quote:Misschien het juiste bier nog niet gevonden?
Bier is niet alleen pils, hè.
Bier heb je van bijna wit, via amber en robijnrood, tot diep donkerzwart.
Van 0.0, tot zo'n 14% in een barleywine.
Van mierzoet, via zuur naar bitter.
Van fris bitter, naar smaken van koekjes, caramel, geel en rood fruit, chocolade, koffie en zelfs een dropje.
De smaken van de hops, van grassig, naar kruidig en fruitig.
De smaken die de gisten meebrengen, fruitig, kruidig en funky. Wilde vergistingen als in een lambik.
Bieren waarin vruchten hebben mogen zwemmen.
Toevoegingen van kruiden en specerijen.
Restaurants met een bierkaart, biersommelier en foodpairing met bier zijn een ding.
Zeggen dat je bier niet lekker vind omdat je weleens een pilsje hebt gedronken, is net zoiets als zeggen dat je ijs niks vind, omdat je dat bolletje vanille niet lekker vond.
Er zijn zo'n 300 a 400 erkende bierstijlen, met allemaal hun variaties.
Moet toch gek gaan, wil je er niet één lekker vinden.
Straf pintjequote:Op dinsdag 30 december 2025 16:45 schreef ToT het volgende:
[..]
TS moet een Sink the Bismarck in 1 teug leegzuipen.
Ik ben de naam kwijt, maar er is nog een Nederlands biertje die gevriesdroogd is, waarna ze synthetische alcohol hebben toegevoegd. (Mag daarom eigenlijk geen bier meer heten.)quote:
'Zo'n Liefmans Fruitesse is dat iets? Kunt u dan extra ijs apart in een glas erbij doen?'quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:06 schreef Solotovski het volgende:
Mikey lijkt me ook wel iemand voor een radlertje
Mijn Straffe Blonde is ook maar 8,5%.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:59 schreef Marsenal het volgende:
Straffe Hendrik gaat me ooit m'n leve(r)(n) kosten.
Ik las het.quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben de naam kwijt, maar er is nog een Nederlands biertje die gevriesdroogd is, waarna ze synthetische alcohol hebben toegevoegd. (Mag daarom eigenlijk geen bier meer heten.)
https://www.hopsandhopes.nl/en/beers/snake-venomquote:
Liefmans Fruitesse is goddelijkquote:Op dinsdag 30 december 2025 19:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
'Zo'n Liefmans Fruitesse is dat iets? Kunt u dan extra ijs apart in een glas erbij doen?'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |