en dat systeem is?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:43 schreef Evenstar het volgende:
Vorig jaar ook gezegd, veiling is leuk, maar ze moeten echt systeem van Musikhjälpen overnemen, zouden ze ZOVEEL meer binnen kunnen harken. Al denk ik dat Nederland weer te vage regels heeft omtrent loterijen etc.
Daar hebben ze van de "veiling" meer een soort van loterij gemaakt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
en dat systeem is?
heb het denk ik gemist
Ik durf wel aan om op 2 miljoen in te zetten...quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Vandaag boven de 1 miljoen qua tussenstand?
Wat ga je doen als het niet zo is?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf wel aan om op 2 miljoen in te zetten...
Ik denk 1.823.245,12quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat ga je doen als het niet zo is?
hmm.... lootjes kopen is inderdaad in Nederland lastig want winstbelasting zal daar op van toepassing zijnquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar hebben ze van de "veiling" meer een soort van loterij gemaakt.
Je doneert geldt, volgens mij is er wel een minimum per keer (bijvoorbeeld omgerekend ¤5).
Iedereen die doneert, en je kan meerdere keren doneren, doet mee voor de prijs.
Ze halen daar echt gigantische bedragen op voor de simpelste dingen. Bijv. zo'n plaat van Madonna die op de veiling staat zou in Zweden echt met gemak ¤15-20k opleveren hier staat het maar op ¤1.2k
Etenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat ga je doen als het niet zo is?
en als het wel zo is ga je het vieren met een maaltijd?quote:
Dan gaat hij ons trakteren.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
en als het wel zo is ga je het vieren met een maaltijd?
O_oquote:
even naar vorig jaar gekeken, toen lag het rond 19:45uquote:
Kansspelbelasting moet idd betaald worden (34,20%) bij prijzen boven de 449 euro.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
hmm.... lootjes kopen is inderdaad in Nederland lastig want winstbelasting zal daar op van toepassing zijn
ja die naam zocht ik.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:14 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Kansspelbelasting moet idd betaald worden (34,20%) bij prijzen boven de 449 euro.
ook voor goede doelen? Maak daar dan even een uitzondering voor ofzo ....quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:14 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Kansspelbelasting moet idd betaald worden (34,20%) bij prijzen boven de 449 euro.
Ligt er wel aan. Als de loterij van de staat is, (en dat is de NPO) Dan hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:14 schreef hole1988 het volgende:
[..]
NPO is niet van de staat. Het is een stichting die een subsidie krijgt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ligt er wel aan. Als de loterij van de staat is, (en dat is de NPO) Dan hoeft dat niet.
Nja er zit dan altijd nog een zijpad voor goede doelen. Daar teert de postcodeloterij ook opquote:Op vrijdag 19 december 2025 17:36 schreef hole1988 het volgende:
[..]
NPO is niet van de staat. Het is een stichting die een subsidie krijgt.
Hier de regels. https://kansspelautoritei(...)n/eenmalige-loterij/
40% van de inzet moet sowieso worden afgedragen aan het goed doel, daar is de postcodeloterij niet uniek in. Staatsloterij dient ook 40% af te dragen aan het algemeen belang.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:38 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nja er zit dan altijd nog een zijpad voor goede doelen. Daar teert de postcodeloterij ook op
quote:Wilt u een loterij organiseren waarbij u geld vraagt voor de lootjes? Dan kunt u een vergunning aanvragen als de loterij is voor een algemeen belang (sport en welzijn, cultuur, onderwijs en wetenschap, natuur en milieu, zorg, ontwikkelingssamenwerking, dierenwelzijn). Bijvoorbeeld voor:
• sport en welzijn
• cultuur
• onderwijs en wetenschap
• natuur en milieu
• zorg
• ontwikkelingssamenwerking
• dierenwelzijn
Voorbeelden:
• Een benefietavond of inzameling voor een goed doel
• Renovatie van het dak van een kerkgebouw
• Nieuwe muziekinstrumenten voor de muziekvereniging
• Bouw van een nieuwe sportkantine
Een loterij organiseren voor een persoon of commercieel belang mag niet.
U bent verplicht minimaal 40 procent van de opbrengst van de loterij aan het doel van algemeen belang (sport en welzijn, cultuur, onderwijs en wetenschap, natuur en milieu, zorg, ontwikkelingssamenwerking, dierenwelzijn) af te dragen.
Dit betekent dat u van de opbrengst van de loterij maximaal 60 procent aan kosten mag besteden. Onder de kosten vallen onder meer:
• drukkosten voor loten en communicatiemateriaal
• notariskosten
• accountantskosten
• uitgaven voor de prijzen - zoals prijzengeld of goederen die zijn aangeschaft om te verloten
• vergoeding voor tussenpersonen die de loten verkopen
• kansspelbelasting
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |