quote:Op zondag 21 december 2025 15:19 schreef borisz het volgende:
Gewijzigde kerstplannen.
Neef waar we zouden eten gaat met gezin naar China. Zn vrouw komt uit China. De twee kids geen vrij voor Chinees Nieuwjaar wat de planning was, dus gaan ze nu en komen ze 4 jan weer terug.
Nieuwe locatie ntb...
Klein wandelingetje op Komoot met nog 2x2 extra naar de bushalte.. Vuilnisbelt is omgetoverd tot 'Het Groene Schip'.
Geeft uitzicht over de haven van AmterdamDie wandeling heb ik in de zomer ook gedaan.SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flink klimmen ook, maar wel een geweldig uitzicht daar boven he![]()
Wauwquote:Op zondag 21 december 2025 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Paar centimeter sneeuw, vannacht zou er flink wat bij moeten komen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja... Was wel een natte trap. Paar treden waren behoorlijk glad. Maar idd mooi uitzicht. Vooral met zonnetje erbij nu helemaal rozigquote:Op zondag 21 december 2025 15:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Die wandeling heb ik in de zomer ook gedaan.
Flink klimmen ook, maar wel een geweldig uitzicht daar boven he
Bij AH nog wel te bestellen. Maar je kunt even kijken in een turkse supermarkt. Daar heb ik het de laatste keer gekocht (al wel een tijd geleden)quote:Op zondag 21 december 2025 16:04 schreef derLudolf het volgende:
Nergens lijkt hele foelie nog op voorraadNiet uitverkocht, gewoon niet te koop.
Lees dat dit komt omdat er afgelopen jaren veel Foelie uit India kwam die besmet was met aflatoxinen en ochratoxine A, waardoor de controles zijn toegenomen. Verder wordt Foelie natuurlijk niet zoveel verkocht. Mijn voorraad is ook al weer bijna op, moet weer een pot verstegen foelie kopen, is prijzig trouwens, tussen de 40-50 Euro. Ken verder geen merk dat betere kwaliteit heeft. Heb wel eens goedkopere gekocht maar die was waardeloos.quote:Op zondag 21 december 2025 16:04 schreef derLudolf het volgende:
Nergens lijkt hele foelie nog op voorraadNiet uitverkocht, gewoon niet te koop.
Dus moet het restje wat ik nog heb met m'n leven bewaken?quote:Op zondag 21 december 2025 16:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees dat dit komt omdat er afgelopen jaren veel Foelie uit India kwam die besmet was met aflatoxinen en ochratoxine A, waardoor de controles zijn toegenomen. Verder wordt Foelie natuurlijk niet zoveel verkocht. Mijn voorraad is ook al weer bijna op, moet weer een pot verstegen foelie kopen, is prijzig trouwens, tussen de 40-50 Euro. Ken verder geen merk dat betere kwaliteit heeft. Heb wel eens goedkopere gekocht maar die was waardeloos.
Hmmmm, lees op de Site van de Hanos dat deze momenteel niet leverbaar is.
Vanilla Venture, eventueel bevriende horeca uitbater vragen. Qua specerijen echt onvergelijkbaar qua kwaliteitquote:Op zondag 21 december 2025 16:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees dat dit komt omdat er afgelopen jaren veel Foelie uit India kwam die besmet was met aflatoxinen en ochratoxine A, waardoor de controles zijn toegenomen. Verder wordt Foelie natuurlijk niet zoveel verkocht. Mijn voorraad is ook al weer bijna op, moet weer een pot verstegen foelie kopen, is prijzig trouwens, tussen de 40-50 Euro. Ken verder geen merk dat betere kwaliteit heeft. Heb wel eens goedkopere gekocht maar die was waardeloos.
Hmmmm, lees op de Site van de Hanos dat deze momenteel niet leverbaar is.
Zaadrok "bekleding" van de nootmuskaatquote:Op zondag 21 december 2025 16:25 schreef Pinnenmutske het volgende:
Foelie?
Ik leer graag bij over koken hihi
Sneeuwquote:Op zondag 21 december 2025 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Paar centimeter sneeuw, vannacht zou er flink wat bij moeten komen
Ik vind beiden niets, ene te nat en te koud (en onbegaanbare wegen) en het andere te warmquote:Op zondag 21 december 2025 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
SneeuwMet kerst
![]()
![]()
Capilla del Señor![]()
[ afbeelding ]
Wie gaat er dan ook kerst in de zomer vierenquote:Op zondag 21 december 2025 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
SneeuwMet kerst
![]()
![]()
Capilla del Señor![]()
[ afbeelding ]
Aha dank jequote:Op zondag 21 december 2025 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zaadrok "bekleding" van de nootmuskaat
Ik gebruik het als ik bouillon trek.
Keurig een sneeuwschuiver en pekel hier. Ondanks dat we nogal in het midden van nergens zitten.quote:Op zondag 21 december 2025 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind beiden niets, ene te nat en te koud (en onbegaanbare wegen) en het andere te warm
Maar nog steeds koudquote:Op zondag 21 december 2025 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Keurig een sneeuwschuiver en pekel hier. Ondanks dat we nogal in het midden van nergens zitten.
Ik vraag me altijd af wat zulke mensen aan trekken als het echt koud isquote:Op zondag 21 december 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik liep in korte broek en korte mouwen een rondje in het bos. Alsnog zweten. Het is raar warm hier.
Sommige mensen wandelden er toch gewoon in dikke jas, muts en wanten. Lijkt me overdreven
Vond het altijd zo grappig toen hier in de buurt nog een middelbare school stond. Na de zomervakantie liep iedereen meteen in gewatteerde jassen al vielen de mussen nog van het dak, maar he...nieuwe jas dus aantrekken.quote:Op zondag 21 december 2025 17:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat zulke mensen aan trekken als het echt koud is
Korrektquote:Op zondag 21 december 2025 16:33 schreef derLudolf het volgende:
@:Jan_Onderwater zo'n vermoeden had ik al. Jumbo had in het verleden eigen merk en Verstegen. Nu helemaal niets. Zag laatst bij de Marktkauf Muskatblüte, dat lijkt me ook foelie?
Ik ook, en onmisbaar als je kroketten maakt IMHO, of stoofvlees.quote:Op zondag 21 december 2025 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zaadrok "bekleding" van de nootmuskaat
Ik gebruik het als ik bouillon trek.
Foelie bij stoofvlees? Daar heb ik nou nooit aan gedacht.quote:Op zondag 21 december 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ook, en onmisbaar als je kroketten maakt IMHO, of stoofvlees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |