abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219711390
Naar aanleiding van alle ongeregeldheden, rellen, vernielingen, aanvallen op zorgverleners etc: Hoe moeten we nu verder richting de komende oud&nieuw vieringen?

Is dit vanaf de norm? Accepteren we maar dat mensen die levens proberen te redden belaagd worden en zwaargewond raken?

Een oprechte vraag: wat is de oplossing en hoe ga de verhuftering van de maatschappij, die in rasse streden zich aan het ontwikkelen is, tegenhouden? Gisteren zijn er +/-250 mensen opgepakt zie ik. Hoeveel van die mensen zitten vandaag alweer thuis? Wordt het niet eens tijd om dit soort gajes een jaar of 5 op water en brood te zetten?

Wat denken jullie?
  Spellchecker donderdag 1 januari 2026 @ 14:02:58 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219711438
Of je vuurwerk verbiedt of niet; tokkies gonna tokkie.

Helaas.
pi_219711467
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:02 schreef maily het volgende:
Of je vuurwerk verbiedt of niet; tokkies gonna tokkie.

Helaas.
Dat denk ik helaas ook. De ongeregeldheden komen van de 5% mensen die het sowieso wel blijven doen.

Maar dan nog de vraag: Hoe ga je dit managen? Of is dit gewoon de norm vanaf nu? Er is straks geen amulancebroeder meer die zijn leven nog gaat wagen natuurlijk.. als je gisteren rond 12 uur iets ernstigs zou krijgen dan had je op veel plekken in Nederland wel een serieus probleem.
pi_219711516
Het zijn niet alleen meer tokkies.

Er geldt steeds meer 'rules for thee but not for me'. Men doet waar men zin in heeft, en leert dat ook aan hun kinderen die er getuigen van zijn. Of die verontwaardigd door ouders gered worden als ze iets hebben gedaan wat niet mag.
Als mensen een boete krijgen voor te hard rijden (Duk van de week nog op Twitter, 58 waar je 50 mag, verontwaardigd natuurlijk) zijn ze boos, want zo erg is het toch niet. Ga echte boeven vangen. Regels en wetten zijn optioneel voor bepaalde mensen. Vaak de mensen die het hardst roepen om stevige handhaving en torenhoge straffen. Voor anderen, natuurlijk niet voor hen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219711622
Volgend jaar weliswaar minder vuurwerk/ongeregeldheden, maar wel veel gewelddadiger en intenser.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219712087
Vond het een prima oud en nieuw.

Lekker knokken, paar dooie en overal brand.

Grote mooi!

*O*
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:46:16 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219712189
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:40 schreef Rozevla het volgende:
Vond het een prima oud en nieuw.

Lekker knokken, paar dooie en overal brand.

Grote mooi!

*O*
Zunne grote vuurbal, jongu!
pi_219712500
Politici woedend, geen volksfeest maar veldslag !!!!

Boehoeee :')

Ze kunnen zelf niet eens een fatsoenlijke formatie vormen dus laat die achterlijke Papoeaatjes lekker hun smoel houden :6
pi_219712578
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:09 schreef Rozevla het volgende:

Ze kunnen zelf niet eens een fatsoenlijke formatie vormen dus laat die achterlijke Papoeaatjes lekker hun smoel houden m :6
Ontopic graag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219712584
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:09 schreef Rozevla het volgende:

Ze kunnen zelf niet eens een fatsoenlijke formatie vormen dus laat die achterlijke Papoeaatjes lekker hun smoel houden :6
Wat er zou gaan gebeuren was op 2 januari 2025 al duidelijk, en dat de politici vandaag geschokt zouden zijn was op 2 januari 2025 ook al duidelijk.

De vraag is wat er gedaan kan worden om de toename in geweld tegen hulpverleners de laatste jaren ongedaan te maken.
pi_219712596
Elk jaar is het slagveld 'ongekend' groots. En dat zal niet minder worden met een vuurwerkverbod. Er zijn altijd raddraaiers die aan de sleep gaan met rotzooi, de brut in de fik steken etc.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219712634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:15 schreef Gibson88 het volgende:
Elk jaar is het slagveld 'ongekend' groots. En dat zal niet minder worden met een vuurwerkverbod. Er zijn altijd raddraaiers die aan de sleep gaan met rotzooi, de brut in de fik steken etc.
Ja, maar er is een enorme toename aan geweld tegen hulpverleners: hoe kan dat teruggedrongen worden?
pi_219712662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ja, maar er is een enorme toename aan geweld tegen hulpverleners: hoe kan dat teruggedrongen worden?
Dat is zeker heel zorgwekkend. Ik zou zeggen dat strenger/harder straffen want ik denk namelijk niet dat een "Foei stouterd" helpt.
Ook in moeilijke tijden.
  Spellchecker donderdag 1 januari 2026 @ 15:43:44 #14
197773 crew  maily
pi_219712934
Dienstplicht herinvoeren.
Ze als vrijwilligers naar ECHTE oorlogsgebieden sturen.
pi_219712949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:59 schreef Solispolar het volgende:
Naar aanleiding van alle ongeregeldheden, rellen, vernielingen, aanvallen op zorgverleners etc: Hoe moeten we nu verder richting de komende oud&nieuw vieringen?
Minder het nieuws lezen.

Die ongeregeldheden waren er altijd, die zijn er volgend jaar nog steeds. Met of zonder vuurwerkverbod. Het probleem is dat alles word gehyped door de media en politiek. Links afschuw want vuurwerk, hulpverleners aanvallen etc. Terechte afschuw overigens, want blijf van hulpverleners af. Rechts afschuw want het waren "jongeren" en de autochtone Nederlanders doen nooit iets.

Wat doe je er aan. Het komt op mij gewoon heel erg over alsof er een soort van duidelijke agenda is om oud en nieuw slecht af te schilderen om een vuurwerkverbod en eventueel andere maatregelen er doorheen te krijgen.

Disclaimer: ben geen fan van vuurwerk of van oud & nieuw. Ik zat gisteren alleen thuis en wilde gewoon om half 1 wel gaan slapen, alleen het vuurwerk ging nog 3 uur lang door.
pi_219712953
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:43 schreef maily het volgende:
Dienstplicht herinvoeren.
Ze als vrijwilligers naar ECHTE oorlogsgebieden sturen.
Vrees dat zij dan eerder als schietschijf fungeren dan daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn .
Ook in moeilijke tijden.
pi_219712959
Als eerste eens af van het idee dat normaal (sier)vuurwerk hier een oorzaak van is. Zodra daar de focus op blijft liggen ga je geen enkel probleem oplossen.
  donderdag 1 januari 2026 @ 15:47:26 #18
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219712975
Op 99,9% van de plekken verloopt het gewoon degelijk en gezellig. Je zal natuurlijk altijd mensen houden die bij de eerste knal en war rumoerigheid buiten gelijk in fight or flight mode vliegen.

Vuurwerk verbod en men zal wel massaal naar de vuurkorf gaan grijpen, paar boxen buiten met muziek, etc.
pi_219713151
Een vuurwerkverbod gaat ook niet helpen tegen rellen, ontevreden/asociale/verveelde jeugd, auto’s die in de fik worden gestoken en dronken tokkies die hulpverleners aanvallen.
  donderdag 1 januari 2026 @ 16:20:06 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219713290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 16:06 schreef GerryDV het volgende:
Een vuurwerkverbod gaat ook niet helpen tegen rellen, ontevreden/asociale/verveelde jeugd, auto’s die in de fik worden gestoken en dronken tokkies die hulpverleners aanvallen.
Die vinden hun bommen idd wel ergens in Duitsland, Polen, enzovoort.
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:01:53 #21
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_219713541
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ontopic graag.
Dit is ontopic.
pi_219713586
Mijn voorspelling voor volgend jaar is (mits niet al te slecht weer) dat het nog erger gaat worden dan dit jaar, meer gewonden, meer gezeur, meer aanvallen op hulpverleners.. en minder begrip voor elkaar.

Geheid dat er volgend jaar vuurwerk afgestoken gaat worden.

Vind het een logisch gevolg (het verbod) al ben ik het er absoluut niet mee eens. Ik denk dat over een paar jaar oud en nieuw stiller is en minder met elkaar gevierd gaat worden (want welke reden heb je dan nog om op 00.00 naar buiten te gaan en elkaar te treffen?)

We gaan het zien.

En ja, ik ben ook een van die mensen die stiekem dan wel wat vuurwerk gaat afsteken, gewoon mooi siervuurwerk wat hoog de lucht in gaat... geen bommen en granaten... Iets waar gisteren een hoop mensen erg van genoten hebben! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:22:24 #23
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219713624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:46 schreef GerryDV het volgende:
Als eerste eens af van het idee dat normaal (sier)vuurwerk hier een oorzaak van is. Zodra daar de focus op blijft liggen ga je geen enkel probleem oplossen.
Het is natuurlijk ook bij andere gebeurtenissen dat er agressie is tegen hulpverleners.
Ook dan wordt er wel ‘vuurwerk’ gebruikt. Maar eigenlijk alles wat ze voor handen hebben wordt dan gebruikt zoals stokken, stoeptegels enzovoort.

Of het nu bij de jaarwisseling, voetbal of een protest is. Het moet écht stoppen. Hoe … geen idee.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:23:21 #24
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219713629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:13 schreef Chandler het volgende:
Mijn voorspelling voor volgend jaar is (mits niet al te slecht weer) dat het nog erger gaat worden dan dit jaar, meer gewonden, meer gezeur, meer aanvallen op hulpverleners.. en minder begrip voor elkaar.

Geheid dat er volgend jaar vuurwerk afgestoken gaat worden.

Vind het een logisch gevolg (het verbod) al ben ik het er absoluut niet mee eens. Ik denk dat over een paar jaar oud en nieuw stiller is en minder met elkaar gevierd gaat worden (want welke reden heb je dan nog om op 00.00 naar buiten te gaan en elkaar te treffen?)

We gaan het zien.

En ja, ik ben ook een van die mensen die stiekem dan wel wat vuurwerk gaat afsteken, gewoon mooi siervuurwerk wat hoog de lucht in gaat... geen bommen en granaten... Iets waar gisteren een hoop mensen erg van genoten hebben! :)
Meer illegaal, gevaarlijk vuurwerk uit het buitenland. Daar vrees ik voor.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:53:49 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219714278
Is het nou werkelijk zo erg dat er een paar mensen dood zijn en meer mensen gewond?

Er zijn nog maar zo weinig situaties waar we natuurlijke selectie gewoon zijn gang laten gaan. Laat de debielen die zichzelf graag op willen blazen dat lekker doen.
Laffe huichelaar
  Spellchecker donderdag 1 januari 2026 @ 19:02:32 #26
197773 crew  maily
pi_219714350
Als ze dat tuig nou vragen waarom ze de hulpverleners bekogelen, wat komt er dan voor antwoord?
Stel dat het hun vader, oom, buurvrouw is die daar brand komt blussen, levens komt redden.
pi_219714443
quote:
2s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:23 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Meer illegaal, gevaarlijk vuurwerk uit het buitenland. Daar vrees ik voor.
Ik snap je angst en denk dat deze dan ook gegrond is. Er zal veel meer illegaal spul Nederland in komen... en dan niet in de laatste 3 dagen van het jaar...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')