abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219544110
Een cabaretier die niet meer overal grappen over maakt uit angst voor geweld.

Een Jood die toch maar niet zijn keppeltje op zet wanneer hij naar buiten gaat.

Homo's die toch maar niet hand in hand over straat lopen omdat ze weinig zin hebben om te worden bewerkt met een betonschaar.

Vrouwen die de stapavond laten schieten omdat er niemand mee kan fietsen.

Zeg het maar. Als je je vrij genoeg voelt, tenminste.
  Miss 200.000.000! zaterdag 20 december 2025 @ 17:18:02 #2
367000 roos94
pi_219544128
Zolderleven kent weinig beperkingen
pi_219544144
Ik voel me vrij, kan me zo geen beperkingen bedenken.
pi_219544171
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:18 schreef roos94 het volgende:
Zolderleven kent weinig beperkingen
Hmm, zo kan je het zien. Maar is dat niet zoiets als jezelf gevangen zetten, ook al is het uit vrije wil? Je zou je buiten de zolderkamer net zo comfortabel moeten kunnen voelen als erin.
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 17:31:41 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219544219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:24 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Hmm, zo kan je het zien. Maar is dat niet zoiets als jezelf gevangen zetten, ook al is het uit vrije wil? Je zou je buiten de zolderkamer net zo comfortabel moeten kunnen voelen als erin.
Als het uit vrije wil is dan ervaar je het niet meer als gevangenschap.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219544252
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als het uit vrije wil is dan ervaar je het niet meer als gevangenschap.
Ik moet denken aan de Shawshank Redemption. De gevangenis niet meer zo ervaren wanneer je 'geïnstitutionaliseerd' bent. Mja, als het goed voelt, ok.
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 18:06:36 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_219544455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:36 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik moet denken aan de Shawshank Redemption. De gevangenis niet meer zo ervaren wanneer je 'geïnstitutionaliseerd' bent. Mja, als het goed voelt, ok.
Maar je doet de aanname dat de mensen die het liefste op de 'zolderkamer' zitten dat doen uit angst voor 'buiten' en ik denk dat dat helemaal niet in alle gevallen zo is.
pi_219544457
Sommige users niet durven mentionen uit angst voor lange bans.
pindazakje
pi_219544571
Ik word beperkt door de overheid, maar als ze de uitkeringen wat hoger maakten dan hoef ik ook niet zoveel te doen
graag op anoniem
pi_219544594
Wel steeds minder vrij in Nederland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219544608
Het hangt erg van de situatie af

Ik heb een Hebreeuwse naam en gezien de politieke spanningen in Israël denken sommigen dat het nodig is om die discussie met mij te voeren (als ze gevraagd hebben naar de afkomst (van mijn naam))

Dat geeft me best een onprettig gevoel en vind het daardoor spannend om me voor te stellen en mijn naam moeten uitleggen

En het gebrek aan een geaardheid (aseksueel en a-romantisch) is ook zoiets

Beide onderwerpen (naam + geaardheid) begin ik zelf niet over, maar geven me wel een onprettig gevoel soms
pi_219544666
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:14 schreef Koortsdroom het volgende:
Een cabaretier die niet meer overal grappen over maakt uit angst voor geweld.

Een Jood die toch maar niet zijn keppeltje op zet wanneer hij naar buiten gaat.

Homo's die toch maar niet hand in hand over straat lopen omdat ze weinig zin hebben om te worden bewerkt met een betonschaar.

Vrouwen die de stapavond laten schieten omdat er niemand mee kan fietsen.

Zeg het maar. Als je je vrij genoeg voelt, tenminste.
Vrijwel niemand legt de meesten van ons als homo een strobreed in de weg. Dat homo's gestopt zijn arm in arm over straat te lopen is omdat hetero's dat ook al een decennium of twee niet meer doen.
pi_219544668
Ik merk wel dat ik de laatste jaren mijn mening over politiek en maatschappij voor mezelf hou, tenzij ik weet dat ik bij gelijkgestemden ben. Ik ga echt niet meer met extreemrechts e/o wappies in gesprek, want ze reageren steeds agressiever. In die zin voelt het minder vrij tegenwoordig.
pi_219544689
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:47 schreef Horzula het volgende:

[..]
Vrijwel niemand legt de meesten van ons als homo een strobreed in de weg. Dat homo's gestopt zijn arm in arm over straat te lopen is omdat hetero's dat ook al een decennium niet meer doen.
Ik ken in mijn omgeving maar één homo, dus N = 1. Maar die zegt toch wel vaak te worden uitgescholden door steeds dezelfde groep. Maar goed om te horen dat jouw ervaring is dat weinigen je een strobreed in de weg leggen.
pi_219544764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:51 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik ken in mijn omgeving maar één homo, dus N = 1. Maar die zegt toch wel vaak te worden uitgescholden door steeds dezelfde groep. Maar goed om te horen dat jouw ervaring is dat weinigen je een strobreed in de weg leggen.
Ik ook weleens. Maar volgens mij zeggen die boys dat tegen elke man.

Vergeet niet dat het 40+ jaar geleden vooral autochtone mannen waren die dit deden en toen liepen de homoheren juist hand in had om zich aan een veel minder accepterende maatschappij te laten zien.

Of zoiets.
pi_219544849
Ik voel me bijvoorbeeld hier op FOK! zeker niet meer voldoende vrij om te posten wat ik denk en vind. De manier van reageren is dusdanig verhard dat ik vaak niet eens meer post wat ik zou willen, omdat ik geen zin heb me bloot te stellen aan die reacties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 19:14:32 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_219544873
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik voel me bijvoorbeeld hier op FOK! zeker niet meer voldoende vrij om te posten wat ik denk en vind. De manier van reageren is dusdanig verhard dat ik vaak niet eens meer post wat ik zou willen, omdat ik geen zin heb me bloot te stellen aan die reacties.
Reacties van...?
pi_219544945
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Reacties van...?
Van bepaalde personen, die aanvallend en neerbuigend doen. Er is geen gesprek mee te voeren, ze zenden alleen en graag aanvallend. Dan post ik liever niet.
pi_219544993
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van bepaalde personen, die aanvallend en neerbuigend doen. Er is geen gesprek mee te voeren, ze zenden alleen en graag aanvallend. Dan post ik liever niet.
-O-

Oprecht heel jammer dit... en er zullen er meer zijn. Helaas dat die verharding ook online is
pi_219545076
quote:
Ik heb toevallig eerder deze dag iets soortgelijks in een ander topic gepost.
pi_219545093
quote:
Dat is toch op heel internet zo?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:49:43 #22
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219545188
Vroegah... ( toen de Rijn nog schoon en seks nog vies was) zei ik meestal wel iets als er iets niet goed ging. (Vuil weggooien, dingen met opzet kapotmaken, dat soort dingen.)

Nu doe ik dat, in mijn woonomgeving, niet meer. Ik heb niet graag een cobra aan mijn deur of twintig neven voor mijn deur.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219545345
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Dat is toch op heel internet zo?
Hier kom ik al 25 jaar en het verschil valt me hier het meeste op. En hier heb ik er zelf het meeste last van.
  zaterdag 20 december 2025 @ 21:08:04 #24
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219546188
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wel steeds minder vrij in Nederland.
Echt vrij ben je hier eigenlijk nooit, iedere vierkante meter is wel afgebakend, de samenleving is altijd dichtbij. Voor een paar dagen je even helemaal aan de mensheid onttrekken is vrijwel onmogelijk in Nederland.
  zaterdag 20 december 2025 @ 21:11:53 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219546231
Ik voel mij niet zo vrij, ik heb continu het gevoel zomaar een ban te kunnen krijgen. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')