Hmm, zo kan je het zien. Maar is dat niet zoiets als jezelf gevangen zetten, ook al is het uit vrije wil? Je zou je buiten de zolderkamer net zo comfortabel moeten kunnen voelen als erin.quote:
Als het uit vrije wil is dan ervaar je het niet meer als gevangenschap.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:24 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Hmm, zo kan je het zien. Maar is dat niet zoiets als jezelf gevangen zetten, ook al is het uit vrije wil? Je zou je buiten de zolderkamer net zo comfortabel moeten kunnen voelen als erin.
Ik moet denken aan de Shawshank Redemption. De gevangenis niet meer zo ervaren wanneer je 'geïnstitutionaliseerd' bent. Mja, als het goed voelt, ok.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als het uit vrije wil is dan ervaar je het niet meer als gevangenschap.
Maar je doet de aanname dat de mensen die het liefste op de 'zolderkamer' zitten dat doen uit angst voor 'buiten' en ik denk dat dat helemaal niet in alle gevallen zo is.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:36 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik moet denken aan de Shawshank Redemption. De gevangenis niet meer zo ervaren wanneer je 'geïnstitutionaliseerd' bent. Mja, als het goed voelt, ok.
Vrijwel niemand legt de meesten van ons als homo een strobreed in de weg. Dat homo's gestopt zijn arm in arm over straat te lopen is omdat hetero's dat ook al een decennium of twee niet meer doen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:14 schreef Koortsdroom het volgende:
Een cabaretier die niet meer overal grappen over maakt uit angst voor geweld.
Een Jood die toch maar niet zijn keppeltje op zet wanneer hij naar buiten gaat.
Homo's die toch maar niet hand in hand over straat lopen omdat ze weinig zin hebben om te worden bewerkt met een betonschaar.
Vrouwen die de stapavond laten schieten omdat er niemand mee kan fietsen.
Zeg het maar. Als je je vrij genoeg voelt, tenminste.
Ik ken in mijn omgeving maar één homo, dus N = 1. Maar die zegt toch wel vaak te worden uitgescholden door steeds dezelfde groep. Maar goed om te horen dat jouw ervaring is dat weinigen je een strobreed in de weg leggen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:47 schreef Horzula het volgende:
[..]
Vrijwel niemand legt de meesten van ons als homo een strobreed in de weg. Dat homo's gestopt zijn arm in arm over straat te lopen is omdat hetero's dat ook al een decennium niet meer doen.
Ik ook weleens. Maar volgens mij zeggen die boys dat tegen elke man.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:51 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik ken in mijn omgeving maar één homo, dus N = 1. Maar die zegt toch wel vaak te worden uitgescholden door steeds dezelfde groep. Maar goed om te horen dat jouw ervaring is dat weinigen je een strobreed in de weg leggen.
Reacties van...?quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik voel me bijvoorbeeld hier op FOK! zeker niet meer voldoende vrij om te posten wat ik denk en vind. De manier van reageren is dusdanig verhard dat ik vaak niet eens meer post wat ik zou willen, omdat ik geen zin heb me bloot te stellen aan die reacties.
Van bepaalde personen, die aanvallend en neerbuigend doen. Er is geen gesprek mee te voeren, ze zenden alleen en graag aanvallend. Dan post ik liever niet.quote:
quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van bepaalde personen, die aanvallend en neerbuigend doen. Er is geen gesprek mee te voeren, ze zenden alleen en graag aanvallend. Dan post ik liever niet.
Ik heb toevallig eerder deze dag iets soortgelijks in een ander topic gepost.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik voel me bijvoorbeeld hier op FOK! zeker niet meer voldoende vrij om te posten wat ik denk en vind. De manier van reageren is dusdanig verhard dat ik vaak niet eens meer post wat ik zou willen, omdat ik geen zin heb me bloot te stellen aan die reacties.
Dat is toch op heel internet zo?quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Hier kom ik al 25 jaar en het verschil valt me hier het meeste op. En hier heb ik er zelf het meeste last van.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:42 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is toch op heel internet zo?
Echt vrij ben je hier eigenlijk nooit, iedere vierkante meter is wel afgebakend, de samenleving is altijd dichtbij. Voor een paar dagen je even helemaal aan de mensheid onttrekken is vrijwel onmogelijk in Nederland.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wel steeds minder vrij in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |