Schijtnieuwsquote:Een man in China is zijn baan kwijtgeraakt omdat hij te vaak en te lang op het toilet zat. Volgens het bedrijf waarvoor de man werkte zat de technicus op sommige dagen tot wel vier uur op het toilet. Werkweigering zo vond het bedrijf. De man stapte naar de rechter en claimde dat hij er niets aan kon doen dat soms urenlang op de wc zat. Hij zou namelijk last hebben van aambeien.
De opmerkelijke zaak wordt opgetekend door South China Morning Post. De krant beschrijft hoe meneer Li is ontslagen omdat hij in een maand tijd veertien keer minimaal een uur naar de wc ging. Van alle wc-bezoekjes duurde de langste vier uur.
Het bedrijf waar Li werkzaam was, kwam erachter dat de man vaak op de wc zat doordat hij soms urenlang niet reageerde op berichten. Vervolgens bekeek het bedrijf beelden van een bewakingscamera en zo werd ontdekt dat Li zich urenlang schuilhield op de wc.
Li claimde dat hij niets kon doen aan zijn wc-bezoekjes. Hij zou last hebben van aambeien. Daarom sleepte hij zijn werkgever voor de rechter en eiste hij een vergoeding van omgerekend 39.000 euro. Als bewijs voor zijn ‘aandoening’ kwam Li met aambeienzalf op de proppen en liet hij bewijs zien van zijn dokter.
De rechtbank die de zaak van Li behandelde, vindt dat Li ziekteverlof had moeten opnemen als hij niet kon werken, maar vindt ontslag een harde sanctie. Daarom krijgt meneer Li een vergoeding van 3900 euro ‘gezien zijn bijdrage aan het bedrijf’ en ‘de moeilijkheden die hij ondervond door zijn werkloosheid.’
Ik neem aan dat hij niet op de deksel zat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar dan kan je toch juist niet lang zitten?
Dat soort onzin doet China niet aan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:09 schreef thedeedster het volgende:
Die stommeling had moeten zeggen dat hij zat te bidden.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:09 schreef thedeedster het volgende:
Dat helpt in Europa maar niet in China.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:09 schreef thedeedster het volgende:
Dan had hij gewoon een luier gehad van de baas.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, ik dacht dat het bij Amazon was.
Krijgen ze die, of moeten ze daar zelf voor betalen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan had hij gewoon een luier gehad van de baas.
Dat laatste zou me niet verbazen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Krijgen ze die, of moeten ze daar zelf voor betalen?
Daar is het al als je langer dan 15 seconden op het toilet zit. Je kan immers ook gewoon een luier aandoen en doorwerken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, ik dacht dat het bij Amazon was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |