaar tijdens het fietsen als ze zonder zadel fietsen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:42 schreef sturmpie het volgende:
vrouwen komen al fietsend klaar is bekend, de hel is los gebroken in de landen waar vrouwen mogen fietsen, die komen continue klaar, ga dat effect eens berekenen in de quantum theorie, onvermijdelijk effect ?
Goed voorbeeld. En ook 1 die ik zelf kan zien, inclusief bron enzo. Top. Precies ook wat ik bedoelde.quote:
Ok timmmm. Genoeg mensen met een kutjeugd die nooit dader worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk dat je de context niet helemaal begrijpt als je hoort dat daders ook slachtoffers zijn. Terwijl het niet heel ingewikkeld is.
Uitvoerig onderzoek wijst uit dat plegers van delicten, dit komt bij sommige delicten vaker voor dan anderen, vaak in een eerder stadium slachtoffer zijn geweest. Met name in het kader van slachtofferhulp en preventie is dat natuurlijk belangrijk om te weten, maar in relatie tot het delict is dat natuurlijk niet van belang. Daar zijn de rollen duidelijk, de dader en het slachtoffer.
Als je vaker hulp nodig hebt relatief simpele problemen te begrijpen, kan je dit soort topics gewoon blijven openen hoor knul!
Wie zegt dan dat dat anders is?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:35 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ok timmmm. Genoeg mensen met een kutjeugd die nooit dader worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |