Ja en daar had ik er dus een paar van gekocht en elke keer was het toch niet van die dikke yoghurt zoals beschreven, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 22 december 2025 01:01 schreef PzKpfw het volgende:
Griekse Yoghurt met 10% vet is nog altijd in van die emmertjes te krijgen bij in ieder geval de Plus, Jumbo, Lidl en Albert Heijn.
Zal die eens proberen, thx! Is de yoghurt van de turkse winkel ook zo dan dus?quote:Op zondag 21 december 2025 23:49 schreef LXIV het volgende:
Wat jij bedoelt heet Turkse yoghurt .Hebben ze bij de AH, bij de Lidl en bij de Aldi.
quote:Op maandag 22 december 2025 10:50 schreef YoopY het volgende:
Loop gewoon een Turkse toko in. Hele schappen vol met dat spul.
Volle Turkse yoghurt is wel iets dunner dan volle Griekse yoghurtquote:Op zondag 21 december 2025 23:49 schreef LXIV het volgende:
Wat jij bedoelt heet Turkse yoghurt .Hebben ze bij de AH, bij de Lidl en bij de Aldi.
Eens. Maar zoeken naar dit soort producten in "Nederlandse" supermarkten is natuurlijk een no-go.quote:Op maandag 22 december 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Volle Turkse yoghurt is wel iets dunner dan volle Griekse yoghurt
Die van Dodoni is best goedquote:Op maandag 22 december 2025 10:57 schreef YoopY het volgende:
[..]
Eens. Maar zoeken naar dit soort producten in "Nederlandse" supermarkten is natuurlijk een no-go.
Je moet de Turkse yoghurt van de Jumbo hebben (als je er een uit een grote supermarkt wil).quote:Op zondag 21 december 2025 23:04 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Dan bedoel ik zo dik dat je er een lepel uit kan scheppen en het gat dan niet dichtvloeit maar er een gat blijft waar je de lepel hebt uitgeschept.
Die is prima idd. Alleen niet Grieks maar zoals bijna alles “griekse stijl”quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik herken wel wat TS zegt. Ik kocht destijds ook die Bulgaarse en Turkse yoghurt van AH en mis die best. De dikte van de yoghurt uit de supermarkt is echt minder geworden.
Ik heb nu de Griekse 10% van Lidl staan en die is best aardig.
Ja uitlekken kan natuurlijk altijd maar ben liever lui dan moe. Ik heb ook geen kaasdoek en als ik er een had moet je dat ding weer wassen (en wss niet in de wasmachine ivm wasmiddel? en indien wel in machine dan moet je zeker binnen een dag wassen voor het helemaal slijmerig wordt?) dus zoek liever een goede yoghurt die kant en klaar lekker dik is!quote:Op woensdag 31 december 2025 08:15 schreef sigme het volgende:
Dat is dan zelfgemaakte yoghurt, maar de dikheid zit 'm vooral in goed laten uitlekken (in kaasdoek) en dat kan ook met gekochte yoghurt natuurlijk.
Ja, ik denk dat het verschil niet zit in het grieks vs griekse stijl. Hooguit een indicatie omdat een grieks zuivelbedrijf waarschijnlijk wel goed weet hoe het moet, maar voor hetzelfde geld volgen die gewoon de richtlijnen die ze van de AH krijgen voor wat AH denkt dat de Nederlandse consument wil en waar zij het meeste winst op maken.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:44 schreef sigme het volgende:
Lidl heeft ook wel eens Griekse yoghurt in plaats van Griekse-stijl yoghurt.
Maar het is mij een raadsel welke magische krachten jullie aan de Griekse lucht toeschrijven.
"Yoghurt gemaakt volgens een of ander recept *in* Griekenland" versus
"Yoghurt gemaakt volgens een of ander recept *niet in* Griekenland"
Dat lijkt jullie voor alle yoghurt gemaakt *in* Griekenland dan opeens gelijke yoghurt op te leveren, qua volheid, dikte, structuur? Wie heeft dat jullie in vredesnaam wijsgemaakt?
Ditquote:Op maandag 22 december 2025 10:50 schreef YoopY het volgende:
Loop gewoon een Turkse toko in. Hele schappen vol met dat spul.
Hangop er van maken.quote:Op woensdag 31 december 2025 08:15 schreef sigme het volgende:
Kijk, dit is echt dikke yoghurt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is dan zelfgemaakte yoghurt, maar de dikheid zit 'm vooral in goed laten uitlekken (in kaasdoek) en dat kan ook met gekochte yoghurt natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |