Collectief ook achterin het groepjequote:Op zondag 17 mei 2026 13:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als ze het zo gaan spelen komt Bredewold gewoon nog terug.
Moet je dat wel doorzettenquote:Op zondag 17 mei 2026 13:35 schreef franklop het volgende:
Op zich een tactiek om eerst Bredewold te laten denken dat ze terug kan komen, om daarna op het eind alsnog aan te vallen
Helemaal niets. Maar kopvrouwen Muzic en Berthet hadden geen zin om voor een ander te rijden nu Demi er niet is.quote:
Het blijft een merkwaardige sport dat wielrennen.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar kopvrouwen Muzic en Berthet hadden geen zin om voor een ander te rijden nu Demi er niet is.
Als Berthet en Muzic zich opofferen maakt Dickson kans om de rit en het klassement te winnen. In plaats daarvan mikken Berthet en Muzic alleen maar op hun eigen kansen. Dat levert de terugkeer van Bredewold op, waardoor Dickson niet meer kan winnen. En in de sprint kaapt Muzic dan ook nog wat bonificaties weg voor Dickson, waardoor ze derde wordt achter Kastelijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het blijft een merkwaardige sport dat wielrennen.
Dit zou een logische conclusie zijn ja, maar zolang types als Danny Stam de leiding hebben verwacht ik weinig verandering. Wel leuk voor Bredewold dat ze deze koers nu eindelijk wint, na al twee keer tweede te zijn geëindigd.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als Berthet en Muzic zich opofferen maakt Dickson kans om de rit en het klassement te winnen. In plaats daarvan mikken Berthet en Muzic alleen maar op hun eigen kansen. Dat levert de terugkeer van Bredewold op, waardoor Dickson niet meer kan winnen. En in de sprint kaapt Muzic dan ook nog wat bonificaties weg voor Dickson, waardoor ze derde wordt achter Kastelijn.
Het is dat ze in het vrouwenwielrennen nooit aan een nabespreking doen, maar hier valt het een en ander na te bespreken. Nou is Dickson vrij onbekend voor mij, maar je mag verwachten dat de ploeg wel op de hoogte is van haar bestaan.
We koersen dusdanig vaak in het Baskenland dat de fervente wielervolger inmiddels wel mag weten wat een aurresku is.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:00 schreef Felagund het volgende:
Deze podiumceremonie heeft ook wel wat surrealistisch, een prive voorstelling voor het podium, en het publiek zelf kan er niets van zien.
quote:Puck Moonen maakt na vier jaar comeback in het profpeloton
Opvallend figuur vrijdag in de vijfde editie van de Veenendaal-Veenendaal Classic. Puck Moonen staat aan de start van de Nederlandse profkoers (1.1), haar eerste sinds 2022.
De 30-jarige Nederlandse – goed voor bijna 900.000 volgers op Instagram en bij ons ook vooral bekend als het ex-lief van veldrijder Eli Iserbyt – was in het verleden een tijdje actief in het profpeloton. Na drie seizoenen bij de Lotto Soudal Ladies (2017-2019) reed ze nog voor Chevalmeire, om in 2022 te stoppen. Sindsdien legde Moonen zich vooral toe op gravelwedstrijden en haar rol als influencer. Vorig jaar verloofde ze zich nog met Callan O’Keeffe, een voormalig racepiloot.
Maar nu volgt dus een comeback in het profpeloton. In haar thuiswedstrijd, destijds in de kleuren van Chevalmeire. Nu gaat Moonen proberen te scoren in die van MtD Women’s Elite Cycling.
“Heel enthousiast om morgen opnieuw een rugnummer op te spelden voor mijn thuiswedstrijd, samen met de meisjes van MTD Road”, klinkt het op Instagram. “Exact zes maanden na mijn operatie aan een vernauwde liesslagader had ik eerlijk gezegd niet verwacht nu al aan de start te staan van een UCI 1.1-koers, maar ik neem het met plezier aan! Na enkele moeilijke weken heb ik geen idee wat ik moet verwachten (eigenlijk ben ik mega zenuwachtig), maar het weer zit mee en ik ben vooral dankbaar dat ik in deze positie zit en opnieuw de kans krijg om thuis te koersen op enkele van mijn favoriete wegen.”
Moonen maakte onlangs haar comeback op de weg in het Provinciaal Kampioenschap West-Vlaanderen, een amateurkoers in ons land. Ze finishte toen knap als achtste. Echt knap, want in november werd de Nederlandse nog geopereerd. Moonen sukkelde naar eigen zeggen met “een been dat niet goed functioneert”. Een probleem waar ze lang naar moest zoeken.
“Helaas hebben we een vernauwing van mijn bekkenslagader in mijn rechterbeen”, klonk het eind november. “De afgelopen drie jaar heb ik alle mogelijkheden uitgeput om mijn prestaties op de fiets te verbeteren, me vastklampend aan de kleine hoopjes die ik kreeg door verbeteringen door fysiotherapie en training. Maar telkens wanneer ik fitter werd en probeerde meer te trainen/de intensiteit te verhogen, kwamen de problemen terug en werden ze steeds heviger. Het zijn mentaal een paar ongelooflijk zware jaren geweest en ik ben eigenlijk blij dat ik niet heb opgegeven en ondanks alles nog steeds op de fiets zit. Ik heb zo vaak geprobeerd om terug te komen. Het is nu zo duidelijk waarom het nooit is gelukt. Maar nu komt Puck 2.0 eraan.”
Nu is er dus de comeback bij de profs. Of het een eenmalig ding is of meteen een volledige terugkeer in het profpelton is voorlopig onduidelijk. Moonen staat samen aan de start met onder anderen Charlotte Kool en Nienke Veenhoven, net als Julie De Wilde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |